بررسی مشخصات پورشه کاین
بررسی مشخصات پورشه کاین
بررسی مشخصات پورشه کاین

پورشه در اولین تجربه شاسی‌بلندسازی‌اش دنیا را فتح کرد. پس از معرفی نسل نخست کاین در سال 2002، این محصول به سرعت تمامی رکوردهای فروش پورشه را شکست و به موفق‌ترین محصول پورشه مبدل شد. در خلال تولید این مدل، که تا سال 2010 ادامه داشت، هرچند تعداد محدودی در سال 2009 به کشورمان آمدند اما عمده عرضه این پورشه در ایران به نسل دومش بازمی‌گردد؛ یعنی مدل‌های 2011 الی 2014. این آلمانی در 5 تیپ مختلف به ایران آمد؛ کاین با پیشرانه 6 سیلندر، کاین S و GTS با پیشرانه 8 سیلندر و تعداد انگشت‌شماری نیز کاین توربو و توربوS، که به لطف پیشرانه 8 سیلندر تویین توربو، هنوز هم می‌توان به آن‌ها «قوی‌ترین شاسی‌بلند ایران» لقب داد. کاین نیز مانند سایر خودروهای بزرگ و سریع وارداتی، در سال 2013 با قانون منع واردات خودروهای لوکس مواجه شد.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای پورشه کاین

    • کیفیت ساخت بالا
    • دوام فنی
    • ارزش خرید
    • فرمان‌پذیری
    • شتاب و عملکرد
    • تنوع آپشن
    • توانایی آفرود متوسط
  • معایب پورشه کاین

    • سواری اسپرت
    • هزینه نگهداری

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2011 تا 2013

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل هوشمند
  • گیربکس 8 دنده اتومات
  • پیشرانه 6 سیلندر
  • حجم موتور 3.6 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 300 اسب‌بخار
  • گشتاور 400 نیوتن‌متر
  • شتاب 7.8 ثانیه
  • سرعت 230 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط مجلل
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (92A)
  • طول 4846 میلی‌متر
  • عرض 1938 میلی‌متر
  • ارتفاع 1704 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2896 میلی‌متر
  • وزن 2030 کیلوگرم
  • حجم باک 100 لیتر
  • چرخ جلو 255/55R18
  • چرخ عقب 255/55R18
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 10 شاخه استاندارد

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند (PASM) - تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع هوشمند (سفارشی) - توزیع گشتاور در پیچ (PTV Plus)

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2013 تا 2014

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل هوشمند
  • گیربکس 8 دنده اتومات
  • پیشرانه 8 سیلندر
  • حجم موتور 4.8 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 420 اسب‌بخار
  • گشتاور 515 نیوتن‌متر
  • شتاب 5.7 ثانیه
  • سرعت 261 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط مجلل
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (92A)
  • طول 4846 میلی‌متر
  • عرض 1938 میلی‌متر
  • ارتفاع 1704 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2896 میلی‌متر
  • وزن 2085 کیلوگرم
  • حجم باک 100 لیتر
  • چرخ جلو 255/55R18
  • چرخ عقب 255/55R18
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 5 شاخه استاندارد

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها دکمه اسپرت (حداکثر کارایی در 20 ثانیه)

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2011 تا 2014

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل هوشمند
  • گیربکس 8 دنده اتومات
  • پیشرانه 8 سیلندر
  • حجم موتور 4.8 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 400 اسب‌بخار
  • گشتاور 500 نیوتن‌متر
  • شتاب 5.9 ثانیه
  • سرعت 257 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 10.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط مجلل
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (92A)
  • طول 4846 میلی‌متر
  • عرض 1938 میلی‌متر
  • ارتفاع 1704 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2896 میلی‌متر
  • وزن 2065 کیلوگرم
  • حجم باک 100 لیتر
  • چرخ جلو 255/55R18
  • چرخ عقب 255/55R18
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 5 شاخه استاندارد

