تیبا هاچ‌بک یا همان تیبا 2، محصول سال 1392 است؛ یعنی همان سالی که پرایدهای یورو4 به بازار آمدند. این هاچ‌بک ایرانی برخلاف مدل صندوقدارش تنها دو تیپ SX و EX داشت که تیپ SX آن در سال 1396 کنار گذاشته شد. تیبا هاچ‌بک نسبت به سایپا 111، پیشرانه قدرتمندتر، ضرایب متفاوت جعبه‌دنده و ترمزهای قوی‌تری دارد و در مجموع نیز محصول خوش‌فرم‌تری است. همچنین به‌کار گیری فولاد با ضخامت بالا، درهای تقویت شده و ستون‌های دوجداره باعث شده تا تیبا هاچ‌بک، اندکی ایمن‌تر از 111 باشد. عدم تامین گسترده قطعات یدکی، موضوعی است که هنوز خیال برخی مشتریان تیبا هاچ‌بک، از بابتش راحت نیست. سایپا همچنین از بهار 99 عرضه تیبا پلاس را شروع کرد؛ خودرویی که هم امکاناتش بیشتر از تیبا EX بود و هم ظاهرش اندکی با آن فرق میکرد. در قسمت آپشن‌ها، تیبا پلاس به سنسور عقب و مولتی مدیا (با مانیتور و دوربین عقب) مجهز شده بود. در قسمت ظاهری نیز اضافه شدن باربند، شیشه های دودی عقب، سپر دو رنگ جلو و عقب، رینگ جدید، جلوپنجره با قاب استیل، آینه های جانبی طرح کوییک، حذف زه روی درب‌ها، روکش چرم صندلی و نهایتا زیرپایی و کفپوش صندوق سه بعدی از مهم‌ترین تغییرات تیبا پلاس هستند.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • هزینه نگهداری
    • بازار دست‌دوم
    • بهبود ایمنی نسبت به پراید
    • بهبود آپشن ها در تیبا پلاس
  • نقاط ضعف
    • کیفیت ساخت
    • فضای کابین
    • عایق‌بندی کابین
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1393 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر M15
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 87 اسب‌بخار
  • گشتاور 128 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X211)
  • طول 3922 میلی‌متر
  • عرض 1641 میلی‌متر
  • ارتفاع 1484 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2410 میلی‌متر
  • وزن 1040 کیلوگرم
  • حجم باک 41 لیتر
  • چرخ جلو 175/70R13
  • چرخ عقب 175/70R13
  • سایر ویژگی‌ها (رینگ آلومینیومی:سفارشی)
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1393 تا 1395
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر M15
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 87 اسب‌بخار
  • گشتاور 128 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X211)
  • طول 3922 میلی‌متر
  • عرض 1641 میلی‌متر
  • ارتفاع 1484 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2410 میلی‌متر
  • وزن 1040 کیلوگرم
  • حجم باک 41 لیتر
  • چرخ جلو 175/70R13
  • چرخ عقب 175/70R13
  • سایر ویژگی‌ها رینگ فولادی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
قیمت
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 1399 تا 1400
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 5 دنده دستی
  • پیشرانه 4 سیلندر M15
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 87 اسب‌بخار
  • گشتاور 128 نیوتن‌متر
  • شتاب 13 ثانیه
  • سرعت 170 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه هاچ بک کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل اول (X211)
  • طول 3922 میلی‌متر
  • عرض 1641 میلی‌متر
  • ارتفاع 1484 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2410 میلی‌متر
  • وزن 1040 کیلوگرم
  • حجم باک 41 لیتر
  • چرخ جلو 175/70R13
  • چرخ عقب 175/70R13
  • سایر ویژگی‌ها رینگ آلومینیومی
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها
122 دیدگاه

amir.k.k91(941 روز پیش)

سلام.از نظر كيفيت داخلي كابين افتضاحه.بدترین قطعات و توش استفاده كردن.قدرت موتورش عاليه توي سربالايي ها زمين و ميكنه.شتابشم خوبه سرعتشم تا ٢٠٠ ميره.ترمزاش افتضاحه انگار زير پات خالي ميشه،صداي تسمه ها گاها اذيت ميكنه قدرت كولر بخاريش عاليه.در كل بد نيست تو اتوبان كم نمياري باهاش

بیات (921 روز پیش)

ترمز ش را با ترمز ریو عوض کن.

santoz (875 روز پیش)

ترمز تیبای من از مزدام قویتره

saeed84311 (320 روز پیش)

اغراق کردین دوست عزیز

Ghjk00 (218 روز پیش)

ترمزش بد نیست نمیگم عالیه ولی خوبه نسبتا

Tycjg (174 روز پیش)

خب ماشین ایرانی اونم تو این رنج ترمزهاش همینه

Jagh (32 روز پیش)

از ی ماشین ایرانی چی تواقع داری 😂

mokhi68 (10 روز پیش)

برا ترمزش بردمش سر دستگاه دیاگ دیدیم اصلا سیستم ای بی اسشو فعال نکرده بودن،،، برا اونا که میگن ترمزش ضعیفه حتما ی چک بکنن این موردو خلاصه فعالشکرد برام الان میخ میکنه ترمزش عالیه

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab(18 روز پیش)

سلام خسته نباشید . دوستان واسه شماهم تیبا 2 Ex ظبط نداره مدل 1400 .

