بعد از توقف تولید امویام 530 در سال 94، مدیران خودرو عرضه مدل جانشین آنرا در همان سال و با نام 550 آغاز کرد. این خودرو هرچند بزرگتر و گرانتر از 530 است اما پلتفرم مشترکی با آن دارد و همچنان باید آنرا در کلاس کامپکتها جای داد. 550، که در بازار چین با نام چری E5 شناخته میشود، در دو مدل دندهای و اتوماتیک در کشورمان عرضه شد که هردو تجهیزات مشابهی دارند و ناگفته پیداست که مدل دندهای 550 چالاکی بیشتری نسبت به نسخه اتوماتش دارد. ضمن اینکه جعبهدنده CVT این خودرو نیز هوشمند طراحی نشده. البته وجود حالت L در جعبهدنده را هم نباید نادیده گرفت؛ حالتی که به شما اجازه میدهد در شیبهای تند با سرعتی یکنواخت (با دنده سنگین) حرکت کنید.
ادامه...
-
مزایای ام وی ام 550
- فرمان نرم
- کابین خوشساخت
- بهبود تعلیق نسبت به 530
- سرحالترین پیشرانه نسبت به رقبا
-
معایب ام وی ام 550
- عرضه محدود
- قلقگیری ترمزها
- بازار ضعیفتر از جک J5
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1394 تا 1397
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس CVT
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 132 اسببخار
- گشتاور 180 نیوتنمتر
- شتاب 11.5 ثانیه
- سرعت 170 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4580 میلیمتر
- عرض 1760 میلیمتر
- ارتفاع 1483 میلیمتر
- فاصله محوری 2600 میلیمتر
- وزن 1410 کیلوگرم
- حجم باک 45 لیتر
- چرخ جلو 195/55R15
- چرخ عقب 195/55R15
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
- سایر ویژگیها قابلیت تنظیم حرکت در مسیرهای لغزنده
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
تنظیم موقعیت
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 4 اسپیکر
- مانیتور 7 اینچی لمسی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLink
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دستی
-
کول باکس
- صندلی راننده 4 حالته دستی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 1394 تا 1397
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 5 دنده دستی
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 132 اسببخار
- گشتاور 180 نیوتنمتر
- شتاب 10.5 ثانیه
- سرعت 185 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4580 میلیمتر
- عرض 1760 میلیمتر
- ارتفاع 1483 میلیمتر
- فاصله محوری 2600 میلیمتر
- وزن 1390 کیلوگرم
- حجم باک 45 لیتر
- چرخ جلو 195/55R15
- چرخ عقب 195/55R15
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
- سایر ویژگیها قابلیت تنظیم حرکت در مسیرهای لغزنده
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
تنظیم موقعیت
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 4 اسپیکر
- مانیتور 7 اینچی لمسی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLink
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دستی
-
کول باکس
- صندلی راننده 4 حالته دستی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
خودروهای مشابه
نام
شماره تلفن
ایمیل
Abed59(6 روز پیش)
درود به شما من یه مدل 95 داشتم از سال 98 تا 99 داشتم توی این یکسال اصن اذیت نکرد فقط روغن و بنزین . تنها مصرفی هاش 1 بار لنت ترمز گرفتم و یه بار هم بخاطر نشتی روغن کمک سمت راننده کلن برداشتم ماکسیمایی انداختم . درکل راحت با قدرت خوب ، جادار ،خوش رکاب
Siamak85(22 روز پیش)
سلام و عرض ادب جناب Amir1400 شما جایی رو سراغ دارید که دو تا کاتالیزور ام وی ام 550 اصلی شرکتی داشته باشه ؟ باتشکر
Amir1400(262 روز پیش)
ام وی ام 530 و 550 رو کلا ریمپ نشده مقایسه نکنید... ریمپ کنید تازه میفهمید ماشین یعنی چی
Amir1400 (254 روز پیش)
مقایسه با ماشینای دیگه...
momen (177 روز پیش)
ریمپ عمر خودرو رو کاهش میده . به این تبلیغات مضر گوش ندید . چون اگر با ریمپ خودورها بهتر میشدن ، کارخانه ها خودشون برای بهتر شدن محصولات و افزایش فروش حتما خودشون این کار رو انجام می دادند . اما چون میدونن ریمپ کردن به خودرو خسارت وارد میکنه این کار رو انجام نداده و اگر بفهمند شما خودرو رو ریمپ کردید گارنتیشو باطل میکنند . چون نمیخوان از خودرویی که شما دانسته با ندانسته عمرشو کم کردید حمایت کنند .