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند (PASM) - تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع هوشمند (سفارشی) - توزیع گشتاور در پیچ (PTV Plus)

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2012 تا 2013

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل هوشمند
  • گیربکس 8 دنده اتومات
  • پیشرانه 8 سیلندر تویین توربوشارژ
  • حجم موتور 4.8 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 500 اسب‌بخار
  • گشتاور 700 نیوتن‌متر
  • شتاب 4.7 ثانیه
  • سرعت 277 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط مجلل
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (92A)
  • طول 4846 میلی‌متر
  • عرض 1938 میلی‌متر
  • ارتفاع 1702 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2896 میلی‌متر
  • وزن 2170 کیلوگرم
  • حجم باک 100 لیتر
  • چرخ جلو 265/50R19
  • چرخ عقب 265/50R19
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 5 شاخه دوبل استاندارد

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند (PASM) - تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع هوشمند (استاندارد) - توزیع گشتاور در پیچ (PTV Plus) - کاهش 20 میلیمتری ارتفاع تعلیق - دکمه اسپرت (حداکثر کارایی در 20 ثانیه)

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 2012 تا 2013

مشخصات فنی

  • محور محرک دو دیفرانسیل هوشمند
  • گیربکس 8 دنده اتومات
  • پیشرانه 8 سیلندر تویین توربوشارژ
  • حجم موتور 4.8 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 551 اسب‌بخار
  • گشتاور 750 نیوتن‌متر
  • شتاب 4.5 ثانیه
  • سرعت 283 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 11.8 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه شاسی بلند متوسط مجلل
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل دوم (92A)
  • طول 4846 میلی‌متر
  • عرض 1938 میلی‌متر
  • ارتفاع 1702 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2896 میلی‌متر
  • وزن 2215 کیلوگرم
  • حجم باک 100 لیتر
  • چرخ جلو 295/35R21
  • چرخ عقب 295/35R21
  • سایر ویژگی‌ها رینگ 10 شاخه دوبل استاندارد

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها تعلیق هوشمند (PASM) - تعلیق بادی با تنظیم ارتفاع هوشمند (استاندارد) - توزیع گشتاور در پیچ (PTV Plus) - کاهش 20 میلیمتری ارتفاع تعلیق - دکمه اسپرت (حداکثر کارایی در 20 ثانیه)
85 دیدگاه

pooriasamimi(605 روز پیش)

دوستان هزینه نگهداری کاین ۶ سیلندذ چطور هست؟ بین بنز E250 2016 و کاین ۶ سیلندر نمیدونم کدام به صرفه تر هست. ممنون میشم کمک کنید

بابک61 (203 روز پیش)

کاین هزینه نگهداریش خیلی بالاست ماهانه هزار دلار باید براش بذاری کنار اگر موتوری به مشکل برنخوری البته

Fy(607 روز پیش)

من ماکان رو به این ترجیح می دم ١ارزش در مقابل قیمتش بهتره ٢ ارزونتره ٣ با این قیمت بنزین موتور ۴ سیلندر بهتره ۴ جدید تره ۵ یکم قشنگتره

Mahan13 (577 روز پیش)

بستگی به نیاز داره کاین بزرگ تره و خانوادگی تره ماکان ردیف عقبش اذیت کنندست

Mrreza (524 روز پیش)

این حداکثر ۵.نیم ماکان۸ تومن

Daniw (476 روز پیش)

چهار سیلندر توربو نگهداریش سخت تر از هشت سیلنده که برادر من

R3 (421 روز پیش)

با سلام و عرض ادب به دوستان و کارکنان سایت باما به نظر شما کاین با ماکان یکی هست؟ به نظر بنده کاین خیلی بهتر از ماکان هست ولی خب قدیمی تر از ماکان هست ولی کیفیت هاشون یکی هست ولی ماکان به روز تر هست از لحاظ مشخصات کاین خیلی بهتر از ماکان هست از لحاظ همه چیز با تشکر از دوستان و دست اندرکاران سایت باما

