بررسی مشخصات لکسوس CT
بررسی مشخصات لکسوس CT
بررسی مشخصات لکسوس CT

با به‌روزشدن خانواده لکسوس در سال 2014، فیس‌لیفت CT نیز از همان سال به بازار ایران آمد. CT نیوفیس نسبت به مدل‌های 2012 و 2013 تنها دارای جلوپنجره، چراغ و سپرهای جدیدی است و در مابقی جزییات فنی یا تجهیزات، تفاوت خاصی با گذشته نداشت و شاید بزرگ‌ترین تغییر آن را بتوان حضور سیستم صوتی حرفه‌ای مارک لوینسون دانست. CT نیوفیس با همین چند تغییر ساده و مختصر، اقبال بیشتری نسبت به گذشته در میان ایرانی‌ها پیدا کرد. البته اصل مشکل این ژاپنی، یعنی قیمت‌گذاری بسیار بالا، همچنان در مدل فیس‌لیفت نیز پابرجا بود و برای همه ایرانی‌ها (در آن زمان) جای سوال داشت که چرا CT از مدل‌های پرفروشی مانند پرادوهای VX، اف‌جی ‌کروزر، وراکروز و حتی سوناتا و اپتیما گران‌تر است؟! این هیبریدی علاوه‌بر مدل استاندارد، در نسخه F Sport نیز فروخته شد که از تعلیقی خشک‌تر، فرمان اف اسپرت و تریم مشکی کابین بهره می‌برد. در این روزها نیز باید CT در حاشیه بازار لوکس‌های ایران، جای گرفته و خریدنش تنها به مشتریانی توصیه می‌شود که دنبال خودرویی با عملکردی مشابه پریوس اما با سواری نرم‌تر و تجهیزات لوکس‌تر هستند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای لکسوس CT

    • دوام فنی
    • مصرف سوخت
    • کیفیت ساخت بالا
    • سواری نرم و راحت (مانند کرولا E170)
  • معایب لکسوس CT

    • پیچیدگی فنی
    • واردات محدود
    • بازار دست‌دوم

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2014 تا 2016

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس E-CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر با موتور الکتریکی
  • حجم موتور 1.8 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 134 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.3 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 4.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ‌ بک جمع و جور لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (A10) - فیس لیفت
  • طول 4351 میلی‌متر
  • عرض 1765 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2601 میلی‌متر
  • وزن 1465 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 215/45R17
  • چرخ عقب 215/45R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 4 حالته (اکو - نرمال - اسپرت - برقی)
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2014 تا 2016

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس E-CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر با موتور الکتریکی
  • حجم موتور 1.8 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 134 اسب‌بخار
  • گشتاور 142 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.3 ثانیه
  • سرعت 180 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 4.1 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ‌ بک جمع و جور لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (A10) - فیس لیفت
  • طول 4351 میلی‌متر
  • عرض 1765 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2601 میلی‌متر
  • وزن 1465 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 215/45R17
  • چرخ عقب 215/45R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 4 حالته (اکو - نرمال - اسپرت - برقی)
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق اف اسپرت
3 دیدگاه

mahmoodd(103 روز پیش)

با سلام بهترین ماشین تو این رنج قیمت بین ۲تا۳ میلیارد از نظر امکانات نرمی و کیفیت ساخت تقریبا کم استهلاک ترین ماشینی که تا حالا دیدم و واقعا هزینه نگهداریش در حد صفره بدون شک با این قیمت ها ماشین به این زیبایی و امکانات رو دستش نیست .

mmm210(149 روز پیش)

سلام اين ماشين به هيچى عنوان به درد ماشين خانواده نميخوره بعلت كمبد جا وصندوق عقب به خاطر سطح ارتفاع خيلى پاءين وحس كردن دست اندازا بازار خريدو فروش خيلى ضعيف باطرى اين ماشين ٢٠٠ميليون تومان در نمايندگى كه عمر باطرى روى اين ماشين بين ٥سال تا ٧سال

kiarash(1421 روز پیش)

ماشین اکنومیک خیلی کم مصرف متریال ساخت عالی نرم وفوق العاده بیصدا کلا تو آرامشی یکی از بهترین اتومبیل هایی است که تا کنون من داشته ام.فرمان پذیری عالی،شتاب مناسب،ترمز مطلوب، رانندگی ساده و ایمن، همه از خصوصیات این اتومبیل است. نقطه ضعفش کمبود جا سرنشین عقب و صندوق / ماشین شهری و ماشین دومه ولی کیفیت ساختش واقعا بالاست و هزینه نگه داری نداره