بررسی مشخصات ام وی ام X55
بررسی مشخصات ام وی ام X55
بررسی مشخصات ام وی ام X55
بررسی مشخصات ام وی ام X55
بررسی مشخصات ام وی ام X55
بررسی مشخصات ام وی ام X55
بررسی مشخصات ام وی ام X55
بررسی مشخصات ام وی ام X55

از سال 2015 به بعد، چری در کنار کراس‌اورهایش، به ساخت یکسری کراس‌اور ارزان‌تر و البته با چهره‌ای متفاوت‌تر از اعضای خانواده تیگو، روی آورده است. اولین محصولی که چری با این استراتژی ساخت، خودرویی به‌نام Tiggo 3x بود که سال 2016 به بازار چین رفت و در سال 96 نیز با نام ام‌وی‌ام X22 به بازار کشورمان آمد. اگر به چهره X22 خوب دقت کنید، می‌بینید که طراحی آن نه مشابه تیگو7 و نه مشابه تیگو5 بوده و نه حتی به X33S شبیه است! حالا دوباره تاریخ تکرار شده و چری محصول دیگری را به ایران آورده است که ام وی ام X55 نام دارد. البته چینی‌ها این خودرو را با نام Tiggo 5x می‌شناسند؛ چری نسخه کانسپت این چینی را ابتدا در سال 2014 و با نام Concept Beta رونمایی کرده بود. سپس از نیمه‌دوم سال 2017 مدل تولیدنهایی‌اش را با نام 5x به بازار چین فرستاد. البته این خودرو در بازارهایی غیر از چین (مانند روسیه، اکوادور و اسپانیاو ...) با نام چری تیگو4 نیز فروخته می‌شود. ام وی ام X55 دومین محصولی است که چری با پلتفرم T1X خود، برای بازار جهانی ساخته؛ این پلتفرم در سال 2016 در دستان چری قرار گرفت و آن‌طور که مدیران این شرکت می‌گویند، چری در ساخت پلتفرم T1X هم از دانش فنی جگوار-لندرور و هم از تکنولوژی برند نوپای کوروس (Qoros) بهره گرفته است. پیشرانه مشترک با تیگو7، دریچه های نامتقارن سیستم تهویه در کابین (که تا به امروز در کمتر خودرویی، چه آسیایی و چه اروپایی، نظیرش را دیده بودیم) و نمایشگر دیجیتالی بزرگ صفحه کیلومتر، ازجمله ویژگی‌های مهم ام وی ام X55 است. ام وی ام X55 در دو تیپ به بازار ایران آمده؛ یکی تیپ «اکسلنت» و دیگری تیپ «اکسلنت اسپرت» که سقف و ستون مشکی دارد. یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های X55، داشتن ساعت هوشمندی است که هم با اسمارت‌فون شما سینک می‌شود و هم می‌توان از آن بعنوان کیلس استفاده کرد و هم اینکه با کمک آن می‌توان شیشه‌ها یا قفل درب‌ها را بازوبسته و موتور را روشن و خاموش کرد. ام‌وی‌ام X55 با اینکه خودرویی کوچک (ساب کامپکت) به حساب می‌آید اما متاسفانه در محدوده قیمتی خودروهای بزرگتر از خودش، یعنی کامپکت‌ها، ایستاده است. به عبارت بهتر، X55 تقریبا قیمتی بین تیگو5 و تیگو7 دارد درحالیکه از هردوی آنها کوچکتر است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای ام وی ام X55

    • ارتفاع بلند سقف
    • ساعت هوشمند
    • راحتی صندلی‌ها
    • پیشرانه مشترک با تیگو7
  • معایب ام وی ام X55

    • تهویه دیجیتال
    • وضوح مانیتور در روز
    • فضای پای ردیف عقب
    • تعلیق خشک‌تر از تیگو7
    • هم‌قیمت کراس‌های بزرگتر
    • عملکرد ترمزها در ترمزگیری ناگهانی
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1398 تا 1400

