• مشخصات فنی primetype1
  • مشخصات فنی primetype1
  • مشخصات فنی primetype1
  • مشخصات فنی primetype1
  • مشخصات فنی primetype1
  • مشخصات فنی primetype1

مشخصات فنی ریسپکت پرایم تیپ 1 سال 1401 - 1403

142 دیدگاه
سال
با داخلی سازی 20 تا 30 درصدی، خودرو ریسپکت پرایم در نیمه دوم سال 1401 به بازار ایران عرضه شد. ریسپکت بهمن موتور، در واقع محصول سال 2021 از شرکت چینی KAIYI است و در بازار آسیای شرقی نیز با نام ژاندو (Xuandu) شناخته می‌شود. با اینکه می‌گویند چینی‌ها، این خودرو را با پلتفرم بهبودیافته آریزو 7 ساخته‌اند اما حجم
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت
امکانات متناسب با قیمت
صندوق عقب 455 لیتری
پیشرانه مشترک با چری (4T15C)

نقاط ضعف

نداشتن تهویه اتومات
رانندگی معمولی و نه چندان لذت بخش

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1401 تا 1402

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

CVT با 9 دنده مصنوعی

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (4T15C)

حجم موتور

1.5 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

154 اسب‌بخار

گشتاور

230 نیوتن‌متر

شتاب

10.5 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول

طول

4670 میلی‌متر

عرض

1825 میلی‌متر

ارتفاع

1483 میلی‌متر

فاصله محوری

2700 میلی‌متر

وزن

1409 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

205/50R17

چرخ عقب

205/50R17

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

2 حالته (اکو - اسپرت)

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

هشدار دهنده سرعت با قابلیت تنظیم

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

اتوهلد - کالیپر قرمز

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

LED

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ بدرقه - نورپردازی داخلی - تنظیم برقی ارتفاع نور چراغ جلو

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - هندزفری

مانیتور

10.25 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

صفحه کیلومتر آنالوگ - نشانگر تعویض دنده - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته برقی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

جلو

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

شارژر وایرلس

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه دودی عقب - شیشه بالابر آنتی‌ترپ
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
امیر3848 2 روز پیش
فقط شتاب اولیه دو ثانیه تاخیر داره که کلا همه ماشین هایی که گیربکس سی وی تی دارن این مشکل رو دارن بدون استثنا
پاسخ
0
0
1
امیر3848 2 روز پیش
سلام من الان ماشینم ۲۶هزار کارکرده، تاحالا خدایی بنزین سوپر نزدم هیچ مشکلی هم اصلا نداشته ،ماشین خیلی از آریزو ۶پرو نرم تر و کیفیت ساختش بهتره ،در ضمن خدمات پس از فروش بهمن موتور حرف اول رو میزنه .من ماشین برای زیر پای گرفتم میخوام چند سال هم استفاده کنم فرقی هم نمیکنه قیمت بشه ۵۰۰ میلیون یا. دو میلیارد. بعضی ها واقعيت رو نمیگن ..،..
پاسخ
0
0
1
احمد2 4 روز پیش
خواهشن این قدر با دید منفی نسبت به محصولات چینی حرف نزنین چین تولید خوب داره بد هم داره نمیشه همه را به یه چوب زد کسی منکر اینکه مثلا مزدا3نیو از ریسپکت و آریزو5 بهتره نیست بلاخره ماشینیه که امتحان خودش را پس داده و جذابیت های خوبی داره مخصوصا اینکه در سایت هایی امریکا بحث این مطرحه که تا 500 هزار کیلومتر خرابی خاصی نداشته و ... ولی بیایین واقع بین باشیم الان خودروهای چینی از لحاظ امکانات و آپشن یه سر و گردن بالاترند و اشکالاتشون با وجود گارانتی های طولانی مدت قابل چشم پوشیه از طرفی خرید یه ماشین چینی صفر کیلومتر قسطی به مراتب راحت تره تا خرید و پیدا کردن یه مزدا3نیو سالم و نقدی شاید بگین خب فروش مزدا راحته ولی ماشین چینی ها خیلی سخته ، من هم قبول دارم مزدا3 ماشین توبورسیه و واقعیته ولی مگه شما در سال چند بار میخوای ماشین عوض کنی مطمئن باشین اگه سوار یکی از همین ماشین های چینی مثل ریسپکت یا آریزو و .. بشین تا مدتها حس رضایت دارین هواش را داشته باشین هواتون رو داره!!
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/8/24
سلام من یکسال دارم 20 هزارتا هم رفتم فقط باید بنزین سوپر بزنی وگرنه تو رنج قیمت 1100 تا 1200 ماشین بسیار خوبیه
پاسخ
0
0
0
Hu3f 1403/8/16
در مورد نویگیشن در دفترچه توضیحاتی که موجوده فقط به اینصورته که صفحه گوشی را Miror میکنی روی مولتی مدیا اینکه چطور اپلیکیشن مسیریابی یا همون نویگیشن فعال بشه چیز بدرد بخوری در دفترچه وجود نداره اگه کسی میدونه چطور نویگیشن روی خود مولتی مدیا فعال میشه لطفا توضیح بده ممنون
پاسخ
0
0
0