مشخصات فنی لکسوس NX هیبرید 300h سال 2015 - 2017
سال
نسخه هیبریدی لکسوس NX بهصورت محدود و ابتدا از مدل 2015 به ایران آمد ولی واردات انبوه آن از مدل 2016 آغاز شد. NX300H با اینکه ظاهر تقریبا مشابهی با NX200T دارد اما در قسمت فنی کاملا با آن متفاوت است؛ کمحجم شدن پیشرانه، حذف توربوشارژ، اضافهشدن دو موتور الکتریکی در محورهای جلو و عقب و همچنین یک موتورالکتریکی در
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت بالا
دوام فنی
شارژر وایرلس
مصرف سوخت
پیشرانه مشترک با کمری هیبرید
نقاط ضعف
پیچیدگی فنی
فرمانپذیری
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2015 تا 2017مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیلگیربکس
E-CVTپیشرانه
4 سیلندر با موتور الکتریکیحجم موتور
2.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
194 اسببخارگشتاور
210 نیوتنمترشتاب
9.2 ثانیهسرعت
180 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
5.2 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند جمع و جور لوکسنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (AZ10)طول
4630 میلیمترعرض
1845 میلیمترارتفاع
1645 میلیمترفاصله محوری
2660 میلیمتروزن
1905 کیلوگرمحجم باک
56 لیترچرخ جلو
225/60R18چرخ عقب
225/60R18سایر ویژگیها
(رینگ آلیاژی: استاندارد) - (رینگ 18 اینچ کرومی: سفارشی)سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
سفارشیکنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
4 حالته (اکو - نرمال - اسپرت - برقی)سایر ویژگیها
ریموت استارترسیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
سفارشیرادار تغییرلاین (LDW)
سفارشیرادار تصادف جلو (FCW)
سفارشیرادار تصادف عقب (RCTA)
سفارشیرادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
(سنسور 360 درجه پارک: سفارشی)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
سفارشیارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
زنون - (چراغ LED: سفارشی)سایر ویژگی روشنایی
چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سفارشیسایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
14 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson - هندزفری - شبیهساز صدای انجین - تنظیم هوشمند بلندی صدامانیتور
7 اینچینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
سفارشیدوربین 360
سفارشیدوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - DVD - MP3 -iPod - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
تاچ پد - نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
10ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری 3 حالته - صندلی کامفورتصندلی سرنشین جلو
8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - صندلی کامفورتویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکه - (تاشو دوتکه برقی: سفارشی)گرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
جلوماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سفارشیسایر ویژگی کابین
شارژر وایرلسآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سفارشیسانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب - مموری آینهها درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
مجید 1403/8/6
سلام دوستان اگه کسی تجربه سواری با nx200 و nx 300 رو داره لطف میکنه به من بگه کدوم یکی برای خرید بهتره
اینم میدونم که یکی سرعتش بهتره یکی موتوری
ولی میخوام بدونم باشرایط جاده و بنزین تو ایران کدوم بهتره ممنون؟؟؟؟؟
پاسخ
1
0
0
alisalamatii 1403/8/8
سواری و شتاب ان ایکس 200 حتی توی بازار دست دوم خیلی از 300 جلوتره ولی خولب توی ان ایکس 300 از لحاظ مصرف بنزین به تناسب از ان ایکس 200 کمتر هست
0
1
پویامنوچهری 1403/3/7
سلام و عرض ادب
من یک NX 200, F sport , توربو بنزینی ، فول سفارش عمان رو سال ۹۶صفر خریدم و تا الان دارم و میخوام تجربم رو در اختیارتون بذارم .
