• مشخصات فنی corolla1.2literturbo
  • مشخصات فنی corolla1.2literturbo
  • مشخصات فنی corolla1.2literturbo
  • مشخصات فنی corolla1.2literturbo
  • مشخصات فنی corolla1.2literturbo
  • مشخصات فنی corolla1.2literturbo

مشخصات فنی تویوتا کرولا 1.2 لیتر توربو سال 2022 - 2024

82 دیدگاه
سال
مقایسه کنید
بعد از بازگشت دوباره تحریم‌ها در سال 1397، نه تنها واردات خودرو ممنوع شد بلکه تویوتا هم فعالیت مستقیمش را در بازار ایران متوقف کرد. به همین دلیل نیز نسل یازدهم کرولا (اتاق E170) حداکثر تا مدل 2016 توسط شرکت «ایرتویا» به کشورمان راه پیدا کرد. اما در سال 1401 و همزمان با آزادسازی مشروط واردات خودرو، شرکت «معین خودرو
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.7
امتیازهای پنج‌گانه
5/10 رانندگی و فنی
7/10 طراحی ظاهری
6/10 کابین و امکانات
6/10 ارزش در مقابل قیمت
8/10 کیفیت

نقاط قوت

استهلاک پایین موتور در مدل 1.5 لیتری
فضای بزرگ کابین و صندوق جادار

نقاط ضعف

کیفیت رنگ بدنه
عدم تفاوت آپشن‌ها در تیپ‌های معین خودرو
حساسیت موتور توربو به کیفیت بنزین
کاهش کیفیت مونتاژ در نسخه‌های تولید چین

وضعیت در بازار ایران

سال های موجود

2022 تا 2024

مشخصات فنی

محور محرک

دیفرانسیل جلو

گیربکس

CVT با 10 دنده مصنوعی

پیشرانه

4 سیلندر توربوشارژ (9NR-FTS)

حجم موتور

1.2 لیتر

عملکرد فنی

قدرت

116 اسب‌بخار

گشتاور

185 نیوتن‌متر

شتاب

12 ثانیه

سرعت

180 کیلومتر برساعت

مصرف ترکیبی

5.6 لیتر در صد کیلومتر

ابعاد و اندازه ها

نوع بدنه

سدان جمع و جور

نوع شاسی

یکپارچه

نسل (کد اتاق)

نسل دوازدهم (E210)

طول

4635 میلی‌متر

عرض

1780 میلی‌متر

ارتفاع

1455 میلی‌متر

فاصله محوری

2700 میلی‌متر

وزن

1340 کیلوگرم

حجم باک

50 لیتر

چرخ جلو

205/55R16

چرخ عقب

205/55R16

سایر ویژگی‌ها

رینگ آلومینیومی

سیستم‌‌ کمکی راننده

کروز کنترل

کروز کنترل هوشمند (ACC)

کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)

کنترل سرعت در سرازیری (HDA)

کنترل کشش (TCS)

کنترل پایداری (ESC)

ضد واژگونی (ROP)

اتو پارک

حالت رانندگی

سایر ویژگی‌ها

سیستم هشدار دهنده‌

سنسور جلو

سنسور عقب

سنسور باران

سنسور فشار باد تایر (TPMS)

سنسور خواب‌آلودگی راننده

رادار نقطه کور (BSD)

رادار تغییرلاین (LDW)

رادار تصادف جلو (FCW)

رادار تصادف عقب (RCTA)

رادار تابلوخوان (TSR)

سایر ویژگی‌ها

سیستم‌های ترمز

توزیع نیرو ترمز (EBD)

ترمز ضدقفل (ABS)

ترمز با نیروی کمکی (BA)

ترمز پارک برقی (EPB)

ترمز اضطراری هوشمند (AEB)

سایر ویژگی‌ ترمز

اتوهلد

سیستم‌ روشنایی

دی‌لایت

اتولایت

نوربالا اتومات

ارتفاع نور اتومات

چراغ مه‌شکن جلو

چراغ مه‌شکن عقب

چراغ چرخشی

چراغ شور

چراغ جلو

هالوژن

سایر ویژگی‌ روشنایی

تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو

فرمان

نیروی کمکی

برقی

دکمه‌های کنترلی

حساس به سرعت

پدل شیفتر

گرمکن فرمان

سایر ویژگی‌ فرمان

مالتی مدیا

سیستم صوتی

6 اسپیکر

مانیتور

8 اینچی لمسی

نویگیشن

هدآپ

دوربین عقب

دوربین جانبی

دوربین 360

دوربین شب

قابلیت پشتیبانی

Android Auto - Apple CarPlay

سایر ویژگی‌ مالتی مدیا

نمایشگر 4.2 اینچی صفحه کیلومتر

ایمنی کابین

مجموع ایربگ‌ها

7

ایربگ راننده

ایربگ زانویی راننده

ایربگ سرنشین جلو

ایربگ زانویی سرنشین جلو

ایربگ پرده‌ای

ایربگ جانبی جلو

ایربگ جانبی عقب

پشت‌سری فعال

سایر ویژگی‌ ایمنی

رفاهی کابین

ورود بدون کلید

استارت دکمه‌ای

سیستم تهویه

دیجیتال با فیلتر PM2.5

کول باکس

صندلی‌ راننده

6 حالته دستی

صندلی سرنشین جلو

4 حالته دستی

ویژگی صندلی عقب

تاشو دوتکه

گرمکن صندلی

سردکن صندلی

ماساژور صندلی

روکش صندلی

پارچه

ایزوفیکس صندلی

خروجی 12 ولت

صندوق برقی با جک

صندوق پران هوشمند

سایر ویژگی‌ کابین

آینه، شیشه‌ و اتاق

آینه عقب الکتروکرومیک

آینه جانبی تاشو برقی

آینه جانبی با تنظیم برقی

سقف پانوراما

سانروف

سایر ویژگی‌ ظاهری

درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.

