مشخصات فنی نیسان تی ینا (مونتاژ) XL سال 1389 - 1392
سال
در سال 2009 پارسخودرو اندکی پس از واردات تیینا، مونتاژ آنرا آغاز کرد و اولین نسخههای آنرا سال 1389 و با دو تیپ XL و XV به بازار فرستاد. تیپ XV (معروف به هایکلاس) نسخه فول تییناست و امکانات بیشتری نسبت به تیپ XL یا نیمهفول دارد؛ امکاناتی مانند کنترل کشش، ایربگهای پردهای، اتولایت، تهویه صندلیهای جلو، پانوراما و
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
ایمنی
فضای جادار کابین
تعلیق کارآمد
مصرف سوخت
نقاط ضعف
عرضه محدود
خدمات پس از فروش
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1389 تا 1392مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
CVT X-TRONICپیشرانه
6 سیلندرحجم موتور
2.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
182 اسببخارگشتاور
228 نیوتنمترشتاب
9.6 ثانیهسرعت
200 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
9.4 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان بزرگنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوم (J32)طول
4850 میلیمترعرض
1795 میلیمترارتفاع
1475 میلیمترفاصله محوری
2775 میلیمتروزن
1521 کیلوگرمحجم باک
70 لیترچرخ جلو
215/55R17چرخ عقب
215/55R17سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز پارک پاییسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
زنونسایر ویژگی روشنایی
نورپردازی داخلیفرمان
نیروی کمکی
الکتروهیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - چنجر 6 تاییمانیتور
5 اینچی (سفارشی)نویگیشن
سفارشیهدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
CD - MP3 - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر کریستالی کنسولایمنی کابین
مجموع ایربگها
4ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
تنظیم برقیصندلی سرنشین جلو
تنظیم برقیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
جلوسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم طرح چوبآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
saeedalaee 5 روز پیش
نیسان تیانا تو قیمت خودش بی رقیبه سواری بسیار نرم و بی سر صدا من که حدود ۱۳ سال این خودرو رو دارم استفاده میکنم البته صفر خریده بودم بسیار بسیار راضیم و ترجیح میدم با خودروهای هم قیمت خودش هیچ وقت تعویضش نکنم
پاسخ
0
0
0
محمدحسین59 1403/3/14
سلام. کمری 2012 یا تینا؟ ممنون میشم راهنمایی کنید.
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1403/3/19
کمری کدوم مدل ؟ ولی در کل تویوتا ماشین هایی هستند که میشه گفت ساخته شدند برای لذت بردن و کم استهلاک بودن برای مصرف کننده ها ولی خالی از لطف نیست که این موارد برای نیسان تی ینا هم صدق میکنه و واقعا ماشین با کیفیت و سواری عالی داره
0
2
Mnb6 1402/11/29
تینا نسبت به قیمتش ماشین نسبتا راحتی هست،ولی یه سری ایرادات بزرگ داره مثل نداشتن خنک کن گیربکس ،شتاب اولیه خیلی ضعیف،طراحی کمی خسته کننده و بازار ضعیفتر از کره ای ها .در مجموع افرادی که دارن از این ماشین احساس رضایت خواهند داشت
پاسخ
1
0
3
saeedalaee 1402/12/8
شتاب گرنجور تو متن قبلی اشتباه نوشتم ده ممیزه نه میباشد تو سایت خودرو بانک تشریف ببرید فلیم دقیقش هست
1
1
Mnb6 1402/11/25
نظراتو خوندم،یه سری نکات خنده دارد دیدم ،طرف این ماشینو با آزرا و کادنزا مقایسه کرده ،یعنی تعصب ما ایرانی ها یه جاهایی باور کردنی نیست ،این ماشین در حد سوناتا و اپتیما هم نیست ،چه برسه با غولهایی مثل کادنزا و گرنجور مقایسه بشه .این ماشینو فقط اوناییکه دارن ازش تعریف میکنن وگرنه چیز خاصی برای اراعه نداره ،مشکل ما ایرانیا اینه از پژو و سمند و ال ۹۰ یه دفه ماشینی مثل تیانا سوار میشیم فکر میکنیم بنز سوار شدیم
پاسخ
10
4
2
Mnb6 1402/12/6
عزیز من چه ربطی به کره و ژاپن داره؟اخه کسی میاد برند لکسوس و با کره ای ها مقایسه کنه.هیچوقت این جمله رو نگو چون نشوندهنده تعصب هست.در رابطه با شتاب گرنجور،شتاب رسمی گرنجور۸ ثانیه هست ،حالا تو میخای بگی ۲۰ ثانیه.کلی ویدیو شتاب گرنجور داخل اینترنت هست ،سرج کن ببین،شتاب رسمی تیانا ۹ثانیه ۶۰ صدم.
