

استقبال جهانی مشتریان از خودروهای کراساور باعث شده که هاچبک ریز نقشی نظیر رنو کلیو نیز با اعمال تغییراتی تبدیل به خودرویی کراساور شود و در سال 2013 با نام کپچر به بازار جهانی بیاید. واردات این مدل از سال 2016 توسط ایرانخودرو آغاز شد و در سری نخست با استقبال چشمگیر مشتریان همراه بود اما به تدریج و با ورود رقبای جدیدی نظیر تیوولی و 2008، تب خرید کپچر در بازار فروش، اندکی افت کرد ولی همچنان این فرانسوی ارزش خرید بالایی دارد. سری دوم کپچر در مدل 2017 به ایران آمد که برخلاف مدل 2016 آن، دارای روکش چرمی، گرمکن صندلیهای جلو، شیشه دودی عقب و کنسول میانی صندلیهای جلوست.
ادامه...
رانندگی و عملکرد فنی طراحی ظاهری کابین و امکانات ارزش در مقابل قیمت کیفیت
-
مزایای رنو کپچر
- ایمنی
- فرمانپذیری
- ترمز عقب کاسهای اما مطمئن
- تجهیزات بیشتر در مدل 2017
-
معایب رنو کپچر
- عایقبندی کابین
- نداشتن سانروف
- کابینی کوچکتر از تیوولی
- حساسیت پیشرانه به بنزین بیکیفیت
قیمت
- قیمت بازار مشاهده قیمت امروز
وضعیت در بازار ایران
- مدلهای موجود 2015 تا 2017
مشخصات فنی
- محور محرک دیفرانسیل جلو
- گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه
- پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ TCe120
- حجم موتور 1.2 لیتر
عملکرد فنی
- قدرت 120 اسببخار
- گشتاور 190 نیوتنمتر
- شتاب 10.9 ثانیه
- سرعت 192 کیلومتر برساعت
- مصرف ترکیبی 5.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
- نوع بدنه شاسی بلند کوچک
- نوع شاسی یکپارچه
- نسل (کد اتاق) نسل اول
- طول 4122 میلیمتر
- عرض 1778 میلیمتر
- ارتفاع 1566 میلیمتر
- فاصله محوری 2606 میلیمتر
- وزن 1180 کیلوگرم
- حجم باک 45 لیتر
- چرخ جلو 205/55R17
- چرخ عقب 205/55R17
-
سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
-
کروز کنترل
-
کروز کنترل هوشمند
-
کنترل ایستایی در سربالایی
-
کنترل سرعت در سرازیری
-
کنترل کشش
-
کنترل پایداری
-
ضد واژگونی
-
اتو پارک
- حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
-
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
-
سنسور جلو
-
سنسور عقب
-
سنسور باران
-
سنسور فشار باد تایر
-
سنسور خوابآلودگی راننده
-
رادار نقطه کور
-
رادار تغییرلاین
-
رادار تصادف جلو
-
رادار تصادف عقب
-
رادار تابلوخوان
- سایر ویژگیها اندازهگیری غیرمستقیم فشار باد تایر (iTPMS)
سیستمهای ترمز
-
توزیع نیرو ترمز
-
ترمز ضدقفل
-
ترمز کمکی
-
ترمز پارک برقی
-
ترمز اضطراری
- سایر ویژگی ترمز ترمز عقب کاسهای
سیستم روشنایی
-
دیلایت
-
اتولایت
-
نوربالا اتومات
-
ارتفاع نور اتومات
-
چراغ مهشکن جلو
-
چراغ مهشکن عقب
-
چراغ چرخشی
-
چراغ شور
- چراغ جلو -
- سایر ویژگی روشنایی روشنشدن مهشکنها در پیچ
فرمان
- نیروی کمکی برقی
-
روکش چرم
-
دکمههای کنترلی
-
حساس به سرعت
-
پدال شیفتر
-
گرمکن فرمان
-
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
- سیستم صوتی 6 اسپیکر - هندزفری - دستیار صوتی (مدل 2017) - تنظیم هوشمند بلندی صدا
- مانیتور 7 اینچی لمسی
-
نویگیشن
-
هدآپ
-
دوربین عقب
-
دوربین جانبی
-
دوربین 360
