مشخصات فنی پیکان سدان بنزین سال 1346 - 1383
سال
پیکان در واقع یکی از مدل های کمپانی روتس، به نام Arrow بود که ترجمه آن همان «پیکان» میشود. پیکان شامل تریمهای مختلفی میشد که همگی با نام شاخصترین مدل آن «هیلمن هانتر» شناخته میشدند. کارخانه روتس از سال 1907 به تولید خودرو میپرداخت و هنگام تولید پیکان یکسال بود که توسط کرایسلر خریداری شده بود. پس از خریداری شدن
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
فضای داخلی جادار
ساختار فنی ساده و آشنا برای همه
نقاط ضعف
حداقل امکانات
مصرف سوخت زیاد
قدرت نه چندان مناسب
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1346 تا 1383مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل عقبگیربکس
4 دنده دستی (5 دنده اتومات: سفارشی)پیشرانه
4 سیلندر خطی با سرسیلندر چدنیحجم موتور
1.6 لیترعملکرد فنی
قدرت
71 اسببخارگشتاور
110 نیوتنمترشتاب
14.3 ثانیهسرعت
140 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
10.9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سداننوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4345 میلیمترعرض
1620 میلیمترارتفاع
1419 میلیمترفاصله محوری
2505 میلیمتروزن
990 کیلوگرمحجم باک
40 لیترچرخ جلو
R13چرخ عقب
R13سایر ویژگیها
رینگ فولادیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
دکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدال شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
2 اسپیکرمانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
رادیو- پخش کاست (پخش سی دی: سفارشی)سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
کول باکس
صندلی راننده
4 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکیآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
آینه جانبی با گرمکن
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
ERFAN0048
دوستان یه ماشین پیکان مدل ۸۱ پیدا کردم تمیزه فقط ماشین دنده هیلمنی هست میخواستم بدونم این مدل گیربکس پر خرج هست؟
پاسخ
0
0
0
alimrn5139
با سلام ،پیکان بهترین ماشین در تمام دوران در ایران می باشد وهست ،در بدترین آب و هوای ایران خودشو نشان داده ،اگر کمبودهایی و ضعف های بی بوده به خاطر سیاست غلط در مدیران ایران خودرو بوده ،وهست اگر در سیستم ترمز موتور آن بروز رسانی میشد ،الان جز بهترین خودرو بوده ،چون پیکان با آب و هوای ایران واقعاً سازگاری داشته و دارد ،خود ایران خودرو ،نخواسته این خودرو برای قشر پایین جامعه در جاده ها باشد وگرنه الان چه ابشن هوایی در خودروها که فقط با تغییر فقط نوع چراغ های عقب و جلو هیچ خاصیتی نداشته ،موتور همان موتور ،ومصرف سوخت هم از پیکان هم بالاتر هم می باشد
پاسخ
0
1
0
farzan.goodarzi@yahoo.com
پیکان همیشه هست تمام
پاسخ
0
0
1
Mori67
واقعا ماشین بدی بود
پاسخ
2
1
1
AMINPOUR
پیکان همیشه پیکان میمونه نسل ماشین بازای واقعی درکش میکنن
1
1
AMINPOUR
پیکان یه پیرمرد پرحاشیس که باید دل بدی بهش ماشین کلاسیک فقط یه تیکه اهن نیست
1
0
BARDIYA123
میگن نسل جدید پیکان توی بازار میخواد بیاد حقیقت داره؟ مشخصات رو اعلام نکردند موتورش با کدام ماشین مشترک هست دف جلو هست یا عقب؟ چند قیمت گذاری کردند و نحوه عملکرد و کیفیت و دوام فنی چطور هست از کی پیش فروش آغاز میشه کی مورد تست بررسی گزارش نشده چجور خودرویی هست
پاسخ
1
2
1
مرتضی هستم
دوست عزیز ارادت. اگر منظورتون تولید خودروی ارزان قیمت هست، باید بگیم که هم ایران خودرو و هم سایپا، محصول ارزان قیمت خودشون رو در نیمه دوم سال 1402 معرفی میکنن. اما اینکه چقدر ارزونه، هنوز مشخص نیست ولی بعیده که این محصولات جدید رو بشه بعنوان جایگزین پیکان، محسوب کرد
1
1