بررسی مشخصات پراید 111
بررسی مشخصات پراید 111
بررسی مشخصات پراید 111

در سال 1388 بالاخره نسخه به‌روزشده پراید هاچ‌بک با نام سایپا 111 معرفی شد. 111 در ابتدا پنج تیپ مختلف داشت که با توجه به داشتن یا نداشتن فرمان هیدرولیک، ترمز ABS و ایربگ راننده، دسته‌بندی می‌شدند. مدل پایه‌ای 111 تیپ ST بود که فاقد هرسه ویژگی است. تیپ LX آن فقط هیدرولیک، تیپ SL فقط ABS، تیپ SX هم هیدرولیک و هم ABS و تیپ EX نیز هر سه ویژگی را دارا بود. سال 1391 تیپ ششم 111 با نام LE و با تیراژ محدود تولید شد که به لحاظ تجهیزات همانند تیپ ST بود ولی ایربگ راننده هم داشت. اما هفتمین تیپ 111 سال 1392 و با نام SE به بازار آمد. تیپ SE در تجهیزات کاملا مشابه تیپ EX است اما به ایربگ شاگرد نیز مجهز شده. موارد دیگری مانند تقویت جعبه فرمان، تغییر استاندارد آلایندگی پیشرانه از یورو3 به یورو4 و بهبود مختصر قدرت و گشتاور، سه ویژگی مهم تیپ SE در مقایسه با سایر تیپ‌های 111 است. سایپا 111 بعد از 8 سال و مجموع تولید 312 هزار دستگاه هرچند در شهریور 1396 از خط تولید سایپا کنار گذاشته شد، اما بنا به دلایلی، سایپا مجددا تولیدش را در سال‌های 97 تا 99 نیز ادامه داد. سرانجام در اردیبهشت ماه 99 نیز تولید پراید 111 برای همیشه به پایان رسید.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • مزایای پراید 111

    • هزینه نگهداری
    • بازار دست‌دوم
    • فراوانی قطعات یدکی
  • معایب پراید 111

    • کولر ضعیف
    • پوشش گارانتی
    • فرمان‌پذیری
    • کیفیت ساخت
    • امنیت و ایمنی

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1389 تا 1395

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو3 (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 63 اسب‌بخار
  • گشتاور 103 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.8 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100) - فیس لیفت اول
  • طول 3673 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 850 کیلوگرم
  • حجم باک 37 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1389 تا 1393

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو3 (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 63 اسب‌بخار
  • گشتاور 103 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.8 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100) - فیس لیفت اول
  • طول 3673 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 850 کیلوگرم
  • حجم باک 37 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1389 تا 1393

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو3 (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 63 اسب‌بخار
  • گشتاور 103 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.8 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100) - فیس لیفت اول
  • طول 3673 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 850 کیلوگرم
  • حجم باک 37 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1389 تا 1399

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو4 بهینه (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 71 اسب‌بخار
  • گشتاور 108 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.4 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100) - فیس لیفت اول
  • طول 3673 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 905 کیلوگرم
  • حجم باک 40 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1389 تا 1391

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو3 (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 63 اسب‌بخار
  • گشتاور 103 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.8 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100) - فیس لیفت اول
  • طول 3673 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 850 کیلوگرم
  • حجم باک 37 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

وضعیت در بازار ایران

  • مدل‌های موجود 1389 تا 1391

مشخصات فنی

  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو3 (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر

عملکرد فنی

  • قدرت 63 اسب‌بخار
  • گشتاور 103 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.8 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

  • نوع بدنه هاچ‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100) - فیس لیفت اول
  • طول 3673 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 850 کیلوگرم
  • حجم باک 37 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
79 دیدگاه

Rmpk(989 روز پیش)

میگم ۸۰ میلیون واسه یه لگن چرخ دار کم نیست؟ میزاشتینش رو رنج قیمت بالای ۴ میلیارد تومن نظرتون چیه؟؟!!!

00Pedram (939 روز پیش)

خداوکیلی روا از پراید بهتره حداقل ایمنی داره

VahidReza (677 روز پیش)

کجایی ببینی الان شده ۱۶۰ میلیون :(

Hfb (508 روز پیش)

من میگم اصلا پیکانم ایمنیش از پراید بیشتره

Abolfazltp (337 روز پیش)

صبر کن فعلا که شده ۲۰۰ میلیون انشاالله به اون قیمتا هم میرسه

Bamauser5050 (169 روز پیش)

کجایی ببینی که الان شده ۲۱۰ میلیون :)

S2(296 روز پیش)

سلام دوستان.. به نظرتون سایپا مه از هر ماشین بدرد نخوری اومد مدل ( r و G و پلاس و آپشنال و.. ) ساخت چرا واسه پراید این کار رو نکرد؟!🤔 _ مثلا میتونست سقف و کاپوت و صندوق رو رنگ کنه ولی بقیه ماشین رو خام بذاره ، اونوقت بگه این پراید ( r ) ساخت پارس خودرو .. توی مصرف رنگ هم صرفه جویی میشد!!🙃 _ یا مثلا چراغ های جلو رو حذف میکرد و می‌گفت مدل ( پلاس (+)) ، و شما بایستی با استفاده از حس ششم و نشانه هایی که به شما وحی میشه رانندگی کنید و راه ها رو پیدا و فتح کنید و حس ششم رو تقویت کنید !! 😁 _ یا مثلا میتونست کولر پراید رو توی مدل ساده حذف کنه و در مدل آپشنال قرار بده و پول بیشتری دریافت کنه 💸 _ 🤔😅

