مشخصات فنی مزدا 3 نیو هاچ بک تیپ1 سال 1389 - 1391
سال
در سال 1389 مونتاژ مزدا 3 جدید هم در نسخه سدان و هم در نسخه هاچبک آغاز شد اما هاچبک آن، که یک سروگردن بالاتر و بهتر از i30 بود، به موفقیتی نرسید چراکه پایین نگهداشتن تیراژ تولیدش، قیمت آنرا حتی از قیمت مدل صندوقدار نیز فراتر برده بود. ضمن اینکه بعد از شروع دوباره مونتاژ مزدا 3 در ایران
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کیفیت ساخت
مانورپذیری
شتاب و عملکرد
جعبهدنده اسپرت
نقاط ضعف
عرضه محدود
کیفیت رنگ بدنه
فضای پای محدود در عقب
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1389 تا 1391مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده اتوماتپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
147 اسببخارگشتاور
187 نیوتنمترشتاب
10.6 ثانیهسرعت
204 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
هاچ بک جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (BL)طول
4460 میلیمترعرض
1755 میلیمترارتفاع
1470 میلیمترفاصله محوری
2640 میلیمتروزن
1280 کیلوگرمحجم باک
55 لیترچرخ جلو
205/55R16چرخ عقب
205/55R16سایر ویژگیها
رینگ 7 شاخهسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
مهشکن مستطیلی جلوفرمان
نیروی کمکی
الکتروهیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
CD - MP3 - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر اسپرت با تنظیم نورایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانهکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
سوییچ تاشو - نمایشگر دمای داخل و بیرون - ساعت دیجیتالآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه بالابر آنتیترپ راننده - سپر دوتکه عقب درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Sina00001 1400/5/13
سلام میخواستم بدونم آیا میشه سپر مزدا های 91 به قبل رو با سپر نمونه های نیوفیس بهمن موتور عوض کرد یا سایزشون به هم نمیخوره
پاسخ
0
0
0
MohamadReza- 1398/7/28
مزدا خودرو خوب و باکیفیتیه ولی مزدا مونتاژ بهمن چند تا مشکل داره، تکنولوژیش به نسبت خودروهایی مثل پژو ۲۰۰۸ قدیمی تره. کیفیت رنگ خوبی نداره و کلا خودروهای اسپرت برای کشورما که پر از دست انداز و سرعت گیره ساخته نشده.
پاسخ
0
2
2
mohammad amin G 1398/6/20
دوستان من خودم سالهاست که مزدا سوارم و به عنوان یکی از علاقه مندان به خودرو های اسپرت ژاپنی اینو بهتون میگم مزدا3 هاچبک پتانسیل بسیار بالایی برای تیونینگ و ارتقا فنی داره تقریبا نود درصد قطعات خودرو اسپرته و تمامی اجزای موتور با نصب توربو شارژ هیچ مشکلی ندارند.... با نصب هدرز. حذف کاتالیست اگزوز. نصب توربو شارژ و فیلتر اسپورت. تعویض تایر ها با تایر فاق کوتاه و.... میتونید به یکی از اسپرت ترین خودروهای ایران دست پیدا کنید
پاسخ
0
0
5
sina.g 1398/1/28
درسته که میگن عایق بندیش مخصوصا از لحاظ صدای تایر اصلا خوب نیست؟
پاسخ
1
1
3
Sobhn 1400/7/8
نه
0
0
مستر بهنام 1398/1/10
یکی از بهترین گزینه هاست با این قیمتهای الانه بازار
پاسخ
0
1
7