-
دوربین شب
- قابلیت پشتیبانی Bluetooth - USB - MP3 - iPod - AUX
- سایر ویژگی مالتی مدیا نمایشگر صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان
ایمنی کابین
- مجموع ایربگها 4
-
ایربگ راننده
-
ایربگ زانویی راننده
-
ایربگ سرنشین جلو
-
ایربگ زانویی سرنشین جلو
-
ایربگ پردهای
-
ایربگ جانبی جلو
-
ایربگ جانبی عقب
-
پشتسری فعال
- سایر ویژگی ایمنی کارت هوشمند
رفاهی کابین
-
ورود بدون کلید
-
استارت دکمهای
- سیستم تهویه اتومات با سنسور AQM (تشخیص آلایندگی)
-
کول باکس
- صندلی راننده 6 حالته دستی
- صندلی سرنشین جلو 4 حالته دستی
- ویژگی صندلی عقب تاشو دوتکه - جابجایی ریلی صندلی
- گرمکن صندلی جلو (مدل 2017)
-
سردکن صندلی
-
ماساژور صندلی
- روکش صندلی چرم (مدل 2017)
-
ایزوفیکس صندلی
-
خروجی 12 ولت
-
صندوق برقی با جک
-
صندوق پران هوشمند
- سایر ویژگی کابین فلاپ جلوی رادیاتور (بسته شدن در سرما و بازشدن در گرما)
آینه و شیشه
-
آینه عقب الکتروکرومیک
-
آینه جانبی تاشو برقی
-
آینه جانبی با تنظیم برقی
-
آینه جانبی با گرمکن
-
سقف پانوراما
-
سانروف
- سایر ویژگی ظاهری شیشه دودی عقب (مدل 2017) - سقف و قاب آینه رنگی (سفارشی)
خودروهای مشابه
-
نیسان جوک
2017
-
پژو 2008
1397
-
سانگ یانگ تیوولی
2017
نام
شماره تلفن
ایمیل
Kapcher(91 روز پیش)
2سال دارم هیچ مشکلی نداشته
Alireza_m(104 روز پیش)
سلام، سئوال من اینه که با توجه به توربو بودن این ماشین آیا به بنزین معمولی ایران حساس نیست و باعث مشکلات فنی نمیشه؟؟؟ (با توحه به کمیاب شدن بنزین سوپر)؟؟؟
امیرسالار(931 روز پیش)
با سلام خدمت دوستان از لحاظ اقتصادی و مصرف سوخت و قطعات و بازار فروش بین کپچر و تیوولی و C3 کدوم بهتره ممنون میشم که راهنماییم کنید
۰۹۳۰۷۱۰۲۱۲۲ (921 روز پیش)
از لحاظ اقتصادی تیوولی.علتشم موتور تنفس طبیعی و دوام فنی بالاشه.و حساس نبودن به بنزینای بی کیفیته.
رنوسوار (868 روز پیش)
تیوولی ضعیفه و در سربالایی کاملا کم میاره و خجالت آور میشه، c3 خیلی قدرتمند و به روزه
ani98 (839 روز پیش)
C3 هم طراحی زیبایی داره و هم به روزه و هزینه پایین و بازار فروش خوبی داره همین طور ایمنی ولی تیوولی کدوم رو داره ؟
ManiGR (593 روز پیش)
c3 بخر c3 هم قشنگ تره هم موتوری از همهی این ها قوی تره
Mahan13 (588 روز پیش)
اول سی ۳ ،بعد کپچر اگه دیگه هیچ چاره ای نداشتی در رده صدم تیوولی
Khmh (523 روز پیش)
صد درصد سی ۳
Reza.hasani (403 روز پیش)
C3
Danial1378(534 روز پیش)
سلام من برای استفاده شهری یه ماشین میخوام کپچر خوبه یا ۲۰۰۸ البته به c3 هم فکر میکنم
CAPTUR (531 روز پیش)
ببینید هر سه خودرویی که نام بردید ، به کراس اوور شهری معروف هستند.ولی اگه صرفاً برای استفاده شهری میخواین ، بنظرم اول سیتروئن سی۳ و بعد پژو۲۰۰۸ خوبه.چون ابعاد کوچیک و جمع و جوری دارن.ولی اگه قصد مسافرتهای بین شهری و استفاده عام خانوادگی داسته باشید که تعداد سرنشینان بیشتر از دو نفر باشه و بار همراه مسافر هم داشته باشید ، بدون شک ، رنو کپچر حرف اولو میزنه.هم فضای سرنشین در بخش جلو و عقب بیشتره و هم فضای صندوق عقب حجیم تره.و هم ارتفاعش از سطح جاده بالاتره .
