مشخصات فنی سمند سورن ELX توربو سال 1394 - 1399
سال
اوایل دهه 80 شمسی را میتوان روزهای اوج ایران خودرو برای توسعه پروژه سمند دانست. در این بازه زمانی چندین کانسپت بهعنوان مدلهای بعدی سمند معرفی شدند ولی در نهایت این سورن بود که سال 1386 بهعنوان اولین فیسلیفت سمند راهی بازار شد. علاوهبر تغییرات ظاهری در چراغها و همچنین در سپرها و جلوپنجره، سورن همچنین ترمزهای قدرتمندتری دارد و
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
فضای جادار کابین
سیستم تعلیق
ترمزهایی قویتر از سمند
عملکرد فنی در نسخه توربو
نقاط ضعف
مصرف سوخت
کیفیت ساخت
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1395 تا 1397مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر EF7 توربوشارژحجم موتور
1.7 لیترعملکرد فنی
قدرت
150 اسببخارگشتاور
215 نیوتنمترشتاب
10 ثانیهسرعت
205 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
7.3 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل اول (داشبورد جدید از سال 96)طول
4534 میلیمترعرض
1720 میلیمترارتفاع
1460 میلیمترفاصله محوری
2671 میلیمتروزن
1261 کیلوگرمحجم باک
66 لیترچرخ جلو
195/60R15چرخ عقب
195/60R15سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند
کنترل ایستایی در سربالایی
کنترل سرعت در سرازیری
کنترل کشش
کنترل پایداری
ضد واژگونی
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور
رادار تغییرلاین
رادار تصادف جلو
رادار تصادف عقب
رادار تابلوخوان
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز
ترمز ضدقفل
ترمز با نیروی کمکی
ترمز پارک برقی
ترمز اضطراری هوشمند
سایر ویژگی ترمز
سیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
دکمههای کنترلی فرمان ( از سال 96)مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - سیستم پخش جدید با خروجی سابووفر (از سال 96) - هندزفری (از سال 96)مانیتور
نویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - CD - MP3سایر ویژگی مالتی مدیا
ایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
مالتی پلکسرفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
6 حالته با تنظیم برقی پشتیصندلی سرنشین جلو
4 حالته با تنظیم برقی پشتیویژگی صندلی عقب
گرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
تریم مشکی - دسترسی به صندوقآینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
شیشه سولار و شیشه بالابر آنتیترپ (از سال 96) - آینه تاشو برقی (از سال 96) درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
حمیدرضاماهان 1402/10/9
با سلام خدمت همه دوستان بنده هم پارس داشتم موتور معمولی هم دوگانه هم tu7و چند ماهی هم هست یه توربو خریدم نظر کلی درمورد این ماشین با توجه به سواری و کیفیت رانندگی بین ماشین های ایرانی یه سر و گردن از همه بالا تره رانندگی در جاده ها خصوصا بیرون شهر به شدت لذت بخش و بدون خستگی یه مصرف معقولانه ای داره خصوصا در بیرون شهر در سبقت ها فوق العاده عالی عمل میکنه پول ماشین ایرانی میدی ولی سواری ماشین خارجی را میگیری این گوشه ای از محاسن ولی به دلیل همین حسن ها دارای استهلاک بالا هست خرج موتوری کامل که از شاطون اویل پمپ و ماژول تا.... واشر سر سیلند خود من ۴۲ خرجم شد که البته مقداری از این خرجم حساسیت و سرویس دینام پلوسو خرده کاری شد نه ۷۰ که دوستان گفتند قیمت نیم موتور کاملش ۲۸ بود و سریع هم تحویل میدادند از نظر لوازم یدکی هم با وجود تیراژ بالا تولید دنا توربو و سورن پلاس کم کم داره بهتر میشه هواستون باید به آب و روغن به شدت باشه از نظر واشر زدن خیالتون راحت که نمیزنه توربو این خودرو هر ۵ یا اگه با ملاحظه باشید ۷ سال یکبا کارتریج میخواد خلاصه به نسبت خودرو خوبی هست و مطمعنا کسی یکبار سوار بشه دلش پیشش گیر می افته ولی اگه احتیاط ماشین را بکنید به هیچ عنوان استحلاک بالا گریبان گیرتون نمیشه به قول معروف شلاقش نزنید چون شلاق خور خوبی داره
