از سال 2015 به بعد، چری در کنار کراس‌اورهایش، به ساخت یکسری کراس‌اور ارزان‌تر و البته با چهره‌ای متفاوت‌تر از اعضای خانواده تیگو، روی آورده است. اولین محصولی که چری با این استراتژی ساخت، خودرویی به‌نام Tiggo 3x بود که سال 2016 به بازار چین رفت و در سال 96 نیز با نام ام‌وی‌ام X22 به بازار کشورمان آمد. اگر به چهره X22 خوب دقت کنید، می‌بینید که طراحی آن نه مشابه تیگو7 و نه مشابه تیگو5 بوده و نه حتی به X33S شبیه است! حالا دوباره تاریخ تکرار شده و چری محصول دیگری را به ایران آورده است که ام وی ام X55 نام دارد. البته چینی‌ها این خودرو را با نام Tiggo 5x می‌شناسند؛ چری نسخه کانسپت این چینی را ابتدا در سال 2014 و با نام Concept Beta رونمایی کرده بود. سپس از نیمه‌دوم سال 2017 مدل تولیدنهایی‌اش را با نام 5x به بازار چین فرستاد. البته این خودرو در بازارهایی غیر از چین (مانند روسیه، اکوادور و اسپانیاو ...) با نام چری تیگو4 نیز فروخته می‌شود. ام وی ام X55 دومین محصولی است که چری با پلتفرم T1X خود، برای بازار جهانی ساخته؛ این پلتفرم در سال 2016 در دستان چری قرار گرفت و آن‌طور که مدیران این شرکت می‌گویند، چری در ساخت پلتفرم T1X هم از دانش فنی جگوار-لندرور و هم از تکنولوژی برند نوپای کوروس (Qoros) بهره گرفته است. پیشرانه مشترک با تیگو7، دریچه های نامتقارن سیستم تهویه در کابین (که تا به امروز در کمتر خودرویی، چه آسیایی و چه اروپایی، نظیرش را دیده بودیم) و نمایشگر دیجیتالی بزرگ صفحه کیلومتر، ازجمله ویژگی‌های مهم ام وی ام X55 است. ام وی ام X55 در دو تیپ به بازار ایران آمده؛ یکی تیپ «اکسلنت» و دیگری تیپ «اکسلنت اسپرت» که سقف و ستون مشکی دارد. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های X55، داشتن ساعت هوشمندی است که هم با اسمارت‌فون شما سینک می‌شود و هم می‌توان از آن بعنوان کیلس استفاده کرد و هم اینکه با کمک آن می‌توان شیشه‌ها یا قفل درب‌ها را بازوبسته و موتور را روشن و خاموش کرد. ام‌وی‌ام X55 با اینکه خودرویی کوچک (ساب کامپکت) به حساب می‌آید اما متاسفانه در محدوده قیمتی خودروهای بزرگتر از خودش، یعنی کامپکت‌ها، ایستاده است. به عبارت بهتر، X55 تقریبا قیمتی بین تیگو5 و تیگو7 دارد درحالیکه از هردوی آنها کوچکتر است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • ارتفاع بلند سقف
    • ساعت هوشمند
    • راحتی صندلی‌ها
    • پیشرانه مشترک با تیگو7
  • نقاط ضعف
    • تهویه دیجیتال
    • وضوح مانیتور در روز
    • فضای پای ردیف عقب
    • تعلیق خشک‌تر از تیگو7
    • هم‌قیمت کراس‌های بزرگتر
    • عملکرد ترمزها در ترمزگیری ناگهانی
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1398 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 سرعته دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 147 اسب‌بخار
  • گشتاور 210 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.9 ثانیه
  • سرعت -
  • مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی‌بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4358 میلی‌متر
  • عرض 1830 میلی‌متر
  • ارتفاع 1670 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1360 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 215/60R17
  • چرخ عقب 215/60R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1398 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 سرعته دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 147 اسب‌بخار
  • گشتاور 210 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.9 ثانیه
  • سرعت -
  • مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی‌بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4358 میلی‌متر
  • عرض 1830 میلی‌متر
  • ارتفاع 1670 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1360 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 215/60R17
  • چرخ عقب 215/60R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
100 دیدگاه

moatafa(12 روز پیش)

ماشینی که شیب ۵۰درجه خاکی نتونه با ۲تا سرنشین بره بالا باید آتیش زد .، تجربه من

مرتضی هستم! (9 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. 50 درجه شیب بسیار زیادی هست واسه این ماشین. خیلی از دو دیفرانسیل ها هم چنین شیبی رو به اسونی بالا نمیرن

AMSq (4 روز پیش)

