بعد از توقف تولید ام‌وی‌ام 530 در سال 94، مدیران خودرو عرضه مدل جانشین آن‌را در همان سال و با نام 550 آغاز کرد. این خودرو هرچند بزرگ‌تر و گران‌تر از 530 است اما پلتفرم مشترکی با آن دارد و همچنان باید آن‌را در کلاس کامپکت‌ها جای داد. 550، که در بازار چین با نام چری E5 شناخته می‌شود، در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک در کشورمان عرضه شد که هردو تجهیزات مشابهی دارند و ناگفته پیداست که مدل دنده‌ای 550 چالاکی بیشتری نسبت به نسخه اتوماتش دارد. ضمن اینکه جعبه‌دنده CVT این خودرو نیز هوشمند طراحی نشده. البته وجود حالت L در جعبه‌دنده را هم نباید نادیده گرفت؛ حالتی که به شما اجازه می‌دهد در شیب‌های تند با سرعتی یکنواخت (با دنده سنگین) حرکت کنید.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فرمان نرم
    • کابین خوش‌ساخت
    • بهبود تعلیق نسبت به 530
    • سرحال‌ترین پیشرانه نسبت به رقبا
  • نقاط ضعف
    • عرضه محدود
    • قلق‌گیری ترمزها
    • بازار ضعیف‌تر از جک J5
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 132 اسب‌بخار
  • گشتاور 180 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4580 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1483 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2600 میلی‌متر
  • وزن 1410 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 195/55R15
  • چرخ عقب 195/55R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها قابلیت تنظیم حرکت در مسیرهای لغزنده
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 132 اسب‌بخار
  • گشتاور 180 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 185 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4580 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1483 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2600 میلی‌متر
  • وزن 1390 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 195/55R15
  • چرخ عقب 195/55R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها قابلیت تنظیم حرکت در مسیرهای لغزنده

95 دیدگاه

Rezap(25 روز پیش)

سلام. وقت بخیر. دوستان بین خرید ۵۵۰ اتومات و ال نود اتومات مدلهای غیر پلاس و جک جی ۵ اتومات موندم. راهنماییم کنین لطفا. نمدونم از نظر فروش بعدشون، عمرشون، قطعاتشون و ... کدوم به صرفه تر و راحتتر و بهتره

Mhmd1 (5 روز پیش)

اول ال نود از نظر پول نقد بودن و دوام قطعات، بعد جک و ب نظر من اصلا سمت اتومات این ماشین نرو اگ خیلی دوسش داری دنده ایش رو بگیر...

211Meysam(8 روز پیش)

ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت همه..درباره خصوصیات ۵۵۰ اتومات بگم خدمت شما من حدود۶۰۰۰۰تا باین ماشین راه رفتم مدل ماشینم ۹۵ هست...ماشیم جاداری..۷دنده است اصلا تعویض دنده احساس نمیشه.صندلیاش خوبه ایکاش اپشن برقی بهش اضافه میشد..من از ماه های اول روی کمک فنر یه قطعه گرد به طول۲سانت اضافه کردم مشکل کبش حل شد.لاستیک بارز فاق بلند انداختم..سمندی بهش میخوره سروصدای ماشین توجاده های خاکی یااسفالت ضعیفخیلی کم شد.موتورش واقعا عالیه هیچ عیبی نداره..این ماشین ماشینی که باید تو۵۰ هزار روغن اتومات وتسمه تایم وکیتاش عوض بشه....دوستان ماشین قابل قیاس بامحصولات ایرانخودرو یا جک ولیفان وال۹۰ .و...سایر محصولات داخلی نیست...این ماشین ازلحاظ موتوری اونقدرمهمه که تولیدکننده سنسور دماروحذف کرده وبرداشته...من کاملا ازش راضیم...

