اولین لیفت‌بک تولیدی تاریخ خودروسازی کشور، برای بین سال‌های 82 تا 84 معرفی و به دست مشتریان رسید. 141 در واقع همان پراید است با همان نمایی جلویی و البته همان مشخصات فنی. بزرگ‌ترین تفاوت این خودرو، فضای جادارتر صندوق برای گنجاندن بار بود. مدتی که از عرضه این محصول گذشت، کم‌کم مشکلات آن پدیدار شد. سر و صدای درب صندوق و انتشار اخبار ضد و نقیض درباره نفوذ آب به درون اتاقک انتهایی، موجی از شکایات مشتریان را به راه انداخت؛ اما نکته جالب درباره این خودرو تغییرات داخل اتاق آن بود که تفاوت‌هایی را نسبت به مدل‌های متعارف نسیم و صبای آن روزها نشان می‌داد. برای مدتی کوتاه سایپا نسخه 141 را در تیپ‌های EX، SX، SL‌ و SE عرضه کرد که همگی با حفظ مشخصات فنی ویرایش استاندارد، اندک تغییراتی را در زمینه آپشن‌ها تجربه کرده بودند. به دلیل عدم موفقیت 141 در بازار فروش، طبیعتا بازار دست دوم این خودرو، کم‌رونق‌تر از سایر اعضای خانواده پراید است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • هزینه نگهداری
    • فراوانی قطعات یدکی
  • نقاط ضعف
    • کولر ضعیف
    • پوشش گارانتی
    • فرمان‌پذیری
    • کیفیت ساخت
    • امنیت و ایمنی
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1389 تا 1393
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو3
  • حجم موتور 1.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 63 اسب‌بخار
  • گشتاور 103 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.8 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان لیفت‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3935 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 890 کیلوگرم
  • حجم باک 37 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1392 تا 1394
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو4 بهینه (M13)
  • حجم موتور 1.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 71 اسب‌بخار
  • گشتاور 108 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.4 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.4 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان لیفت‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3935 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 940 کیلوگرم
  • حجم باک 40 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1389 تا 1392
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو3
  • حجم موتور 1.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 63 اسب‌بخار
  • گشتاور 103 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.8 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان لیفت‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3935 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 890 کیلوگرم
  • حجم باک 37 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1388 تا 1392
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو3
  • حجم موتور 1.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 63 اسب‌بخار
  • گشتاور 103 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.8 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان لیفت‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X100)
  • طول 3935 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 890 کیلوگرم
  • حجم باک 37 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1382 تا 1389
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر یورو3
  • حجم موتور 1.3 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 63 اسب‌بخار
  • گشتاور 103 نیوتن‌متر
  • شتاب 13.8 ثانیه
  • سرعت 160 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.7 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان لیفت‌ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 3935 میلی‌متر
  • عرض 1605 میلی‌متر
  • ارتفاع 1455 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2345 میلی‌متر
  • وزن 890 کیلوگرم
  • حجم باک 37 لیتر
  • چرخ جلو 165/65R13
  • چرخ عقب 165/65R13
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

10 دیدگاه

behnamranjbar(174 روز پیش)

بدون تعصب قبل از هر موضوع میخوام بگم که انتظارمون از 141 در حد همون پرایده... ولی 141 رو اگه کمی به صدا هایی که از سمت صندوق عقب ممکنه که بیاد رسیدگی کنیم از بقیه پراید ها بهتر و کم صدا و فرمون پذیری و شتابش بهتره، البته دلیل پر شتاب بودنش رو نسبت به سایر مدل های پراید نمیدونم چیه ولی احتمال میدم قضیه به طراحی قسمت عقب بدنه خودرو و عبور راحت تر خودرو از بین جریان هوا مرتبط باشه و شاید خنده دار باشه ولی از بغل ماشین دقت بکنید به نوعی شبیه موشک میمونه. صندوق عقب هم در کل جادار هستش ولی جاداری اصلی رو وقتی درک میکنین که طاقچه عقب رو بردارین و وسایل بزرگ مثل چادر مسافرتی و ... رو جا کنید. (طاقچه عقب به راحتی قابل برداشتن و جا انداختن دوباره هستش). در ضمن در 141 ها میشه مخزن گاز بزرگتری هم نصب کرد من خودم مخزن 82 لیتری نصب کردم که البته با تمهیداتی فک کنم 101 لیتری هم میشه نصب کرد برای اسپورت کردن عالیه به دلیل طاقچه عقب بزرگ برای نصب سیستم و باند و ... جاداری خوبی داره ووو اگه مخزن گاز نداشته باشین میتونین طاقچه رو بردارین و صندلی عقب هم که مثل 206 و شاسی بلند ها تا میشه و میره تو جا پایی و فضای عقب خودرو خیلی بزرگ میشه متونین تو بعضی خرید ها استفاده کنین ... البته مدل ماشین من 90 هستش و تو این مدل از صندلی های پراید هاچ بک استفاده شده در مورد صندلی ها بقیه سال های ساخت اطلاعی ندارم.(صندلی پراید هاچ بک ها پشتی بلند تر دارن). در سایر موارد مثل پراید های معمولی هستش... امیدوارم به دردتون بخوره

behnamranjbar (172 روز پیش)

