سال 2010 چری اولین فیس‌لیفت تیگو را رونمایی کرد و از آنجایی که چینی‌ها به فکر گسترش تعداد اعضای خانواده تیگو بودند، نام خودرو را از تیگو به تیگو3 تغییر دادند. این فیس‌لیفت در مدل 93 به خیابان‌های ایران آمد. مدیران خودرو با اینکه نام این مدل را X33 FL (حروف FL به نشانه فیس‌لیفت بودنش) گذاشته بود اما روی صندوقش عبارت New X33 را حک کرده بود. در سری دوم X33، علاوه‌بر سپرها، چراغ‌ها نیز مجددا طراحی و به LED مجهز شدند. درون کابین خودرو همه چیز بهتر شده و ظاهرا تلاش طراحان بر این بوده که دیگر چیزی از کابین سابق این خودرو، در ذهن‌ها تداعی نشود و خوشبختانه موفق هم بوده‌اند چراکه با تغییر رودری‌ها، استفاده از تریم مشکی (به‌جای تریم کرم در سری اول)، طراحی مجدد داشبورد و کنسول، اضافه‌شدن نمایشگر چندمنظوره در صفحه کیلومتر کاملا جدیدش و نهایتا فرمان خوش‌دست جدیدش، چری حالا نشاط، هیجان و حس مدرنیته شرقی را به کابین X33 نیوفیس، تزریق کرده است. در بخش فنی نیز مهم‌ترین اتفاق در X33 نیوفیس، امکان سفارش آن با جعبه‌دنده CVT با قابلیت تعویض دستی بود که به گفته مدیران خودرو منجر به کاهش 20 درصدی مصرف سوخت آن شده است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • دید وسیع آینه‌ها
    • ضرایب دنده سنگین‌تر از لیفان X60
    • اضافه‌شدن جعبه‌دنده اتومات (نسبت به سری اول)
    • کاهش 1.6 لیتری مصرف سوخت (در مدل اتومات)
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • عایق‌بندی کابین
    • صدای جعبه‌دنده در تعویض‌ها
    • فضای کابین محدودتر از لیفان X60
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1393 تا 1395
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 180 نیوتن‌متر
  • شتاب 12.5 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (T11) - فیس لیفت اول
  • طول 4390 میلی‌متر
  • عرض 1765 میلی‌متر
  • ارتفاع 1705 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2510 میلی‌متر
  • وزن 1455 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 215/65R16
  • چرخ عقب 215/65R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1393 تا 1395
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 139 اسب‌بخار
  • گشتاور 180 نیوتن‌متر
  • شتاب 12 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند جمع و جور
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (T11) - فیس لیفت اول
  • طول 4390 میلی‌متر
  • عرض 1765 میلی‌متر
  • ارتفاع 1705 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2510 میلی‌متر
  • وزن 1412 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 215/65R16
  • چرخ عقب 215/65R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

44 دیدگاه

danialm(36 روز پیش)

سلام ببخشید دایی بنده مدل ۹۴ دنده دستی شو داره من نشستم داخلش گرم کن صندلی های جلو رو هم داشت ولی اینجا زده نداره خودشون گذاشتن روش یا بوده؟

..Amir(157 روز پیش)

سلام. دوستان اتومات مدل ۹۴-۹۵ کامپیوتر سفری هم داره؟(مصرف سوخت و.. تو نمایشگر نمایش میده؟) رو حالت عادی دنده رو درایو دور موتور تو معکوس‌ها زیاد بالا نمیمونه که؟

ssfree (138 روز پیش)

داداش کامپیوتر سفری دار بعلاوه اطلاعات بر روی اینه وسط

Mahan84 (44 روز پیش)

سلام و عرض ادب بله حتی مدل ۹۳ هم کامپیوتر سفری داره و سوخت لحظه ای و اندازه بنزین هم نشون میده و قطب نما و ارتفاع سنج هم روی آینه وسط هست راجع به سوال دوم هم دور موتور تقریبا روی ۶۰۰۰ یا ۶۵۰۰ هست و کیلومتر هم روی ۱۷۵ لیمیت شده

Kianaak(184 روز پیش)

سلام . دوستان من حدود 3 ماهه یه 95 اتومات خریدم. مصرفش بطور عادی تو شهر بدون ترافیک زیاد حدود 11 تا 12 هست. این طبیعیه یا زیاده؟بدون کولر

1paesa1(381 روز پیش)

به نظر شما x22 مدل ۹۶ اتومات بگیرم یا x33نیو مدل ۹۵ اتومات لطفا راهنمایی کنید؟؟

Esy (358 روز پیش)

خب معلومه x33 بهتره، ازقیمتشان معلومه، x22 خیلی ضعیفه، موتور1500کجا 2000 کجا.

mohammjah (223 روز پیش)

بستگی داره چه انتظاری از خودرو داری برای من قدرت موتور و اتوماتیک بودن و گیر بکس سی وی تی مهم بود چون از ماشین با شتاب پایین خوشم نمیاد واسه همین x33 گرفتم ازش راضیم الان 5 ساله دارمش هنوز لاستیکش پنچر نشده لنت جلوش عوض نشده قطعات موتوری تعویض نشده بجز تسمه تایم به عبارتی کیفیت ساختش خوبه استهلاک نداره باهاش خوب تا کنی خوبه نرمی خودشو داره مثل سواری فقط از x22 اینو میدونم ضعیفه بارها توی شتاب گیریش جا گذاشتمشون ارتفاعشم نسبت به x33 کمتره ولی ماشین نرمیه

mohammadjahan(256 روز پیش)