خوب از نظر کیفیت ، شکی نیست که این ماشین تویوتاست و تویوتا هم یعنی کیفیت و دوام ، از نظر ظاهری ( سلیقه من ) بسیار جذابه ( البته مدل اف اسپرت ) ، از نظر فنی بسیار پرشتاب هست و با توجه به تعلیق خاص و سیستم های پایداری الکترونیکی مخصوصا در حالت اسپرت رانندگی در جاده کوهستانی بسیار لذتبخش هست ، از نظر فنی قدرت موتور و عملکرد گیربکس قابل قیاس با نسخه هیبریدی با گیربکس سی وی تی نیست ، از نظر طراحی داخلی، کیفیت چرم داشبرد و صندلیها و آپشن مخصوصا در نسخه فول هیچ کمبودی بجز اتوپارک و ماساژور صندلی نداره ، از نظر هزینه نگهداری تاحالا فقط لنت روغن و فیلتر بوده و فیلتر ها با سایر مدلهای تویوتا یکسانه و قیمتهای بسیار معقولی داره ، در مورد بنزین حتما تو جاده با توجه به کیفیت پایینتر بنزین از مکمل استفاده بشه وگرنه ارور انژکتور میده ولی در شهر بدون اکتان هم مشکلی نداره ولی بهتره استفاده بشه و به نمونه های اکتان ارزان داخلی هم خوب جواب میده ، در کل هزینه نگهداری بسیار پایینه و کم استهلاک و یک نکته حالب اینکه باتری اورجینالش رو که پاناسونیک از نوع اسیدی بود رو بعد از ۶ سال زمستون پارسال عوض کردم ! ، چیزی که من ازش ناراضی هستم تعلیق خشک اسپرت هست که تو چاله های اسفالت ازار دهندست و همینطور فضای داخلی به رغم زیبایی کاربردی نیست مثلا جعبه دستمال کاغذی در بغل درب جا نمیشه و روی داشبرد هم مزاحم سنسورهای نور و هدآپ هست ، بعضی از دکمه های کنترلی مثل ۷ کلید کنار هم و مموری صندلی جانمایی بدی دارند و در دید نیستند ، فضای صندوق کمه البته چنانچه در هنگام سفر طاقچه برداشته بشه و پشتی عقب کمی صافتر باشه چمدانهای خیلی بزرگ جا میشه ، حجم باک کمه معمولا با چراغ بنزین روشن ۴۳ لیتر میکیره ، البته مصرف سوخت هم به نسبت وزن ماشین کمه در صورتی که معقول رانندگی کنید و در شهر ۹ ۵ و جاده در حالت اکو ۷، ( به شرطی که شتابگیری معقول باشه ، رادارها خیلی کاربردی هستند مخصوصا رادار هشدار تصادف چندین بار در هنگام حواس پرتی منو نجات داده ، سیستم صوتی مارکلوینسون فوق العادست سیستم روشنایی خیلی خوب ، ( در مدل ۳ ال ای دی ، نه مدل ساده ) ایربگها کامله حتی زانویی سرنشینهای جلو رو داره ، دوربین ۳۶۰ کیفیت بالایی داره ، انجین استارتر ریموت رو من استفاده نمیکنم ولی ریموت کارتیش که تو کیف کارت جا میشه خیلی کاربردیه ، کیفیت رنگ بدنه ( مال من صدفیه ) خیلی خوبه و سردکن صندلی هم به نسبت ماشینهایی دیگه ای که من داشتم خیلی خوبه در کل باید به چشم یک ماشین لوکس اسپرت با پرستیژ و با کیفیت بهش نگاه کرد ( در رده قیمتی خودش )تا یک ماشین خانوادگی برای سفر یک خانواده پرجمعیت البته من ۲ تا بچه دارم و حداقل سالی ۲ بار سفر زمینی باهاش میرم ، ضمنا حتما سراغ نمونه خای فول آپشن مخصوصا عمان برید و بدونید تقلب تو نصب آپشن های فیک و تغییر جلو پنجره مدل لاکچری به اف اسپرت خیلی زیاده متاسفانه و اینکه هیبریدها از نظر موتور گیربکس و فنی کلا با توربو ، متفاوتند و کیفیت رانندگی بسیار پایینتری دارند و مشکلات تعویض باتری که بعد از گذشت این چندسال نیاز به تعویض دارند .
امیدوارم تجربم براتون مفید بوده باشه
پاسخ
0
1
2
ناشناس 1402/9/4
به جای این همه توضیح بنویس نوع سوختش چیه بنزین و برق یا گازوییل و برق باهم یا فقط برق
پاسخ
1
1
0
ناشناس 1402/9/15
بنزین فقط،ترجیحا سوپر و یورو ۴ و اضافه کردن یک اکتان به هر دو باک بهتره،یا حداقل من چون وسواس دارم پیشنهادم این هست
0
0
ناشناس 1402/8/19
سلام دوستان،میخواستم ببینم از دوستانیکه این ماشین رو دارند بپرسم که ارتفاعش از کف زمین چقدره؟ مثلا جاده خاکی کمی ناهموار باشه کف ماشین گیر نمیکنه به زمین؟و سوال دیگه،زیر پاش چطوریه،نرمه یا نه مثل سورنتو و ...خشکه و میکوبه
پاسخ
1
1
0
ناشناس 1402/11/18
سلام وقتتون بخیر من حدودا یک ماهه که نسخه fsport رو دارم ارتفاع ماشین خیلی خوبه و گیر نمیکنه ولی سواریه نسبتا خشکی داره که بخاطر ارتفاع عادیه
0
0
MmMahdi 1402/5/29
شبیه ساز انجینش عالی هست
پاسخ
0
0
0