بررسی مشخصات ام وی ام X55 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X55 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X55 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X55 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X55 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X55 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X55 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X55 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X55 PRO
بررسی مشخصات ام وی ام X55 PRO

اگر از هواداران خودروهای چینی باشید، حتما به یاد دارید که مدیران خودرو از اواخر پاییز 1398، فروش ام‌وی‌ام X55 را برای اولین‌بار در ایران، آغاز کرد. قبل از هر چیز، باید این نکته را یادآوری کنیم که ام‌وی‌ام X55 در بازار چین با نام اختصاصی چری تیگو 5x شناخته می‌شود. البته مشتریان بازار آمریکای جنوبی، روسیه و برخی کشورهای اروپای شرقی، این خودرو را با نام چری تیگو 4 هم می‌شناسند. ام‌وی‌ام X55 که متولد 2017 است، اولین فیس‌لیفت خود را در سال 2020 تجربه کرد اما آن نسخه‌ای که مدیران خودرو برای بازار ایران درنظر گرفته، از فیس‌لیفت دوم این خودروست که در سال 2021 معرفی شده. به همین دلیل نیز مدیران خودرو، آنرا با نام جدید X55 PRO به کشورمان آورده است. طراحان چری، برای X55 PRO قصد انجام تغییراتی اساسی را نداشته‌اند چراکه استایل کلی این خودرو، فرقی با گذشته ندارد. البته یکسری جزییات، تغییر کرده‌اند مانند: رینگ‌های جدید، گرافیک جدید چراغ‌های جلو، طراحی مجدد سپر و تغییر ورودی هوای سپر، جلوپنجره کهکشانی، کالیپرهای قرمز برای ترمز، تریم قرمز برای بدنه، تریم قرمز و مشکی برای کابین. چری برای کابین X55 PRO، از فرمان دی‌کات استفاده کرده و نمایشگر موجود درون صفحه کیلومتر را هم بزرگتر کرده و سایزش را به 7.5 اینچ رسانده است. رودری‌ها، بخشی از مجموعه داشبورد، کنسول مرکزی و حتی شکل صندلی‌ها نیز جدیدند. مانیتور 10.2 اینچی خودرو نیز که قبلا درون داشبورد بود، حالا سر از داشبورد، بیرون آورده و همانند خودروهای اروپایی، در قسمت بالایی داشبورد، جاخوش کرده است. در بخش فنی، ام‌وی‌ام X55 PRO دقیقا به همان موتوری مجهز شده که قبلادر ام‌وی‌ام X55 نیز دیده بودیم ولی با این تفاوت که بهبودهای صورت گرفته روی آن، باعث افزایش قدرت (حدود 9 اسب‌بخار) و افزایش گشتاور (حدود 20 نیوتن متر) شده است. اما این همه ماجرا نیست؛ تغییر بسیار مهم دیگری که برای ام‌وی‌ام X55 PRO رخ داده، حذف گیربکس دوکلاچه آن است که ظاهرا چری برای کاهش استهلاک خودرو و بهبود مصرف بنزین، حاضر به انجام این کار شده. گیربکس جدید از نوع CVT بوده و امکان تعویض دنده مصنوعی را نیز دارد. اهرم دنده نیز از نوع الکترونیکی است و همانند اهرم دنده بکار رفته در تیگو 7 پرو و تیگو 8 پرو، هیچگونه اتصال مکانیکی با اجزای گیربکس ندارد. شرکت مدیران خودرو از اواخر پاییز 1401، تیپ جدید IE را نیز به بازار آورد که تنها تفاوتش با تیپ اکسلنت، اضافه‌شدن «ایربگ پرده‌ای» و «شارژر وایرلس» است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای ام وی ام X55 PRO

    • ارتفاع بلند سقف
    • راحتی صندلی‌ها
    • بهبود موتور
    • تغییر گیربکس از DCT به CVT
    • آپشن‌هایی جدید در تیپ IE
  • معایب ام وی ام X55 PRO