Javadhemmati(138 روز پیش)

دوستان میخوام تیبا۲ بخرم بعضی ها میگن شاسی هاش ترک میخوره ایا واقعیت داره

abbas0372736150 (132 روز پیش)

آره اگه آب بندی درست نشه شاسی هاش خیلی زود ترک برمیداره

Mostafa5 (42 روز پیش)

الان ماشین های ایران همه شاسی هاشون ضعیف هستند ولی اگر خوب ازش مراقبت میکنی شاسی علکی نمیترکه

VahidReza(46 روز پیش)

تیبا ۲ پلاس یا کوییک آر دنده ای؟

Mostafa5 (42 روز پیش)

کوییک

Arash911(91 روز پیش)

سلام دوستان من می خواستم برای توی شهر تیبا 2 صفر بگیرم و می خوام هاچبک باشه گزینه ی بهتر چی هست ؟

abbas0372736150 (85 روز پیش)

توی شهر گزینه خوبیه حتی برای بیرون شهر هم خوبه،،،با یه ریمپ میتونی هم مصرف سوخت رو به شدت کاهش بدی هم قدرت موتور رو تا ۵ الی ۸ اسب هم اضافه کنی،،چون دارم که میگم توی شهر اصلا مشکل جا پارک نداری چون هاچبکه،،جم جور تره فقط یه مشکلی که داره شعاع گردش فرمانش هست که زیاد هم مشکل خاصی نیس،،البته مثل من بهش عادت میکنی،،امیدوارم کمکی کرده باشم باتشکر از عوامل سایت باما🌹

Rezagfgjbcc(90 روز پیش)

مقایسه تیبا دو و ۲۰۶ تیپ دو امکانات تیبا دو بهتره مثل شیشه برقی عقب و اینه جانبی برقی کیلومتر تیبا ۱۴۰۰ بهتر شده دور رنگ شده و از ۲۰۶ تیپ ۲ خیلی قشنگ تره کیفیت کابین ۲۰۶ بهتره ولی برای تیبا ضخیم تر هست شتاب تیبا دو خیلی بهتر از ۲۰۶ تیپ ۲ . صندلی هر دو از نظر راحتی یکی هستند . مصرف سوخت تیبا تقریبا ۴ درصد طبق شرکت سازنده بیشتره کابین تیبا بزرگتر هست نمای بیرونی عقب تیبا خوشگل تر و جلو ۲۰۶ خوشگل تر نمای بقلی اینه ۲۰۶ قشنگ تر هست . در کل این دو ماشین ضعف و مثبتی دارند . هر دو یکی هستند ولی قیمت کارخانه ای تیبا ۲۰ میلیون ارزان تر هست . تیبا دو سیستم تعلیق نرمی داره از ۲۰۶ کمی نرم تر هست . شتاب تیبا دو صفر مدل ۱۴۰۰ ۱۲.۶ ثانیه هست . موتور تیبا یه تغیرات کوچکی داشته . مثل خروجی دود هدرز . ای سی یو ۳۲ بیتی و کمی صداش کمتر شده . تو دفترچه راهنما موتور تیبا قبلی ۸۷ اسب بخار ولی الان نوشت نزدیک ۸۹ و گشتاور ۱۳۰

abbas0372736150 (85 روز پیش)

سلام بله کاملا درسته چون مدل ۹۵ دارم واقعا عااالیه ولی مدل های امروزی رو نمیدونم ولی با یه ریمپ شتابش به ۱۱ و ۱۰ ثانیه هم میرسه قدرت موتور که دیگه عاالیه،،،،من با یه باک و صندوق پر با ۴ سرنشین تو گردنه قزوین به زنجان راحت میرفتم بدون معکوس کردن،،،راحت باهاش ۱۲۰ تا میرم تو گردنه

SEUNA(142 روز پیش)

سلام دوستان من می خوام تیبا بگیرم نمیدونم خوبه یابد فقط فضای کابین خرج و مخارج برام خیلی مهمه در این گزینه ماشین.خوبی هستش؟

Alireza20si (140 روز پیش)

سلام از نظر کابین کیفیت مواد بکار رفته در حد پرایده(پلاستیک خشک و بی کیفیت) طراحی ساده و صدای موتور در کابین در دور بالا شنیده میشه ولی میشه یه ذره با نمد کاپوت کمترش کرد از لحاظ اپشن نسخه EX خوبه اگه هاچبک میخرید از نظر موتوری خیلی کم خرجه اصلا جای نگرانی نداره مصرف سوختش مناسبه قطعات یدکی و بدنه قیمت خوبی دارن سواری نرمی داره که بنظر من از مهم ترین ویژگیشه

Mehdi1362(150 روز پیش)

خواهش نظرات واقعی رو بگید .چون خیلی ها میان نظرات رو میبین و از رو نظرات شما میرن ماشین میخرن. من الان خودم تیبا دارم. زیاد ماشین جالب نیست با این قیمتها . پارسال من پارس تی فایو صفرداشتم فروختم. کلا ماشین های ایرانی کیفیت ندارن . تیبا فقط مصرف سوختش خوبه و لوازم نسبتاً ارزون....

Sina1385616(157 روز پیش)

ما از این ماشین داریم و خیلی هم از اون راضی هستیم

مانی(1054 روز پیش)

خوب نیست

0585857582227x (437 روز پیش)

تو رنج قیمتی خودش خوبه👍🏻

Mohammad00900 (416 روز پیش)

اصلا نسبت به 206 کارکرده هم نمی ارزه

Tycjg (174 روز پیش)

والا نسبت به پراید خیلی هم‌بهتره

Show More