استقبال جهانی مشتریان از خودروهای کراساور باعث شده که هاچبک ریز نقشی نظیر رنو کلیو نیز با اعمال تغییراتی تبدیل به خودرویی کراساور شود و در سال 2013 با نام کپچر به بازار جهانی بیاید. واردات این مدل از سال 2016 توسط ایرانخودرو آغاز شد و در سری نخست با استقبال چشمگیر مشتریان همراه بود اما به تدریج و با
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.8
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
ایمنی
فرمانپذیری
ترمز عقب کاسهای اما مطمئن
تجهیزات بیشتر در مدل 2017
نقاط ضعف
عایقبندی کابین
نداشتن سانروف
کابینی کوچکتر از تیوولی
حساسیت پیشرانه به بنزین بیکیفیت
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2015 تا 2017مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
6 دنده اتومات دوکلاچهپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ TCe120حجم موتور
1.2 لیترعملکرد فنی
قدرت
120 اسببخارگشتاور
190 نیوتنمترشتاب
10.9 ثانیهسرعت
192 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
5.9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند کوچکنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اولطول
4122 میلیمترعرض
1778 میلیمترارتفاع
1566 میلیمترفاصله محوری
2606 میلیمتروزن
1180 کیلوگرمحجم باک
45 لیترچرخ جلو
205/55R17چرخ عقب
205/55R17سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
1 حالته (ECO)سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
اندازهگیری غیرمستقیم فشار باد تایر (iTPMS)سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
سایر ویژگی روشنایی
روشنشدن مهشکنها در پیچفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - هندزفری - دستیار صوتی (مدل 2017) - تنظیم هوشمند بلندی صدامانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MP3 - iPod - AUXسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر صفحه کیلومتر - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
4ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
کارت هوشمندرفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات با سنسور AQM (تشخیص آلایندگی)کول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکه - جابجایی ریلی صندلیگرمکن صندلی
جلو (مدل 2017)سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرم (مدل 2017)ایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
فلاپ جلوی رادیاتور (بسته شدن در سرما و بازشدن در گرما)آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه دودی عقب (مدل 2017) - سقف و قاب آینه رنگی (سفارشی) درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
AminsMs 4 روز پیش
دوست عزيز من يه مدل ٢٠١٧ از صفر نمايندگي داشتم تا حالا هم اكتان نزدم و فقط سرويس هاي دوره اي روغن و فيلتر را انجام دادم و خداراشكر هيچ مشكلي هم نداشتم؛ بهتره شما هم علت مشكل اتونا در جايي ديگه اي پيگيري بفرماييد و رو كل تعميم نديد👌
پاسخ
0
0
0
AaAtttAaA 1404/3/20
دوست عزیز کپچر از ماشین هایی که اگر به خرج بیوفته بد جور میوفته و آدم رو بیچاره میکنه.
داشتم که میگم دردسر هایی که کپچر داره آدم رو کلافه میکنم از گرونی قطعات و لوازمش بگیر تا خدمات به شدت ضعیفی که ایرانخودرو براش ارائه میده وقتی میری نمایندگی ایرانخودرو میگه که قطعه نداریم از طرفی باید بری بیرون با قیمت نجومی خریداری کنی که واقعا نمیصرفه.
از طرف دیگه حساسیت شدیدش به بنزین و نیازش به مکمل های سوخت هزینه های نگهداریش رو کمی بالاتر میبره در طی این مدت که کپچر ۲۰۱۷ دارم دو ماه از اکتان استفاده نکردم و به لطف بنزینی که کشورمون داره خیلی اذیتم کرد
خلاصه که ماشین سگ جونی نیست و به وقتش دردسر ساز میشه واست چون خودرو با دوامی نیستش و فقط ظاهر خوبی داره
جیب خالی پز عالی….
پاسخ
0
0
0
ArminFm 1404/3/19
پیامهای اینجارو همیشه میخونم از سال ۹۴ کپچرمدل۱۵ وارداتی داریم تاحالا ۴۸۰هزارتا راه رفته.کنار کپچر ، از سال ۲۰۰۸ قبل خریدش و تا الان ۱۱تا ماشین دیگه بودن و اومدن و رفتن.
یاریس ، کمری ، مزدا۳ ، ساندرو ، جیلی ، تارا ، ۲۰۷ ، دنا ، آی۲۰ ، توسان ، النترا .
بیشترین استفاده و کمترین اذیت مربوط به کپچر بود.مثلن یاریس تو ۱۵۰تا شروع کرد به خرابی بازکردن.ساندرو چیزی نداشت خراب بشه. همون کمری تا ۲۰۰تا خوب بود.بعدش اذیتاش شروع شد آبو روغن قاطی کرد.موتور گیربکس پایین آوردیم.مزدا۳ پمپ بنزین دوبار عوض کردیم. اویل ماژول گیربکس عوض کردیم.آی ۲۰ ، ساعتی گیربکس مشکل داشت. جیلی ، سیستم اکسل و جلوبندی ، زودزود دچار مشکل میشد . جعبه فرمانش دوبار عوض کردیم.النترا ، سیستم برق و مالتی مدیا قاطی میکرد استارت نمیخورد تو جاده موندم.توسان اتاق سانتافه هم ، کارکرد۱۲۰تا شاتون زد .
من اصلن فکرشم نمیکردم کپچر اینقد سگجون باشه . محاله ماشینیو بیشتر از ۳سال نهایت ۵سال نگهدارم.الان کپچر ۱۰ سال دستمه
پاسخ
0
0
0
mahtabadgay 1403/12/21
سلام از نظر من کپچر بهتره چون هم ایمن تره هم سوخت کم تر مصرف می کنه و فقط چند اسب بخار قدرت کمتری نسبت به داستر داره
پاسخ
0
0
1
Kourooosh 1403/12/19
سلام چرا میگن کپجر راه نمیره؟
پاسخ
0
2
0