البته لازم دونستم اندازه CNG رو اصلاح بکنم، در پراید های معمولی نهیتا تا 62 لیتر نصب میشه ولی من در 141 خودم اندازه 75 لیتری رو توسط پایه در زیر بست گاز رو ماشین نصب کردم و میشه یک اندازه بزرگتر که فقط از لحاظ قطری بزرگتر هستش رو نصب کرد من یادم نیست که نصاب گفت 82 لیتری یا 101 لیتری!!! این موضوع رو خودتون چک بفرمایید و تمهیدات لازمه رو هم خودتون در نظر بگیرید...البته مخزن خیلی بزرگ ماشینم سنگین تر میکنه ممکنه به شاسی فشار بیاره امیدوارم مطالب مفید بوده باشه.

PaArshia(598 روز پیش)

سلام ما یه 141 داریم واقعا خوبه سواری خوبی داره کولرش که بیسته فقط وقتی ماشین که کارکردش زیاد میشه کابین خیلی صدا میاد همچی در میره ولی پراید هست دیگه نباید ازش انتظار داشت شتابش خوبه فرمونشم خوبه بیشتر بدرد اسپرت میخوره چون ماشین قشنگیه

behboodi699(615 روز پیش)

سلام من مدل ۸۷ دوگانه سوز کارخونه رو دارم تاالان. خدایی راضی بودیم از نظر انتظاری که ازش داشتیم. ولی یه سوال دارم اینکه مدلی که ماشین من هست dlx هستش و فرقش رو هنوز متوجه نشدم با سایر مدل های ۱۴۱ توی بازار. چیزهایی که مشهوده داشبورد ۲۰۶ اون هست و گرم کن شیشه عقب. کسی هست اطلاعات بیشتری راجب این مدل ۱۴۱ داشته باشه؟ ممنونم

909144499657(617 روز پیش)

با سلام.درسته همه حرفایی که پشت سرش میگن همش الکیه چون من خودم ده ساله دارمش به خدا حیفم میاد بفروشمش خیلی نرم و راحت مخصوصا فرمونش و نسبت به سایر مدلها خیلی پرشتاب هستش. در مورد صداهای صندوق عقبش که بگم دو مورد را انجام بدین همه چی حله که من خودم حلش کردم اول :جایی که دوتا صندلی عقب توسط غلاف مخصوص به قلاب پشتش وصل میشن دورغلاف های فلزی را با شیلنگ همون اندازه گرم کرده و تا ته غلاف ها فشار بدین بعد صندلیها را چفت بدین دیگر صدایی از اثر برخورد دوقطعه فلز نخواهید شنید. دوم:زیر کناره های صفحه پشتی صندوق عقب بصورت نواری از ضربه گیر که زیرش چسپه دوطرفه هستش استفاده کنیین دیگه صدای برخورد صفحه را با بدنه نخواهید نشید به همین راحتی به سلامت خواستم راهنماییتون کنم.

gholami1357(693 روز پیش)

من مدلم ۸۸ رو ۶ ساله که دارم بهترین مدل پرایده واقعا برای تو شهر پر کاربرده بخصوص دسترسی به صندوق عقب

Atosa(748 روز پیش)

خیلی ماشین خوبیه. من مدل ۸۸ دارم و چون خوب بوده این همه سال عوضش نکردم.

مجتبی۱۴۰۰(750 روز پیش)

من مدل ۹۴ رو دارم یعنی آخرین مدل وفول متاسفانه بعضی از قطعات بی کیفیته که همون اول خودشو نشون میده و باید تعویض بشه.ولی بعد ازاون تقریبا خیلی کم استهلاک و کم مصرف و برای مسافرت راحت تر از سایر پرایدهاست.صندوق عقب اگه تخته رو بردارید مثل یک وانت جاداره .در کل برای توی شهر خیلی عالی هست.

Mammad73(760 روز پیش)

من ۹۱ دارم بسیار نرم و راحته . حرفایی که پشت سرش میگن اشتباهه. از پراید معمولی هم خشگلتره هم چالاک و هم راحته

alinili(793 روز پیش)

سلام.من مدل 89 صفر گرفتم و 5سال سوار شدم.بی درد سر فقط مصرفی تعویض کردم.فرمونش هیدرولیک بود.بسیارخوش رکاب و سواری نرم.کولرشم جواب میداد .