


بعد از توقف تولید امویام 530 در سال 94، مدیران خودرو عرضه مدل جانشین آنرا در همان سال و با نام 550 آغاز کرد. این خودرو هرچند بزرگتر و گرانتر از 530 است اما پلتفرم مشترکی با آن دارد و همچنان باید آنرا در کلاس کامپکتها جای داد. 550، که در بازار چین با نام چری E5 شناخته میشود، در دو مدل دندهای و اتوماتیک در کشورمان عرضه شد که هردو تجهیزات مشابهی دارند و ناگفته پیداست که مدل دندهای 550 چالاکی بیشتری نسبت به نسخه اتوماتش دارد. ضمن اینکه جعبهدنده CVT این خودرو نیز هوشمند طراحی نشده. البته وجود حالت L در جعبهدنده را هم نباید نادیده گرفت؛ حالتی که به شما اجازه میدهد در شیبهای تند با سرعتی یکنواخت (با دنده سنگین) حرکت کنید.
ادامه...
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای ام وی ام 550
- فرمان نرم
- کابین خوشساخت
- بهبود تعلیق نسبت به 530
- سرحالترین پیشرانه نسبت به رقبا
-
معایب ام وی ام 550
- عرضه محدود
- قلقگیری ترمزها
- بازار ضعیفتر از جک J5
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 1394 تا 1397
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس CVT
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 132 اسببخار
- گشتاور 180 نیوتنمتر
- شتاب 11.5 ثانیه
- سرعت 170 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4580 میلیمتر
- عرض 1760 میلیمتر
- ارتفاع 1483 میلیمتر
- فاصله محوری 2600 میلیمتر
- وزن 1410 کیلوگرم
- حجم باک 45 لیتر
- چرخ جلو 195/55R15
- چرخ عقب 195/55R15
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
- سایر ویژگیها قابلیت تنظیم حرکت در مسیرهای لغزنده
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 4 اسپیکر
- مانیتور 7 اینچی لمسی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLink
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دستی
-
کول باکس
- صندلی راننده 4 حالته دستی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
وضعیت در بازار ایران
- سال های موجود 1394 تا 1397
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 5 دنده دستی
- پیشرانه 4 سیلندر
- حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 132 اسببخار
- گشتاور 180 نیوتنمتر
- شتاب 10.5 ثانیه
- سرعت 185 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه سدان جمع و جور
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4580 میلیمتر
- عرض 1760 میلیمتر
- ارتفاع 1483 میلیمتر
- فاصله محوری 2600 میلیمتر
- وزن 1390 کیلوگرم
- حجم باک 45 لیتر
- چرخ جلو 195/55R15
- چرخ عقب 195/55R15
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
-
حالت رانندگی
- سایر ویژگیها قابلیت تنظیم حرکت در مسیرهای لغزنده
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
-
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
-
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو هالوژن
-
سایر ویژگی روشنایی
فرمان
- نیروی کمکی هیدرولیکی
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 4 اسپیکر
- مانیتور 7 اینچی لمسی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLink
-
سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 2
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
-
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه دستی
-
کول باکس
- صندلی راننده 4 حالته دستی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
-
ویژگی صندلی عقب
-
گرمکن صندلی
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
-
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
-
سایر ویژگی ظاهری
خودروهای مشابه
-
دنا معمولی
1395
-
بسترن B50F
1395
-
جک جی 5
1395
نام
شماره تلفن
ایمیل
meghdad1
سلام عرض ادب بنده با تعاریف خوبی که از این ماشین شنیدم میخواستم مدل اتوماتش زو بگیرم که یه موضوع بود میخواستم دوستان باتجربه راهنماییم کنن که این ماشین چطوره که نشانگر دمای آدب رادیاتور نداره و حالا که نداره سیستم جایگزینی آیا داره یاراهی برای رفع این مشکل هست؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید
Hamid63
با سلام خدمت عزیزان بنده میخوام تجربه واقعیم از ۵ سالی که این ماشین داشتم بگم ۱. ماشین نرم و راحتیه ۲.تو سفر چندصد کیلومتری واقعا احساس خستگی نمیکنید پشت فرمونش ۳. بدنه بسیار مقاوم و سفتی داده در حدی که من یبار تصادف جزیی کردم صافکار گفت بدنش مثل نیسان میمونه بیچاره شدم، دیگه این ماشین بیارن قبول نمیکنم ۴. فضای داخلی و صندوق جادار و مناسب خانواده ۵.امکانات و آپشنها که دیگه درحد قیمتش فکر نمیکنم ماشینی سرتر باشه البته قیمتش هم یجورایی جزو نقاط قوتش هست که از زمانی که تولید متوقف شد خورد تو سر قیمتش و بالا نرفت نقطه ضعفش فقط شتاب اولیه از نظر من یکم پایین بود در حد ۳ ثانیه اول در مجموع همه جا با این ماشین رفتم، کوه و دشت و بیابون، نشد منو جایی بزاره انصافا از نظر من با کمال احترام به تولیدکنندگان داخلی ولی اصصصلا قابل مقایسه با تولیدات داخل نیست اینو با بررسی و تجربه از نشستن و روندن ماشینهای دوستانم میگم، دنا و شاهین و ... الانم آریزو ۶ دارم چون واقعا مدیران خودرو تاحالا ساپورت خوبی داشته.