1
1
saeedalaee 1402/12/4
ببینید بنز مطلق به پدر بنده و خودروهای نام برده دیگه مطلق به برادرهای دیگه بنده ولی خودروی شخصی من تیانا در حال حاضر و ما همه رو باهم استفاده میکنیم چون تو یه منزل باهم سوکت داریم دیگه بیشتر لازم به توضیح نیست آنقدر شما بد گویی میکنی از تیانا نمیدونم دلیلش چی برام جای سواله یه سردکن گیربکس بهش اضافه کنید ماشین سالم باشه حرف نداره و بیشتره تیاناهای موجود کارکر د بالا سردکننده گیربکس اضافه کردن در ضمن ازرا و کدنزا هم قول نیستن خیلی بزرگش میکنی اگر تیانا رو با بنز اس کلاس مقایسه کنی به بنز اس کلاس میشه گفت قول نرمی تیانا بینظیره خودروی من کارکردش زیاده ولی همچنان کابینه بدونه کوچکترین صدا میباشد من که خیلی دوستش دارم خودروهای نیسان حرف ندارن ژاپنیه اصیل یا علی
2
3
saeedalaee 1402/12/3
دوست عزیز شما اگر طرف دار خودروهای کره ای هستی تو سایت ژاپنی سوار ها چیکار میکنی برو تو سایت کره ای ها یه سره تعریف کن من آذری زبانم به غیر آذربایجان به چیزه دیگه ای تعصب ندارم برو تو سایت کره ایها یه سره تعریف کن اینجا خودتو اذیت نکن
2
5
saeedalaee 1402/12/3
صنعت خودرو سازی ژاپن همیشه از کره بالاتر بوده و هست
3
7
saeedalaee 1402/12/3
ازرا گنجور شتابش تو گوگل سرچ کنید ۱۰ ۹ میباشد دوست عزیز ده ممیز نه صفر تا صد گنجور تست درایو خودرو بانک تو گوگل سرچ کن ببین
3
1
saeedalaee 1402/12/3
تیانا صفر تا صدش ۱۰ 4 هستش
3
0
saeedalaee 1402/12/3
دوست عزیز کسی بنز ای رو با تیانا مقایسه نمیکنم یه عزیزی فرمودند کا از پشت سمند و پژو بعضیها آمدن تیانا سوار شدن من خدمتشون عرض کردم که ما خودمون از پشت پژو سمند پشت تیانا نشستیم که الکی تعریف کنیم در ضمن من ازرا گنجور ندارم ولی تو گوگل سرچ کنید تست صفر تا صدش هست۱۰ ۹ و تیانا من خودم دارم صفر تا صدش
2
2
Mnb6 1402/11/29
من در ابتدا یه عذر خواهی از کسانی که ازرا یا گرنجور دارن بکنم چون دارم گرنجور با تیانا مقایسه می کنم،شما در پیام هایی که قبلا دادین گفتی ۸۲تا ۹۲ ماکسیما ،۹۲ تا الان تیانا.دقیقا بنز سری ای رو کی داشتی ،اخه بنز سری ای رو داری با این ماشینا کنار هم میذاری.من گفتم گرنجور و کادنزا اصلا در مقابل این ماشین هیولا هستن،الان شما برو از هر کسی که این ماشینا رو نداره (گرنجور -کادنزا -تیانا)بپرس طراحی ظاهری،طراحی کابین،امکانات،شتاب ،عملکرد موتور و گیربکس کدوم بهتره ،به نظرت حتی یه نفر میگه تیانا از اونا بهتره.شما چجوری میگه شتابش از گرنجور بهتره.گرنجور ۲۵۰ اسب بخار،تیانا۱۸۰.گرنجور ۲۸۸ گشتاور،تیانا۲۲۰.گرنجور ۳ لیتری،تیانا۲ ۵.گرنجور ۶ سرعته تیپ ترونیک،تیانا سی وی تی!!!!!!!!!!!!!!!خود باما شتاب گرنجور ۸ثانیه،شتاب تیانا۹ ۶.شتاب ۰تا۱۲۰ تیانا نزدیک۱۵،در حالی که گرنجور ۰تا ۱۲۰ رو ۱۱میزنه
2
3
saeedalaee 1402/11/27
دوست عزیر ما خودمون هم بنز ای و هم اپیروس وهم سانتافه و هم سونوتا و هم تیانا داریم تیانا واقعا بینظیره و ببینید که از پشت سمند و پژو سوار تیانا نشدیم کمی تحقیق بشتر کنید بعد نظر بدید لطفا ! تیانا واقعا خودروی بینظیری هست
2
1
saeedalaee 1402/11/26
از گرنجور شتابش بیشتره دوست عزیز ما خودمون هم بنز ای هم اپیروس هم سانتافه هم سونوتا وای اف و هم تیانا داریم بدونه هیچ تعصبی بگم تیانا از لحاظ نرمی بینظیره دوست عزیز اول سوار شو بعد نظر بده
2
1
حمید 1402/10/4
تیانا واقعا بینظیره یه افای گفته بودن جلوبندیش ضعیفه اقا من ۴۰ هزار تا کار کردم اصلا نیاز به حتی آچار کشی هم نشد بردم برای سرویس نمایندگی گفت مثل روز اوله بعد چطوری میخواد جلو بندی این ماشین ضعیف باشه جلو بندی لوازم اصلی اگر ببندید و تو چاله چلوه ندازید این ماشین راحتشاید تو کیلومتر صدو چهل یا صدو پنجاه هزار تا نیاز به بازدید بشه رانندگی درست شرته من به عنوان یک مصرف کننده درست میگم این ماشین عالیه یه ژاپنی اصیله
پاسخ
0
2
2