استقبال جهانی مشتریان از خودروهای کراس‌اور باعث شده که هاچ‌بک ریز نقشی نظیر رنو کلیو نیز با اعمال تغییراتی تبدیل به خودرویی کراس‌اور شود و در سال 2013 با نام کپچر به بازار جهانی بیاید. واردات این مدل از سال 2016 توسط ایران‌خودرو آغاز شد و در سری نخست با استقبال چشمگیر مشتریان همراه بود اما به تدریج و با ورود رقبای جدیدی نظیر تیوولی و 2008، تب خرید کپچر در بازار فروش، اندکی افت کرد ولی همچنان این فرانسوی ارزش خرید بالایی دارد. سری دوم کپچر در مدل 2017 به ایران آمد که برخلاف مدل 2016 آن، دارای روکش چرمی، گرمکن صندلی‌های جلو، شیشه دودی عقب و کنسول میانی صندلی‌های جلوست.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • ایمنی
    • فرمان‌پذیری
    • ترمز عقب کاسه‌ای اما مطمئن
    • تجهیزات بیشتر در مدل 2017
  • نقاط ضعف
    • عایق‌‌بندی کابین
    • نداشتن سانروف
    • کابینی کوچکتر از تیوولی
    • حساسیت پیشرانه به بنزین بی‌کیفیت
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2015 تا 2017
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 6 دنده اتومات دوکلاچه
  • پیشرانه 4 سیلندر توربوشارژ TCe120
  • حجم موتور 1.2 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 120 اسب‌بخار
  • گشتاور 190 نیوتن‌متر
  • شتاب 10.9 ثانیه
  • سرعت 192 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 5.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه شاسی بلند کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول
  • طول 4122 میلی‌متر
  • عرض 1778 میلی‌متر
  • ارتفاع 1566 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2606 میلی‌متر
  • وزن 1180 کیلوگرم
  • حجم باک 45 لیتر
  • چرخ جلو 205/55R17
  • چرخ عقب 205/55R17
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی 1 حالته (ECO)
  • سایر ویژگی‌ها

187 دیدگاه

mrr(8 روز پیش)

نمیدونم چرا تو کارشناسی های ک\چر میبینم همه نوشته دود سیاه از اگزوز.و نشتی روغن .حتی تو کلئوسم ۲۰۱۲ دیدم.دلیلشو کسی میدونه؟

امیرسالار(372 روز پیش)

با سلام خدمت دوستان از لحاظ اقتصادی و مصرف سوخت و قطعات و بازار فروش بین کپچر و تیوولی و C3 کدوم بهتره ممنون میشم که راهنماییم کنید

۰۹۳۰۷۱۰۲۱۲۲ (362 روز پیش)

از لحاظ اقتصادی تیوولی.علتشم موتور تنفس طبیعی و دوام فنی بالاشه.و حساس نبودن به بنزینای بی کیفیته.

رنوسوار (310 روز پیش)

تیوولی ضعیفه و در سربالایی کاملا کم میاره و خجالت آور میشه، c3 خیلی قدرتمند و به روزه

ani98 (280 روز پیش)

C3 هم طراحی زیبایی داره و هم به روزه و هزینه پایین و بازار فروش خوبی داره همین طور ایمنی ولی تیوولی کدوم رو داره ؟

ManiGR (34 روز پیش)

c3 بخر c3 هم قشنگ تره هم موتوری از همه‌ی این ها قوی تره

Mahan84 (30 روز پیش)

اول سی ۳ ،بعد کپچر اگه دیگه هیچ چاره ای نداشتی در رده صدم تیوولی

ossi(44 روز پیش)

به جز خشك بودن اين خودرو كه البته جزئي از خصوصيت تمام كراس اورهاست، واقعا هيچ ايرادي نداره. اينكه يكي مياد و ماشين ١٢٠ اسبي رو با ماشين ٢٧٠ اسبي مقايسه ميكنه، كلا دركي از بحث مقايسه نداره! هر ماشين در كلاس و جايگاه خودش بايد مقايسه بشه. با تجربه مالكيت انواع خودروهاي رده هاي قيمتي متفاوت، اين ماشينم انصافا بي دردسرترين بوده. فقط مشكل من با كراس اورر ها، خشكي و كوبشش هست و كسي كه ميگه نرمه، ماشين نرم سوار نشده. چه كراس چيني باشه، چه اروپايي ، چه ژاپني و خصوصا كره اي، نرمي دلپذيري نداره ولي باز كپچر نرمتره و البته باعث شده كه هندلينگش عالي باشه. كيفيت قطعات بسيار عاليه. يكي از دلايل محبوب بودن ال نود، كم استهلاك بودن و كيفيت قطعاتش بود كه البته اصلش برند داچيا بود. همون شرايط كيفيتي رو در كپچر چندين برابر در نظر بگيريد

