پس از توقف عرضه دوو ماتیز در کرمان‌موتور، مشابه چینی آن با نام ام‌وی‌ام 110 وارد بازار کشورمان شد. این مدل حدود 10 سال بر روی خط تولید قرار داشت تا اینکه در تابستان 1394، مدیران‌خودرو نخستین فیس‌لیفتش را با پسوند S در ایران معرفی کرد؛ خودرویی که علی‌رغم به‌روزرسانی گسترده فنی و بهبود مشخصات ایمنی، همچنان از پیشرانه 3 سیلندر خطی بهره می‌گیرد و رقیب گران‌قیمتی برای پراید به‌عنوان یک خودرو شهری تلقی می‌شود. با این وجود قیمت‌گذاری 110S در نهایت به شکلی انجام شد که این چینی عملا در رده قیمتی خودروهایی نظیر خانواده پژو 405، سمند و 206 قرار گرفت و همین موضوع تاثیر منفی محسوسی در بازار فروش آن داشت. 110S از سال 97 فقط در تیپ «اسپرت لاکچری» و با رنگ‌بندی جدید عرضه شد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • مصرف سوخت
    • شعاع گردش 6 متری
    • کیفیتی بهتر از مدل 110
    • بهبود ایمنی نسبت به مدل 110
  • نقاط ضعف
    • فرمان‌پذیری
    • امکانات رفاهی
    • حضور در محدوده قیمتی سایپا 111
    • حذف پیشرانه 4 سیلندر (نسبت به مدل 110)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 3 سیلندر
  • حجم موتور 1 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 68 اسب‌بخار
  • گشتاور 93 نیوتن‌متر
  • شتاب 18.7 ثانیه
  • سرعت 138 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 4.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک مینی
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (S15)
  • طول 3564 میلی‌متر
  • عرض 1620 میلی‌متر
  • ارتفاع 1527 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2340 میلی‌متر
  • وزن 936 کیلوگرم
  • حجم باک 35 لیتر
  • چرخ جلو 165/60R14
  • چرخ عقب 165/60R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1396
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 3 سیلندر
  • حجم موتور 1 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 68 اسب‌بخار
  • گشتاور 93 نیوتن‌متر
  • شتاب 18.7 ثانیه
  • سرعت 138 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 4.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک مینی
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (S15)
  • طول 3564 میلی‌متر
  • عرض 1620 میلی‌متر
  • ارتفاع 1527 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2340 میلی‌متر
  • وزن 936 کیلوگرم
  • حجم باک 35 لیتر
  • چرخ جلو 165/60R14
  • چرخ عقب 165/60R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1396
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 3 سیلندر
  • حجم موتور 1 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 68 اسب‌بخار
  • گشتاور 93 نیوتن‌متر
  • شتاب 18.7 ثانیه
  • سرعت 138 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 4.2 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک مینی
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (S15)
  • طول 3564 میلی‌متر
  • عرض 1620 میلی‌متر
  • ارتفاع 1527 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2340 میلی‌متر
  • وزن 936 کیلوگرم
  • حجم باک 35 لیتر
  • چرخ جلو 165/60R14
  • چرخ عقب 165/60R14
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

54 دیدگاه

Mohammadam(4 روز پیش)

خودم ام وی ام ۵۳۰ دارم با موتور ۲۰۰۰ که تو سربالایی رقیب نداره. چند روز پیش هم یکی از این ۱۱۰ها لاکچری مدل ۹۵ با ۳۵ هزار کارکرد برا خانومم خریدم. فکر میکردم خیلی ضعیف باشه ولی وقتی تو سربالایی روندمش کف کردم. اون سربالایی که با ۵۳۰ تو دنده ۴ نهایت ۱۳۰ تا می‌ره، این ماشین ۱۱۰ تا رفت. ناگفته نماند که تا حالا پرایدی ندیدم که اونجا رو بالاتر از ۹۰ تا بره. طراحی خیلی جالبی داره. وقتی تو ماشین میشینی انگار تو شاسی بلند نشستی. یه سر و گردن از بقیه ماشینا بالاتری و حس خیلی خوبی میده. برخلاف ظاهرش، خیلی جاداره. یعنی به لحاظ جای پای مسافر جلو و عقب از ۵۳۰ بیشتره. ولی صندوقش خیییلی کوچیکه اما کار راه اندازه. داشبوردش در نداره که در نگاه اول براش به نقطه ضعف میبینی ولی وقتی به راحتی و سرعت وسایلتو می‌ندازی توش هوس میکنی در داشبورد ماشین خودتم بر داری. کولرش هم سرمای خوبی توی جاده داره ولی نمی‌دونم چرا تو ترافیک خاموش میشه. نمی‌دونم ایراد داره یا طراحیش اینطوریه که به موتور فشار نیاد. همه آپشن‌ها لازم رو هم داره. شیشه بالابر برقی هر چهارتا. سنسور دنده عقب. ترمز ای بی اس. کیسه هوا دوتا. آینه های برقی و... یکی از ایراداتش اینه که جای مخفی داخل کابین نداری که مثلاً مدارکتو بذاری. خصوصا که داشبوردش هم در نداره. کنسول وسط هم نداره و به خاطر محل شیشه بالابرها که وسط هست امکان نصب کنسول هم نیست. من قبلاً پراید هم داشتم. در کل به نظرم در برابر پراید که تقریبا هم قیمت هستن ، بسیار ارزنده تره.

Hamid1613(265 روز پیش)

چرا مدل پاندایس وقتی روشنه مه شکنش هم روشن میشه . جایی داره که خاموشش کنی !