Danial1378 (526 روز پیش)
سلام ممنون نه برای استفاده بین شهری نمیخوام برای داخل شهر میخوام الان هم دارم دنبال c3 میگردم خیلی ممنون از راهنماییتون🙏🙏
Amir1010 (489 روز پیش)
با سلام خدمت شما ببینید من سلیقه ی خودم میگه c3 البته ۲۰۰۸ هم خوبه ولی کپچر بدترین سواری رو میده که یه ماشین میتونه بده کمک فنر های کپچر خیلی خیلی خشک هستن و توی مسافرت های طولانی ادم رو خیلی اذیت میکنه ولیc3 و ۲۰۰۸ ماشین هایی هستن که سواری خوبی دارند و عملکرد فنی بهتری نسیت به کپچر دارن کپچر موتور ضعیفی داره و فقط گشتاور داره که گشتاور زیاد هم خوب نیست و باعث میشه ادم زود تر راهی لاستیک فروشی بشه
Niknafs (488 روز پیش)
من مدل 96 پژو رو داشتم انقدر کوبش داشت که نتونستم تحمل کنم.بعلاوه اینکه هم اندازه ماشین قبلیم که 206 داشتم بود و عملاً فضای راننده و سرنشینها انقدر کم و کوچیک بود که در عذاب بودیم و باید مسافت کم و مسافرت کوتاه مدت میرفتیم.ولی همکارم کپچر داشت و قرار شد یه مسافرت 1000 کیلومتری داشته باشیم. چهار نفر با بار کامل از تهران تا اصفهان رفتیم و برگشتیم و انقدر باعث رضایت من و همسرم بود که بعد برگشتن به تهران بلافاصله نسبت به فروش پژو و خرید کپچر اقدام کردم.الان چهار سال تمام داریم استفاده میکنیم و رضایت کامل در شهر و جاده داریم.و اینجور مواردیکه فرمودید واقعاً نداشتیم. چه بلحاظ شتاب و سرعت و قدرت ، و چه بلحاظ فضای سرنشین و صندوق عقب و چه بلحاظ استهلاک کم کپچر و هزینه های پایین نگهداری کپچر.