Modiran(118 روز پیش)

سلام. یک ساله که مدل اتوماتیکش رو دارم و 23 هزار کیلومتر هم با این خودرو رانندگی کردم. لازم دیدم تجربیات شخصی خودم رو بدون تعصب در اختیار دوستانی که شاید قصد خرید این خودرو را داشته باشند قرار بدم. 1- این ماشین بعلت گیرباکس cvt اصلا ماشین اسپرتی نیست. هر چند شتاب ماشین بد نیست ولی اون حس شتاب گیری به شما به عنوان راننده منتقل نمیشه که من این مورد رو دوست ندارم. 2- صدای موتور در موقع شتاب گیری در مقایسه با ef7 و tu5 زیاد و تا حدودی آزاردهنده است. این مورد یا بعلت عایق بندی ضعیف است و یا به علت حجم موتور بالاتر نسبت به سمند و پژو. 3- فرمان ماشین بسیار نرم تر از فرمان خانواده پژو و سمند است. 4- صندلی های ماشین سفت هستند ولی به هیچ عنوان خسته کننده نیستند. در مسافرت بسیار راحت تر از خانواده پژو و سمند است. 5- هندلینگ این ماشین از سمند ضعیف تر است. مثلا سر پیچ ها با سمند راحت تر بودم. البته شاید بخاطر این بوده که زیر سمند لاستیک 205/65 انداختم ولی زیر این حداکثر سایزی که میتونید بندازید 195/60 است. 6- مصرف ماشین با توجه به حجم موتور معقوله. تو جاده تقریبا هفت و نیم و در شهر صدی 10 میسوزونه. البته نحوه رانندگی بسیار تاثیر گذاره. با توجه به شغلم هر ماه در یه مسیر 530 کیلومتری در ترددم که 2/3 کفی و 1/3هم گردنه است 40 لیتر میسوزونه که تقریبا میشه صدی هفت و نیم. البته کامپوتر سفری ماشین مصرف رو صدی شش و نیم نشون میده که خطا داره 7- حجم باک کوچک است( 50 لیتر) و بخاری و کولر ماشین عملکرد خوبی دارد. یه نکته هم این که وقتی کولر میگیرید اصلا صدای فن ماشین را نمیشنوید. درست بر عکس پژو و سمند که صدای فن ماشین در هنگام کولر روشن رو اعصابه. 8- قدرت و گشتاور موتور خوب است. از این نظر خیلی بهتر از ef7 و tu5 است.گردنه ها و سربالایی ها را با کولر روشن راحت بالا میره. و تا حالا نیازی نبوده از دنده دستی استفاده کنم. 9- مشکل کوبش در دست اندازها با تعویض لاستیک ها و با افزایش فاق لاستیک خیلی کمتر شد.

ALI0069 (19 روز پیش)

همه رو قبول دارم . ولی ما صدای موتور از این بی نوا نشنیدیم... البته نسخه دستی... من فکر کردم صداش از ماشین ایرانی بیشتره ولی همزمان پیاده شدم و پراید صفر سوار شدم تازه فهمیدم ماشین ایرانی صدای تراکتور میده... ماشینتون دست دومه حتما کاتالیستاش رو عوض کنید 4 تومن یا کمتر خرجشه هم بی صدا میشه هم نرم و هم پرشتاب... حتما ماشین هایی که مقایسه میکنید در فاصله زیر 1 دقیقه هردو رو سوار شید تا فرقش رو بفهمید وگرنه هیچی متوجه نمیشید... این نکته طلاییه

Modiran (9 روز پیش)

ببینید در حالت معمولی ماشین بسیار بیصدا است. مثلا در کفی با سرعت ۱۴۰ ( دنده ۷) دور موتور روی ۲۷۰۰_ ۲۶۰۰ است و موتور اصلا صدا نداره . واقعا بیصدا است تنها صدایی که می‌شنوید صدای باده. اما وقتی دور موتور را بالا میبرید چه در مواقع شتاب گیری ناگهانی و یا در سربالایی ها قضیه فرق می‌کنه. من به جهت مقایسه در دور موتور بالا عرض کردم که صدای موتور این ماشین از EF7 و tu5 بیشتره که بر اساس تحقیقات بنده علت آن گیرباکس سی وی تی است. از دوستان دیگر که تجربه ۵۵۰ سی وی تی را دارند خواهشمندم تجربیات خود را در این خصوص به اشتراک بگذارند.