بابک61 (203 روز پیش)

ماکان اتاقش در حد اسپرتج هست موتورش چهار سیلندر و حساستر به بنزین بی کیفیت کشور هست و مصرف بنزین برا پراید سوار مهمه نه پورشه سوار

siavash1999129(412 روز پیش)

این بهتره یا لنکروز هشت سیلندر؟ افرود هم مهم نیست با ماشین 5 میلیاردی کسی افرود نمیره!

hajreza (410 روز پیش)

صددرصد کاین به دلایل زیر ۱-برند شاخ و گنگ پورش ۲-موتور بسیار قوی تر و خفن تر ۳-آپشن های فوق العاده پورشه ۴-کلاس و جذبه فوق العاده بیشتر ۵-فوق العاده لوکس تر و قدرتمند تر و...

Mohammad02 (339 روز پیش)

اقای حاج رضا دلایلتون رو بررسی کنید یا مربوط به برند بود یا اپشن یا موتور همه چیز که اینا نیست! لندکروز ۸ سیلندر درسته که موتور ضعیفتری داره اما دیگه اونقدر هم ضعیفت نیست که قابل مقایسه نباشه این دو ماشین هردوتاشون نکات مثبت و منفی خیلیی زباد دارن اما در یک کلام اگر دغدغه هزینه نگهداری و رسیدگی به ماشین رو ندارین و بعنوان ماشین دومه کاین اگر حوصله رسیدگی به ماشین و خرج کردن واسش رو ندارید لندکروز که بنظر من ۶ سیلندر مدل بالا بهتر از ۸ سیلندر قدیمیه

بابک61 (203 روز پیش)

اقای حاج محمد عزیز هر دو رو سوار شید بعد نظر بدید. هم جاده هم داخل شهر هم لذت سواری ارگونومی کیفیت امنیت تو همه زمینه ها کاین یه سر و گردن بالاتره بالطبع کسی که ماشین اسپرت با این مقدار اپشن و کیفیت رو اگر یکجا میخواد باید هزینه نگهداریشم متقبل بشه

Aaallliii(338 روز پیش)

سلام و عرض ادب کسی میدونه هزینه نگهداری مدل 2010 این ماشین که 70 هزار تا کار کرده چقدره؟ آیا هزینه نگهداری این بیشتره یا لکسوس rx350؟ با 20 میلیون درآمد کدومش به صرفه تره؟

بابک61 (203 روز پیش)

این ماشین هزینه نگهداری ماهانش بیشتر از مبلغ درامدی هست که نوشتید مطمئنا بیشتر از بیست تومن ماهانه هزینه نگهداری میخوره بهش

Alllllllllllllllllll(464 روز پیش)

این ماشین برای افرود مناسبه؟

R3 (421 روز پیش)

با سلام و عرض ادب به دوستان و کارکنان سایت باما به نظر شما با این مشخصات انتظار داری آفرودی نباشه؟ خب معلومه دوست عزیز چه سوالی واقعا پرسیدی یعنی کلی خندیدم من نمی‌دونم نظر شما چیست؟ مگر تیگو5 یا خودروهای معمولی هست که آفرود نتوانه برود با تشکر و خسته نباشید از دوستان و دست اندرکاران سایت باما

Luvsni (343 روز پیش)

خیلی مناسب نیست

AREF1400 (339 روز پیش)

فرقی نداره ماشین چه مشخصات و امکاناتی داره ماشینی که شاسی مستقل نباشه به درد آفرود نمیخوره ولی اگه دو دیفرانسیل باشه موتور قوی داشته باشه توی جاده ناهموار عملکرد بهتری داره ولی در کل به درد آفرود نمیخوره و این ماشین شاسی مستقل نیست

Ali58578 (289 روز پیش)

بله و زاویه خروج خوبی داره

Mashin1234(357 روز پیش)

سلام عرض ادب بین این ماشین و ولوو xc90 و لندکروز کدوم رو انتخاب میکنید به چه دلیل

الیار پرتو(1209 روز پیش)

لکسوس بهتر از اینه . ماشین من لکسوس nx 300 هستش . عملکرد و هزینه نگهداریش بهتر از اینه.

