استقبال جهانی مشتریان از خودروهای کراس‌اور باعث شده که هاچ‌بک ریز نقشی نظیر رنو کلیو نیز با اعمال تغییراتی تبدیل به خودرویی کراس‌اور شود و در سال 2013 با نام کپچر به بازار جهانی بیاید. واردات این مدل از سال 2016 توسط ایران‌خودرو آغاز شد و در سری نخست با استقبال چشمگیر مشتریان همراه بود اما به تدریج و با ورود رقبای جدیدی نظیر تیوولی و 2008، تب خرید کپچر در بازار فروش، اندکی افت کرد ولی همچنان این فرانسوی ارزش خرید بالایی دارد. سری دوم کپچر در مدل 2017 به ایران آمد که برخلاف مدل 2016 آن، دارای روکش چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو، شیشه دودی عقب و کنسول میانی صندلی‌های جلوست.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • ایمنی
    • فرمان‌پذیری
    • ترمز عقب کاسه‌ای اما مطمئن
    • تجهیزات بیشتر در مدل 2017
  • نقاط ضعف
    • عایق‌‌بندی کابین
    • نداشتن سانروف
    • کابینی کوچکتر از تیوولی
    • حساسیت پیشرانه به بنزین بی‌کیفیت
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2015 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ TCe120
  • حجم موتور 1.2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 120 اسب‌بخار
  • گشتاور 190 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.9 ثانیه
  • سرعت 192 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 5.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4122 میلی‌متر
  • عرض 1778 میلی‌متر
  • ارتفاع 1566 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2606 میلی‌متر
  • وزن 1180 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R17
  • چرخ عقب 205/55R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها

199 دیدگاه

Mahdinamjoo(932 روز پیش)

من رنو کپچر رو نزدیک ۳ سال میشه که دارم و این ماشین از لحاظ شتاب نسبت به موتورش عالیه و با موتور ۱۲۰۰ با موتور های ۲۰۰۰ و حتی ۲۴۰۰ پا به پا و برابر میره و در سر بالایی ها فوق العاده عمل میکنه و من خودم به شخصه با مزدا ۳ کل کل کردم و مزدا هیچ حرفی برای گفتن نداشت . علاوه بر شتاب این ماشین دارای کابین بی صدا است و صدای چرخ ها داخل نمیاد همانند ماشین های هیبریدی. درسته که خیلی ها می گویند ترمز های کپچر کاسه ای ست و خوب عمل نمی کند ولی کاسه ای بودن مبنی بر ضعیف بودن آن نیست بلکه ترمز های کپچر عالی است و من خودم چند بار ترمز هایش را در سرعت ۱۰۰ کیلومتر با تیوولی و جک s5 تست زدم و کپچر در این تست از همه ی آن ها سرتر بود . از لحاظ ایمنی میان رقبا چیزی کم ندارد و دارای ۵ ستاره ایمنی است . از لحاظ ظاهر به نظر بنده ظاهر جذاب و اسپرتی دارد و همه ی چشم ها را به خود خیره می کند . در کل من از خرید این ماش بسیار راضی هستم و به نظرم بهترین گزینه تو محدوده خودش است

A333 (367 روز پیش)

من هم کااااملا با شما موافقم ممنونم که مانند بعضی ها که بدون مطالعه حرف بیجا میزنند ٬ حرف نزدین با تشکر

Behnam39 (11 روز پیش)

ایا همیشه بنزین سوپر میزنید؟

Danial1378(65 روز پیش)

سلام من برای استفاده شهری یه ماشین میخوام کپچر خوبه یا ۲۰۰۸ البته به c3 هم فکر میکنم

CAPTUR (61 روز پیش)

ببینید هر سه خودرویی که نام بردید ، به کراس اوور شهری معروف هستند.ولی اگه صرفاً برای استفاده شهری میخواین ، بنظرم اول سیتروئن سی۳ و بعد پژو۲۰۰۸ خوبه.چون ابعاد کوچیک و جمع و جوری دارن.ولی اگه قصد مسافرتهای بین شهری و استفاده عام خانوادگی داسته باشید که تعداد سرنشینان بیشتر از دو نفر باشه و بار همراه مسافر هم داشته باشید ، بدون شک ، رنو کپچر حرف اولو میزنه.هم فضای سرنشین در بخش جلو و عقب بیشتره و هم فضای صندوق عقب حجیم تره.و هم ارتفاعش از سطح جاده بالاتره .