Rezap(19 روز پیش)

سلام دوستان. وقت بخیر. من بین خرید ۵۵۰ اتومات و ال نود اتومات مدلهای غیر پلاس و جک جی ۵ اتومات موندم. اگر ممکنه راهنماییم کنین لطفا. نمدونم از نظر فروش بعدشون، عمرشون، قطعاتشون و ... کدوم به صرفه تر و راحتتر و بهتره

Msh110(877 روز پیش)

از نظر قطعات یدکی و لوازم با پارس مقایسه کنیم به چه صورت است؟

ALI0069 (25 روز پیش)

ماشین ایرانی قطعاتش از اینا 30 درصد ارزون تره ولی اینا تا ده برابر عمر بیشتری داره قطعاتش یعنی با کیفیت تره

جواد(884 روز پیش)

من الان سه ساله 550 اتومات دارم قبلش هم سراتو داشتم و چون هردو را سوار شدم این خودروی چینی از تمام جهات به سراتو کره سر هست.فقط آ بشنی کم داره و الباقی موارد به سراتو سر هست. قدرت موتور عالی تعویض دنده بسیار نرم که اصلا احساس نمیشه خدمات پس از فروش عالی

کرد ایرانی (829 روز پیش)

سلام، شما مطمئنی که سراتو سوار شدید و mvm از سراتو سرتره؟

علی ۴۶۲۴ (825 روز پیش)

داداش mvm بهتر از سراتو خوبی شما؟؟؟؟؟

ALI0069 (25 روز پیش)

مردم گول اسم کره و المان و زاپن رو میخورن این ماشین واقعا در حد ماشینای خیلی گرون قیمته ... شتا بو قدرتش باور نکردنیه...

Dr. Rsl(171 روز پیش)

تقریبا شش ماه هست که ۵۵۰ دنده دستی خریدم و حدود ۱۰ هزار کیلومتر رانندگی کردم باهاش ، که بیشترش توی جاده بوده ، بدون هیچ تعصبی تجربیاتم رو خدمتتون میگم : ۱ مصرف سوخت توی جاده بسته به نوع جاده و مقدار گاز دادنتون بین ۶.۵ تا ۸.۵ اما در شهر حدود ۱۰ ۲ صندلی های ماشین راحته و فضای پا هم برای سرنشین جلو هم عقب مناسبه ۳ فضای صندوق مناسبه ۴ سواری ماشین خیلی نرمه ، اما یک مشکلی داره اونم اینکه بخاطر کوتاه بودن کمک ماشین اگر با سرعت روی سرعتگیر برید میکوبه زیر اتاق و کمی آزاردهندس ۵ هندلینگ خوبه و در مقایسه با ایرانیا خیلی بهتره اما نباید توقع ماشینی که ESP داره رو ازش داشت _در کل برای جاده خیلی خوبه ، آدم رو خسته نمیکنه ۶ شتابش قابل قبوله علی الخصوص شتاب ثانویه (توجه داشته باشید این ماشین تقریبا هم وزن ماکسیماس!) اگر میخواید بدونید در چه حد راه میره از ایرانیا (بجز توربو ها ) مث EF7 , TU5 , XUM , XU7 یه سر و گردن بالاتره تقریبا تو مایه های مگان و زانتیا راه میره و کاملا راضی کنندست توی جاده کلی بخوام بگم نسبت به پولی که میدید که از خیلی از ایرانیا ارزون تره حتی ، شتاب و پایداری و سواری به مراتب بهتر و لذت بخش تر و با کیفیت تری میشه داشت با این ماشین نسبت به ایرانی ها اینکه چه آپشنی داره و چی نداره رو توی سایتا میشه دید سعی کردم چیزایی که با تجربه رانندگی بدست میاد رو بگم در کل مزایاش رو بخوام بگم : شتاب و هندلینگ و سواری و راحتی خیلی خیلی بهتر از هم قیمت هاست و کاملا راضی کنندست ، مصرف سوخت نسبت به قدرت و حجم موتور واقعا خوبه، کم خرج و کم استهلاک بودن ، طراحی داخلی و خارجی قابل قبول ، بزرگ بودن اتاق و صندوق بزرگ معایب : کوبش کمک درصورت رد کردن سرعت گیر توی سرعت بالا ، تاخیر دریچه گاز و تا حدودی حساسیت به بنزین بی کیفیت ، کم حجم بودن باک بنزین (سمند داشتم وقتی چراغ بنزین روشن میشد ۶۰ تا می‌گرفت این کمتراز ۴۵ تا میگیره!) ، بازار فروش نه چندان مناسب