Amir2022 (172 روز پیش)
در نهایت عمر موتور کم میشه که اونم در هر حالت موتور رو باز و بسته کنید 20 خرجشه که اونم بیشتر مواقع به دلیل نبود اب در رادیات مشکل پیش میاد... پس هر چقدر نگهداریتون عالی باشه یا یه کم شدن اب موتور میسوزه و به فنا میره... یکی رادیاتش سوراخ میشه یکی درب رادیات رو یادش میره ببنده یکی شیلنگش پاره میشه و ... ریمپ باعث میشه موتور بسیار نرم و راحت کار کنه و خیلی کمتر بهش فشار بیاد در حالت رانندگی بهینه... ولی خب بخواید خیلی گاز بدید دست خودتونه... در کل چون علت اصلی خرابی موتور اب رادیات و خنک کننده ماشین هست ریمپ هیچ مشکلی پیش نمیاره... حتی میتونید تنظیم کنید فنش زودتر روشن شه کمتر داغ شه... کارخانه دارها مجبورن برای اب و هوای متفاوت تنظیم کنن که متاسفانه در ایران هیچ تنظیمی صورت نمیگیره و ماشین بدون ریمپ اصلا قابل سوار شدن نیست و قدرت و کارایی موتور حیف و میل میشه...
ALI0069 (69 روز پیش)
ریمپ هزینه ی خیلی کمی داره و رایگان براتون بر میگردونن در صورت عدم رضایت. پس بهتره یبار امتحان کنید چون ماشین های 530 و 550 خیلی سواریشون بده از نظر تاخیر گاز و کلاج نامیزان
ALI0069(69 روز پیش)
از نظر فنی مدل دنده ای دقیقا با 530 یکی هست و وقتی کاپوت رو بالا میزنید فکر میکنید همونه. سواریشم همونه . ظاهر بیرونش امروزی تر شده و داخلشم امروزی تر شده ولی متاسفانه به دلیل افت زیاد کیفیت مواد داخلش تو ذوق ادم میزنه. نسبت به 530 میگم. البته بازم در برابر ماشین ایرانی خوبه کیفیت مواد داخلش. خرجشم در حد همون سمند و پژو هست ولی جنساش اصله. شاید برخی جنساش به دلیل کیفیت زیاد 30-40 درصد گرونتر باشه تا دوبرابر
Sinas(259 روز پیش)
طراحی ظاهری خوبی داره و من واقعا سلیقه خودم خیلی خوشگلت از ماشین های ایرانی مثل پژو سمند و خانواده اینا میدونمش . و بارها پیش اومده که اطرافیانم که اطلاعی از ماشین نداشتن از رو ظاهر فکر کردن ماشین نیسان تیآنا هستش یا در همون محدوده ماشینا. از نظر امکانات و آپشن هم نسبت به قیمتش رضایت بخشه و همون سانروفش به تموم کارخانه دنا و سمند می ارزه. و از نظر موتور و فنی هم که من واقعا تا الان نشده ازش زدن بشم یا کلافم کنه. در کل به نظر من چیزی که تو ایران زیاده همین قطعات ماشین و خوده ماشین های چینیه و به راحتی هم به دست میاد چون چین در قبال بدهی هاش همین قطعات رو وارد میکنه. البته نود و پنج در صد قطعات خودرو های ایرانی هم از چین وارد میشن ولی بخوام کلی بگم اینطوریه که قطعاتی که برای ماشین های تولید خودش میزنه ده برابر با کیفیت تر از قطعاتیه که برا خودرو های ایرانی میرنه. چون همین ماشین های چینی رو ملت چین سوار میشن تو چین و به ملتش خودش هیچ وقت خیانت نمیکنه. در کل تو این رنج قیمت واقعا ارزش خرید داره پول بی زبونو ندین به این مدلای ایرانی که مال چهل سال پیشه طراحیشون و هیچ آپشنی هم ندارن. یکم به روز زندگی کنید.