Danial1378 (57 روز پیش)

سلام ممنون نه برای استفاده بین شهری نمیخوام برای داخل شهر میخوام الان هم دارم دنبال c3 میگردم خیلی ممنون از راهنماییتون🙏🙏

Amir1010 (20 روز پیش)

با سلام خدمت شما ببینید من سلیقه ی خودم میگه c3 البته ۲۰۰۸ هم خوبه ولی کپچر بدترین سواری رو میده که یه ماشین میتونه بده کمک فنر های کپچر خیلی خیلی خشک هستن و توی مسافرت های طولانی ادم رو خیلی اذیت میکنه ولیc3 و ۲۰۰۸ ماشین هایی هستن که سواری خوبی دارند و عملکرد فنی بهتری نسیت به کپچر دارن کپچر موتور ضعیفی داره و فقط گشتاور داره که گشتاور زیاد هم خوب نیست و باعث میشه ادم زود تر راهی لاستیک فروشی بشه

Niknafs (19 روز پیش)

من مدل 96 پژو رو داشتم انقدر کوبش داشت که نتونستم تحمل کنم.بعلاوه اینکه هم اندازه ماشین قبلیم که 206 داشتم بود و عملاً فضای راننده و سرنشینها انقدر کم و کوچیک بود که در عذاب بودیم و باید مسافت کم و مسافرت کوتاه مدت میرفتیم.ولی همکارم کپچر داشت و قرار شد یه مسافرت 1000 کیلومتری داشته باشیم. چهار نفر با بار کامل از تهران تا اصفهان رفتیم و برگشتیم و انقدر باعث رضایت من و همسرم بود که بعد برگشتن به تهران بلافاصله نسبت به فروش پژو و خرید کپچر اقدام کردم.الان چهار سال تمام داریم استفاده میکنیم و رضایت کامل در شهر و جاده داریم.و اینجور مواردیکه فرمودید واقعاً نداشتیم. چه بلحاظ شتاب و سرعت و قدرت ، و چه بلحاظ فضای سرنشین و صندوق عقب و چه بلحاظ استهلاک کم کپچر و هزینه های پایین نگهداری کپچر.

امیرسالار(461 روز پیش)

با سلام خدمت دوستان از لحاظ اقتصادی و مصرف سوخت و قطعات و بازار فروش بین کپچر و تیوولی و C3 کدوم بهتره ممنون میشم که راهنماییم کنید

۰۹۳۰۷۱۰۲۱۲۲ (451 روز پیش)

از لحاظ اقتصادی تیوولی.علتشم موتور تنفس طبیعی و دوام فنی بالاشه.و حساس نبودن به بنزینای بی کیفیته.

رنوسوار (399 روز پیش)

تیوولی ضعیفه و در سربالایی کاملا کم میاره و خجالت آور میشه، c3 خیلی قدرتمند و به روزه

ani98 (369 روز پیش)

C3 هم طراحی زیبایی داره و هم به روزه و هزینه پایین و بازار فروش خوبی داره همین طور ایمنی ولی تیوولی کدوم رو داره ؟

ManiGR (123 روز پیش)

c3 بخر c3 هم قشنگ تره هم موتوری از همه‌ی این ها قوی تره

Mahan84 (119 روز پیش)

اول سی ۳ ،بعد کپچر اگه دیگه هیچ چاره ای نداشتی در رده صدم تیوولی

Khmh (53 روز پیش)

صد درصد سی ۳

Sarmadi(55 روز پیش)