Mohammadparhamamri(79 روز پیش)

ماشین نرم و راحتی هستش؟ بدرد ۳ یا ۴ نفر می خوره؟

Mohammadparhamamri (79 روز پیش)

و بدرد جاده می خوره من هروز از تهران تا پرند برای کار میرم و برای مسافرت خوبه؟

MEGAN (72 روز پیش)

سلام . دوست عزیز کپچر ماشین خوبی هست. بدرد ۳ یا ۴ نفر رو میخوره. هندلینگ و ایمنیش خوبه. خلاصه بدرد جاده های بدون پیچ های تیز و کوتاه کاملا میخوره . اما جاده های طولانی میخوای بری و همچنین کلی بار برای صندوق میخوای بزاری به گزینه های دیگه سدان رنو مثل سفران و فلوئنس مدل های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۶ میتونی فکر کنی ولی فردا فکر بازار فروش بهتره نکنی وگرنه دیوونه میشی. بزور فروش میرن. مدل های قدیمتر رنو مثل کولیوس مدل قدیم که کاملا ماشین سر سختی هست و ایمنی بالایی داره و همچنین رنو مگان ۲۰۰۰ که سدان خوش سفری هست میتونی فکر کنی. داستر هم هست مدل دو دفش خوبه دوام خیلی بالایی داره برعکس کولیوس قدیم و رنو مگان و سفران و فلوئنس و کپچر که به روغن و نوع بنزین حساس هستن. اما داستر هندلینگ خوبی نداره بی امکانته خالصه و نسبت به قیمت صفرش که ۸۵۰ تومن هست اصلا نمیارزه. چون گیربکس ۴ سرعته و همون موتور مگان رو داره. بنظرم بین ماشین های رنو یا غید همرو بزن یا اینکه کپچر و مگان ۲۰۰۰ بخر. چون بقیشون بازار فروش اصلا خوبی ندارن و موقع فروش حسابی اذیت میشی. با اینکه خودم رنو سوار هستم ولی بهت میگم باقی مدل هاش بجز مونتاژی هاش مثل مگان و کپچر رو نخر . بدجوری فروششون بد هست

CAPTUR(274 روز پیش)

1- از نظر علمی که بخواهیم به این ماشین نگاه کنیم از لحاظ قدرت موتوری بایستی گشتاور خودرو را مقایسه کنید ( با اطلاعات فیزیک دبیرستان هم متوجه این موضوع می شوید ) پس نسبت به رقبای خودش بالاترین گشتاور را دارد 2- کپچر نسبت به رقبا ستاره ایمنی بیشتری دارد. 3- از لحاظ امکانات هم سیستم پایداری ، کشش سربالایی و مهمترین امکاناتی که این خودرو دارد سیستم اقتصادی مصرف که کسی به آن توجه نمی کند ولی یکی از آپشن های مهم در عصر امروز 4- کامپیوتر فوق العاده رنو کپچر از طریق صفحه نمایش 7 اینچی قابل روئیت است هم مصرف هم سرعت و هم مابقی مشخصات سفر 5- از لحاظ استهلاک رنو معروف به تویوتا اروپاس و توضیحات دفترچه خدمات مبنی بر تعویض قطعات بیانگر همین موضوع است .

Djv (98 روز پیش)

به نظر من ۲۰۰۸ از نظر شتاب خیلی بهتره و تیوولی هم جادارتر و کم استهلاک تره.

Ssaleh(215 روز پیش)

سلام بنده می خوام یک خودروی اپشن دار با سواری نرم بخرم تا 850 ولی بین خیلی از گزینه ها گیر کردم مثلا سفران و یا کوپا ریگان و نیسان جوک و خیلی چیز های دیگه میشه لطفا راهنماییم کنید ماشین اپشن دار میخوام ممنون میشم نظر بدید

Shahin...........igyukk (211 روز پیش)

دوست عزیز اصلا به سفران فکر نکن چون بازار و خدمات ضعیفی داره و نسبت ب تعداد سیلندر و حجمش شتاب مداره اما قابل قبوله ب نظر من بهترین گزینه کوپا فلگشیپ هست جزو با کیفیت ترین چینیاست و تو تهران خدمات بدی نداره و میتونه شتاب ۹.۵ بزنه و امکانات بالایی داره و از زیبایی خفنی برخورداره در مورد نیسان جوک باید بگم شاید با اختلاف نیم ثانیه از کوپا سریعتر باشه اما فضای کابین و امکانات و زیبایی کوپا رو نداره در آخر انتخاب با خودته چون من خودم نزدیک ۲۰۰ کیلومتر پشت کوپا نشستم بنظرم از رقباش که تیگو۷ و... باشه خیلی سرتره و تا قیمت ۱.۲۰۰ رقیب نداره

fn53 (211 روز پیش)