پاسخ
2
0
0
P000000 1402/10/26
ولی دنا اتومات یا سورن اتمسفر خیلی خوبه حالا این جریان خرابی توربورو نمیدونم ولی ایف۷ موتور خیلی پر شتاببه اصطحلاکش هم بجز شاتونش که کیفیتش پایینه خوبه درسته ب پای تیو ۵ نمیرسه ولی باز خوبه
0
0
P000000 1402/10/26
حیف که فقط بدنه نداره ب چه دردی میخوره اگه بره رانا بگیره یا ۲۰۶ یا ۲۰۷ که خیلی بهتره پارسی که کیفیت ساختش انقدر داغونه
0
0
فرزادرحمانی 1402/9/5
سلام از عزیزانی که سورن توربو دارن سوال داشتم میخواستم بدونم مصرف سوخت چطوره صدی چند میسوزنه و اینکه شنیدم توربو یکه مقدار کار میکنه داغ میشه افت میکنه و شتاب ماشین کم میشه و مثل اولش نیست صحت داره؟
پاسخ
1
0
1
ناشناس 1402/12/6
سلام من از ۹۶ داشتم سورن توربو ... نزدیک ۲۳۰ هزار تا کار کردم و اکثرا رانندگی پرشتاب و پرگاز داشتم. مصرف صدی حدود ۸.۵ ... تنها خرجم یک بار توربو سرویس کردم.. موتور و گیربکس پلمپ و عملکرد عالی ترمز هاش هم خیلی خوب... کم شدن شدن توان وقتی ماشین داغ باشه خیلی کمه محسوس نیست ...کیفیت متریالش از همه ایرانی ها هم بهتره...من کاملا راضی بودم
0
0
ناشناس 1402/8/21
سلام.دوستان سورن elx بین مدل ۹۳ تا ۹۶ کدوم بهتره کیفیتی
پاسخ
0
0
0
پوریااا 1402/7/16
دوستان بین سورن ELX و پارس lx(tu5) کدوم رو پیشنهاد میکنید درآمدم زیاد نیست یه ماشین میخوام کم خرج و کم استهلاک باشه ولی بتونم یه مسافرت با خیال راحت باهاش برم الان پراید دارم میخواستم ساینا بخرم بخاطر ارزون بودن قطعاتش یکی از دوستان بهم گفت پارس lx بگیر گفت تو بلند مدت هزینش کمتره از ساینا اینم بگم که پولم به مدلهای زیر 95 میرسه ولی میتونم ساینا صفر بگیرم دوستان اگه میشه راهنماییم کنید با این شرایط کدوم ماشین رو بگیرم
پاسخ
5
1
0
ناشناس 1402/12/24
نگا این دو تا ماشین افتضاح هستند و پر استهلاک ولی ساینا کم خرج موتور خوبی داره جادار هم هست خرج کم تری داره قطعات یدکی شم آرزومه
0
0
R-as 1402/11/8
سمند محکمتره. پژو پارس تی یو فایو قشنگتره موتورشم ۱۶ سوپاپ و نرمتره.سمند جا دارتره.سواریش بهتره.سلیقه ایه داداش بستگی داره از ماشین چی بخوای
0
0
کاظمی 1402/10/2
فکر نمیکنم اینجا کسی شما رو کمک کنه ! هرکی چسبیده به ماشین خودش منم موندم چی بخرم
0
1
ناشناس 1402/9/24
سلام دوست عزیز ببین سمندسورن توربو درسته یه مزیتهایی داره ولی افتش زیاده اصطحلاکش زیاده یه ماشین سورن اگه موتورش مثلاشاتون بزنه شما دست کم 70ملیون خرجتونه با حداقل دوماه بایدماشین بخابه توایران خودروتاسفارش بدن راهور تاییدکنه بره تهران برات سیلندرباشماره قبلی بیاد ازصفرببندن بیادبالا هم زمان بره هم خرجش زیاده بعد مدتی هم ازقیافه میفته شلخته میشه ولی پارس باموتورتی یوفایو عالیه موتورش بترکه نهایت بادستمزد35خرجشه فوراسفارش نیم موتوریاموتورکامل میدن برات میاد میبندن روش ازنظراصطحلاک بهتره قطعاتش ارزونتره همیشه سرپاس خودشونمیندازه هرجورحساب کنی پارس تی یوفایو بهتره بخداعموم پارس داره من سمندازسال93تاالان موتورش هنوزبازنشده مث شیرکارمیکنه سمندمنم هرچی کارمیکنم خرج خودشه تازه دوگانه هم هست شاتون زد یه تعمیرش 62ملیون ایران خودروگرفت بجزخرجهای دیگه که تاحالاخودمم 15ملیون ب بالاخرجش کردم پارس تیوفایو عالیه
0
1
Hadi1381 1402/9/15
والا خودمون پارس TU5 داریم اصلا راضی نیستیم کیفیت بسیار پایینی داره هر روز خرابه مشکل ضعف شدید در سربالایی سفتی کلاج و دنده تو ترافیک که اعصاب آدمو خورد میکنه و حتی اگه صفحه دیسک والئو سبز اصل فرانسه هم بندازی باز حل نمیشه ترمزای ضعیف بدنه حلبی خلاصه جز دردسر چیزی دیگه ای نداره
0
2
Saman089 1402/5/26
واقعا بی انصافیه که کیفیت ساخت رو گذاشتید توی معایب ، بالعکس ماشین های امروزی از پلاستیک نرم و مرغوب توش استفاده شده ( مدل ۹۳ دارم )
پاسخ
1
0
1
Danesham 1402/10/13
سلام همه ماشین ها امروزی خشک نیستند.
0
0