همراهان عزیز وبسایت باما،توفیقی شد من هم از مرداد۹۴ یکدستگاه کپچر نارنجی دارم که ۲۷۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد داره و خداروشکر تا الان بدون مشکل و کوچکترین ایراد دارم استفاده میکنم.خودروی قبلیم مگان ۲۰۰۶ بود که نیم میلیون کیلومتر راه بردمش.یه نکته در مورد خودروهای برندهای مطرح بگم که دیگه مثل قدیم اون کیفیت زبانزد رو ندارن.مثلاًتمامی محصولات کیا و هیوندا بخصوص سانتافه مدلهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷، اکثراً یاتاقان میزنن.یا مثلاً کمری و اوریون ۲۰۱۱ ، آب و روغن قاطی میکنن یا ضدیخ با روغن گیربکس قاطی میشه(نمایندگی جاده دماوند پر ازین موارده).یا حتی شما لکسوسهای کم کارکرد مدل 2012 تا 2019 میبینید که تعمیر موتور اساسی میشن و با یکی دوبار بنزین و روغن بی کیفیت،پیستون ذوب کردند.اکثر مزدا۳ ها ، مشکل گیربکس بطور حاد دارن.اینا صرفاً ادعا نیست ، علاوه بر کثرت موارد در فضای مجازی ، براحتی در نمایندگیها و مکانیکهای تخصصی اون برندهای مطرح در سراسر تهران و البرز قابل رویت هست.مدیر یکی از تعمیرگاهها در لایو میگفت مالکین خودروهای لوکس بما میگن از ماشینشون فیلم نگیریم و روی پلاکهاشونو بپوشونیم تا مایه خجالت و سرافکندگی پیش فک و فامیل و آشناها نباشه(بگن خدا تومن پول به ماشین برند و لوکس دادی ، پس چرا در این کارکرد کم سر از تعمیرگاه درآورده)! منظورم این نیست که کپچر از لکسوس بهتره یا... خواستم بگم این تعاریف الکی از برندهای مطرح دیگه جایی نداره.دوستان از اون برندها یه تصور ماورایی میسازن .هر ماشینی ممکنه خراب بشه و البته خیلی به رفتار راننده و سرویسها بستگی داره ولی وقوع بعضی خرابیها در کارکردهای پایین و بخصوص در بعضی خودروهای برند و لوکس و پر ادعا ، جای سوال و تفکر دارد..

Hamedtaghadosnezhad(56 روز پیش)

هفت ماه قبل یه بار تجربه خودمو از کپچری که خریدم ثبت کردم.با کارکرد دویست و شصت هزار کیلومتر و کار در شرکت عمرانی. الان هم کارکرد خودرو به 280هزار رسیده.یه پژو 2008 مدل 99 هم صفر تحویل گرفتیم و الان 30000کیلومتر کارکرده.این دوتارو پیش هم میذاریم میزان ایرادات و مشکلاتی که 2008 مدل بالا و کم کارکرد به سرمون آورده از این کپچر مدل پایین با این کارکرد بالا،خیلی زیادتره. باتری خودرو و یونیت فن دور کند تعویض کردیم.کمپرسور کولر عوض شد.یونیت ایربگها تعویض شد.سوییچ زیر پدال ترمز عوض شد.پمپ بنزین عوض شد.بلبرینگهای چرخ جلو و دیسکهای ترمز تعویض شدند.یه رفیق داریم میگه احتمالاً ماشین ما جزو مزایده های ایرانخودرو بوده اشتباهی برامون فاکتور کردن(محض خنده)..اصلاً با پژو حال نکردم .گرچه پژو مقصر نیست و کیفیت سری 96 و 97 بهتره...

SALAR1360(57 روز پیش)

تجربه یکی از مالکین کپچر در نمایندگی ایرانخودرو بعد از شش سال استفاده و کارکرد 540000 کیلومتر،۲۰ بار سفر به کل ایران،۸بار سفر به تمامی ترکیه،۵ بار سفر به گرجستان،۷ بار سفر به آذربایجان،۳بار مسافرت به عراق و ارمنستان و یونان،۲بار مسافرت به فرانسه و اسپانیا و آلمان،۱بار مسافرت به روسیه️،بدون استفاده از گارانتی(حتی یکبار)️،بدون خرابی فنی،برقی،مکانیکی و تزئیناتی،تعویض لاستیک هر ۱۵۰۰۰۰کیلومتر، تعویض شمع هر ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر،تعویض ضدیخ هر ۲۰۰۰۰۰کیلومتر،تعویض روغن ترمز و روغن گیربکس هر ۳۰۰۰۰۰کیلومتر،سلامت جلوبندی،سیستم تعلیق،کمک فنرها،اکسل عقب،بلبرینگها،سلامت جعبه فرمان برقی و دسته موتورها،سلامت سیستم برق رسانی و ادوات برقی،سلامت سیستم سوخت رسانی،انباری اگزوز،کاتالیست و کنیستر️،سلامت کاسه نمدها،کارکرد دیفرانسیل و گیربکس،سلامت کوئل،وایر و شمع ها،عدم تعویض زنجیرتایم و تسمه ها،سلامت ترمزها،سلامت ایرکاندیشن(بخاری و کولر)️،سلامت پمپ بنزین،پمپ روغن و ترموستات،عدم تعویض فیلتر بنزین،تعویض لنت جلو هر ۱۰۰هزار کیلومتر و تعویض لنت عقب هر ۱۵۰هزار کیلومتر،۲بار تعویض باتری ️ مصرف بنزین به میزان ۳۹۱۰۰ لیتر ۹۰٪ کارکرد با بنزین معمولی،بدون ایجاد مشکل برای توربوشارژ و سیستم سوخت رسانی موارد مذکور،بصورت تخصصی توسط دستگاه کلیپ و دستگاه معاینات فنی،مورد سنجش قرار گرفته شده است