ALI0069 (25 روز پیش)

بازار فروش نامناسبه چون کسی راضی نمیشه ماشینی که سوار شده یا باهاش تصادف کرده رو قیمت مناسب بده قیمتا همش پرته و الکی... ماشین ایرانی رو میشه با قیمت پرت غالب کرد ولی ماشین خارجی رو باید به قیمتش بدید مشکل فروش دقیقا همین قیمتای الکیه... من پراید خریدم سوار شدم فروختم سود هم کردم خخخ

afshin111(674 روز پیش)

چندتا نکته میگم که وقتی سرچ میکنید در مورد این ماشین همه اکثرا میگن، قبلش باید هزینه ای که بابت این ماشین میکنید و هم توجه کنید و سطح انتظارات رو در حد این قیمت داشته باشین. یه سری تجربه دارم که میگم اول اینکه تو فروش سخته چون هرکسی طرفش نمیاد ولی انصافا کیفیتش مناسب هستش و کاهش قیمت داره دوم اینکه میگن تو دور موتور 2500 الی 3000 صدا میده برای منم دقیقا همین بود سوم اینکه گاز خور الکی داره که به همین دلیل صدا زیاد میاد تو اتاق و شما مجبورین توحالت دستی دنده رو بالا ببرین که صدا کم بشه چهارم اینکه عایق بندی کابین ضعیف هستش و گرمای موتور تو اتاق میاد، تو تابستون اذیت میکنه و کولر رو باید زیاد کنید، ولی کولرش انصافا خوبه پنجم اینکه تو حالت روشن فرمون یه ریزی لرزش داره چه تو حالت حرکت، چه تو حالت سکون ششم اینکه قطعات بسیاری مشترک با مدل 530 داره که باعث میشه لنگ نمونین هفتم اینکه کمک هاش میکوبه و میگن با ماکسیمایی عوض کنید که اوکی بشه ولی تو نمایندگی من سوال کردم که خوده صاحب نمایندگی شماره 374 جاده فتح این 550 رو داشت، گفت این کارو نکنید به توپی چرخ فشار میاره و باعث اختلال در عملکرد سیستم abs میشه، البته من عوض کردم چون صداش برام تو مخی بود هشتم اینکه واقعا برای من که آدم حساسی بودم این مورد خیلی تو ذوق میزد که نداشتن آمپر آب بود، که برای من اصلا قابل قبول نیست که یه ماشین نداشته باشه، برای من یک بار جوش آورده بود و اون به علت خرابی ترموستات بود و درنتيجه هرز شدن درب مخزن آب رادیاتور نهم اینکه این ماشین مقداری سنگین هستش و از نظر من ترمز های ماشین دیر میگیره (یا بعضی ها میگن سفت هستش و زیاد باید پاتو فشار بدی رو پدال) برای من چندباری نزدیک بود منجر به تصادف بشه که با فاصله خیلی کمی نگه داشتم ماشین رو خداروشکر دهم اینکه کیفیت رنگ ماشین پایینه که کلا چینی ها کم کیفیت هستن یازدهم اینکه پایداری ماشین واقعا بالاست و چسبندگی خوبی داره تو جاده دوازدهم اینکه فرمون بسیار نرمی داره سیزدهم اینکه صندوق بسیار جادار و فضای ردیف عقب واقعا خوبه چهاردهم اینکه از نظر من چون ماشین حالت eco نداره و موقع گاز دادن عادی دور موتور زیاده و پایین نمیاد و مخصوصا توسربالایی دیگه واقعا باید زیاد گاز بدی که این یکی از دلایلی هست که باعث مصرف سوخت بالاس در این ماشین و حجم باک کمه براش بعضی ها میگن که چون گیربکس cvt هستش اینجوریه که دور موتور زیاده ولی اصلا قابل قبول نیست، شما هر ماشین cvt دیگه ای سوار بشین اصلا اینجوری نیست یکی از نکات مثبت اینکه گیربکس حالت L داره تو شیب پارکینگ و جاهای دیگه واقعا خوبه، و موتورش هم واقعا پر قدرته و اینکه وقتی دنده رو از حالت n یا p میزارین تو حالت D یهو ماشین تکون داره و همچنین حالت R هم دقیقا همینه تکون داره و جالب نیست و در آخر اینکه من به هر کسی که این ماشین رو میخواد بگیره میگم که باهاش رانندگی کنه و اگر حساس هستین این ماشین چندتا مورد تو ذوق زن داره

