• مشخصات فنی octavia1.4literturbo
  • مشخصات فنی octavia1.4literturbo
  • مشخصات فنی octavia1.4literturbo
  • مشخصات فنی octavia1.4literturbo
  • مشخصات فنی octavia1.4literturbo
  • مشخصات فنی octavia1.4literturbo
  • مشخصات فنی octavia1.4literturbo
  • مشخصات فنی octavia1.4literturbo
  • مشخصات فنی octavia1.4literturbo

مشخصات فنی اشکودا اوکتاویا پرو 1.4 لیتر توربو پرمیوم سال 2023 - 2024

24 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
شاید برای نسل جدید دوست‌داران خودرو، برند اشکودا (ساخت جمهوری چک) چندان شناخته‌شده ‏نباشد؛ اما این شرکت نه‌تنها یکی از قدیمی‌ترین خودروسازان دنیاست بلکه به‌عنوان یکی از ‏زیرمجموعه‌های گروه بزرگ فولکس‌واگن، به‌واسطه کیفیت بالا و قیمت مناسب، در بازارهای جهانی ‏مطرح و محبوب است. حضور نسل چهارم اوکتاویا (به‌عنوان پرفروش‌ترین محصول این برند) در بازار کشورمان، می‌توانست خبر خوبی برای
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 5.8
امتیازهای پنج‌گانه
6/10 رانندگی و فنی
6/10 طراحی ظاهری
6/10 کابین و امکانات
5/10 ارزش در مقابل قیمت
6/10 کیفیت

نقاط قوت

کیفیت ساخت
بدنه مستحکم و ایمن
فضای جادار کابین
صندوق عقب 528 لیتری
مشخصات فنی مشترک با سوپرب

نقاط ضعف

هزینه نگهداری نسبتا بالا
خدمات پس از فروش
گیربکس دوکلاچه از نوع خشک
حساسیت پیشرانه به کیفیت بنزین
کمبود امکانات در تیپ پرمیوم

تریم های اشکودا اوکتاویا پرو

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2023 تا 2024

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

7 دنده اتومات دوکلاچه خشک

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (CZDA)

حجم موتور

1.4 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

150 اسب‌بخار

گشتاور

250 نیوتن‌متر

شتاب

8.2 ثانیه

سرعت

220 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

5.9 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان لیفت‌بک متوسط

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل چهارم (Typ NX) - فیس لیفت

طول

4753 میلی‌متر

عرض

1832 میلی‌متر

ارتفاع

1469 میلی‌متر

فاصله محوری

2730 میلی‌متر

وزن

1360 کیلوگرم

حجم باک

51 لیتر

چرخ جلو

225/45R18

چرخ عقب

225/45R18

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

4 حالته (اکو - نرمال - اسپرت - کاستوم)

سایر ویژگی‌ها

استاپ/استارت پیشرانه

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور پارک جلو

سنسور پارک عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار ماندن در لاین (LKA)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

رادار حرکت در ترافیک (TJA)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

اتو هلد

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

LED

سایر ویژگی‌ روشنایی

چراغ خوش‌آمدگویی - چراغ بدرقه

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

فرمان دی‌کات

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر - دستیار صوتی

مانیتور

10 اینچی لمسی - کنترل اشاره‌ای

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Bluetooth - USB - CarPlay - Android Auto

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

صفحه کیلومتر آنالوگ - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمان

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

6

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

falsefalse

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

اتومات دوگانه با فیلتر PM2.5 - دریچه تهویه عقب

کول باکس

صندلی‌ راننده

4 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

چرم

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

پاور ویندوز
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای اشکودا اوکتاویا پرو 1.4 لیتر توربو پرمیوم در بازار

