• مشخصات فنی sorenelx
  • مشخصات فنی sorenelx
  • مشخصات فنی sorenelx

مشخصات فنی سمند سورن ELX سال 1394 - 1399

199 دیدگاه
سال
اوایل دهه 80 شمسی را می‌توان روزهای اوج ایران ‌خودرو برای توسعه پروژه سمند دانست. در این بازه زمانی چندین کانسپت به‌عنوان مدل‌های بعدی سمند معرفی شدند ولی در نهایت این سورن بود که سال 1386 به‌عنوان اولین فیس‌لیفت سمند راهی بازار شد. علاوه‌بر تغییرات ظاهری در چراغ‌ها و همچنین در سپرها و جلوپنجره، سورن همچنین ترمزهای قدرتمندتری دارد و
0%
رانندگی و فنی
0%
طراحی ظاهری
0%
کابین و امکانات
0%
ارزش در مقابل قیمت
0%
کیفیت

نقاط قوت

فضای جادار کابین
سیستم تعلیق
ترمزهایی قوی‌تر از سمند
عملکرد فنی در نسخه توربو

نقاط ضعف

مصرف سوخت
کیفیت ساخت

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

1390 تا 1399

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

5 دنده دستی

پیشرانه

4 سیلندر EF7 یورو 4

حجم موتور

1.7 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

113 اسب‌بخار

گشتاور

155 نیوتن‌متر

شتاب

12 ثانیه

سرعت

190 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

7.5 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل اول (داشبورد جدید از سال 94)

طول

4534 میلی‌متر

عرض

1720 میلی‌متر

ارتفاع

1460 میلی‌متر

فاصله محوری

2671 میلی‌متر

وزن

1257 کیلوگرم

حجم باک

66 لیتر

چرخ جلو

185/65R15

چرخ عقب

185/65R15

سایر ویژگی‌ها

(رینگ آلومینیومی: سفارشی)

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

(ترمز عقب دیسکی: سفارشی)

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

فرمان

نیروی کمکی

هیدرولیکی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

دکمه‌های کنترلی فرمان (از سال 94)

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - سیستم پخش جدید با خروجی ساب‌ووفر (از سال 94) - هندزفری (از سال 94)

مانیتور

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - CD - MP3

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

2

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

مالتی پلکس

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته - تنظیم برقی پشتی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته - تنظیم برقی پشتی