در مورد خودرو swm مدل اسپرت تحقیق کن.خیلی آپشن داره.در ضمن رخ خوبی هم داره.

nivan2013 (188 روز پیش)

به چینی حتی خوبه خوبه خوبش مخصوصن ریگان و کوپا و اس ام دبلیو فکر هم نکن ، که همه کسایی که خریدن دربدر قطعات ، هستند ، بهترین گزینه فعلن در بازار ایران که حکم پول نقد را دارد فقط کیا و هیوندای می باشد

alireza.n (187 روز پیش)

سلام : اگر میخواهید خودرو ماندگاری داشته باشد به چینی فکر نکن ، ویتارا ، تیوولی و داستر تنها گزینه های دارای خدمات و دوام فنی هستند .

1483 (178 روز پیش)

تو رنج ۸۵۰، کیا سراتو وارداتی ۲۰۱۸، النترا کارکرده ۲۰۱۷..نیسان جوک اسپرت کارکرده، مزدا ۳، توسان ۲۰۱۵ با دولکه رنگ جزیی،، تویوتا کرولا که محشره تویوتا پریوس. شاید کمری هیبرید ۲لکه رنگم گیدت بیاد که سریع بخرش..سوناتا وای اف.دیگه چی میخوای،

bahari (166 روز پیش)

رنو کولیوس ۲۰۱۱ یا ۲۰۱۲ یا ۲۰۱۳ بهترین گزینه س

1483 (164 روز پیش)

سلام ۸۵۰ تومن اگه گزینه صفر بخوای مزدا ۳، تیگو ۷، جک اس ۵، ولی کارکرده بخوای بهترین گزینه تویوتا پریوس،تویوتا کمری جی ال ۲۰۱۴..کرولا ۲۰۱۵. اپتیما ۲۰۱۴..ازرا گرنجور ۲۰۱۴... نیسان تیانا..مورانو.. ولی تویوتا ها بهترین گزینس

Djv (118 روز پیش)

تیوولی بهترینه در این بازه.

Niloufar(136 روز پیش)

دوستان بین کپچر و جک کدوم رو پیشنهاد میدین؟

امیرسالار (133 روز پیش)

قطعا جک. چه فنی و چه مصرف سوخت از رنو سر تره

مگان۹۱ (129 روز پیش)

داداش چینی رو با فرانسوی مقایسه میکنی

Djv (118 روز پیش)

از نظر من هیچکدوم تیوولی از دوتاشون بهتره کم استهلاک تر و آپشنال تر از کپچر هست و به بنزین حساس نیست و ماشین خیلی عمری هست.

محسن کتابی(123 روز پیش)

با سلام خیلی از دوستان از بی صدا بودن این خودرو گفتند در حالیکه سایت باما یکی از معایب این خودرو رو عایق بندی ضعیف کابین عنوان کرده. دوستانی که تجربه سواری این خودرو رو دارند میشه بیشتر توضیح بدند. ممنون میشم

Hamedtaghadosnezhad(162 روز پیش)

میخام دراینجا نظر خودمو برای این ماشین بگم.تیر امسال یه 2015 وارداتی پولم رسید که بخرم.بابت کیلومتر کارکرد زیادش مردد بودم.بخصوص اینکه دو دست چرخیده بود و من سومین مالک بودم.با توجه به اتمام گارانتی و کارکرد 260هزار کیلومتریش،به نمایندگی بردم تا با دستگاه تخصصی رنو همه چیزیشو چک کنن.تمام موارد فنی و موتوری سالم بود.شمع و دینام و گیربکس و برق خودرو و سوخت رسانی و کولر و... بعدش بردم کارشناس جلوبندی و اکسل و تعلیق و شاسی و.. همگی سالم بود و جالب اینکه اکثر قطعات فابریکی کارخونه بدون تعویض بودن.الانم 7ماهه خودم سوارم و واقعا" تفاوتی با صفرکیلومترش نداره.از انتخابم راضیم.نسبت به همکلاسای مونتاژ داخلیش خیلی بهتره.مثل اونا هی خراب نمیشه.کارشناس نمایندگی هم گفت که تمام کپچرها فقط واسه سرویس میان.کیفیت قطعات داخلی و بیرونی هنوزم مثل اول،پایداره و سواری خوبی داره.خیلی خوب جاداره و واسه سرنشینان عقب و جلو فضای خوبی مهیا میکنه.

am16in69(256 روز پیش)

ببخشید قیمتش چنده؟!

1777amirali (252 روز پیش)

الان باید تا یک میلیارد و ۲۰۰ نهایتا هزینه کنی

Show More