بعد از توقف تولید امویام 530 در سال 94، مدیران خودرو عرضه مدل جانشین آنرا در همان سال و با نام 550 آغاز کرد. این خودرو هرچند بزرگتر و گرانتر از 530 است اما پلتفرم مشترکی با آن دارد و همچنان باید آنرا در کلاس کامپکتها جای داد. 550، که در بازار چین با نام چری E5 شناخته میشود، در
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.4
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
فرمان نرم
کابین خوشساخت
بهبود تعلیق نسبت به 530
سرحالترین پیشرانه نسبت به رقبا
نقاط ضعف
عرضه محدود
قلقگیری ترمزها
بازار ضعیفتر از جک J5
تریم های ام وی ام 550
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1394 تا 1397مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
CVTپیشرانه
4 سیلندرحجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
132 اسببخارگشتاور
180 نیوتنمترشتاب
11.5 ثانیهسرعت
170 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.5 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4580 میلیمترعرض
1760 میلیمترارتفاع
1483 میلیمترفاصله محوری
2600 میلیمتروزن
1410 کیلوگرمحجم باک
45 لیترچرخ جلو
195/55R15چرخ عقب
195/55R15سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
قابلیت تنظیم حرکت در مسیرهای لغزندهسیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MP3 - MirrorLinkسایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دستیکول باکس
صندلی راننده
4 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ناشناس 2 روز پیش
من تازه چند روزه ام وی ام ۵۵۰ دنده ای مدل ۹۵ خریدم تو رنج قیمت خودش با ماشینهای ایران خودرو مقایسه کردم و واقعا دیدم که یه سر و گردن بالاتره هر کی داشته راضی بوده هر کی هم نداشته ناراضی ماشین من با اینکه فابریک و پلمپ هست و ۲۷۰ هزار کارکرده ولی هنوز موتور پلمپ و کاملا سالم و بیصدا هست واقعا کیفیت مناسبی داره و فوق العاده بیصداست درسته که لیاقت ما ایرانیا بیشتر از ایناست ولی فعلا چاره چیه خلاصه اینکه از انتخابم کاملا راضیم و به دوستان پیشنهاد خریدش رو میکنم ممنون از سایت باما
پاسخ
0
0
0
MZ4 1404/9/13
من توی ۵۵۰ نشسته بودم دیدم که این ماشین توی چین با ۶ کیسه هوا عرضه می شده چون جای نوشته SRS AIRBAG انگار قبلا روی آن بوده
پاسخ
0
0
0
عادلسلطانی 1404/9/7
سلام ارادت،دوستان،قصد خرید 550 دارم.
والا من اصلا به فنی هیچ ماشین وارد نیستم،
لیفان620 و ام وی ام530 رفتم بگیرم،هردفعه رای منو زدن که وسایل و تعمیراتش سخت گیر میاد چون تولید متوقف شده،... حالا این ماشین چطور میشه با نابلدی من،بشه تهیه کنم و اذیت نکنه.
بزرگواری میکنید راهنمای کنید🙏🏼
پاسخ
4
0
0
علیسلامـــــــتی 1404/9/11
اگر من بودم و تجربهام از ماشین فنی کم بود، اما بودجه محدود داشتم و فقط دنبال یک ماشین ساده برای رفتوآمد روزمره بودم — MVM 550 را میگرفتم. ولی شرطش این بود که برم سراغ خودرو با سابقه سرویس کامل + بازرسی شده + تست رانندگی حرفهای. اگر حوصله و وسواس داشته باشی، 550 میتونه گزینه منطقی باشد. اگر نه — یعنی نمیخوای دردسر بکنی — احتمالاً باید دنبال خودروهایی باشی که سِرِیس و نگهداریشان سادهتر و شناختهشدهتر است.
0
0
poorya0k 1404/9/11
اگه تهران هستی بگیر مشکلی نداره از نظر قطعات حتی 530 هم ماشین خوبیه ما تو شهرستان قطعات رو پیدا میکنیم اون قطعاتی هم که نباشه تهران گیر میاد اگه اتومات میخوای 550 بگیر اگه دنده معمولی میخوای بگیری سلیقه ایه بین 530 و 550 هر کدوم خواستی جفتشون ماشین های خوبین از کسانی که دارم میتونی بپرسی
0
0
عادلسلطانی 1404/9/10
تهران هستم. اندیشه
0
0
poorya0k 1404/9/9
کدوم شهرستان هستی؟
0
0
محمد550 1404/8/20
سلام دوستان من مدل 95 را دارم از اول دست خودم بوده خیلی ازش راضی هستم هم سواری خوب داره و هم تو جاده و مسافرت حرف ندارن بعد از ده سال تازه جلوبندی را باز کردم و سرویس کردم قطعاتش گرون هست ولی خرکاره من لنت ترمز دوبار عوض کردم اصلا خراب نمیشه بالاخره که خیلی عالیه ومن هم راضی
پاسخ
0
0
0
550 1404/8/6
سلام دوستان عزیز. من چندین سال پارس سوارم. دارم یه 550 اتومات میخرم . 100تا کار کرده. کارشناس بدنه و فنی رو تایید کرده. تنها ایرادش دینامشه که باید خودم ردیفش کنم . ممکنه به مرور خرجای سنگین بذاره رو دستم و پر استهلاک باشه؟ کارکرد 100تا چطوره؟ و اینکه به طور کلی ارزش خرید داره؟ لطفا راهنمایی کنید
پاسخ
1
0
0
مسعود1361 1404/8/16
سلام شک نکن از پارس بهتره من ۶ ماه هست دارمش و تو جاده نزدیک ۳۰ هزارتا باهاش رفتم البته باید به فکر تامین قطعاتش باشی یکمی گرونه ولی سواری عال داره
0
0