بابک61 (1156 روز پیش)

الان باید بخندیم؟

Amir124 (1153 روز پیش)

داداش وقتی داشتی این نظر را می نوشتی چی زده بودی؟؟؟ واقعا فازت چی بوده؟؟؟ آخه اصلا لکسوس nx اون هم nx300 با اون موتور ضعیف و گیربکس cvt اصلا قابل مقایسه با کاین هست؟

شایان حیدرزاده (1117 روز پیش)

ماشین ژاپن کجا آلمان کجا سر خوشی اقا

امیر حسین صادقی (1016 روز پیش)

تو لکسوس رو با پورشه مقایسه می کنی ؟!

VahidReza (662 روز پیش)

لکسوس انیکس با لندکروز پایین ترین مدل ۶ سیلندر نمیتونه رقابت کنه چه برسه کاین

Amirmosaffa (635 روز پیش)

این یه مدل داره ۵۵۱ اسب🤦🏼‍♂️🤣

Mahan13 (577 روز پیش)

این ماشین با آر ایکس یا حتی ال ایکس ۵۷۰ مقایسه میشه نه با ان ایکس

VahidReza (538 روز پیش)

لکسوس خشک تر کم آپشن تر با قدرت و سواری ضعیف تر و کیفیت کمتری داره

VahidReza (538 روز پیش)

هزینه نگهداری؟ کسی که سه چهار میلیارد پول اینارو میده دیگه هزینه براش هیچی نیست

poouyanMohammad (493 روز پیش)

اگه lx570 بود یک چیزی nx رقیب x4 هست

Idris (437 روز پیش)

احتمالا شما nx داری دیگه وگرنه هیچ دلیلی وجود نداره این دوتا رو باهم مقایسه کنی 😂

R3 (421 روز پیش)

سلام و عرض ادب به دوستان و کارکنان باما جواب به الیار پرتو ببین دوست عزیز بنده در خارج از کشور خودرو دارم و این خودرو باید مقایسه با فوردF150 بشه البته مال بنده کمپر یا کاروان هست قیمت61/250 دلار البته تازگی انگار یورو شده بنده زیاد در جریان موضوع نیستم چرا دلار رو برداشتند و یورو تایید شده باید پرداخت کنی چون قبلا به دلار آمریکا با کانادا بود که شاسی با اتاق مستقل داره که البته با خودروهایی مانند جی ام سی یوکان حضرت آفرود 2020 و جی ام سی آدکادیا باید با اینها مقایسه کرد نه با مدلی که شما دارید . لطفا کسانی که وارد نیستند الکی نظر ندهند

YASIN87(531 روز پیش)

برای خرید این ماشین اصلا نباید پرسش کرد ماشین عالیه هست

Mohammadka81(586 روز پیش)

سلام نظرتون در مورد پورشه کاین v6 مدل ۲۰۱۰ چیه؟؟قیمتش الان حدود یک و نیم هست. به نظرتون عمرشو کرده و به درد نمیخوره یا ارزش داره؟؟

mehran.s (585 روز پیش)