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 سرعته دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 147 اسب‌بخار
  • گشتاور 210 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.9 ثانیه
  • سرعت -
  • مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی‌بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4358 میلی‌متر
  • عرض 1830 میلی‌متر
  • ارتفاع 1670 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1360 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 215/60R17
  • چرخ عقب 215/60R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1398 تا 1400

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 سرعته دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 147 اسب‌بخار
  • گشتاور 210 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.9 ثانیه
  • سرعت -
  • مصرف ترکیبی 6.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی‌بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4358 میلی‌متر
  • عرض 1830 میلی‌متر
  • ارتفاع 1670 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2630 میلی‌متر
  • وزن 1360 کیلوگرم
  • حجم باک 55 لیتر
  • چرخ جلو 215/60R17
  • چرخ عقب 215/60R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها
122 دیدگاه

Gditurbo(81 روز پیش)

من حدود ۴۰/۰۰۰هزار تا هست که این ماشین رو دارم صفر تا صدش قطعا زیر ۱۰ ثانیه است شتاب و قدرت موتور تا الان هیچ جا اذیت نکرده تو جاده سر پیچ و .... هیچ وقت اذیتم نکرده اما در شهر یه خیلی ماشین دیر توربو اش وارد مدار میشه . ترمز هاش تو جاده های خیس و برفی عالیه . به نظر نسبت به جک اس فایو خیلی بهتره اگر کسی سوالی داره در خدمتم

moatafa(442 روز پیش)

ماشینی که شیب ۵۰درجه خاکی نتونه با ۲تا سرنشین بره بالا باید آتیش زد .، تجربه من

مرتضی هستم! (439 روز پیش)

دوست عزیز ارادت. 50 درجه شیب بسیار زیادی هست واسه این ماشین. خیلی از دو دیفرانسیل ها هم چنین شیبی رو به اسونی بالا نمیرن

AMSq (433 روز پیش)

بسته به راننده داره عزیز اگه راننده توی گل کم رفته باشه پاشو بدتر فشار بده میره توی گل و باعث میشه بیرون نتونه بیاد

Tonder (411 روز پیش)

سلام این ماشین دیفرانسیل جلو و شهری هست و به عنوان یک ماشین اقتصادی عرضه شده است شیب ۵۰ درجه ماشین های ژاپنی مثل لندکروز و هایلوکس که آفرود خوبی دارن به راحتی این شیب رو بالا میرن

momen (371 روز پیش)

برادر جان شما هم یه چیزی شنیدی عزیز . نمیدونم ماشین خودت چیه . اما 50 درجه رو روکاغذ با نقاله رسم کن ببین ماشین خودت میتونه با دوتا سرنشین به راحتی بره بالا . البته من خودم با بدبختی رفتم این شیب رو . ولی خوب هر ماشینی نمیتونه بره . حتی خیلی از انسانها هم نمیتونن 50 متر بیشتر برن . یکم به حرفها و نظراتتون قبل از ارسال فکر کنید .

پوریا2848 (106 روز پیش)

Fjکروزشم اگه تایراش مناسب نباشه راننده راننده نباشه شیب ۵۰نمیره

Milad68(466 روز پیش)

این خودرو قیمتش هم خیلی خیلی بالاست. به جای این هایما اس ۷ توربو بگیرید خیلی بهتره لااقل موتور ۱۸۰۰ سی سی هستش و اتاق بزرگتری داره

Rfhixvbnvv (419 روز پیش)

خوب ویتارا ایران خودرو موتورش ۲۰۰۰ لیتری است

پوریا2848 (106 روز پیش)

۲۰۰۰لیتر تانک رو سایپا هستش ویتارا خیلی باشه دو لیتره

Mostafa.h(133 روز پیش)

من دوساله دارم، عالیه عالی

Aradad(292 روز پیش)

