نیسان قشقایی یکی از معروفترین کراساوورهای کامپکت دنیاست که از سال 2007 به بازار معرفی شد و در طول سه نسل خود، به نمادی از طراحی شهری، اقتصادی، و کاربردی از کمپانی نیسان تبدیل شده است. پس از آنکه نسل اول قشقایی (اتاق J10) توسط پارس خودرو در کشورمان عرضه شد، حدود یک دهه از این خودرو خبری نبود تا
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
کابین جادار و بزرگ
5 ستاره ایمنی از یورو انکپ
کیفیت بالای قطعات و اجزا
قابلیتهای رانندگی در شهر
صندوق عقب 486 لیتری
نقاط ضعف
طراحی سال 2017
عملکرد اقتصادی گیربکس
ساختار تک دیفرانسیل (نسبت به رقبا)
حذف آپشنهای ایمنی در نسخه وارداتی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2023 تا 2024مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
CVT با 7 دنده مصنوعیپیشرانه
4 سیلندر (MR20)حجم موتور
2 لیترعملکرد فنی
قدرت
149 اسببخارگشتاور
184 نیوتنمترشتاب
10.5 ثانیهسرعت
186 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6.7 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
کراس اور جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (J11) - فیس لیفتطول
4401 میلیمترعرض
1837 میلیمترارتفاع
1593 میلیمترفاصله محوری
2646 میلیمتروزن
1469 کیلوگرمحجم باک
57 لیترچرخ جلو
215/60R17چرخ عقب
215/60R17سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
ECOسایر ویژگیها
استاپ/استارت (ISS)سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلوفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکات - فرمان 2 حالته (نرمال - اسپرت)مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکرمانیتور
9 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USBسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر آنالوگ با نمایشگر 5 اینج - دوربین ثبت وقایعایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
6 حالته برقیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
زیرآرنجی تاشو - تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
برف پاککن عقب - شیشه راننده از نوع اتوماتیک درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
رقبای نیسان قشقایی تک دیفرانسیل در بازار

هیوندای کونا 2.0 لیتر
مقایسهناشناس 1404/1/11
بسیار نرم و هماهنگه ارزش خرید داره
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1404/1/11
عالی نرم و هماهنگ
پاسخ
0
0
0
عباسیانی 1403/12/15
این ماشین بالاترین قیمت سامانه رو داره و کرونتر ازبقیه هم رده هاش مثل کرولا کراسه ، از نظر کیفیت متریال ، موتور و گیربکس اصلا قابل مقایسه با کرولا کراس نیست و یه سر گردن بالاتر قرار میگیره
پاسخ
0
0
3
Alitl 1403/12/5
من این ماشین رو برای حدود شش ماه هست دارم و حدود شش هزار کیلومتر پیمایش داشتم در جاده و تهران. قبل از این هم یک هیوندای اکسنت داشتم.
خودرو سواری بسیار خوبی داره. مصرف سوخت ترکیبی با ترافیک تهران در حدود 8.5 لیتر می باشد.
نفوذ صدا داخل کابین به خصوص دورهای پائین موتور بسیار کم هست. صدای لاستیک ها ولی شنیده می شود و در سرعت های بالای 120 هم کمی صدای باد. موتور طراحی رنو هست و برای حدود ده سال قبل.پاشش مستقیم سوخت و تنظیم متغیر سوپاپ ها رو دارد. دوام موتور به نظر خوب میادش ( یوتوب و اینترنت )و به بنزین اصلا حساس نیست حتی بنزین های بین راهی.
گیربکس با وجود سی وی تی بودن عملکردی مشابه گیربکس های دنده ای AT را شبیه سازی می کند و اگر ندانید که گیربکس سی وی تی هست شاید کلا هم متوجه نشید اصلا.منتهی قطعا دوام و قدرت گیربکس های AT را ندارد. بر خلاف آرامش و نرمی رانندگی که به شما می دهد ولی حساس تر و کم دوام تر از گیربکس های اتومات AT خواهد بود.
موتور دو لیتری تنفس طبیعی و توان نسبتا خوبی هم دارد. ماشین خیلی چابک نیست و رفتاری مشابه اسپرتیج دارد. نه خیلی کند هست و نه خیلی تیز. فضای پای عقب و جلو خوب هست ولی صندوق عقب شاید دوبرابر 206 یا کمتر جا دارد.زاپاس فرغونی داخل صندوق هم دارد.صدای موتور در دورهای بالا جذاب هست و تعویض ( مصنوعی ) دنده ها خیلی خوب و سریع انجام می شود. سیستم مالتی مدیا افتضاح هست ! هیچی ندارد عملا و همان چند گزینه محدود هم فعلا زبان چینی هست ولی قرار است در آپدیت اصلاح کند.تاچ خیلی خوب، هنگ نمی کند و کیفیت تصویر هم خوب است.
دوربین دنده عقب خیلی معمولی است و دوربین و سنسور و راداری دیگری هم ندارد.
یک سیستم کنترل شاسی و همچنین ترمز موتوری نیسان دارد ، که بسیار به نرمی و کنترل خودرو به خصوص در پیچ های جاده کمک می کند.اون حالت تاب خوردن و گهواره ای رو تا حدی کنترل می کنه .
در کل برای تردد شهری و چند مسافرت تهران شمال بسیار خوب بوده تا حالا ولی برای آفرود و یا فشارهای عجیب غریب اصلا مناسب نیست به نظرم.
پاسخ
0
0
4
علیاری222 1403/11/30
قطعا ارزش این ماشین بالاتر میره.من اکثر ماشین های جدید سوار شدم و از نظر موتوری و گیربکس یه سرگردن از بقیه بالاتر و بروز تره
پاسخ
1
1
3
1108 1403/12/1
سلام قطعا بالاتر میره چون خریدار بدون اطلاع خرید میکنه، تمامی این دیدهای وارده چین از یک نوع موتور برخوردار هستند فقط با سایز و قیافه متفاوت!!
0
2