بسته به راننده داره عزیز اگه راننده توی گل کم رفته باشه پاشو بدتر فشار بده میره توی گل و باعث میشه بیرون نتونه بیاد

Armansho(8 روز پیش)

دورود. اول میخوام تشکر کنم از افرادی که پشت این وبسایت هستن و تلاش میکنن.من سه ماهی درگیر تحقیق برای خرید ماشین بودم و این سایت خیلی بهم‌کمک کرد. توصیه ایی که دارم اینه که این فکر پوسیده و مسخره در مورد کالای چینی بزارین کنار عزیزان،کسی که این حرف میزنه مطمئنا به جز خرید جنس آشغال از فروشگاه های دنیای پنج تومانی تجربه ی دیگه ایی نداره.الان بزرگترین صادر کننده متریال ها به آمریکا و کشورهای اروپایی که دوستان خودشون و برای ماشیناشون جر میدن چینه.پس جنس داریم تا جنس.حالا ممکنه آشغالش بیاد ایران خوبشم‌ بیاد میرم مستقیم سراغ توضیحاتی پیرامون x55: من الان حدود ۵۰۰۰ تا با این ماشین مسافت طی کردم.اولش بگم که ماشین های قبلیم ۲۰۷،۲۰۶،سمند بوده.تجربه رانندگی با اسپورتیج و توسان هم برای چند ماهی داشتم.این خودرو همونطور که میدونین تو اکراین و برزیل هم تولید میشه. قیمتش در بازار ایران بسیار بالا هست مثل هر کالای دیگه ایی جوری که وقتی من قیمت خرید ماشینمو به یه دوست اکراینیم گفتم اون من و احمق خطاب کرد.اما امکانات و آپشنهاش به نظرم واقعا خوبه.اتوهولدش عالیه هی نیاز به عوض کردن دنده تو ترافیک یا در سر بالایی ها ندارین.آپشن حرکت تو آفرودش خوبه نمیگم عالی ولی خوبه.آپشن کنترل ماشین تو شیبهای تند عالیه من به شخصه بدترین جاده کوهستانی‌گیلان باهاش رفتم و آخ نگفته.از تجربیاتم در مورد همین آخ گفتن حضرات دیگه تو این جاده نمیگم که مطمئنم به جانبداری از این خودرو متهم میشم.دوربین ۳۶۰اش خیلی جالبه و کمک زیادی میکنه.تعویض دنده خوردو که اتومات هستش خوبه و گیج بازی در نمیاره.در مورد ترمزش بگم که نمیفهمم چرا جزء نقاط ضعف معرفی شده من تا حالا مشکلی ندیدم.بیشتر سفرهام با سرنشین عقب بوده و از فضای پشت هم رضایت دارن.فقط نمیدونم چرا تو سرعت های بالای ۱۵۰ بهشون حالت تهوع دست میده :-) از آپشنهاش نسبت به جدید ترین ماشینای وارد شده به مناطق آزاد در گیلان من چند کمبود میبینم.اول اینکه گرمکن و سرد کن صندلی نداره.و دومی‌این که صندوق،دستی پایین میاد.نسبت به اسپورتیج که سوارش شدم یکم خشک تره ولی ضربه ایی که تو جاده های آشغال ایران به سرنشین های عقب ممکنه وارد بشه در هر دو یکسانه.یکی از مشکلات دیگش به نظرم صندلی شاگرده که برقی نیست.سانروف کوچیکی هم داره. در کل اینو بهتون بگم که‌من به شدت از ماشین راضی هستم.قیافش بسیار جذابه و زیباست و شبیه به تیگو ها نیست با اینکه در چین جزء سری تیگو محسوب میشه.اگه باز هم به عقب برگردم نمیرم پولم و خرج یه ماشین ۲۰۱۶ کنم حالا هرچی باشه.با این فکر که این یه جنسه چینیه.و بازهم همین ماشین و انتخاب میکنم.ایکاش وبسایت هم شرایطی مهیا کنه که بتونم تجربیاتم با این خودرو تو مناطق کوهستانی و شیبهای تند و به نمایش بزارم.امیدوارم تونسته باشم بهتون کمک کنم‌ برای تصمیم گیری جهت خرید خودرو. شاد باشید و پیروز

arnold(209 روز پیش)

اصلا من موندم که چرا به ام وی ام و چری میگید ارزش خرید ندارن؟ یعنی پرشیا و سمند از اینا بهتره؟! خب معلوم که نه! این نظر واقعا اشتباه که ماشین چینی بده. بهترین ماشین ها هستن نسبت به اونایی که شما ها فکر میکنید هرچی هم باشه از ایرانی ها که بد تر نیست

