• مشخصات فنی nx200tfsport
  • مشخصات فنی nx200tfsport
  • مشخصات فنی nx200tfsport

مشخصات فنی لکسوس NX 200 توربو fsport سال 2015 - 2018

168 دیدگاه
سال
سال 2015 بود که لکسوس کراس‌اور کامپکت خود را در راستای تکمیل سبد محصولاتش و عرضه مدلی کوچکتر از RX محبوب و براساس پلت‌فرمی مشترک با تویوتا RAV4 روانه بازار ایران کرد. طراحی ظاهری جسورانه این خودرو، کیفیت بالا و تجهیزات جدید مانند کنترلر لمسی و شارژر وایرلس و نهایتا همچنین محدوده قیمتی بسیار زیاد آن (ناشی از تیپ‌های مختلفش)
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت بالا
دوام فنی
شارژر وایرلس
شتاب و عملکرد

نقاط ضعف

فرمان‌پذیری
ناسازگاری پیشرانه با بنزین کم‌کیفیت

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2015 تا 2018

مشخصات فنی

محور محرک

دو دیفرانسیل - (قفل الکترونیکی: سفارشی)

گیربکس

6 دنده اتومات

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ

حجم موتور

2 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

235 اسب‌بخار

گشتاور

350 نیوتن‌متر

شتاب

7.2 ثانیه

سرعت

198 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

شاسی بلند جمع و جور لوکس

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (AZ10)

طول

4630 میلی‌متر

عرض

1845 میلی‌متر

ارتفاع

1645 میلی‌متر

فاصله محوری

2660 میلی‌متر

وزن

1780 کیلوگرم

حجم باک

60 لیتر

چرخ جلو

225/60R18

چرخ عقب

225/60R18

سایر ویژگی‌ها

(رینگ آلیاژی: استاندارد) - (رینگ 18 اینچ کرومی: سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

سفارشی

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

4 حالته (اکو - نرمال - اسپرت - اسپرت پلاس)

سایر ویژگی‌ها

تعلیق اف اسپرت

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

سفارشی

رادار تغییرلاین (LDW)

سفارشی

رادار تصادف جلو (FCW)

سفارشی

رادار تصادف عقب (RCTA)

سفارشی

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

(سنسور 360 درجه پارک: سفارشی)

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

اتوهلد

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

سفارشی

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

زنون - (چراغ LED: سفارشی)

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سفارشی

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

14 اسپیکر - سیستم پخش Mark Levinson - هندزفری - شبیه‌ساز صدای انجین - تنظیم هوشمند بلندی صدا

مانیتور

7 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

سفارشی

دوربین 360

سفارشی

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - DVD - MP3 -iPod - AUX

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

تاچ پد - نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

10

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - مموری 3 حالته - صندلی اف اسپرت

صندلی سرنشین جلو

8 حالته برقی - تنظیم برقی گودی کمر - صندلی اف اسپرت

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه - (تاشو دوتکه برقی: سفارشی)

