مشخصات فنی سوزوکی سیاز 1.5 لیتر سال 2023 - 2024
سال
پس از آزادسازی مشروط واردات خودرو در سال 1401، شرکت راسا موتور خاورمیانه، اولین واردکنندهای بود که به سراغ محصولات سوزوکی رفت و نخستین محصول وارداتی از برند سوزوکی، سدانی با نام سیاز بود که هر چند از سال 2014 در بازارهای آسیایی حضور داشته اما اولین ورودش به بازار کشورمان، با مدل 2023 بود و اولین سری آن نیز
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
کابین جادار
مصرف سوخت
فضای صندوق 510 لیتری
گیربکس با حالت over drive
نقاط ضعف
واردات محدود
ترمز عقب کاسهای
کمبود آپشن نسبت به چینیهای مونتاژی
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2023 تا 2024مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
4 دنده اتومات با حالت O/Dپیشرانه
4 سیلندر (K15B)حجم موتور
1.5 لیترعملکرد فنی
قدرت
103 اسببخارگشتاور
138 نیوتنمترشتاب
14 ثانیهسرعت
165 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
6 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دومطول
4490 میلیمترعرض
1730 میلیمترارتفاع
1475 میلیمترفاصله محوری
2650 میلیمترحجم باک
43 لیترچرخ جلو
R16چرخ عقب
R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
فرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
7 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USBسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایشگر 4.2 اینچی در صفحه کیلومترایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
کنسول تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
amin 1403/7/22
دو هفته هست این ماشین رو خریدم اولش با کلی بد بینی ولی باید بگم بسیار ماشین فوقالعاده ای هست یک برند اصیل ژاپنی و بسیار بسیار با کیفیت ... باورم نمیشد این موتور کم حجمش اینقدر خوب در سربالایی ها بره ...
پاسخ
0
0
5
Mمحسن 1403/7/3
سلام.تجربه من بعد از ۲۰۰۰ کیلومتر رانندگی در تهران و یک مسافرت به شمال.بسیار نرم و تودسته.هندلینگ خوب.کولر خوب.صندلیها راحت با فضای پا و سر خیلی خوب هم جلو و هم عقب.
مصرف میانگین تو ۲۰۰۰ کیلومتر ۵ ۱ بوده.شتابش خوب.تو سربالاییها اصلا کم نمیاره و من راحت با ۶ سرنشین ۱۲۰ رفتم.گیربکس و موتورش به کم استهلاکی و خراب نشدن معروفه.فضای صندوق عقبش بسیار جاداره و از تیگو ۷ پرو و سراتو آپشنال که داشتم جادارتره.خلاصه بدی ندیدم تا حالا.قشنگ حس ماشین کم خرج ژاپنی رو می گیرین.واقعا همه چیش شرف داره به چینی ها.
در ضمن تو آفریقا به اسم تویوتا بلتا فروش میره میتونین تو گوگل سرچ کنین.
پاسخ
0
0
3
Mمحسن 1403/7/1
تجربه من از ۲۰۰۰ کیلومتر رانندگی در تهران و همچنین جاده چالوس :بسیار ماشین نرم و تودستی هست.هندلینگ خوب.فضای دید عالی.شتاب خوب .کولر بسیار خوب.ما ۴ نفر بزرگ و ۲ کودک تا شمال رفتیم ماشین به هیچ عنوان کم نیاورد.نرمی ماشین کاملا احساس می شه طوری که سرنشینان جلو و عقب هم اذعان کردند.فضای جلو و عقب خیلی بزرگه و همچنین صندوقش از سراتو و تیگو ۷ پرو که داشتم هم بزرگتره.لاستیکهاش برند گودیر می باشد که خیلی نرمه.صمنا میانگین مصرفشم تو این ۲۰۰۰ تا صدی ۵.۱ بوده که واقعا کم مصرف است.
صمنا کد موتور و گیربکس AT این ماشین به کم استهلاکی و خراب نشدن معروفه.خلاصه من بدی ندیدم.
صفر تاصد هم خودم گرفتم ۱۰.۵ بود که تو یوتیوب هم هست.اصالت یه ماشین ژاپنی رو واقعا حس می کنین.حیفه این ماشین رو بذاریم و چینی بخریم.
ضمنا ماشین قبلیم تیگو ۷ پرو و سراتو ۲۰۰۰ آپشنال بود.
پاسخ
0
0
1
ناشناس 1403/6/30
من ۳ماهه ماشین رو تحویل گزفتم دیروز هرچی استارت زدم روشن نشد بهشون زنگ زدم وبعد از ۲۰ ساعت اومدن وچک کردن گفتن باید بره نمایندگی فکر نکنید چون اسمش ژاپنی حتما ژاپنی است این تولید هند است و متاسفانه خدمات پس از فروشش افتضاحه
پاسخ
1
0
0
کاربرحامد 1403/7/1
دوست عزیز خودرودر کشور هند اسمبل و مونتاژ شده و تحت لیسانس برند اصلی فعالیت میکنند مانند خیلی از کمپانیهای بزرگ دنیا که محصولات خود را در کشور چین مونتاز میکنند .. دلیل روشن نشدن خودرو را هم بفرمایید..
0
2
ناشناس 1403/6/22
سلام
من يك هفته هست كه اين ماشين رو خريدم.
صندلي هاي بسيار راحت .مونتاژ عالي.كولر خوب هست ولي عالي نيست.
راه رفتن در سربالايي خوبه در اكسنت يا مثل ٢٠٧و ساير ماشين هاي هم رده خودش.
اصلا مصرفش ٦ليتر نيست و عدد ١١رو نشون ميده
ضبط و بلن گوها واقعا خوب هستن و صداي خبلب خوبي دارن.لاستيك ها خرجي هستن و ايراني نشدن.
شتاب خوبي نداره و براي كسايي خوبه كه يك ماشين باكيفيت و بي درد سر لازم دارن.
صندوق جا داري داره .
پاسخ
0
0
0