بعد از توقف تولید ام‌وی‌ام 530 در سال 94، مدیران خودرو عرضه مدل جانشین آن‌را در همان سال و با نام 550 آغاز کرد. این خودرو هرچند بزرگ‌تر و گران‌تر از 530 است اما پلتفرم مشترکی با آن دارد و همچنان باید آن‌را در کلاس کامپکت‌ها جای داد. 550، که در بازار چین با نام چری E5 شناخته می‌شود، در دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک در کشورمان عرضه شد که هردو تجهیزات مشابهی دارند و ناگفته پیداست که مدل دنده‌ای 550 چالاکی بیشتری نسبت به نسخه اتوماتش دارد. ضمن اینکه جعبه‌دنده CVT این خودرو نیز هوشمند طراحی نشده. البته وجود حالت L در جعبه‌دنده را هم نباید نادیده گرفت؛ حالتی که به شما اجازه می‌دهد در شیب‌های تند با سرعتی یکنواخت (با دنده سنگین) حرکت کنید.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • فرمان نرم
    • کابین خوش‌ساخت
    • بهبود تعلیق نسبت به 530
    • سرحال‌ترین پیشرانه نسبت به رقبا
  • نقاط ضعف
    • عرضه محدود
    • قلق‌گیری ترمزها
    • بازار ضعیف‌تر از جک J5
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 132 اسب‌بخار
  • گشتاور 180 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.5 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4580 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1483 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2600 میلی‌متر
  • وزن 1410 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 195/55R15
  • چرخ عقب 195/55R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها قابلیت تنظیم حرکت در مسیرهای لغزنده
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1394 تا 1397
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 132 اسب‌بخار
  • گشتاور 180 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.5 ثانیه
  • سرعت 185 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4580 میلی‌متر
  • عرض 1760 میلی‌متر
  • ارتفاع 1483 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2600 میلی‌متر
  • وزن 1390 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 195/55R15
  • چرخ عقب 195/55R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها قابلیت تنظیم حرکت در مسیرهای لغزنده

101 دیدگاه

Ali90(16 روز پیش)

دوستان لطفا در مورد کمک جلو و رفع عیب این ماشین بگید

faridq(46 روز پیش)

سلام من این ماشین 2 سالی میشه دارم ماشین بسیار خوبی ، جادار و قدرت موتور مناسب، از ماشین های ایرانی خیلی بهتر، پژو پارس و دنا و ... تا حالا مشکل قطعات هم نداشتیم به راحتی تو بازار پیدا میشه، فقط تنها مشکل کمک فنر ماشین که از وقتی کمک ماکسیما انداختم دیگه مشکلی نداره با این که مدل 94 فقط برای سرویس می برم هر جا هم فکر کنی رفتم که سخت ترین جاده سوباتان تالش بوده

Alimotevalli(82 روز پیش)

بنظر من 550 این با جک جی ۵ قابل مقایسه نیست من ۵۵۰ اتومات داشتم فروختم جک سفید اتومات ۱۸۰۰ گرفتم که از ۱۵۰۰ ساده ش خیلی بهتره جی ۵ جک جی ۵ در مقایسه با ۵۵۰ هم از نظر سرعت که میتونید ویدیو درگ هایش رو ببینید ...... و هم از نظر طراحی داخلی و بیرونی و موتور قدرتمندش که شرکت میتسوبیشی براش طراحی کرده عالی خیلی بهتر از ۵۵۰ جک جی ۵ اتومات ۱۸۰۰ مثل مزدا ۳ و اگر بین ۵۵۰ و جی ۵ اتومات شک داشتید شک نکنید که جی ۵ بهتره ای نظر من

Dr. Rsl (61 روز پیش)

این نظر شماست اما واقعیت نیست . جی ۵ مصرف سوختش خیلی بیشتره ، سواریش خشک تره ، شتابش پایین تره و قطعات و هزینه نگهداریش خیلی خیلی بیشتره ... اما طراحی داخلی و خارجی بهتری داره

Msh110(966 روز پیش)

از نظر قطعات یدکی و لوازم با پارس مقایسه کنیم به چه صورت است؟

ALI0069 (114 روز پیش)

ماشین ایرانی قطعاتش از اینا 30 درصد ارزون تره ولی اینا تا ده برابر عمر بیشتری داره قطعاتش یعنی با کیفیت تره