V8V8V8 (458 روز پیش)
شتاب سی ۳ و پژو ۲۰۰۸ یکیه در واقع از یه موتور استفاده میکنن و اگه نظر منو بخای زیبایی و شتاب پژو از کپچر بیشتره حالا شما در این سایت مقایسه کنید ببیند کدومو میپسندید
Tonder (423 روز پیش)
به نظر من ۲۰۰۸ از نظر جا ، آپشن ، کیفیت.... بهتر از بقیه ی ماشین هاست حالا سلیقه ای هست
Mahdinamjoo(1402 روز پیش)
من رنو کپچر رو نزدیک ۳ سال میشه که دارم و این ماشین از لحاظ شتاب نسبت به موتورش عالیه و با موتور ۱۲۰۰ با موتور های ۲۰۰۰ و حتی ۲۴۰۰ پا به پا و برابر میره و در سر بالایی ها فوق العاده عمل میکنه و من خودم به شخصه با مزدا ۳ کل کل کردم و مزدا هیچ حرفی برای گفتن نداشت . علاوه بر شتاب این ماشین دارای کابین بی صدا است و صدای چرخ ها داخل نمیاد همانند ماشین های هیبریدی. درسته که خیلی ها می گویند ترمز های کپچر کاسه ای ست و خوب عمل نمی کند ولی کاسه ای بودن مبنی بر ضعیف بودن آن نیست بلکه ترمز های کپچر عالی است و من خودم چند بار ترمز هایش را در سرعت ۱۰۰ کیلومتر با تیوولی و جک s5 تست زدم و کپچر در این تست از همه ی آن ها سرتر بود . از لحاظ ایمنی میان رقبا چیزی کم ندارد و دارای ۵ ستاره ایمنی است . از لحاظ ظاهر به نظر بنده ظاهر جذاب و اسپرتی دارد و همه ی چشم ها را به خود خیره می کند . در کل من از خرید این ماش بسیار راضی هستم و به نظرم بهترین گزینه تو محدوده خودش است
A333 (836 روز پیش)
من هم کااااملا با شما موافقم ممنونم که مانند بعضی ها که بدون مطالعه حرف بیجا میزنند ٬ حرف نزدین با تشکر
Behnam39 (481 روز پیش)
ایا همیشه بنزین سوپر میزنید؟
Sarmadi(525 روز پیش)
همراهان عزیز وبسایت باما،توفیقی شد من هم از مرداد۹۴ یکدستگاه کپچر نارنجی دارم که ۲۷۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد داره و خداروشکر تا الان بدون مشکل و کوچکترین ایراد دارم استفاده میکنم.خودروی قبلیم مگان ۲۰۰۶ بود که نیم میلیون کیلومتر راه بردمش.یه نکته در مورد خودروهای برندهای مطرح بگم که دیگه مثل قدیم اون کیفیت زبانزد رو ندارن.مثلاًتمامی محصولات کیا و هیوندا بخصوص سانتافه مدلهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷، اکثراً یاتاقان میزنن.یا مثلاً کمری و اوریون ۲۰۱۱ ، آب و روغن قاطی میکنن یا ضدیخ با روغن گیربکس قاطی میشه(نمایندگی جاده دماوند پر ازین موارده).یا حتی شما لکسوسهای کم کارکرد مدل 2012 تا 2019 میبینید که تعمیر موتور اساسی میشن و با یکی دوبار بنزین و روغن بی کیفیت،پیستون ذوب کردند.اکثر مزدا۳ ها ، مشکل گیربکس بطور حاد دارن.اینا صرفاً ادعا نیست ، علاوه بر کثرت موارد در فضای مجازی ، براحتی در نمایندگیها و مکانیکهای تخصصی اون برندهای مطرح در سراسر تهران و البرز قابل رویت هست.مدیر یکی از تعمیرگاهها در لایو میگفت مالکین خودروهای لوکس بما میگن از ماشینشون فیلم نگیریم و روی پلاکهاشونو بپوشونیم تا مایه خجالت و سرافکندگی پیش فک و فامیل و آشناها نباشه(بگن خدا تومن پول به ماشین برند و لوکس دادی ، پس چرا در این کارکرد کم سر از تعمیرگاه درآورده)! منظورم این نیست که کپچر از لکسوس بهتره یا... خواستم بگم این تعاریف الکی از برندهای مطرح دیگه جایی نداره.دوستان از اون برندها یه تصور ماورایی میسازن .هر ماشینی ممکنه خراب بشه و البته خیلی به رفتار راننده و سرویسها بستگی داره ولی وقوع بعضی خرابیها در کارکردهای پایین و بخصوص در بعضی خودروهای برند و لوکس و پر ادعا ، جای سوال و تفکر دارد..