من الان یک سال است که این ماشین را دارم و ازش راضیم. در حد ماشین خانوادگی 4 نفره هیچوقت توی جاده های ایران کم نیاورده و هندلینگ خوبی سر پیچها دارد. کمی خشک است که اگر لاستیک عوض شود بسیار بهتر میشود. البته از گارانتی خارج میشود. جای پای عقب به اندازه و خوب است تنها ایراد فضای داخلی صندوق نسبتا" کم حجم است. ظاهرش اسپرت و خوش قیافه است. من نمیدانم این آقایی که معایب ماشین را نوشته از کجا اینها رو آورده. موتور و گیربکس خوب باهم هماهنگند و مشترک بودن آنها با بقیه محصولات مدیران خودرو نقطه قوت است. تنها نداشتن سنسور باران کمی آزاردهنده است وگرنه آپشنهای خیلی خوبی مثل توربوی ساخت هانی ول و کنترل پایداری ساخت بوش دارد.

AREF1400(301 روز پیش)

به نظرم ارزش خرید این ماشین در برابر ماشین های مثل جک و هایما و داستر و 2008 کارکرده خیلی کمتره و فکر نکنم کسی به فکر خرید این ماشین بیافته

majidjj(356 روز پیش)

من نمیدونم یه عده اومدن اینجا هی میگن شتاب جک ۲ ثانیه کمتره و این ۲۰۰ تا مره اون ۲۲۰ تا ،برادر من مگه رالی یا مسابقست،اینا تقریبا همه در یه حد هستن و حالا تفاوت هایی هم با هم دارن ،ولی دلیل نمیشه چون ۲ ثانیه شتاب اون یا این کمتر یا بیشتره بهتره باشه

67Mrb(486 روز پیش)

دوستان سلام ، من می‌خوام x55 بخرم ، بنطرتون ماشین خوبیه؟ دوستانی که این ماشین رو خریدن راضی هستند ؟

momen (371 روز پیش)

برادرجان خیالت راحت ماشین بسیار خوبیه . پشیمونی نداره برات . شاید تنها ایرادش این باشه که با استقبال وسیعی روبرو نشد و احتمال داره خط تولیدش متوقف بشه و از نظر لوازم بدنه به مشکل بخوری . وگرنه پیشنهاد میکنم یه کم کارکردش رو با حدود 200 میلیون تومان ارزونتر خریداری کنی . چون گارنتی طولانی مدت داره نگران نباش که داری دست دو میخری .

Tonder (359 روز پیش)

سلام بدی نیست در حد و اندازه خودش خوبه

Chat1368(684 روز پیش)

با سلام من ایکس ۵۵ دارم با قدرت ۱۵۰ اسب بخاری توربوش تقریبا غیر از پرادو از اکثر ماشین ها قدرت موتورش بیشتره اما متاسفانه تو ایران بجای اینکه به قدرت موتور اهمیت بدهند از روی بی اطلاعی به حجم موتور (چند سی سی بودن موتور)اهمیت می دهند. سرعتش باتوجه به شش دنده بودنش راحت ۲۰۰ کیلومتر رو پر میکنه که واسه شاسی بلند عالیه. ساعت هوشمند هم داره که کار سوئیچ رو میکنه . من که بسیار راضی هستم از ماشین

FarhoodR (653 روز پیش)

با ۱۵۰ اسب از اکثر کدوم ماشینا بیشتره؟ چینی یا کره یا ژاپنی یا..

Reza2o (641 روز پیش)

کدوم قدرت این به همون جک و هایما s7 هم نمیرسه.هایما و جک هردو ۲۲۰ میرن و صفر تا صد هایما تک رقمیه داداش ۱۸۵ اسب قدرت داره.جک هم ۱۷۴.این به هیچ کدوم اونا نمیرسه

gf12 (550 روز پیش)

سلام دوست من فعلا اولاشه حالشو ببر.امیدوارم بعدها هم نظرت همین باشه ...