سلام محمدجان. تاجایی که من تحقیق کردم ( به ویژه از منابع خارجی)، همچنان یک SUV لوکس حساب می‌شه و در برخی کشورها هنوز مالیات خودروی لوکس داره. همچنین، هنوز یکی از بهترین SUVهای دنیاست، به ویژه SUVهای اسپورت. کاین 957 هوادار بسیار بیشتری داره، به ویژه نسخه‌های GTS و توربو. که البته توربو در ایران نیست. GTS هم بسیار نایابه. و مواردی که در ایران هستند نسخه پایه هست. من تقریبا هر منبعی که در مورد کاین 957 صحبت کرده باشه رو بررسی کردم و خودم هم تصمیم دارم این ماشین رو بگیرم. در تمامی مطالبی که خوندم و دیدم، از این خودرو فقط تعریف دیدم. تعریف در مورد قدرت، سرعت، ترمزها، ایمنی، و کیفیت. تنها چیزی که هست چه در ایران چه در هرجای دنیا، شخص باید توان هزینه نگهداریش رو داشته باشه. در ایران هنوز متوجه نشدم که مثلا در ماه چه قدر هست ولی به نظر من اگر کاین 957 سالم پیدا کنی و هزینه نگهداری‌اش برات مشکلی نباشه، قطعا یک سر و گردن از تمامی خودروی SUV در این بازه قیمت و حتا بالاتر، بهتر است. البته این رو هم بگم ممکنه مانند برخی SUVهای این بازه قیمت که صفر یا با کارکرد پایین بشه پیدا کرد، یه سری امکانات کوچیک امروزی رو نداشته باشه که از نظر من اصلا مهم نیست، ول من خودم هرگز ابهت، قدرت و پرستیژ این ماشین رو به هیچ یک از SUVهای موجود در بازار نمی‌دم. در یوتیوب کلیپ زیاد هست در مورد این خودرو و بررسی زیاد شده، پیشنهاد می‌کنم حتما قبل از خرید ببینی‌شون. در یکی دو ماه آینده حتما خواهم خریدش، بعدش در اینجا نظرم رو می‌نویسم، چون متأسفانه در منابع داخلی خیلی کم از این خودرو صحبت شده و اطلاعات برای علاقه‌مندان کم هست.

Mohammadka81 (580 روز پیش)

ممنونم مهران جان توضیحات خوبی بود

mehran.s(607 روز پیش)

دوستان عزیز؛ کسی در خصوص کاین 957 یا همان 2009 و 2010، تجربه و اطلاعات داره؟ به نظر من خودروی بسیار خاص و باپرستیژی هست. البته من به دنبال GTS هستم که پرقدرت‌تر هست. ممنون می‌شم اگر تجربه مالکیت یا هر تجربه و اطلاعات دیگری نسبت به این خودرو داره در میان بگذاره. این نکته رو هم بگم که می‌تونم ماکان یا کاین 2013 بگیرم، ولی 957 رو به دلیل جذابیت، قدرت، خاص بودن و پرستیژ بیشتر ترجیح می‌دم. نظر شما چیه؟ سپاس

مرتضی هستم! (606 روز پیش)

مهران جان ارادت. اطلاعات خاصی از این ماشین ندارم که بتونم کمتون کنم اما 957 در نسخه GTS فقط مدل 2009 رو دیدم تا به امروز. و اینکه تعدادشون بسیار کم هست. مراقب این موضوع هم باشید. به لحاظ موتوری تقریبا یکی هستن و فقط در 958 بهبودهایی صورت گرفته و اندکی به قدرت و گشتاورش افزوده شده. البته گیربکس های 958 عوض شده و دیگه از نوع 6 دنده ای که تویه 957 استفاده شده، نیست

mehran.s (602 روز پیش)

ممنونم مرتضی‌جان. درسته، نسخه GTS بسیار کم هست. منتها، پرسش اصلی من این هست که اگر مسئله هزینه رو کنار بذاریم و فاکتور مهمی نباشه، آیا در نگهداری از این ماشین به مشکل نمی‌خوره آدم؟ تعمیر و نگهداری و دسترسی به قطعات، چگونه هست؟ و سازگاریش با بنزین ایران (تهران) و گاه شهرستان‌ها ( در زمان سفر).

Show More