Rasool57
کلا مدیران خودرو خدمات پس از فروشش خیلی خوبه. تو فکر اینم یه ۳۱۵ اکسلنت بگیرم که سیستم صوتی خیلی با کیفیتی داره همراه با ساب ووفر. فقط حجم موتورش کمه نمیدونم سواریش چطوره
Rasool57
من از کسایی که این ماشینو داشتن و سوار شدن پرسیدم همه راضی بودن ازش. تو این رنج قیمت موتور ۲هزار سیسی کم پیدا میشه. ریمپ کردن هم به این صورته که ای سی یو ماشین رو با بنزین بی کیفیت داخلی هماهنگ میکنه و پیشرانه خروجی بهتری میده. آسیبی به موتور نمیزنه. کلا ماشین کم استهلاکیه. من ۵۳۰ داشتم هیچوقت اذیتم نکرد ۵سال لذت بردم از سواریش و صندلی های مبله و راحتش
Rasool57
من ۵۳۰ داشتم ۵سال زیره پام بود. چرخش میارزه به اکثر ماشین های تولید داخلی
Ko
درود وخداقوت دوستان من شدیدن بین خرید این سه ماشین موندم و هرچی بیشتر میخونم تو سایتها بیشتر گیج میشه . ام وی ام 550 دنده دستی. جیلی امگرن دستی . وجک جی5 یکمم به رانا پلاس پانورامای جدید لطفا کسی تجربه داره مارو از شک و دودلی دربیاره سپاس فراوان
Mahyar12
اگر هزینه ماشین مهمه و گارانتی و نمایندگی رفتن دوست داری رانا ، اگر میخوای ماشین با کلاس و فنی خوب داشته باشی جک ، اگر ماشین با کیفیت در حد اروپایی ولی بازار ضعیف و نبود قطعات جیلی ، اگر فراوانی قطعات و بزرگی اتاق اما کیفیت پایین متریال و فنی ضعیف و بد ام وی ام ۵۵۰.اگر جک سالم گیر آوردی بخر شک نکن اما گیر نیومد رانا بخر چاره ای نیست...
Abed59
درود به شما من یه مدل 95 داشتم از سال 98 تا 99 داشتم توی این یکسال اصن اذیت نکرد فقط روغن و بنزین . تنها مصرفی هاش 1 بار لنت ترمز گرفتم و یه بار هم بخاطر نشتی روغن کمک سمت راننده کلن برداشتم ماکسیمایی انداختم . درکل راحت با قدرت خوب ، جادار ،خوش رکاب
Siamak85
سلام و عرض ادب جناب Amir1400 شما جایی رو سراغ دارید که دو تا کاتالیزور ام وی ام 550 اصلی شرکتی داشته باشه ؟ باتشکر
Amir1400
ام وی ام 530 و 550 رو کلا ریمپ نشده مقایسه نکنید... ریمپ کنید تازه میفهمید ماشین یعنی چی
Amir1400
مقایسه با ماشینای دیگه...
momen
ریمپ عمر خودرو رو کاهش میده . به این تبلیغات مضر گوش ندید . چون اگر با ریمپ خودورها بهتر میشدن ، کارخانه ها خودشون برای بهتر شدن محصولات و افزایش فروش حتما خودشون این کار رو انجام می دادند . اما چون میدونن ریمپ کردن به خودرو خسارت وارد میکنه این کار رو انجام نداده و اگر بفهمند شما خودرو رو ریمپ کردید گارنتیشو باطل میکنند . چون نمیخوان از خودرویی که شما دانسته با ندانسته عمرشو کم کردید حمایت کنند .
Amir2022
در نهایت عمر موتور کم میشه که اونم در هر حالت موتور رو باز و بسته کنید 20 خرجشه که اونم بیشتر مواقع به دلیل نبود اب در رادیات مشکل پیش میاد... پس هر چقدر نگهداریتون عالی باشه یا یه کم شدن اب موتور میسوزه و به فنا میره... یکی رادیاتش سوراخ میشه یکی درب رادیات رو یادش میره ببنده یکی شیلنگش پاره میشه و ... ریمپ باعث میشه موتور بسیار نرم و راحت کار کنه و خیلی کمتر بهش فشار بیاد در حالت رانندگی بهینه... ولی خب بخواید خیلی گاز بدید دست خودتونه... در کل چون علت اصلی خرابی موتور اب رادیات و خنک کننده ماشین هست ریمپ هیچ مشکلی پیش نمیاره... حتی میتونید تنظیم کنید فنش زودتر روشن شه کمتر داغ شه... کارخانه دارها مجبورن برای اب و هوای متفاوت تنظیم کنن که متاسفانه در ایران هیچ تنظیمی صورت نمیگیره و ماشین بدون ریمپ اصلا قابل سوار شدن نیست و قدرت و کارایی موتور حیف و میل میشه...
ALI0069
ریمپ هزینه ی خیلی کمی داره و رایگان براتون بر میگردونن در صورت عدم رضایت. پس بهتره یبار امتحان کنید چون ماشین های 530 و 550 خیلی سواریشون بده از نظر تاخیر گاز و کلاج نامیزان
ALI0069
از نظر فنی مدل دنده ای دقیقا با 530 یکی هست و وقتی کاپوت رو بالا میزنید فکر میکنید همونه. سواریشم همونه . ظاهر بیرونش امروزی تر شده و داخلشم امروزی تر شده ولی متاسفانه به دلیل افت زیاد کیفیت مواد داخلش تو ذوق ادم میزنه. نسبت به 530 میگم. البته بازم در برابر ماشین ایرانی خوبه کیفیت مواد داخلش. خرجشم در حد همون سمند و پژو هست ولی جنساش اصله. شاید برخی جنساش به دلیل کیفیت زیاد 30-40 درصد گرونتر باشه تا دوبرابر