Msheykhi (548 روز پیش)

تا حالا با هایما و جک شتاب زدی؟؟ اللخصوص چهارسرنشین؟؟ درسته گشاور بالا ست اما همه چی درشتاب گیری گشتاور نیست، همون اسب‌بخار ۱۸۵در سبقت و شتاب ثانویه خودشو نشون میده. البته اینم بگم که این ماشینو من ازش تعریف زیاد شنیدم و قاعدتا کم‌مصرف بودنش مزیت خوبیه ولی اینکه از همه بهتره من قبول ندارم موفق باشید

V8V8V8 (486 روز پیش)

ماشین خیلی خوبیه مبارکتون باشه اما از خیلی ماشین های شاسی بلند ضعیف تره از کره ای مثل سورنتو تا ژاپنی ها مثل پرادو و لندکروزر

momen (371 روز پیش)

این دوستانی که میگن هایما185 اسب بخار قدرت داره این 15 اسب اضافه رو از کجا آوردن؟ چون هایما 170 اسبه .

Tonder (359 روز پیش)

کجا بیشتره

Amir1400(516 روز پیش)

محاله کسی ماشین خارجی چینی 2021 سوار شه و با ماشین ایرانیزه حلبی 30-40 سال پیش مقایسه بتونه کنه...حتی نمیشه با ماشینای 2005 چین مقایسه کرد... فرمون پژو ها الان عین تراکتوره در برابر فرمون برقی چینی ها... بی صدا بودن موتور و کیفیت مواد نو همه قطعات با مواد کهنه بودار ماشینای ایرانی قابل مقایسه نیست... اینا همش حرفای دلاله ماشین سفید بخرید و ایرانی بخرید... ماشین باید متالیک باشه و چینی... ماشینای المانی افت قیمتشون بعضا ماهی 100 میلیونه... بهترین انتخاب ماشینای چینی هست که نهایت رفاه و راحتی رو دارن با استهلاک به شدت کمتر از ایرانی و قیمت قطعات پایینتر تو جنس ای اصلی

Tonder (428 روز پیش)

خب شما حرف خودتو قبول کن ولی با سرعت ۳۰ تا با این چینی ها بزنی به دیوار کاپوت جمع میشه این نظر من بود

AREF1400 (377 روز پیش)

ماشین های چینی از ایرانی ها بهتره ولی بهترین ماشین ها برای ایران کره ای و ژاپنی هست چون از چینی ها کیفیتشون بالاتره و اغلب توربو نیستن و برای ایران بهترین انتخاب هستن

momen (371 روز پیش)

چینیها لا اقل از نظر ایمنی از ماشینهای ایرانی خیلی خیلی بهترند . به رکورد قتل عام مردم عزیزمون توسط خودروهای ایرانی دقت کنید . در هشت سال بیشتر از جنگ 8 ساله ایران و عراق هموطنانمون رو به کشتن دادند . ترمز و ایربگشون هم که نمایشیه . سند حرفم تصادف زنجیره ای جاده بهبهان هست که هیچیک از خودورهای داخلی ایربگشون باز نشده . خداییش مخالفت نکنید چون این امنیت بسیار پایین ماشینهای ایرانی رو پلیس راهور هم تائید کرده .

volkan350 (369 روز پیش)

دقیقا ماشین آلمانی ماهی صد میلیون افت قیمت داره . مثلا الان BMW 2018 دیگه تقریبا وقتشه که مجانی شده باشه !!! داداش پیداست آپشن های یه ماشین چینی با رنگ متالیک خیلی سرمستت کرده . آلمانی سوار کره ای را ماشین بحساب نمیاره و سوار ژاپنی هم نمیشه تا چه برسه به چینی . البته پیشرفت چینی ها در این رشته واقعا عالی و سریع بوده اونم بخاطر همکاری و حضور کمپانی های بزرگ و بنام جهان در عرصه صنعت خودرو این کشور و استفاده کمپانی های چینی از نبوغ ایتالیایی ها در طراحی بدنه و اتاق بوده . اما فعلا برتری شون فقط نسبت به محصولات ایرانی قابل بحث و مقایسه هست .

Tonder (359 روز پیش)

من نگفتم ماشین های ایرانی نسبت به چینیا بده خب با ایرانی ها بزنی به دیوار تا وسط جمع میشه ولی بعضی ها چینی رو انقدر خوب میکنن جلو بقیه ماشین ها که آلمان و آمریکا بهشون میگن زکی!!!

Show More