Mahan84 (78 روز پیش)

چینی دست دوم زیاد خوب نیست مخصوصا این ماشین که دیگه توقف تولید شده و اصلا قطعاتش پیدا نمیشن

Alimotevalli(82 روز پیش)

سلام دوستان من ۵۵۰ داشتم فروختم جک جی ۵ خریدم بنظرم این دو ماشین با هم قابل مقایسه نیستن جک جی ۵ هم از نظر سرعت که میتونین ویدیوهای جی ۵ رو ببینید و هم از نظر طراحی داخلی و طراحی بیرونی و کیفیت موتور ماشین که شرکت میتسوبیشی موتور ماشینو طراحی کرده قدرت خوبی داره البته جک جی ۵ اتوماتیک ۱۸۰۰ دارم که از ۱۵۰۰ ساده خیلی بهتره اگر بین ۵۵۰ و جک جی ۵ اتوماتیک شک داشتید شک نکنید که جک بهتره مثل مزدا ۳ این ماشین

Rezap(114 روز پیش)

سلام. وقت بخیر. دوستان بین خرید ۵۵۰ اتومات و ال نود اتومات مدلهای غیر پلاس و جک جی ۵ اتومات موندم. راهنماییم کنین لطفا. نمدونم از نظر فروش بعدشون، عمرشون، قطعاتشون و ... کدوم به صرفه تر و راحتتر و بهتره

Mhmd1 (94 روز پیش)

اول ال نود از نظر پول نقد بودن و دوام قطعات، بعد جک و ب نظر من اصلا سمت اتومات این ماشین نرو اگ خیلی دوسش داری دنده ایش رو بگیر...

211Meysam(97 روز پیش)

ضمن عرض سلام وخسته نباشید خدمت همه..درباره خصوصیات ۵۵۰ اتومات بگم خدمت شما من حدود۶۰۰۰۰تا باین ماشین راه رفتم مدل ماشینم ۹۵ هست...ماشیم جاداری..۷دنده است اصلا تعویض دنده احساس نمیشه.صندلیاش خوبه ایکاش اپشن برقی بهش اضافه میشد..من از ماه های اول روی کمک فنر یه قطعه گرد به طول۲سانت اضافه کردم مشکل کبش حل شد.لاستیک بارز فاق بلند انداختم..سمندی بهش میخوره سروصدای ماشین توجاده های خاکی یااسفالت ضعیفخیلی کم شد.موتورش واقعا عالیه هیچ عیبی نداره..این ماشین ماشینی که باید تو۵۰ هزار روغن اتومات وتسمه تایم وکیتاش عوض بشه....دوستان ماشین قابل قیاس بامحصولات ایرانخودرو یا جک ولیفان وال۹۰ .و...سایر محصولات داخلی نیست...این ماشین ازلحاظ موتوری اونقدرمهمه که تولیدکننده سنسور دماروحذف کرده وبرداشته...من کاملا ازش راضیم...

Modiran(206 روز پیش)

سلام. یک ساله که مدل اتوماتیکش رو دارم و 23 هزار کیلومتر هم با این خودرو رانندگی کردم. لازم دیدم تجربیات شخصی خودم رو بدون تعصب در اختیار دوستانی که شاید قصد خرید این خودرو را داشته باشند قرار بدم. 1- این ماشین بعلت گیرباکس cvt اصلا ماشین اسپرتی نیست. هر چند شتاب ماشین بد نیست ولی اون حس شتاب گیری به شما به عنوان راننده منتقل نمیشه که من این مورد رو دوست ندارم. 2- صدای موتور در موقع شتاب گیری در مقایسه با ef7 و tu5 زیاد و تا حدودی آزاردهنده است. این مورد یا بعلت عایق بندی ضعیف است و یا به علت حجم موتور بالاتر نسبت به سمند و پژو. 3- فرمان ماشین بسیار نرم تر از فرمان خانواده پژو و سمند است. 4- صندلی های ماشین سفت هستند ولی به هیچ عنوان خسته کننده نیستند. در مسافرت بسیار راحت تر از خانواده پژو و سمند است. 5- هندلینگ این ماشین از سمند ضعیف تر است. مثلا سر پیچ ها با سمند راحت تر بودم. البته شاید بخاطر این بوده که زیر سمند لاستیک 205/65 انداختم ولی زیر این حداکثر سایزی که میتونید بندازید 195/60 است. 6- مصرف ماشین با توجه به حجم موتور معقوله. تو جاده تقریبا هفت و نیم و در شهر صدی 10 میسوزونه. البته نحوه رانندگی بسیار تاثیر گذاره. با توجه به شغلم هر ماه در یه مسیر 530 کیلومتری در ترددم که 2/3 کفی و 1/3هم گردنه است 40 لیتر میسوزونه که تقریبا میشه صدی هفت و نیم. البته کامپوتر سفری ماشین مصرف رو صدی شش و نیم نشون میده که خطا داره 7- حجم باک کوچک است( 50 لیتر) و بخاری و کولر ماشین عملکرد خوبی دارد. یه نکته هم این که وقتی کولر میگیرید اصلا صدای فن ماشین را نمیشنوید. درست بر عکس پژو و سمند که صدای فن ماشین در هنگام کولر روشن رو اعصابه. 8- قدرت و گشتاور موتور خوب است. از این نظر خیلی بهتر از ef7 و tu5 است.گردنه ها و سربالایی ها را با کولر روشن راحت بالا میره. و تا حالا نیازی نبوده از دنده دستی استفاده کنم. 9- مشکل کوبش در دست اندازها با تعویض لاستیک ها و با افزایش فاق لاستیک خیلی کمتر شد.

