• مشخصات فنی octavia1.4literturbo
  • مشخصات فنی octavia1.4literturbo
  • مشخصات فنی octavia1.4literturbo
  • مشخصات فنی octavia1.4literturbo
  • مشخصات فنی octavia1.4literturbo
  • مشخصات فنی octavia1.4literturbo
  • مشخصات فنی octavia1.4literturbo
  • مشخصات فنی octavia1.4literturbo
  • مشخصات فنی octavia1.4literturbo

مشخصات فنی اشکودا اوکتاویا پرو 1.4 لیتر توربو پرمیوم سال 2023 - 2024

27 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
شاید برای نسل جدید دوست‌داران خودرو، برند اشکودا (ساخت جمهوری چک) چندان شناخته‌شده ‏نباشد؛ اما این شرکت نه‌تنها یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان دنیاست بلکه به‌عنوان یکی از ‏زیرمجموعه‌های گروه بزرگ فولکس‌واگن، به‌واسطه کیفیت بالا و قیمت مناسب، در بازارهای جهانی ‏مطرح و محبوب است. حضور نسل چهارم اوکتاویا (به‌عنوان پرفروش‌ترین محصول این برند) در بازار کشورمان، می‌توانست خبر خوبی برای
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.8
امتیازهای پنج‌گانه
6/10 رانندگی و فنی
6/10 طراحی ظاهری
6/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
6/10 کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت
بدنه مستحکم و ایمن
فضای جادار کابین
صندوق عقب 528 لیتری
مشخصات فنی مشترک با سوپرب

نقاط ضعف

هزینه نگهداری نسبتا بالا
خدمات پس از فروش
گیربکس دوکلاچه از نوع خشک
حساسیت پیشرانه به کیفیت بنزین
کمبود امکانات در تیپ پرمیوم

تریم های اشکودا اوکتاویا پرو

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2023 تا 2024

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

7 دنده اتومات دوکلاچه خشک

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (CZDA)

حجم موتور

1.4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

150 اسب‌بخار

گشتاور

250 نیوتن‌متر

شتاب

8.2 ثانیه

سرعت

220 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

5.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان لیفت‌بک متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل چهارم (Typ NX) - فیس لیفت

طول

4753 میلی‌متر

عرض

1832 میلی‌متر

ارتفاع

1469 میلی‌متر

فاصله محوری

2730 میلی‌متر

وزن

1360 کیلوگرم

حجم باک

51 لیتر

چرخ جلو

225/45R18

چرخ عقب

225/45R18

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

4 حالته (اکو - نرمال - اسپرت - کاستوم)

سایر ویژگی‌ها

استاپ/استارت پیشرانه

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

اتو هلد

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

LED

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ خوش‌آمدگویی - چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

فرمان دی‌کات

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - دستیار صوتی

مانیتور

10 اینچی لمسی - کنترل اشاره‌ای

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CarPlay - Android Auto

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

صفحه کیلومتر آنالوگ - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

falsefalse

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه با فیلتر PM2.5 - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

4 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

پاور ویندوز
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای اشکودا اوکتاویا پرو 1.4 لیتر توربو پرمیوم در بازار