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

جلو

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

سفارشی

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

شارژر وایرلس - پدال آلومینیومی اف اسپرت

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سفارشی

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - مموری آینه‌ها - کیت اف اسپرت
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
پویامنوچهری 1403/3/7
سلام و عرض ادب من یک NX , F sport , فول سفارش عمان رو سال ۹۶صفر خریدم و تا الان دارم و میخوام تجربم رو در اختیارتون بذارم . خوب از نظر کیفیت ، شکی نیست که این ماشین تویوتاست و تویوتا هم یعنی کیفیت و دوام ، از نظر ظاهری ( سلیقه من ) بسیار جذابه ( البته مدل اف اسپرت ) ، از نظر فنی بسیار پرشتاب هست و با توجه به تعلیق خاص و سیستم های پایداری الکترونیکی مخصوصا در حالت اسپرت رانندگی در جاده کوهستانی بسیار لذتبخش هست ، از نظر فنی قدرت موتور و عملکرد گیربکس قابل قیاس با نسخه هیبریدی با گیربکس سی وی تی نیست ، از نظر طراحی داخلی، کیفیت چرم داشبرد و صندلیها و آپشن مخصوصا در نسخه فول هیچ کمبودی بجز اتوپارک و ماساژور صندلی نداره ، از نظر هزینه نگهداری تاحالا فقط لنت روغن و فیلتر بوده و فیلتر ها با سایر مدلهای تویوتا یکسانه و قیمتهای بسیار معقولی داره ، در مورد بنزین حتما تو جاده با توجه به کیفیت پایینتر بنزین از مکمل استفاده بشه وگرنه ارور انژکتور میده ولی در شهر بدون اکتان هم مشکلی نداره ولی بهتره استفاده بشه و به نمونه های اکتان ارزان داخلی هم خوب جواب میده ، در کل هزینه نگهداری بسیار پایینه و کم استهلاک ، چیزی که من ازش ناراضی هستم تعلیق خشک اسپرت هست که تو چاله های اسفالت ازار دهندست و همینطور فضای داخلی به رغم زیبایی کاربردی نیست مثلا جعبه دستمال کاغذی در بغل درب جا نمیشه و روی داشبرد هم مزاحم سنسورهای نور و هدآپ هست ، بعضی از دکمه های کنترلی مثل ۷ کلید کنار هم و مموری صندلی جانمایی بدی دارند و در دید نیستند ، فضای صندوق کمه البته چنانچه در هنگام سفر طاقچه برداشته بشه و پشتی عقب کمی صافتر باشه چمدانهای خیلی بزرگ جا میشه ، حجم باک کمه معمولا با چراغ بنزین روشن ۴۳ لیتر میکیره ، البته مصرف سوخت هم به نسبت وزن ماشین کمه در صورتی که معقول رانندگی کنید و در شهر ۹ ۵ و جاده در حالت اکو ۷، ( به شرطی که شتابگیری معقول باشه ، رادارها خیلی کاربردی هستند مخصوصا رادار هشدار تصادف چندین بار در هنگام حواس پرتی منو نجات داده ، سیستم صوتی مارکلوینسون فوق العادست سیستم روشنایی خیلی خوب ، ایربگها کامله حتی زانویی سرنشینهای جلو رو داره ، دوربین ۳۶۰ کیفیت بالایی داره ، انجین استارتر ریموت رو من استفاده نمیکنم ولی ریموت کارتیش که تو کیف کارت جا میشه خیلی کاربردیه ، کیفیت رنگ بدنه ( مال من صدفیه ) خیلی خوبه و سردکن صندلی هم به نسبت ماشینهایی دیگه ای که من داشتم خیلی خوبه در کل باید به چشم یک ماشین لوکس اسپرت با پرستیژ و با کیفیت بهش نگاه کرد تا یک ماشین خانوادگی برای سفر یک خانواده پرجمعیت البته من ۲ تا بچه دارم و حداقل سالی ۲ بار سفر زمینی باهاش میرم ، ضمنا حتما سراغ نمونه خای فول آپشن مخصوصا عمان برید و بدونید تقلب تو نصب آپشن های فیک و تغییر جلو پنجره مدل لاکچری به اف اسپرت خیلی زیاده متاسفانه و اینکه هیبریدها از نظر موتور گیربکس و فنی کلا متفاوتند و کیفیت رانندگی بسیار پایینتری دارند و مشکلات تعویض باتری که بعد از گذشت این چندسال نیاز به تعویض دارند . امیدوارم تجربم براتون مفید بوده باشه
پاسخ
0
0
2
M123mohammad 1403/2/4
سلام، ممنون میشم در مورد نوع و برند اکتان سوخت راهنمایی کنید.
پاسخ
2
0
0
Hossini123 1403/2/10
اگر جای مطمئن سراغ دارید حتما از نمایندگی های مجاز خریداری کنید
0
0
سیاوشم 1403/2/8
برندهای زیادی تو بازار هستن مثل لوکاس اس‌تی‌پی gat پرشیا ساین و غیره، همگی هم اکتان بیشتری در اختیارتون میذارن... اما اگر و تنها اگر اصلی باشن، پس فروشگاه مورد اطمینان پیدا کنید یا از طریق پرشیا خودرو و نمایندگی ایرتویا اقدام به خرید کنید.
0
0
Aliz_ 1402/12/5
با بنزین معمولی یا سوپر بدون مکمل اذیت نمیکنه؟؟ از لحاظ نرمی و استفاده خانوادگی چطوره
پاسخ
1
0
0
سیاوشم 1402/12/7
حتما از اکتان بوستر استفاده کنید. نرمی کمتری از راو 4 در اختیارتون میذاره
0
0
HajAryan 1402/10/15
رو رنج قیمتی بین ۴ تا ۶ میلیارد بهترین خودرو که واقعا مرد جاده هست و از همه نظر ماشین عالیه و هیچ خرج اضافی رو دستتون نمیزاره،فقط تنها مشکلش بنزین بی کیفیت ایرانه که اونم اکتان بریزید اوکی میشه ولی در کل بهترین ماشین تو این رنج قیمتی شما با رنج قیمتی ۴ تا ۶ میلیارد بی ام و میتونی بخری که اونم کلا معروفه به خرج و بنز که هر ۱۰۰ کیلومتر جاده باهاش میری ۳۰ تومن خرج میندازه رو دستت و کلا تجریه ۲ ساله خودمون و ۶ ساله داییم که از صفر دستش بوده تا العان ۲۳۰ هزار کار فقط روی ۱۹۰ هزار ،۲۰۰ میلیون خرجش کرده و عالی بوده
پاسخ
1
1
0
mp313 1402/11/29
بنزبن با کیفیت وسط جاده و بیابون کجا بود عزیز.کی حوصله خرید اکتان و صرف هزینه داره؟البته اگه به ماشین رسیدگی میکنید و توان خرید اکتان با کیفیت برای هربار بنزبن زدن دارید بله ماشین مناسبی هست
0
1
ناشناس 1402/8/19
سلام کسی میدونه صفر این ماشین فول ۸ کلید سفارش عمان رو تا چن تومن میشه تو این بازار الان گیر اورد؟
پاسخ
0
0
1