Hamedtaghadosnezhad(526 روز پیش)
هفت ماه قبل یه بار تجربه خودمو از کپچری که خریدم ثبت کردم.با کارکرد دویست و شصت هزار کیلومتر و کار در شرکت عمرانی. الان هم کارکرد خودرو به 280هزار رسیده.یه پژو 2008 مدل 99 هم صفر تحویل گرفتیم و الان 30000کیلومتر کارکرده.این دوتارو پیش هم میذاریم میزان ایرادات و مشکلاتی که 2008 مدل بالا و کم کارکرد به سرمون آورده از این کپچر مدل پایین با این کارکرد بالا،خیلی زیادتره. باتری خودرو و یونیت فن دور کند تعویض کردیم.کمپرسور کولر عوض شد.یونیت ایربگها تعویض شد.سوییچ زیر پدال ترمز عوض شد.پمپ بنزین عوض شد.بلبرینگهای چرخ جلو و دیسکهای ترمز تعویض شدند.یه رفیق داریم میگه احتمالاً ماشین ما جزو مزایده های ایرانخودرو بوده اشتباهی برامون فاکتور کردن(محض خنده)..اصلاً با پژو حال نکردم .گرچه پژو مقصر نیست و کیفیت سری 96 و 97 بهتره...
SALAR1360(527 روز پیش)
تجربه یکی از مالکین کپچر در نمایندگی ایرانخودرو بعد از شش سال استفاده و کارکرد 540000 کیلومتر،۲۰ بار سفر به کل ایران،۸بار سفر به تمامی ترکیه،۵ بار سفر به گرجستان،۷ بار سفر به آذربایجان،۳بار مسافرت به عراق و ارمنستان و یونان،۲بار مسافرت به فرانسه و اسپانیا و آلمان،۱بار مسافرت به روسیه️،بدون استفاده از گارانتی(حتی یکبار)️،بدون خرابی فنی،برقی،مکانیکی و تزئیناتی،تعویض لاستیک هر ۱۵۰۰۰۰کیلومتر، تعویض شمع هر ۱۰۰۰۰۰ کیلومتر،تعویض ضدیخ هر ۲۰۰۰۰۰کیلومتر،تعویض روغن ترمز و روغن گیربکس هر ۳۰۰۰۰۰کیلومتر،سلامت جلوبندی،سیستم تعلیق،کمک فنرها،اکسل عقب،بلبرینگها،سلامت جعبه فرمان برقی و دسته موتورها،سلامت سیستم برق رسانی و ادوات برقی،سلامت سیستم سوخت رسانی،انباری اگزوز،کاتالیست و کنیستر️،سلامت کاسه نمدها،کارکرد دیفرانسیل و گیربکس،سلامت کوئل،وایر و شمع ها،عدم تعویض زنجیرتایم و تسمه ها،سلامت ترمزها،سلامت ایرکاندیشن(بخاری و کولر)️،سلامت پمپ بنزین،پمپ روغن و ترموستات،عدم تعویض فیلتر بنزین،تعویض لنت جلو هر ۱۰۰هزار کیلومتر و تعویض لنت عقب هر ۱۵۰هزار کیلومتر،۲بار تعویض باتری ️ مصرف بنزین به میزان ۳۹۱۰۰ لیتر ۹۰٪ کارکرد با بنزین معمولی،بدون ایجاد مشکل برای توربوشارژ و سیستم سوخت رسانی موارد مذکور،بصورت تخصصی توسط دستگاه کلیپ و دستگاه معاینات فنی،مورد سنجش قرار گرفته شده است
Ahmadi.pr@gmail.com (526 روز پیش)
کاملاً درست و دقیق گفتند.ما خودمون یکیشو داریم که علیرغم کارکرد 220000کیلومتری ، هیچ خرج و مشکل و ایرادی برامون نداشته و فقط سرویسهای دوره ای انجام دادبم.واسه جاده هم پاخورش خیلی خوب و راحته.ارزنده ترین قیمت و کیفیت رو به نسبت همکلاساش داره.هزینه ها و استهلاکش از تیوولی و ۲۰۰۸وc3 و ماشین چینیا خیلی کمتره
Hosseine(528 روز پیش)
با این رنج قیمتی یا کمری ۲۰۱۰ یا راوفور اتاق قدیم
mrr(566 روز پیش)
نمیدونم چرا تو کارشناسی های ک\چر میبینم همه نوشته دود سیاه از اگزوز.و نشتی روغن .حتی تو کلئوسم ۲۰۱۲ دیدم.دلیلشو کسی میدونه؟