    • تهویه دیجیتال
    • فضای پای ردیف عقب
    • قیمتگذاری بالا (نسبت به رقبا)
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ بهینه شده
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 156 اسب‌بخار
  • گشتاور 230 نیوتن‌متر
  • شتاب ثانیه
  • سرعت کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4318 میلی‌متر
  • عرض 1830 میلی‌متر
  • ارتفاع 1662 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1439 کیلوگرم
  • حجم باک 51 لیتر
  • چرخ جلو 215/60R17
  • چرخ عقب 215/60R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها ریموت استارتر
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ بهینه شده
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 156 اسب‌بخار
  • گشتاور 230 نیوتن‌متر
  • شتاب ثانیه
  • سرعت کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4318 میلی‌متر
  • عرض 1830 میلی‌متر
  • ارتفاع 1662 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1439 کیلوگرم
  • حجم باک 51 لیتر
  • چرخ جلو 215/60R17
  • چرخ عقب 215/60R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها ریموت استارتر
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ بهینه شده
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 156 اسب‌بخار
  • گشتاور 230 نیوتن‌متر
  • شتاب ثانیه
  • سرعت کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4318 میلی‌متر
  • عرض 1830 میلی‌متر
  • ارتفاع 1662 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1439 کیلوگرم
  • حجم باک 51 لیتر
  • چرخ جلو 215/60R17
  • چرخ عقب 215/60R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها ریموت استارتر
قیمت

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1401

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس CVT با 9 دنده مصنوعی
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ بهینه شده
  • حجم موتور 1.5 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 156 اسب‌بخار
  • گشتاور 230 نیوتن‌متر
  • شتاب ثانیه
  • سرعت کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول - فیس لیفت
  • طول 4318 میلی‌متر
  • عرض 1830 میلی‌متر
  • ارتفاع 1662 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2610 میلی‌متر
  • وزن 1439 کیلوگرم
  • حجم باک 51 لیتر
  • چرخ جلو 215/60R17
  • چرخ عقب 215/60R17
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 2 حالته (اکو - اسپرت)
  • سایر ویژگی‌ها ریموت استارتر
22 دیدگاه

ShMehrdad(75 روز پیش)

در مورد قیمت گذاری بالا که قیمتا نجومیه ولی داخل ایران همه ی ماشین ها اینجوری قیمت میخوره الان لاماری هم قیمت همین ماشین حول و حوش۱۱۱هزار یوان وارد میشه ولی کارخونه ۱.۱00و بازار 1.450 قیمت خورده! همینطور در مقایسه با فیدلیتی و دیگنیتی هم همینطوره وضعیت، قیمت نمیگم خوبه ولی نسبت به ماشین های هم رده چرا بهتره

احمد عظیمی(78 روز پیش)

دوستانی که قصد خرید دارند خدمتتون عرض کنم بدون شک یک خودروی به روز با رانندگی جذاب و صد البته موتور فوق العاده قوی با توجه به وزن کم روبهرو هستید من 15000 تا با این خودرو رانندگی کردم ماشین قبلیم هم سراتو بود واقعا بی تعصب عرض میکنم لذت میبرید از این ماشین حتما تست درایو رو برید تا متوجه حرفم بشید

Amir123(105 روز پیش)

سلام دوستان ممنون میشم بین x55 pro و هایما s7 plus راهنمایی کنید مخصوصا دوستانی که تجربه رانندگی با این ماشین هارو داشتن

M0HAMMAD (100 روز پیش)

سلام x55peo با توجه به جثه اش موتور خوبی داره اما برای هایما برعکس صدق می‌کند.در ضمن وقتی یک شاستی بلند مثل هایما و جک اس فایو موتور ضعیف یا معمولی دارند؛باید دو دیفرانسیل باشند،برای مثال bmw x4 با این همه قدرت بازم دو دف هست

Far9988 (88 روز پیش)

بنده سوار شدم و هرچقدر از نرمی و چالاکی ماشین بگم کم گفتم. در یک کلام عالیه . امکاناتش خیلی زیاده و رخ بسیار جذابی با رینک های 17 اینچی داره

sasan654 (85 روز پیش)

من هایما اس 7 داشتم. ابعاد هایما یه مقدار بزرگتر هستش ولی از لحاظ ظاهری و امکانات ایکس 55 پرو خیلی سرتره. همچنین شتاب X55pro از رقبا بیشتره به دلیل وزن سبکش. درکل باید بگم این ماشین الان کف قیمت خودش هستش و هرکی بخره ضرر نمیکنه و به عنوان یک سرمایه گذاری خوب میتونین بهش نگاه کنید. چون بعد یک مدت تو بازار پر میشه و قیمت میره بالاتر

sasan654(85 روز پیش)

