رنو ساندرو

سال
پکیج

از نظر فنی ساندرو نسخه هاچ‌بک همان تندر90 (با پلت‌فرم مشترک) محسوب می‌شود که به‌دلایلی و با فاصله زمانی زیاد نسبت به تندر90 و از اواخر سال 94 راهی خط تولید پارس خودرو شد. اما از نظر ظاهری و فضای درونی کابین، ساندرو قرابت بیشتری با تندر90 پلاس (فیس‌لیفت) دارد. کوتاه شدن 2 سانتی‌متری فاصله محوری باعث شده که فرمان‌پذیری ساندرو، اندکی بهتر از تندر90 باشد. گیربکس دستی ساندرو ابتدا از مدل JH3 بود ولی از اواسط سال 96، پارس خودرو گیربکس جدید JHQ را روی آن قرار داد که مزیت‌های زیادی نسبت به جعبه‌دنده‌های قدیمی تندر90 دارد. علاوه بر این موضوع، پارس خودرو حتی برنامه‌ریزی ECU را هم برای ساندرو تغییر داده است. البته در زمان رانندگی، تفاوت این دو پیشرانه محسوس نیست و متوجه این تغییرات جزیی نمی‌شوید. در نسخه اتوماتیک ساندرو نیز مانند تندر90 اتومات، از جعبه‌دنده ساخت ZF از سری AL4 استفاده شده که هماهنگی خوبی با پیشرانه دارد. از سال 96، آپشن‌های سفارشی هم در اختیار خریداران ساندرو قرار گرفت که مهم‌ترین‌شان در مواردی مانند کروز کنترل (برای اتومات)، دوربین عقب با مانیتور بزرگ، روکش چرم، کفپوش (کابین و صندوق)، دزدگیر تصویری و ... خلاصه می‌شود.

ادامه...