[email protected] (57 روز پیش)

کاملاً درست و دقیق گفتند.ما خودمون یکیشو داریم که علیرغم کارکرد 220000کیلومتری ، هیچ خرج و مشکل و ایرادی برامون نداشته و فقط سرویسهای دوره ای انجام دادبم.واسه جاده هم پاخورش خیلی خوب و راحته.ارزنده ترین قیمت و کیفیت رو به نسبت همکلاساش داره.هزینه ها و استهلاکش از تیوولی و ۲۰۰۸وc3 و ماشین چینیا خیلی کمتره

Hosseine(58 روز پیش)

با این رنج قیمتی یا کمری ۲۰۱۰ یا راوفور اتاق قدیم

mrr(97 روز پیش)

نمیدونم چرا تو کارشناسی های ک\چر میبینم همه نوشته دود سیاه از اگزوز.و نشتی روغن .حتی تو کلئوسم ۲۰۱۲ دیدم.دلیلشو کسی میدونه؟

ossi(133 روز پیش)

به جز خشك بودن اين خودرو كه البته جزئي از خصوصيت تمام كراس اورهاست، واقعا هيچ ايرادي نداره. اينكه يكي مياد و ماشين ١٢٠ اسبي رو با ماشين ٢٧٠ اسبي مقايسه ميكنه، كلا دركي از بحث مقايسه نداره! هر ماشين در كلاس و جايگاه خودش بايد مقايسه بشه. با تجربه مالكيت انواع خودروهاي رده هاي قيمتي متفاوت، اين ماشينم انصافا بي دردسرترين بوده. فقط مشكل من با كراس اورر ها، خشكي و كوبشش هست و كسي كه ميگه نرمه، ماشين نرم سوار نشده. چه كراس چيني باشه، چه اروپايي ، چه ژاپني و خصوصا كره اي، نرمي دلپذيري نداره ولي باز كپچر نرمتره و البته باعث شده كه هندلينگش عالي باشه. كيفيت قطعات بسيار عاليه. يكي از دلايل محبوب بودن ال نود، كم استهلاك بودن و كيفيت قطعاتش بود كه البته اصلش برند داچيا بود. همون شرايط كيفيتي رو در كپچر چندين برابر در نظر بگيريد

Mohammadparhamamri(168 روز پیش)

ماشین نرم و راحتی هستش؟ بدرد ۳ یا ۴ نفر می خوره؟

Mohammadparhamamri (168 روز پیش)

و بدرد جاده می خوره من هروز از تهران تا پرند برای کار میرم و برای مسافرت خوبه؟

MEGAN (161 روز پیش)

سلام . دوست عزیز کپچر ماشین خوبی هست. بدرد ۳ یا ۴ نفر رو میخوره. هندلینگ و ایمنیش خوبه. خلاصه بدرد جاده های بدون پیچ های تیز و کوتاه کاملا میخوره . اما جاده های طولانی میخوای بری و همچنین کلی بار برای صندوق میخوای بزاری به گزینه های دیگه سدان رنو مثل سفران و فلوئنس مدل های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ میتونی فکر کنی ولی فردا فکر بازار فروش بهتره نکنی وگرنه دیوونه میشی. بزور فروش میرن. مدل های قدیمتر رنو مثل کولیوس مدل قدیم که کاملا ماشین سر سختی هست و ایمنی بالایی داره و همچنین رنو مگان ۲۰۰۰ که سدان خوش سفری هست میتونی فکر کنی. داستر هم هست مدل دو دفش خوبه دوام خیلی بالایی داره برعکس کولیوس قدیم و رنو مگان و سفران و فلوئنس و کپچر که به روغن و نوع بنزین حساس هستن. اما داستر هندلینگ خوبی نداره بی امکانته خالصه و نسبت به قیمت صفرش که ۸۵۰ تومن هست اصلا نمیارزه. چون گیربکس ۴ سرعته و همون موتور مگان رو داره. بنظرم بین ماشین های رنو یا غید همرو بزن یا اینکه کپچر و مگان ۲۰۰۰ بخر. چون بقیشون بازار فروش اصلا خوبی ندارن و موقع فروش حسابی اذیت میشی. با اینکه خودم رنو سوار هستم ولی بهت میگم باقی مدل هاش بجز مونتاژی هاش مثل مگان و کپچر رو نخر . بدجوری فروششون بد هست

Show More