1Hossein(979 روز پیش)

ماشینی که ترمز میگری دوتا چهاراه اون ور تر وایمسده نظر دادن میخواد تازه گرونی هم به کنار که شده 90 ملیون روز به روز گرون ترهم میشه بصرفه نیست نخرین بهتره

farbod80 (494 روز پیش)

داداش کجایی ببینی شده 180 میلیون

امیر محمد قیاثی(1248 روز پیش)

خدایش من باهاش ۱۸۰تا رفتم ولی سری اول هاش ۸۹تا ۹۲هاش اتاقش زیر بندش محکم تر تا این جدیدا زید خورش بالا خدایش

farzadslr (1126 روز پیش)

برا زیرش بدین بوش اکسل های عقب رو به همراه میل موجگیر جلو گیریس کاری کنن..... لذت می‌برید از سواری و نرمی زیر بند ماشین تون.... البته اگه کمک مشکلی نداشته با‌شه

محمد هاشمی (978 روز پیش)

لایک کردم چون منم داداش یه مدل 91داشتم انصافا از این جدیداش بهتر بود ولی برادر من با هیچ پرایدی 180تا نرو🙏

VahidReza (677 روز پیش)

من خودم سمند داشتم که صد برابر از این بهتره تا صد و سی بیشتر نرفت اگه می‌رفت شاتون میزد

ssfree (543 روز پیش)

ای اف شاتون میزنه؟واقعا من نمیدونم چی بگم ای اف سون تکنولوژی المان داره شاتون میزنه پس چرا برا من از 90 تا حالا که همش تو راه تهران شمال بوده شاتون نزده؟

داش رضا(1223 روز پیش)

به نظرتون تیبا خوبه یا ۱۱۱؟؟؟

Mohammad1794537 (919 روز پیش)

۱۱۱ از ساینا و تیبا بهتره چون استهلاکش کم تره نسبت به تیبا و ساینا و از همه مهم تر ساینا و تیبا زود لش میشه

PARSAESTEGHLALI (873 روز پیش)

تیبا بهتره

Ehsanabedi13841384 (656 روز پیش)

تیبا صد در صد بهتره مخصوصا تیبا ۲

ssfree (543 روز پیش)

در جواب محمد ساینا و تیبا وزنی ندارن که بخوان لش بشن سمند و دنا و 405 و اینا لش میشن

Tycjg(633 روز پیش)

سلام دوستان به نظر شما ۱۱۱sEبهتره یا ۱۳۲SEممنون میشم دوستان راهنمایی کنن با تشکر

mahf (582 روز پیش)

اگه جای بزرگی میخوای 132 اما نه جونی و تک نفری هستی برو 111 بگیر و بازار خوب میخوای برو 131 بگیر این بازار خوبی نسبت به اینا داره، خسته نباشید

مورک(1225 روز پیش)

پول نداریم بخریم اگه امریکا بودیم با این پول پرادمون یه بنز میخریدیم

داش رضا (1223 روز پیش)

دوتا ماشین اسم بردی که اصلا ساخت آمریکا نیست

محمد هاشمی (978 روز پیش)

داش رضا نیازی نیس ک توی بازار امریکا حتما ماشین ساخت امریکا باشه و نکته بعدی اینکه پراید رگ و ریشه امریکایی داره هر دوتا ماشین هم مرسدس بنز و هم پراید که نسل اول فورد فیستیوا هست توی امریکا پیدا میشه

VahidReza (677 روز پیش)

آقای داش رضا : بنز تو آمریکا هم فروش می‌ره منظور این داداشمون اینه که پول یه بنز اونجا خیلی آرزومه و مثل اینجا اوضاع اقتصادی داغونی ندارن

farzadslr(877 روز پیش)

من در کنار این ماشین سراتو و برلیانس هم دارم... اما نکته ی جالب اینجاست که این هاچ بک بقدری دوس داشتنی و جذابه برام که روندشو به اونا ترجیح میدم.....باورش سخته ولی اوج جذابیت ماشین سادگی اونه..... شما با ماشینی طرف هستید که بسیار بی آزار و بی دردسره و گاهی مصرفش تو جاده حتی به زیر چهار لیتر میرسه! لوازم یدکی بسیار مناسب قیمتی داره و برای استفاده روزمره واقعا عالیه..... بعضیا ممکنه بگن آشغاله امنیت نداره کیفیت نداره.....ولی بنظر من بهترین ماشین اقتصادی هستش.

VahidReza (677 روز پیش)

کسی که پول برلیانس و سراتو داره این براش داغونه تازه لذت سواری ماشینای کیا بهتر هم هست. امنیتش هم که نگم برات . به ضربه کوچیک بهش بخوره له میشه

1400salman(738 روز پیش)

عزیزم طول هاچ بک۳۶۷۳؟؟؟؟🤔🤔🤔🤔 دقت کنید خاهشا ۳۶۱۵ طولش ورا دروغ تحویل مردم میدید

مرتضی هستم! (734 روز پیش)

سلمان جان ارادت. طول 111 در جدول فنی ، درست نوشته شده. از سایت سایپا چک کنید لطفا. و اینکه تفاوت این دو عددی که گفتین در حد 6 سانتیمتر هست!!! و قاعدتا نمیشه ازش سواستفاده کرد :))

Kiabiz(794 روز پیش)

عالیست اگر تر مز دستیش خوب باشع فقط به درد دستی کشیدن میخوره

Show More