جی ای سی امپو 1.5 لیتر توربو

جی ای سی امپو 1.5 لیتر توربو

مقایسه
فونیکس آریزو 8 (Z8) اکسلنت

فونیکس آریزو 8 (Z8) اکسلنت

مقایسه
نیسان سیلفی e-POWER مکس ادیشن

نیسان سیلفی e-POWER مکس ادیشن

مقایسه
کیا K3 1.5 لیتر

کیا K3 1.5 لیتر

مقایسه
دیدگاه کاربران
MRA69 3 روز پیش
من خودم توی این چندماه که از ماشین استفاده میکنم خیلی راضیم چون اول از همه ظاهرش شیک و باکلاسه، نه شلوغ‌پلوغه نه قدیمی، دقیقاً همون چیزی که آدم از یه ماشین اروپایی انتظار داره. از نظر فضای داخل واقعاً عالیه، عقبش خیلی جا داره، تو سفر کسی اذیت نمی‌شه. صندوقشم که دیگه نگم، هرچی بار داشته باشی قورت میده. موتورش توربوئه و راااااه میره، هم شتابش خوبه هم مصرفش منطقیه. یعنی هم تو شهر حال می‌کنی هم جاده. داخل کابینشم حس ماشین جدید می‌ده، مانیتور بزرگ، دیجیتال، آپشن‌های به‌روز، تازه من تیپ پرستیژ دارم که چندتا آپشن کمتر داره مثل صندلی برقی یا گرمکن و سردکن ماشین که اونم برام مهم نیست چون از لحاظ فنی کاملا مشابه هستن. از اون طرف خب بی‌عیب هم نیست. قیمت تعمیر و نگهداریش یه کم بالاست. بعدش اینکه به بنزین و سرویس حساسه، باید حواست باشه، مثل ماشینای ساده نیست و بهتره از اکتان یا مکمل بنزین استفاده بشه. یه نکته دیگه هم اینه که اگه دنبال ماشین خیلی اسپرت یا با زرق‌وبرق زیاد باشی، شاید بگی اکتاویا زیادی جنتلمنه. در کل اگه از من بپرسی، اکتاویا پرو ماشین آدم حسابیه، نه دردسر الکی داره، نه تو ذوقت می‌زنه. شیک، جادار، کم‌مصرف و قابل اعتماد
پاسخ
0
0
0
اشکوداسوار 3 روز پیش
چندماهه که دارم استفاده میکنم از این ماشین و به طور خلاصه نکات مثبت و منفی رو براتون مینویسم نکات مثبت شتاب بهتر در مقایسه با رقبایی مثل مزدا ۳ ترمز های خیلی خوب فضای کابین و صندوق عالی در مقایسه با رقبا آپشن های کامل در تیپ لاکچری مصرف سوخت بسیار بهینه سیستم تعلیق عقب مولتی لینک در حالی که رقبایی مثل مزدا ۳ و سیلفی تورشن بیم هستن پایداری و هندلینگ کولر خوب باتوجه به اروپایی بودنش طبق چیزی که روی درب باک خورده با بنزین RON۹۲ سازگاره و حساسیت به بنزین ماشین هایی مثل پاسات و تیگوان رو نداره نورپردازی زیبای کابین نکات منفی انتظار داشتم رادار نقطه کور رو داشته باشه که نداره اما در نمایندگی قابل نصبه متریال رودری های ردیف دوم مثل جلو نرم نیست که اینم میشه گفت تو این کلاس طبیعیه مورد خاص دیگه ای فعلا ندیدم در کل بخوام جمع بندی کنم در مقایسه با مزدا ۳ و سیلفی یا الانترا قطعا از همشون سره و در حالی که قیمت کمتری از اونا داره که این خودش ارزش خریدشو بالاتر میبره
پاسخ
0
0
0
اکتاویا 3 روز پیش
بیشتر از دو ماه هست که از اکتاویا فول استفاده می‌کنم ماشینی هست که واقعا در حد نام اشکودا کیفیت و قدرت داره و هر تعریفی که ازش در خارج از ایران میشه من به شخص تجربه کردم نکته ای که هست در مورد ناشناخته بودن برند و خود ماشین هست که با گذشت زمان قطعا حل میشه ماشینی که در کل اروپا در بازه قیمتی و کلاس خودش همیشه جز بهترین ها بود و امسال هم باز موفق در فروش بود قطعا در ایران میتونه موفق باشه دوستان در مورد مزیت های فنی و اپشنی کامل نوشتن فقط چندتا نکته که در سایت باما به اشتباه گفته شده مدل های فول که داخل ایران هست در حال حاضر نه سنسور جلو داره نه اتو پارک دوربین جانبی و ۳۶۰ درجه هم نداره ولی یکسری اپشن ها به اون اشاره نشده مثل سنسور خواب آلودگی راننده اینکه سنسور عقب در حالت دنده عقب قابلیت جلوگیری از برخورد با عابر پیاده و موانع داره و من به شخصه موقع پارک تجربه کردم ماشین وقتی لازم بودون می‌زنه رو ترمز چراغ پارک که معمولا ماشین های آلمانی دارن و البته خروجی ۱۲ ولت نداره ماشین به جای اون دو تا خروجی تایپ سی هم جلو و هم عقب و یو اس بی جلو و عقب داره که هم برای شارژ به صورت فست شارژ میشه استفاده کرد هم برای انتقال داده و اتصال گوشی بشری قابلیت های هوشمند داره که فعلا در ایران نمیشه استفاده کرد چون موفق نشدم به اینترنت وصل کنم دوربین ثبت وقایع هم داره و با استفاده از فلش که بغل آیینه وسط جاداره میشه استفاده کرد خیلی قابلیت های فنی و رفاهی داره که هنوز کامل من نتونستم استفاده کنم و واقعا در حد یک ماشین اروپایی هست دوستانی که پاسات یا تیگوان داشتن وقتی پشت این ماشین بشینن متوجه هستن که اشکودا خود فلوکس هست در مجموع خواستم این موارد عزیزانی که قصد خرید دارن یا در مورد ماشین می خواهند بدون در نظر بگیرن
پاسخ
0
0
1
نیما 5 روز پیش
سواری بسیار لذت بخش امکانات و کیفیت ساخت عالی
پاسخ
0
0
2
اشکوداسوار 5 روز پیش
اونی که شما میگید میشه مزدا ۳ مدل ۲۰۲۵ با شتاب حدود ۱۲ثانیه نه این ماشین با شتاب ۹ثانیه
پاسخ
0
0
0