ALI0069 (108 روز پیش)

همه رو قبول دارم . ولی ما صدای موتور از این بی نوا نشنیدیم... البته نسخه دستی... من فکر کردم صداش از ماشین ایرانی بیشتره ولی همزمان پیاده شدم و پراید صفر سوار شدم تازه فهمیدم ماشین ایرانی صدای تراکتور میده... ماشینتون دست دومه حتما کاتالیستاش رو عوض کنید 4 تومن یا کمتر خرجشه هم بی صدا میشه هم نرم و هم پرشتاب... حتما ماشین هایی که مقایسه میکنید در فاصله زیر 1 دقیقه هردو رو سوار شید تا فرقش رو بفهمید وگرنه هیچی متوجه نمیشید... این نکته طلاییه

Modiran (98 روز پیش)

ببینید در حالت معمولی ماشین بسیار بیصدا است. مثلا در کفی با سرعت ۱۴۰ ( دنده ۷) دور موتور روی ۲۷۰۰_ ۲۶۰۰ است و موتور اصلا صدا نداره . واقعا بیصدا است تنها صدایی که می‌شنوید صدای باده. اما وقتی دور موتور را بالا میبرید چه در مواقع شتاب گیری ناگهانی و یا در سربالایی ها قضیه فرق می‌کنه. من به جهت مقایسه در دور موتور بالا عرض کردم که صدای موتور این ماشین از EF7 و tu5 بیشتره که بر اساس تحقیقات بنده علت آن گیرباکس سی وی تی است. از دوستان دیگر که تجربه ۵۵۰ سی وی تی را دارند خواهشمندم تجربیات خود را در این خصوص به اشتراک بگذارند.

Rezap(108 روز پیش)

سلام دوستان. وقت بخیر. من بین خرید ۵۵۰ اتومات و ال نود اتومات مدلهای غیر پلاس و جک جی ۵ اتومات موندم. اگر ممکنه راهنماییم کنین لطفا. نمدونم از نظر فروش بعدشون، عمرشون، قطعاتشون و ... کدوم به صرفه تر و راحتتر و بهتره

جواد(973 روز پیش)

من الان سه ساله 550 اتومات دارم قبلش هم سراتو داشتم و چون هردو را سوار شدم این خودروی چینی از تمام جهات به سراتو کره سر هست.فقط آ بشنی کم داره و الباقی موارد به سراتو سر هست. قدرت موتور عالی تعویض دنده بسیار نرم که اصلا احساس نمیشه خدمات پس از فروش عالی

کرد ایرانی (918 روز پیش)

سلام، شما مطمئنی که سراتو سوار شدید و mvm از سراتو سرتره؟

علی ۴۶۲۴ (914 روز پیش)

داداش mvm بهتر از سراتو خوبی شما؟؟؟؟؟

ALI0069 (114 روز پیش)

مردم گول اسم کره و المان و زاپن رو میخورن این ماشین واقعا در حد ماشینای خیلی گرون قیمته ... شتا بو قدرتش باور نکردنیه...

Show More