کیا K3 1.5 لیتر

کیا K3 1.5 لیتر

مقایسه
فونیکس آریزو 8 (Z8) اکسلنت

فونیکس آریزو 8 (Z8) اکسلنت

مقایسه
جی ای سی امپو 1.5 لیتر توربو

جی ای سی امپو 1.5 لیتر توربو

مقایسه
نیسان سیلفی e-POWER مکس ادیشن

نیسان سیلفی e-POWER مکس ادیشن

مقایسه
دیدگاه کاربران
نیما 2 روز پیش
سواری بسیار لذت بخش امکانات و کیفیت ساخت عالی
پاسخ
0
0
1
اشکوداسوار 2 روز پیش
اونی که شما میگید میشه مزدا ۳ مدل ۲۰۲۵ با شتاب حدود ۱۲ثانیه نه این ماشین با شتاب ۹ثانیه
پاسخ
0
0
0
Nima_4144 4 روز پیش
من تقريبن چهار ماهه كه اكتاويا پرو لاكچري رو خريدم و استفاده ميكنم. راستش تعصب خاصي روي اين ماشين ندارم و به نظرم تو بازار خودروي ايران ماشيني وجود نداره كه ارزش تعصب داشته باشه. ولي تجربيات خودمو از اين چهار ماه مينويسم. اول اينكه شناخت من نسبت به اين برند از سفرام به بيرون از ايران شروع شد و ميديدم تو اروپا با اون همه انتخاب اشكودا چقدر پرفروشه (همين سال ٢٠٢٥ سومين برند پرفروش اروپا شد و سال ٢٠٢٤ اكتاويا هشتمين ماشين پرفروش كل اروپا بوده و تو خيلي از كشورا مثل اتريش و چك پرفروش ترين خودروي سال اكتاويا بوده). البته درسته اونا ساخت خود چك هستن و ماشينهاي ما مونتاژ چين ولي مونتاژ خوبي و دارن. از نظر آپشني به نظرم خيلي كامله و آپشنهاي كاربردي مهم رو اغلب داره (گرمكن و سردكن صندلي، صندليهاي جلو برقي، كروزكنترل هوشمند، سانروف، رادار جلو و بين خطوط، هداپ ديسپلي و خيلي چيزاي ديگه). اما چيزي كه واسه من تو رانندگي خيلي جالب بوده بعضي موارده كه با وجود ماشيناي چيني تو بازار خيلي كسي به چشم آپشن بهشون نگاه نميكنه. مث چراغ فوق العاده با كيفيت اين ماشين! سيستم تعليق عقبش كه مولتي لينكه و تو اين كلاس از ماشينها كمتر وجود داره. سيستم صوتي خوب و قابل قبولش. ماشين مدام خودش رو بررسي ميكنه و در صورت هر موردي پيام ميده. رانندگي و سواري باهاش لذت بخشه (من بجز ماشينهاي ايراني قبلن مزدا سه نيو تيپ چهار و توسان داشتم) و واقعن اين ماشين خيلي تو دست و راحته. شتاب و موتورش خيلي خوبه و اصلن خنگ بازي در نمياره!! طراحي ظاهري خوبي داره و در كمال سادگي شيكه و اضافه كاري خيلي از چينيا رو نداره. در نهايت من با كلي بررسي اين ماشينو به رقباش ترجيح دادم. البته قصد داشتم با كمري ٢٠٢٥ عوضش كنم ولي به نظرم به اين تفاوت قيمت نمي ارزيد. اميدوارم روزي همه مون مرسدس اس كلاس و كاديلاك اسكليد داشته باشيم و واسه اونا كامنت بذاريم 😊
پاسخ
0
0
3
Hamidreza_ebrahimkhani@hotmail.con 6 روز پیش
شرکت وارد کننده خوبی نداره و همین آینده این ماشین رو نامعلوم میکنه تجربه خودروی لوکس دی اس که با این برند قابل مقایسه نیست رو دیدیم که چه بلایی سرش اومد ماشین خوبیه اما باز هم انتخاب تویوتا تو ایران بهترین تصمیم هست
پاسخ
1
3
0
امیر 4 روز پیش
تصمیم به خرید تویوتا یه تصمیم محافظه کارانه برای رانندگی با لذت کمتر از اشکوداست
0
2
امیر 1404/9/7
متاسفانه به نظر میاد امتیازدهی سایت باما جانبدارانه است. حداقل ماشین رو بررسی فنی بکنید
پاسخ
0
0
2