MRPF (110 روز پیش)

سلام دوستانی که میگن mvm ماشین بدی هست تا حدودی درست میگن . ولی این ماشین در اصل برای mvm نیست ، در چین این ماشین با برند چری و با اسم تیگو x5 تولید و عرضه شده ولی در بازار ایران با نام mvm عرضه شده . ( مانند x22 ) این ماشین بهبود یافته تیگو 5 هستش پس دوستانی که در مورد این ماشین صحبت میکنند و میگن که اصلا mvm نخرید و فقط تیگو بخرید در اشتباه هستند چون این ماشین در اصل برای تیگو هستش پس رقیب جدی برای تیگو 7 هستش البته تفاوت آپشن های زیادی در x55 و تیگو 7 نیست من خودم پیشنهادم x55 هستش چون آپشن ریز زیادی x55 دارد .

Afshinkhaledii (30 روز پیش)

عزیزم میای دوبست و پنجاه به سمند میدی اما باید هشتصد و خورده ای میلیون به این ماشین چینی بدی .مقایسه ،مقایسه اشتباهیه

Milad68(36 روز پیش)

این خودرو قیمتش هم خیلی خیلی بالاست. به جای این هایما اس ۷ توربو بگیرید خیلی بهتره لااقل موتور ۱۸۰۰ سی سی هستش و اتاق بزرگتری داره

67Mrb(56 روز پیش)

دوستان سلام ، من می‌خوام x55 بخرم ، بنطرتون ماشین خوبیه؟ دوستانی که این ماشین رو خریدن راضی هستند ؟

Chat1368(254 روز پیش)

با سلام من ایکس ۵۵ دارم با قدرت ۱۵۰ اسب بخاری توربوش تقریبا غیر از پرادو از اکثر ماشین ها قدرت موتورش بیشتره اما متاسفانه تو ایران بجای اینکه به قدرت موتور اهمیت بدهند از روی بی اطلاعی به حجم موتور (چند سی سی بودن موتور)اهمیت می دهند. سرعتش باتوجه به شش دنده بودنش راحت ۲۰۰ کیلومتر رو پر میکنه که واسه شاسی بلند عالیه. ساعت هوشمند هم داره که کار سوئیچ رو میکنه . من که بسیار راضی هستم از ماشین

FarhoodR (223 روز پیش)

با ۱۵۰ اسب از اکثر کدوم ماشینا بیشتره؟ چینی یا کره یا ژاپنی یا..

Reza2o (211 روز پیش)

کدوم قدرت این به همون جک و هایما s7 هم نمیرسه.هایما و جک هردو ۲۲۰ میرن و صفر تا صد هایما تک رقمیه داداش ۱۸۵ اسب قدرت داره.جک هم ۱۷۴.این به هیچ کدوم اونا نمیرسه

gf12 (120 روز پیش)

سلام دوست من فعلا اولاشه حالشو ببر.امیدوارم بعدها هم نظرت همین باشه ...

Msheykhi (118 روز پیش)

تا حالا با هایما و جک شتاب زدی؟؟ اللخصوص چهارسرنشین؟؟ درسته گشاور بالا ست اما همه چی درشتاب گیری گشتاور نیست، همون اسب‌بخار ۱۸۵در سبقت و شتاب ثانویه خودشو نشون میده. البته اینم بگم که این ماشینو من ازش تعریف زیاد شنیدم و قاعدتا کم‌مصرف بودنش مزیت خوبیه ولی اینکه از همه بهتره من قبول ندارم موفق باشید

Zarabi (56 روز پیش)

ماشین خیلی خوبیه مبارکتون باشه اما از خیلی ماشین های شاسی بلند ضعیف تره از کره ای مثل سورنتو تا ژاپنی ها مثل پرادو و لندکروزر

Amir1400(86 روز پیش)

محاله کسی ماشین خارجی چینی 2021 سوار شه و با ماشین ایرانیزه حلبی 30-40 سال پیش مقایسه بتونه کنه...حتی نمیشه با ماشینای 2005 چین مقایسه کرد... فرمون پژو ها الان عین تراکتوره در برابر فرمون برقی چینی ها... بی صدا بودن موتور و کیفیت مواد نو همه قطعات با مواد کهنه بودار ماشینای ایرانی قابل مقایسه نیست... اینا همش حرفای دلاله ماشین سفید بخرید و ایرانی بخرید... ماشین باید متالیک باشه و چینی... ماشینای المانی افت قیمتشون بعضا ماهی 100 میلیونه... بهترین انتخاب ماشینای چینی هست که نهایت رفاه و راحتی رو دارن با استهلاک به شدت کمتر از ایرانی و قیمت قطعات پایینتر تو جنس ای اصلی