Amir1400 (254 روز پیش)
چین جنسای کل دنیا رو به سفارش خودشون میزنه حتی جنسای امریکایی... ولی کشور ایران سفارش میده میگه کیفیت رو عمدا ضعیف بزنید در حالی که قیمتش شاید 10-20 درصد فرق کنه ولی عمدیه و به جاش چین تو ایران بد نام شده ... اصلا ماشینای چینی جنساش چون وارداتی و اصله 10 برابر با کیفیت تر و با دوام تره
fhhh (80 روز پیش)
دقیقا چیزی که امیر گفت درسته
Mohammad84(216 روز پیش)
سلام دوستان،بنظرتون برلیانس دندهای ۱۶۰۰بخرم یا ام وی ام ۵۵۰ اتومات؟لطفا هر توضیحی که لازم هست رو بگین.خیلی ممنون
Amir1400 (210 روز پیش)
هر دو رو سوار شو از اگهی ببین کدوم باب میلته... دهردوشون ماشینای خوبین یعنی لوازمشون گیر میاد با قیمت مناسب از نمایندگی
Tonder (179 روز پیش)
بنظر من 550
fhhh (80 روز پیش)
۵۵۰
rf9032(203 روز پیش)
سلام.بین برلیانس 230 اتومات و ام وی ام 550 اتومات کدوم بهتره برای خرید؟ برای بابام می خوام بخرم آخر عمری راحت برونه
Tonder (179 روز پیش)
سلام 550 ماشین نرمیه بازارشم نسبتا خوبه قطعات هم که نگم برات
momen (177 روز پیش)
550 خیلی نرم تر و جادار تره . خوراک سفره . ولی برلیانس کم مصرف تره .
fhhh (80 روز پیش)
ام وی ام ۵۵۰ من هردو رو دارم دارم میگم
fhhh(80 روز پیش)
سلام من سال ۹۷یه ام وی ام ۵۵۰ دستی گرفتم قبلشم ۲۰۶تیپ ۵گرفتم از کارخونه ۲۰۶که داشتم دم به دم تعمیرگاه بودم و هر بار یه چیزیش خراب میشد اما ام وی ام به جز لوازم مصرفی دیگه تعمیرگاه نمیرم شتاب ام وی ام هم که خیلی بهتر از ۲۰۶هست در جاده هم همه رو قورت میده من به شما پیشنهاد میکنم ام وی ام ۵۵۰یا هر ماشین چینی رو بگیرید اما ماشین ایرانی نگیرید
Siamak85(254 روز پیش)
باسلام و احترام دوستان عزیز به نظرتون ام وی ام 530 خریداری کنم یا ام وی ام 550؟به نظرتون کدومشون از همه شرایط خریدش بهتر هست؟ باتشکر
ALI0069 (244 روز پیش)
فقط ظاهرشون فرق داره... کارکردش مهمه و سلیقه شما... همه قطعات و لوازم و فنی دقیقا یکی هست... کاپوت رو بزنی بالا نمیفهمی 530 هست یا 550... هر کدوم کم کارکرد بود و خوشت اومد بگیر... کارکرد بالا هم خیلی ارزون باشه مشکلی نداره باید صرفه داشته باشه تعویض و تعمیر کنی لوازمش رو
Tonder (179 روز پیش)
ظاهر 530 شاید یکم ناپسند شما باشه ولی 550 شیک تره و بروز تر
momen (177 روز پیش)
530 فقط سیستم صوتی خیلی بهتری داره . 550 هم اتوماته ، هم چراغهای بهتری داره و از همه مهتر پرتاب باد کولرش خیلی از 530 بهتره .
Amir2022 (172 روز پیش)
پرتاب باد کولر یه فیلتر زیر برف پاکن داره باید تمیز یا تعویض شه... به سختی در میاد و جاسازی میشه متاسفانه قیمتشم 170 بود حدودا پاییز 1400 اصلی از نمایندگی ام وی ام خودرو... 530 لاکچری تره ولی 550 امروزی تر... 530 شبیه ماشین های رویال و بنتلی هست که واسه تشریفاته البته نسخه های حدودا تا 2007
Siamak85(240 روز پیش)
سلام و عرض ادب میخوام شمع و وایر شمع ماشین رو عوض کنم،شمع و وایر شمع شرکتی بگیرم یا شمع های denso و ngk ژاپنی اصل؟ میخوام قدرت ماشین زیاد بشه و مصرف هم کمتر
ALI0069 (239 روز پیش)
NGK میگن بهتره ولی تقلبیش زیاده... من اصلی انداختم برند چری ریپش حل شد و شتابش بیشتر
Tonder (179 روز پیش)
کلا شمع ها خیلی تقلبی دارن باید دقت کنید