بی‌تردید می‌توان این خودرو را یکی از جنجالی‌ترین محصولات بازار ایران دانست؛ خودرویی که برای اولین‌بار توانست وارد کانال میلیارد تومانی‌ها شود. گرن‌توریسمو با داشتن پیشرانه حجیم و قدرتمند و ظاهری کاملا جسور، تبدیل به یکی از اسپرت‌های بی‌نظیر بازار ایران شد. خیلی‌ها درباره توانایی‌های مانور این خودرو رؤیاپردازی می‌کردند اما حقیقت آن است که گرن‌توریسمو در مقابل پورشه 911 سری S عملا حرفی برای گفتن ندارد. اولین نسخه این خودرو سال 2007 رونمایی شد ولی به طرزی تاسف‌بار تا چندین سال بعد نیز تغییرات خاصی را تجربه نکرد. اینکه گرن‌توریسمو به لطف حضور پیشرانه‌های هشت سیلندر Vشکل قدرت‌هایی بیش از 400 اسب‌بخار تولید می‌کرد،‌ نشان از ذات اسپرت آن دارد؛ اما حقیقت آن است که گرن‌توریسمو اساسا در بازار خودرویی ایران، جایگاهش را پیدا نکرد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • پایداری در سرعت
    • کیفیت ساخت بالا
    • پیشرانه قدرتمند و چالاک
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • هزینه نگهداری
    • کم‌فرمانی در سرعت‌های پایین
    • مانورپذیری ضعیفتر از 911
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه ZF
  • پیشرانه 8 سیلندر
  • حجم موتور 4.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 444 اسب‌بخار
  • گشتاور 510 نیوتن‌متر
  • شتاب 4.85 ثانیه
  • سرعت 300 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 14.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه کوپه لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4933 میلی‌متر
  • عرض 1915 میلی‌متر
  • ارتفاع 1343 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2942 میلی‌متر
  • وزن 1770 کیلوگرم
  • حجم باک 86 لیتر
  • چرخ جلو 255/35ZR20
  • چرخ عقب 295/35ZR20
  • سایر ویژگی‌ها رینگ تیتانیومی با تایر ریسینگ
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی (اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق الکترونیکی (Skyhook) - کنترل گشتاور پیشرانه (MSR)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه ZF
  • پیشرانه 8 سیلندر
  • حجم موتور 4.7 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 440 اسب‌بخار
  • گشتاور 490 نیوتن‌متر
  • شتاب 5 ثانیه
  • سرعت 295 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 14.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه کوپه لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4881 میلی‌متر
  • عرض 1915 میلی‌متر
  • ارتفاع 1353 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2942 میلی‌متر
  • وزن 1880 کیلوگرم
  • حجم باک 86 لیتر
  • چرخ جلو 245/35ZR20
  • چرخ عقب 285/35ZR20
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی (اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق الکترونیکی (Skyhook) - تعلیق کنترل گشتاور پیشرانه (MSR)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2012 تا 2013
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل عقب
  • گیربکس 6 دنده اتومات ZF
  • پیشرانه 8 سیلندر
  • حجم موتور 4.2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 405 اسب‌بخار
  • گشتاور 460 نیوتن‌متر
  • شتاب 5.2 ثانیه
  • سرعت 285 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 14.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه کوپه لوکس
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4881 میلی‌متر
  • عرض 1915 میلی‌متر
  • ارتفاع 1353 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2942 میلی‌متر
  • وزن 1880 کیلوگرم
  • حجم باک 86 لیتر
  • چرخ جلو 245/40ZR19
  • چرخ عقب 285/40ZR19
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی (اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق الکترونیکی (Skyhook) - کنترل گشتاور پیشرانه (MSR)

1 دیدگاه

AliEs39(29 روز پیش)

جالبه تو صفحه گرن کابریو کلی کامنت هست ولی اینجا نیست. سعادت داشتم نفر اول باشم که اینجا کامنت میزارم آقا این خیلی خوبه خدا قسمتمون کنه ماشین خوب دردسرم داره