پارس‌خودرو چیزی حدود یک دهه با نخستین ویرایش نیسان پیکاپ ادامه داد تا اینکه با اوج‌گیری برخی انتقادات نسبت به طراحی قدیمی و آپشن‌های پیش پا افتاده، مجبور به عرضه نسخه فیس‌لیفت این خودرو شد و نهایتا نیوپیکاپ در سال 1390 پا به خیابان‌ها گذاشت. پیشرانه نسخه جدید بهینه‌سازی شده بود. این همان قبلی بود که روی شاسی‌بلند سرانزا نیز نصب شده بود. یادتان باشد که این وانت پیکاپ یکی از اولین قربانیان اجبار خودروسازان به نصب کاتالیزور و کنیستر سوخت و اگزوز بود. قربانی به این جهت که اضافه‌شدن این قطعات، اندکی نفس پیشرانه را می‌گرفت. نیوپیکاپ در زمینه فنربندی نیز تغییرات مثبتی را اعمال کرده بود. البته علی‌رغم عرضه نسخه فیس‌لیفت، این نیسان بازهم نتوانست موفقیت ویژه‌ای در بازار کشورمان کسب کند. معروف است که می‌گویند ادارات دولتی، مشتری همیشگی نیوپیکاپ هستند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • دنده کمکی
    • تعلیق خشک اما کارآمد
    • بهبود آلایندگی
    • داشبورد و فرمان جدید
    • اضافه‌شدن ایربگ و ABS (نسبت به قبل فیس‌لیفت)
  • نقاط ضعف
    • عایق‌بندی کابین
    • مصرف 15 لیتری در شهر
    • چیدمان ادوات کنسول
    • موقعیت نامناسب دنده کمکی
    • راحتی صندلی‌های عقب
    • کاهش قدرت و گشتاور (نسبت به قبل فیس‌لیفت)
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1390 تا 1392
مشخصات فنی
  • محور محرک دو دیفرانسیل
  • گیربکس 5 دنده دستی با دنده کمکی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو4
  • حجم موتور 2.4 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 133 اسب‌بخار
  • گشتاور 197 نیوتن‌متر
  • شتاب 14.3 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 13 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه پیکاپ متوسط
  • نوع شاسی مستقل
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (D22) - فیس لیفت
  • طول 5095 میلی‌متر
  • عرض 1820 میلی‌متر
  • ارتفاع 1710 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2950 میلی‌متر
  • وزن 1716 کیلوگرم
  • حجم باک 60 لیتر
  • چرخ جلو 205R16
  • چرخ عقب 205R16
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

9 دیدگاه

Mohammadahmadi(331 روز پیش)

خداییش از ۹۰ دارمش یدونست عالی هیچ خرجی برام نداشته تنها رقیبش هایلوکشه

Sinakey10(668 روز پیش)

لطفا نظر خودتون بدین بخرم یا ن؟

Taha991 (453 روز پیش)

اگه صفرشو گیر اوردین حتما بخرین از همه لحاظ اوکیه

Mohammadahmadi (331 روز پیش)

اگه صفرشو پیدا کردی شک نکن طلاست

Nasermirzae(331 روز پیش)

غیر هایلوکس هیچ وانتی در برابرش حرفی برا گفتن نداره عالی

رضا اسحاقی(335 روز پیش)

یک عمر ماشینه برای افرود که فوق العادست فقط روغن بنزین

S.m.mousavi(430 روز پیش)

به نسبت قیمتش تنها ماشینیه که رشد قیمتیه آنچنانی نکرده و از نظر کارایی واقعا یکی از کم خرج ترین و ایده‌آل ترین خودرو دو دف موجود در بازاره

رضا اسحاقی(589 روز پیش)

من که واقعا ازش راضیم خیلی از این چینی های مونتاژی سرتره حیف که دیگه تولید نمیشه فیلم های افرودش تو آپارات پیشنهاد میکنم ببینید

۲۰۲۰(860 روز پیش)

به نسبت فاصله قیمتش با هایلوکس خیلی هم عالیه