Mahan84 (76 روز پیش)

اون دیلایتشه

Hamid1613(265 روز پیش)

میخواستم دوستان راهنماییم کنن مخزن اب پاش شیشه عقبش کجاست ؟

Abbas90 (166 روز پیش)

مخزن آب پاش یکی هست و اون هم کاپوت جلو

mohammad 123(233 روز پیش)

تجربه رانندگی با این ماشینو دارم یعنی نمیدونم چی بگم از کمالات این ماشین با سه سر نشین از شیب 5 درجه تو سرعت بالا نمیره عالییییییبی

PARSAESTEGHLALI(265 روز پیش)

به نظرم یکی از بد ترین ماشین ها MVM هست

i3233 (258 روز پیش)

همشون که نه

Zeinabsti(354 روز پیش)

کسی میدونه مدل ۹۶ الان چند تومنه؟

mojtabaf(695 روز پیش)

از دوستانی که این ماشین رو دارن چند تا سوال دارم: اول اینکه تو سربالایی ها کم نمیاره؟ ( مثلا تو سربالایی مثل ولنجک) و اینکه تو سربالایی چند تا میره؟ و موتور مثل ام وی ام ۱۱۰ سه سیلندر قدیمیا سوت نمی‌کشه؟ کولرش در چه حد خنک می‌کنه؟

reza. (683 روز پیش)

داداش توی ولنجک ۲۰۷ اتو هم به زور میکشه.این ک دیگه جای خود داره

qiman (540 روز پیش)

نه کم نمیاره ولی نباید انتظار داشته باشی مثه هیوندای آی بیست یا کیا ریو۲ بره. اما از پراید و تیبا خیلی بهتر میره

shervindashti (394 روز پیش)

تو ولنجك اگه كولرش خاموش باشه. كم نمياره أما ولنجك كه بيشتر ماشين چيني ها فشار مياره أما خيلييي از پرايد و تيبا بهتره و از ٢٠٦جادارتره👌🏽👌🏽👌🏽

مییرمحمد(883 روز پیش)

سلام مدل 97 لاکچری دارم. 182کیلومتر برساعت راه رفتم هنوز جای گاز داشت،اهن پاره ی این ماشین به صدتا ماشین ایرانی می ارزه،واقعا ماشینه،من بجای یکی دوتا خریدم

sepehr.ex (671 روز پیش)

رفتن که میره ولی گناه داره. من تا 130 تا بیشتر نرفتم. دلم نمیاد.

رستمی (407 روز پیش)

من آرزو داشتم 110sبگیرم نشد پول کم آوردم رفتم 110چهارسیلندرگرفتم

1990(686 روز پیش)

من بیست هزار کیلومتر با این ماشین که صفر خریدم تجربه رانندگی داشتم فقط برای جاده های تخت و صاف خوبه بطوریکه اتوبان یادگار امام رو با سه نفر بخواهی بری باید کولر خاموش دنده دو و سه و مصرف بنزین بین هفت و هشت در صده از تو دو سه هزار کار کردش پشیمون شدم تا بیست هزار طول کشید تا یه خریدار ازم خرید..با این هزینه برای این ماشین گزینه های زیادی هست .بعد از خلاص شدن از شرش با همان پول یه ساینا گرفتم یه چرخش میارزه به تموم اون ماشین از بس تنبل بود.کلآ خوب نیست فقط قیافه غلط اندازی داره.البته نه اینکه ساینا عالیه ولی با همون هزینه خیلی سر تره گزینه عالیه.

ن.ح (448 روز پیش)

دوست عزیز ماشینت مشکل داشته. من با همین ماشین گردنه ها و سربالایی ها با شیب خیلی تند با ۳سرنشین و کلی بار میرفتم هیییچ مشکلی نداشت تازه سرپیچ ها پراید و ساینا رو جا میزاشتم بخاطر هندلینگ خوبی که ۱۱۰اس داره سر پیچ ها.

[email protected](965 روز پیش)

با سلام مشکلات موجود موتور در مدل 110 های سه سیلندر و چها سیلندر در این سری تا حدود زیادی مرتفع گردیده که شامل کم کردن آب و روغن سوزی در کارکرد های پایین و دیگر موارد میباشد اما چرا تولید خودرو 3 سیلندر . خودروهای 3 سیلندر به دلیل نوع طراحی و ساختار موتوری بسیار زودتر از انواع 4 سیلندر به خرج افتاده و استهلاک بسیار بالاتری داشته و فشار بیشتری را بر روی سیستم انتقال قدرت لحاظ میکنند. از نظر طراحی اتاق خندان و شکل ظاهری عجیب و غریب آن فقط مناسب خانمها طراحی گردیده و نمیتوان به عنوان اتومبیلی برای کل خانواده و یا جهت مسافرت های خانوادگی از آن استفاده نمود و در آخر بازار ایران برای خودرو سازان چینی تبدیل به آزمایشگاهی مجانی گردیده که نه تنها رایگان بلکه درامد زا نیز میباشد باید در نظر داشت که ام وی ام 110 در تمامی مدل ها از موتور و گیربکس های چینی بهره گرفته که در حال حاضر پیشرفت سیستم طراحی این خودروسازان بر اساس آزمون و خطا و با صرف هزینه توسط ایرانیان انجام میپذیرد. یاد آور میشود قیمت این محصول چینی در بازار ایران به هیچ عنوان با منطق قیمت گذاری انطباق نداشته و بسیار گران است.

۰۹۱۳۹۳۱۱۸۰۰ (451 روز پیش)

داداش یسوال از جناب مهندستان دارم ایااستحکام ، امنیت و قیمت پراید ۷۰ میلیونی منطقی هستش!!! خوبه یه نگاه به امکانات و تست تصادف این خودرو هم بندازید

Show More