ویژگی صندلی عقب

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

تریم مشکی - دسترسی به صندوق

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

شیشه سولار و شیشه بالابر آنتی‌ترپ (از سال 94) - آینه تاشو برقی (از سال 94)
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
دیدگاه کاربران
aammmm 1403/3/20
سلام بر تمامی عزیزان من یک سمند lx موتور xu7 دارم که مدل 94 هست.به تازگی خرج موتورش زیاد شده و به تازگی داغ هم میکنه.میخواستم ببینم ممعقوله با این ماشین عوض کنم؟آیا داغ نمیکنه؟چون راه شهرستان سرچم هست و بیشتر خودرو ها داغ میکنن ولی سمند من داغ نمیکنه ولی به تازگی ها به مشکل برخورده.سورن توربو اصلا داغ میکنه یا نه ؟
پاسخ
0
0
0
حمیدرضاماهان 1402/10/9
با سلام‌ خدمت همه دوستان بنده هم پارس داشتم موتور معمولی هم دوگانه هم tu7و چند ماهی هم هست یه توربو خریدم نظر کلی درمورد این ماشین با توجه به سواری و کیفیت رانندگی بین ماشین های ایرانی یه سر و گردن از همه بالا تره رانندگی در جاده ها خصوصا بیرون شهر به شدت لذت بخش و بدون خستگی یه مصرف معقولانه ای داره خصوصا در بیرون شهر در سبقت ها فوق العاده عالی عمل میکنه پول ماشین ایرانی میدی ولی سواری ماشین خارجی را میگیری این گوشه ای از محاسن ولی به دلیل همین حسن ها دارای استهلاک بالا هست خرج موتوری کامل که از شاطون اویل پمپ و ماژول تا.... واشر سر سیلند خود من ۴۲ خرجم شد که البته مقداری از این خرجم حساسیت و سرویس دینام پلوسو خرده کاری شد نه ۷۰ که دوستان گفتند قیمت نیم موتور کاملش ۲۸ بود و سریع هم تحویل میدادند از نظر لوازم یدکی هم با وجود تیراژ بالا تولید دنا توربو و سورن پلاس کم کم داره بهتر میشه هواستون باید به آب و روغن به شدت باشه از نظر واشر زدن خیالتون راحت که نمیزنه توربو این خودرو هر ۵ یا اگه با ملاحظه باشید ۷ سال یکبا کارتریج میخواد خلاصه به نسبت خودرو خوبی هست و مطمعنا کسی یکبار سوار بشه دلش پیشش گیر می افته ولی اگه احتیاط ماشین را بکنید به هیچ عنوان استحلاک بالا گریبان گیرتون نمیشه به قول معروف شلاقش نزنید چون شلاق خور خوبی داره
پاسخ
2
1
0
P000000 1402/10/26
ولی دنا اتومات یا سورن اتمسفر خیلی خوبه حالا این جریان خرابی توربورو نمیدونم ولی ایف۷ موتور خیلی پر شتاببه اصطحلاکش هم بجز شاتونش که کیفیتش پایینه خوبه درسته ب پای تیو ۵ نمیرسه ولی باز خوبه
0
0
P000000 1402/10/26
حیف که فقط بدنه نداره ب چه دردی میخوره اگه بره رانا بگیره یا ۲۰۶ یا ۲۰۷ که خیلی بهتره پارسی که کیفیت ساختش انقدر داغونه
0
0
فرزادرحمانی 1402/9/5
سلام از عزیزانی که سورن توربو دارن سوال داشتم میخواستم بدونم مصرف سوخت چطوره صدی چند میسوزنه و اینکه شنیدم توربو یکه مقدار کار می‌کنه داغ میشه افت می‌کنه و شتاب ماشین کم میشه و مثل اولش نیست صحت داره؟
پاسخ
1
0
1
ناشناس 1402/12/6
سلام من از ۹۶ داشتم سورن توربو ... نزدیک ۲۳۰ هزار تا کار کردم و اکثرا رانندگی پرشتاب و پرگاز داشتم. مصرف صدی حدود ۸.۵ ... تنها خرجم یک بار توربو سرویس کردم.. موتور و گیربکس پلمپ و عملکرد عالی ترمز هاش هم خیلی خوب... کم شدن شدن توان وقتی ماشین داغ باشه خیلی کمه محسوس نیست ...کیفیت متریالش از همه ایرانی ها هم بهتره...من کاملا راضی بودم
0
0
ناشناس 1402/8/21
سلام.دوستان سورن elx بین مدل ۹۳ تا ۹۶ کدوم بهتره کیفیتی
پاسخ
0
0
0
پوریااا 1402/7/16
دوستان بین سورن ELX و پارس lx(tu5) کدوم رو پیشنهاد میکنید درآمدم زیاد نیست یه ماشین میخوام کم خرج و کم استهلاک باشه ولی بتونم یه مسافرت با خیال راحت باهاش برم الان پراید دارم میخواستم ساینا بخرم بخاطر ارزون بودن قطعاتش یکی از دوستان بهم گفت پارس lx بگیر گفت تو بلند مدت هزینش کمتره از ساینا اینم بگم که پولم به مدلهای زیر 95 میرسه ولی می‌تونم ساینا صفر بگیرم دوستان اگه میشه راهنماییم کنید با این شرایط کدوم ماشین رو بگیرم
پاسخ
5
1
0
ناشناس 1402/12/24
نگا این دو تا ماشین افتضاح هستند و پر استهلاک ولی ساینا کم خرج موتور خوبی داره جادار هم هست خرج کم تری داره قطعات یدکی شم آرزومه
0
0
R-as 1402/11/8
سمند محکمتره. پژو پارس تی یو فایو قشنگتره موتورشم ۱۶ سوپاپ و نرمتره.سمند جا دارتره.سواریش بهتره.سلیقه ایه داداش بستگی داره از ماشین چی بخوای
0
0
کاظمی 1402/10/2
فکر نمیکنم اینجا کسی شما رو کمک کنه ! هرکی چسبیده به ماشین خودش منم موندم چی بخرم
0
1
ناشناس 1402/9/24
سلام دوست عزیز ببین سمندسورن توربو درسته یه مزیتهایی داره ولی افتش زیاده اصطحلاکش زیاده یه ماشین سورن اگه موتورش مثلاشاتون بزنه شما دست کم 70ملیون خرجتونه با حداقل دوماه بایدماشین بخابه توایران خودروتاسفارش بدن راهور تاییدکنه بره تهران برات سیلندرباشماره قبلی بیاد ازصفرببندن بیادبالا هم زمان بره هم خرجش زیاده بعد مدتی هم ازقیافه میفته شلخته میشه ولی پارس باموتورتی یوفایو عالیه موتورش بترکه نهایت بادستمزد35خرجشه فوراسفارش نیم موتوریاموتورکامل میدن برات میاد میبندن روش ازنظراصطحلاک بهتره قطعاتش ارزونتره همیشه سرپاس خودشونمیندازه هرجورحساب کنی پارس تی یوفایو بهتره بخداعموم پارس داره من سمندازسال93تاالان موتورش هنوزبازنشده مث شیرکارمیکنه سمندمنم هرچی کارمیکنم خرج خودشه تازه دوگانه هم هست شاتون زد یه تعمیرش 62ملیون ایران خودروگرفت بجزخرجهای دیگه که تاحالاخودمم 15ملیون ب بالاخرجش کردم پارس تیوفایو عالیه
0
1
Hadi1381 1402/9/15
والا خودمون پارس TU5 داریم اصلا راضی نیستیم کیفیت بسیار پایینی داره هر روز خرابه مشکل ضعف شدید در سربالایی سفتی کلاج و دنده تو ترافیک که اعصاب آدمو خورد می‌کنه و حتی اگه صفحه دیسک والئو سبز اصل فرانسه هم بندازی باز حل نمیشه ترمزای ضعیف بدنه حلبی خلاصه جز دردسر چیزی دیگه ای نداره
0
3