شاید برای نسل جدید دوستداران خودرو، برند اشکودا (ساخت جمهوری چک) چندان شناختهشده نباشد؛ اما این شرکت نهتنها یکی از قدیمیترین خودروسازان دنیاست بلکه بهعنوان یکی از زیرمجموعههای گروه بزرگ فولکسواگن، بهواسطه کیفیت بالا و قیمت مناسب، در بازارهای جهانی مطرح و محبوب است. حضور نسل چهارم اوکتاویا (بهعنوان پرفروشترین محصول این برند) در بازار کشورمان، میتوانست خبر خوبی برای
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.8
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
کیفیت ساخت
بدنه مستحکم و ایمن
فضای جادار کابین
صندوق عقب 528 لیتری
مشخصات فنی مشترک با سوپرب
نقاط ضعف
هزینه نگهداری نسبتا بالا
خدمات پس از فروش
گیربکس دوکلاچه از نوع خشک
حساسیت پیشرانه به کیفیت بنزین
کمبود امکانات در تیپ پرمیوم
تریم های اشکودا اوکتاویا پرو
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2023 تا 2024مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
7 دنده اتومات دوکلاچه خشکپیشرانه
4 سیلندر توربوشارژ (CZDA)حجم موتور
1.4 لیترعملکرد فنی
قدرت
150 اسببخارگشتاور
250 نیوتنمترشتاب
8.2 ثانیهسرعت
220 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
5.9 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان لیفتبک متوسطنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل چهارم (Typ NX) - فیس لیفتطول
4753 میلیمترعرض
1832 میلیمترارتفاع
1469 میلیمترفاصله محوری
2730 میلیمتروزن
1360 کیلوگرمحجم باک
51 لیترچرخ جلو
225/45R18چرخ عقب
225/45R18سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
4 حالته (اکو - نرمال - اسپرت - کاستوم)سایر ویژگیها
استاپ/استارت پیشرانهسیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتو هلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
چراغ خوشآمدگویی - چراغ بدرقهفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
فرمان دیکاتمالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکر - دستیار صوتیمانیتور
10 اینچی لمسی - کنترل اشارهاینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - CarPlay - Android Autoسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر آنالوگ - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
falsefalseپشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات دوگانه با فیلتر PM2.5 - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
4 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
تاشو دوتکهگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
پاور ویندوز درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
نیما 2 روز پیش
سواری بسیار لذت بخش امکانات و کیفیت ساخت عالی
پاسخ
0
0
1
اشکوداسوار 2 روز پیش
اونی که شما میگید میشه مزدا ۳ مدل ۲۰۲۵ با شتاب حدود ۱۲ثانیه نه این ماشین با شتاب ۹ثانیه
پاسخ
0
0
0
Nima_4144 4 روز پیش
من تقريبن چهار ماهه كه اكتاويا پرو لاكچري رو خريدم و استفاده ميكنم. راستش تعصب خاصي روي اين ماشين ندارم و به نظرم تو بازار خودروي ايران ماشيني وجود نداره كه ارزش تعصب داشته باشه. ولي تجربيات خودمو از اين چهار ماه مينويسم.
اول اينكه شناخت من نسبت به اين برند از سفرام به بيرون از ايران شروع شد و ميديدم تو اروپا با اون همه انتخاب اشكودا چقدر پرفروشه (همين سال ٢٠٢٥ سومين برند پرفروش اروپا شد و سال ٢٠٢٤ اكتاويا هشتمين ماشين پرفروش كل اروپا بوده و تو خيلي از كشورا مثل اتريش و چك پرفروش ترين خودروي سال اكتاويا بوده). البته درسته اونا ساخت خود چك هستن و ماشينهاي ما مونتاژ چين ولي مونتاژ خوبي و دارن.
از نظر آپشني به نظرم خيلي كامله و آپشنهاي كاربردي مهم رو اغلب داره (گرمكن و سردكن صندلي، صندليهاي جلو برقي، كروزكنترل هوشمند، سانروف، رادار جلو و بين خطوط، هداپ ديسپلي و خيلي چيزاي ديگه). اما چيزي كه واسه من تو رانندگي خيلي جالب بوده بعضي موارده كه با وجود ماشيناي چيني تو بازار خيلي كسي به چشم آپشن بهشون نگاه نميكنه. مث چراغ فوق العاده با كيفيت اين ماشين! سيستم تعليق عقبش كه مولتي لينكه و تو اين كلاس از ماشينها كمتر وجود داره. سيستم صوتي خوب و قابل قبولش. ماشين مدام خودش رو بررسي ميكنه و در صورت هر موردي پيام ميده.
رانندگي و سواري باهاش لذت بخشه (من بجز ماشينهاي ايراني قبلن مزدا سه نيو تيپ چهار و توسان داشتم) و واقعن اين ماشين خيلي تو دست و راحته. شتاب و موتورش خيلي خوبه و اصلن خنگ بازي در نمياره!!
طراحي ظاهري خوبي داره و در كمال سادگي شيكه و اضافه كاري خيلي از چينيا رو نداره.
در نهايت من با كلي بررسي اين ماشينو به رقباش ترجيح دادم. البته قصد داشتم با كمري ٢٠٢٥ عوضش كنم ولي به نظرم به اين تفاوت قيمت نمي ارزيد.
اميدوارم روزي همه مون مرسدس اس كلاس و كاديلاك اسكليد داشته باشيم و واسه اونا كامنت بذاريم 😊
پاسخ
0
0
3
Hamidreza_ebrahimkhani@hotmail.con 6 روز پیش
شرکت وارد کننده خوبی نداره و همین آینده این ماشین رو نامعلوم میکنه
تجربه خودروی لوکس دی اس که با این برند قابل مقایسه نیست رو دیدیم که چه بلایی سرش اومد
ماشین خوبیه اما باز هم انتخاب تویوتا تو ایران بهترین تصمیم هست
پاسخ
1
3
0
امیر 4 روز پیش
تصمیم به خرید تویوتا یه تصمیم محافظه کارانه برای رانندگی با لذت کمتر از اشکوداست
0
2
امیر 1404/9/7
متاسفانه به نظر میاد امتیازدهی سایت باما جانبدارانه است.
حداقل ماشین رو بررسی فنی بکنید
پاسخ
0
0
2