اخسثهد (86 روز پیش)

مطمئنم 550 نداشتی. پژو و پراید باز اینقدر ایراد نداره. عزیز این ایرادها ماله دوچرخه هست نه 550.احتمالا بدترین نمونه 550 به شما افتاده. ما که این ایرادها و نداشتیم. فقط کوبش داره اونم با دوتا لاستیک پراید بزار رو فنر کمک ها و لاستیک 215 بنداز 4سانت ارتفاع پشت بالا میره فقط برون. البته ایراد ماشین بستگی به رانندشم داره. راننده داریم تا راننده.

ALI0069 (25 روز پیش)

مدل اتومات رو نمیدونم ولی دستی ها: ام وی ام 530 و 550 صدای موتور کلا ندارن یعنی خیلی کمه نسبت به ایرانیا واقعا سایلنته... باید بدونید ماشین کم صدا باشه مردم اشتباهی زیاد گاز میدن بعد میگن صداش زیاده... رو دور موتور 3000 دنده باید عوض شه در این حالت هیچ صدایی نداره ترمزش رو لنتش رو با بهترین مارک عوض کنید نرمتر و بهتر میشه تصادف میره کنار انشاالله عموم حرفاتون رو قبول دارم... جادار بودن... قدرت و شتاب... مصرف سوختش از پرایدم کمتره خیلی دیر تموم میشه پراید هر روز باید بنزین میزدی... این یه باک میزنی یادت میره کی بنزین زدی... حتی با کولر روشن ماشینتون دست دومه حتما کاتالیست و لنتاش رو عوض کنید 5 تومن خرجشه

ALI0069(25 روز پیش)

ماشینای ام وی ام مخصوصا 530 و 550 قطعاتشون با قیمت مناسب همه جا گیر میاد تو شهرای بزرگ ... تعمیرکاراشم هست نترسید همه چیزش استانداره شییه ماشینای دیگست همه بلدن درستش کنن...

mani123456(106 روز پیش)

سلام من یه پژو پارس تی یو فایو دارم با صد چهل هزار کیلومتر کارکرد به نظرتون ماشینمو بفروشم و یه 550 70000 کیلومتر کارکرد بخرم ؟

fhhh (91 روز پیش)

بله من سه سال این ماشین رو دارم نسبت به قیمت عالیه

Tr (72 روز پیش)

بی تردید بخر ضرر نمی کنی

ALI0069 (25 روز پیش)

کارکرد زیر 100 تا عالی هست این ماشینا تا ده برابر دیرتر از ماشینای ایرانی لش میشن و به استهلاک میوفتن... ماشین 100 تا کار از ماشین صفر ایرانی بی صداتره اتاقش...

Show More