Soori(553 روز پیش)

تا الان حدود 4 ماه حدود 4000 کیلومتر رانندگی کردم . فوق العاده هستش . موتور , گیربکس و پلت فرم مشترک با تیگو 7, اتاق 80 کیلو سبک تر از تیگو 7 و در نتیجه شتاب بهتر . بنزین سوپر بزنید و از سواری این خودرو لذت ببرید . یک کراس اور شهری به تمام معنا. آپشن بیشتر نسبت به ماشین های کره ای و ژاپنی رده پایین (مثل هیوندای توسان) با نصف قیمت. دارای یک آپشن خاص ( دستبند). اتوهلد کارا . حتماً لاستیک ها را زیر صفری عوض کنید ژاپنی یا کره ای بندازید.

مجید کربلا (541 روز پیش)

سلام دوست عزیز من یکی ثبت نام کردم تا چند روز دیگه تحویل می‌گیرم شما داری واقعا چه نظری داری

Sajjad21 (531 روز پیش)

مبارکت باشه ، منم یکی نوشتم. ماشین خوبیه همه چی تمومه.

SlAmir (458 روز پیش)

سلام دوست عزیز ماشین را به موقع تحویل دادند یا تاخیر داشتند و اگر اقساطی خرید کردید قبل از تحویل خودرو اقساط شروع می شوند یا بعداز تحویل ؟

Mehrdad6003 (452 روز پیش)

تو این رنج قیمتی که پول میده ادم بنظر من واقعا جذابه هم آپشن هم موتور گیر بکس فوق العاده ای داره ، بسیار نرم و شتاب گیری خیلی خوبی داره ، ولی سوختش نسبتا بالاست ، ماشین من البته با یکسری مشکلات همراه بود ولی x55 دیگه ای ندیدم بیاد برایه کاراش ، در کل ازش خیلی راضیم البته مدت زیادی هنوز نیست گرفتم چند ماهه ولی تا الان خیلی راضی بودم امید وارم تو مدتی که میخوام سوار شم همینجور باقی بمونه ...

Amirmosaffa (314 روز پیش)

من کلا با ماشین چینی مخالفم و پولمو به این اسباب بازیا نمیدم ولی از لحاظ آپشن باهاتون موافقم و با اطلاعاتی که از x55 دارم میدونم که ماشین مدرنیه فقط کاش موتور و گیربکس قوی تری روی این خودرو سوار میکردن

Esy (220 روز پیش)

از پیشرفت چینی ها غافل نشید مورد توجه کسانی که با چشم کم به ماشینای چینی می‌نگرند تمام وسایل زندگی مون چینی است. آسان‌ ترین کار براشون ساخت ماشینه. البته مشاوران قدرتمند اروپایی دارند مثل ولوو و لندرور

gf12 (120 روز پیش)

چینی ها خوب نقطه ضعف ما ایرانی هارو فهمیدن دمشون گرم.

Mohammada(175 روز پیش)

یه سری توضیحات غلط درج شده. مثلا ماشین اتولایت داره؛ همین طور مجهز به سیستم ضد واژگونیه. و یا تنظیم کننده موقعیت فرمان (به صورت دستی) دیگه تو هر ماشینی هست توی اینم هست. توی ایرادات هم وضوح پایین مانیتور واقعا نمی دونم منظور چیه!

مرتضی هستم! (164 روز پیش)

محمدجان ارادت. ممنونم بابت تذکرتون. بعضی از موارد اصلاح شد. این ماشین ضدواژگونی نداره. و اینکه بدلیل انحنای داشبورد، موقعیت مانیتور طوری هست که در نور روز، معمولا انعکاس محیط رو می بینید. البته صفحه کمرنگی هم داره. منظورمون از وضوح پایین این موارد هست

Ilia98 (129 روز پیش)

به نظرم به جای ام وی ام و جک و هایما و چری و کلا ماشین‌های چینی، یه پژو ۲۰۰۸ آدم بخره خیلی راضی کننده‌تره

Ali11019(136 روز پیش)

یک سال دنبال شاسی می گشتم همه جا را سرک کشیدم هایما ثبت نام کردم و سوار شدم جک اس 5 و در نهایت رسیدم به x55 واقعا ازش راضیم به قول مدیر فنی مدیران خودرو تو چینیها فقط آریزو 6 و x55 حتی از تیگو 7 هم جلوتر و نرمتر هستند. بی صدا و پرقدرت و کم مصرف. پول دارید بهترین گزینه است.

Show More