من از سال 1394 تا الان x33 اتوماتیک دارم بغیر از لوازم مصرفی چیزی واسش عوض نکردم ماشین زیر پامه حتی یک بار هم پنچر نکرده از دنده 2 به بالا ماشین های ایران خودرو و سایپا تا سرعت 165 بهش نمیرسن برای سوسک کردن زانتیا پژو پارس و 405 و غیره عالیه هیچ صدای داخل کابین با هر دور موتوری نمیاد تعویض دنده رو احساس نمیکنید ماشین نرمیه احساس شاسی بودن رو نداره بیشتر یک ماشین نرم و قویه بطوری که هنگام شتاب گیری کاملا توی صندلی فشار داده میشید سر پیچ با هر سرعتی پیچیدم فوق العاده ثبات جاده ای داره البته امکاناتی که توی مشخصات فنی نوشته شده اشتباه ست از من نویکشن داره دوربین داره قطب نما -فشار سنج - ارتفاع سنج - گرمکن صندلی - کنترل سیستم صوتی روی فرمون - بلوتوث و کروز کنترل به صورت فابریکی روی خودرو بود ماشین خوبیه من که راضیم و دیگه واسه محصولات ایران خودرو وسایپا پول نمیدم

Esy(366 روز پیش)

شتابش خوبه به نسبت ماشینای داخلی مثل پارس و206قابل مقایسه نیست مخصوصا در دنده‌های بالا، فقط حیف که نمونه های داخلی esp رو ندارن، صدای موتور از 140 تا به بالا زیاد میشه، بسته به نوع رانندگی مصرفش متغیره، ولی خب از ماشینای داخلی خیلی بهتره. از لحاظ ایمنی هم با ماشینای ایرانی قابل مقایسه نیست، دزدیش کمتره.

افشین س.ی(596 روز پیش)

منم میخوام یکی‌ بخرم بین مدل تقریبا صفر new face با کار کرده مدل s موندم نمیدونم کدومش بی آزارتره ، اصلا نمیدونم اینو بگیرم یا x22 یا بسترن b50f ؟ هیچ درامدی هم ندارم برای همین از خرج و مخارجش میترسم یا اصلا نخرم پولمو بزارم بانک سودشو بگیرم !؟

1paesa1 (381 روز پیش)

امیدوارم خریده باشی اگه تخریدی چه ضرری کردی گرون شده ماشین اما پولت هنو همونه

Gholampour(426 روز پیش)

سلام من مدل ۹۴ اتومات رو گرفتم . فعلا که امکاناتی که میخواستم رو داره و خوشبختانه سواری نرمی هم داره البته برخلاف برخی نظرات که می گفتن صدای موتور داخل کابین زیاد هستش و یا مشکلات اینطوری داره من با این مسائل روبرو نشدم . البته به عنوان ماشین دوم دارم استفاده میکنم و ماشین دیگه ام پارس مدل ۸۷ هستش . ادعایی هم ندارم در مورد اینکه فلان ماشین خوبه یا فلان ماشین بد ولی به نظرم ماشینی هستش که رضایت مصرف کننده رو جلب کنه البته اگه در آینده مشکلی پیش نیاره.

farzaddvr(928 روز پیش)

واقعا نسبت به قیمتش تو بازار ایران ماشین فوق العاده ایه از نظر ظاهری هم از مدل قدیمی و هم از مدل اسپورت جدیدش واقعا زیباتره / داخل کابین کاملا جادار و زیبا طراحی شده و حس به روز بودن و زیبایی رو میده / تعلیقش برعکس چیزی که نوشته شده اصلا خشک نیست تمام شاسی بلندها نسبت به سدان ها خشک تر هستن اما x33 new تعلیقش اصلا آزار دهنده نیست / بجز شتاب اولیه ماشین از دنده 2 به بعد کاملا ماشین شتاب بالایی داره / امکاناتاش واقعا خوبه با همین امکانات شما ماشین کره ای یا ژاپنی بخوای بخری باید حداقل 2برابر این قیمت پول بدی در ضمن هرکسی این ماشین رو داشته میدونه که چقدر این ماشین مقاوم هست و تقریبا خیلی خیلی خیلی کم میبینی که این ماشین تعمیرگاه بره! کافیه نگاهی به تعمیرگاه های سطح شهر بندازید تا متوجه بشید چقدر ازین ماشین تعریف میشه و خرابی کمی داره برعکس ماشین های داخلی

افشین س.ی (596 روز پیش)

یکی از اقوام ما داره ، بهش میگم چرا تکونش نمیدی میگه خراب میشه ! میگم چرا نمیبریش تعمیرگاه میگه هزینش بالاست ماشین بی آزاریه تو پارکینگه ، کاری به کسی نداره

پرویز هاشمی(638 روز پیش)

سلام من تا حالا ماشین اتومات سوار نشدم و پولم نهایت 240 تومنه در ضمن فقط هم ماشین صفر کیلومتر میخوام بدون دادن اقساط دیگه .و بزرگی ماشین هم مورد نظرمه میشه راهنمایی کنید ؟؟؟البته شرایطمو خوب بخونید قبلش تشکر

Show More