ادمین جان به نظرم برای معایب ماشین کم لطفی شده و تهویه دیجیتال این ماشین عالیه از همه لحاظ. درسته دوآل نیست ولی خیلی عالیه و صفحه تنظیمات تاچ کولر حرفی برای گفتن باقی نذاشته. همچنین قیمت گذاری بالا رو جزو معایب گذاشتین که الان هیچ قیمت گذاری متعارفی تو بازار نداریم. همین رقبای این ماشین رو ببینین با چه قیمت هایی عرضه میشن! ممنون میشیم بازنگری کنید.

sasan654(85 روز پیش)

با سلام بنده ماشین رو جدیدا تحویل گرفتم و بدون هیچ تعصبی میگم رانندگی خیلی لذت بخشی داره و قبلا هایما اس 7 داشتم و به نظر من خیلی بهتره ازش چه از لحاظ ظاهری و چه نرمی و چالاکی ماشین چون وزن ماشین نسبت به رقبا خیلی کمتره و همین باعث میشه فشار زیادی به موتور نیاد و شتاب ماشین بیشتر بشه. از لحاظ امکانات رفاهی هم خیلی از رقبای هم قیمت بهتره و به نظرم بین این و تیگو 7 معمولی اکثرا دارن اینو تو نمایندگی ها میزنن چون خیلی خیلی انتخاب بهتری هستش و رخ ماشین اسپرت تر و جوان پسندتر از تیگو 7 معمولی هستش!

Far9988(88 روز پیش)

واقعا عالیه. از تیگو 7 معمولی خیلی خوشگلتر و سرتره و شباهت خیلی زیادی به تیگو 7 پرو داره و که به نسبت قیمتش ارزش خریدش هم بالاتر میشه.

M0HAMMAD(100 روز پیش)

تو نمایشگاه سوار شدم ماشین بی نظیری برای خانواده،صندلی های نرم،داشیورد و. رودری های درجه یک،آپشن های رفاهی کاربردی،فیس بروز و زیبا و.... فقط با توجه به قیمتش یکم تردید می‌کنم آدم تو خریدش ولی بازم نسبت به رقباش بهتره(با توجه اینکه علاقه ای به ماشین چینی نداشتم

Mohammad2056(218 روز پیش)

این خودرو مجهز به گرمکن صندلی راننده و شاگرد هست ولی تو اطلاعت ضربدر خورده

ruhesharif (103 روز پیش)

دوست عزیز گرمکن صندلی های جلو تیک سبز خورده

MOH3N111(113 روز پیش)

سلام من بررسی کردم دیدم سیستم تعلیق عقب خودرو به واسطه اینکه مولتی لینک نیست و ساده هست تو پیچ های تند با سرعت نسبتا بالا سرنشینان رو دچار حس ناخشایند در رفتن عقب خودررو میکنه آیا راهی هست که بشه اینو کمرنگتر کرد با پهن تر کردن لاستیک عقب یه سایز مثلا عقبو 225 بندازی یا کلا از یه لاستیک نرم تر استفاده کرد یا بشه با تغییری تو سیستم تعلیق اینو جبران کرد یا این که مشکل مهمی نیست فقط حسش اینطور ی هست این مشکل تو بعضی از خودرو های دیگه هم هست مثلا پرادو دودرای 2007 -8 که تو اونا یه ذره تند بپیچی کلا میچرخه عقب ماشین میخواستم ببینم کسی تو جاده تست کرده ببینه چطوره وضع؟

Shahun(119 روز پیش)

من این ماشین رو ۱هفته قبل گرفتم برای خانمم. خودم تالیسمان کارم وقبل از اون هم انواع ماشین از تویوتا کمری وبنز c200 ولکسوس is و... ..داشتم .اما واقعا فکر نمیکردم یک ماشین چینی بتونه اینقدر راحت و نرم و بی صدا باشه با امکانات متوسط ولی کاربردی وکشش خیلی خوب به نسبت ۱۵۵اسب بخار وشتاب قابل قبول و کلا رانندگی دلچسبی دارد که اصلا با سبقه ماشینهای چینی قدیمی که شنیده بودم متفاوت بود .البته باید ببینیم در دراز مدت چطور جواب می‌دهد. در کل در این رنج قیمت بسیار راضی هستم خصوصا که ۵ سال گارانتی و نمایندگیهای متعدد دارد.

کیوان محمودیان (114 روز پیش)

پایداری و هندلینگ ماشین در پیچها چطوره؟ بنزین معمولی میزنید؟

Show More