رقبای تویوتا کرولا 1.2 لیتر توربو در بازار

جی ای سی امپو 1.5 لیتر توربو

جی ای سی امپو 1.5 لیتر توربو

مقایسه
هیوندای النترا 1.6 لیتر

هیوندای النترا 1.6 لیتر

مقایسه
دیدگاه کاربران
آرمانcorolla 1404/2/15
من قبلا جک اس 5 توربو 2000 هم داشتم و الان کرولا 1200 زیرپامه و عجیب اینه که در شتابگیری در سرعت های بالا مثلا ار 130 تا 170 در سربالایی از جک ای 5 خیلی سرتر هست. نرمی و راحتی عالیه. کیفیت هم به نظرم خوبه و دو سه سال دیگه میبینید که مردم میفهمند حرفای این دلال ها و کسانی که این کرولا را ندارند مفت و بی ارزش بوده
پاسخ
0
0
0
Pejmansepehrdad 1404/2/12
سلام به همه هموطنهای که میخوان واقعا بدونن این ماشین ارزش خرید داره یا نه؟ لطفا تا انتها مطالعه بفرمایید من شهریور پارسال نسخه توربو رو از معین خودرو تحویل گرفتم اولا تنها وارد کننده کرولا در بازار که سابقه خوبی تو واردات و خدمات پس از فروش داره همین معین خودرو هست تمام تجهیزات و سازو کار خدمات با استاندار پورشه آلمان طراحی شده و بسیار تو کارشون با دقت و وسواس هستن اما در مورد خود ماشین تو این حدود یکسالی که از رانندگی با این ماشین تجربه دارم توضیح میدم: بسیار شتاب خوبی داره شما باید به عدد گشتاوری که تولید میکنه تجه کنید نه به حجم موتور تو سربالایی با سرنشین کامل و صندوق پر هیچ احساس کمبودی نمی‌کنید خیلی راحت سینه کش میره بالا، بسیار ماشین ترم و خوش دست و بی سروصدا و واقعا بی آزاره کیفیت متریال کابین قابل قبوله بیشترین آپشن و تو ماشینهای سدان وارداتی داره فصای کابین براس سرنشین عقب عالیه حجم صندوق خیلی خوبی داره مصرف سوخت واقعا مناسبی داره تو شهر ترافیک صدی 6 میسوزونه سیستم استارت استاپ داره و به محض اینکه تو ترافیک میمونی ماشبن اتومات خاموش میشه و تا پدال گاز رو فشار میدی در مثری از سانیه ماشین روشن میشه و ادامه مسیر میدین تو مسافرت‌های که باحاش رفتم از کیفیت موتور و نرمی ماشبن هرچی بگم کم گفتم، اما در مورد چینی بودن اولا دوستان بدونین شما دارین برند تویوتا سوار میشید دقت کنید بقیه دنیا هیچ شباهتی به کشور ما نداره وقتی میگین چین یعنی فقط کارگر و هزینه پایین تولید نه کیفیت پایین من سالهاست که تو یک شرکت نفتی کار میکنن و بالای 50 درصد همکارام چینی هستن مردمان بسیار سختکوش و منظبت و دقیقی هستند،متاسفانه وقتی صحبت از ماشین چینی و قیاس میشه فراموش میکنید که این ماشین‌ها ی به اصلاح چینی دارن در کارخانه های داخل کشور تولید میشن یعنی همون ایران خودرو و سایپا با نشان چینی ها همین برندها وقتی تو چین تولید میشن با کیفیت بالا به اروپا و آمریکا صادر میشن این ملت با سختکوشی تونستن اقتصاد دنیا رو فتح کنند، هزینه‌ای تولید برای تویوتا از هر لحاظ تو چین پایین‌تر از خود ژاپن هست همین تویوتا وقتی برند لوکسش که لکسوس باشه در بعضی مدلها تو ژاپن تولید میشه چون میتونه با هزینه ساحت بالاتر ولی قیمت بالاتری بفروشه پس سود داره ولی برای کرولا میره با لایسنس و کنترل کیفیت و سرمهندس» ژاپنی تو چین تولید میکنه تا هزینه تموم شده تولید رو بیاره پایین و برای بازار هدف به لحاظ کم بودن فاصله ارسال و کاهش هزینه حمل و نقل قیمت رقابتی بفروشه تو کل خاورمیانه همین تویوتا های مونتاژ چین داره فروخته میشه تویوتا تو چین خط تولید مختص ایران نداره در ضمن بدونین وارد کننده‌ها مستقیم از کارخانه ها تو چین ثبت سفارش نمیکنن چون بسیار زمان‌بر خواهد شد از واسطه‌ها تو امارات و کشورهای حاشیه خلیج فارس خرید میکنن، من حدود ده سال از دوران مارین تو شرمت رو تو کیش و برای مارهای مهندسی دکل های نفتی منطقه سپری کردم کلی ماشبن کره‌های و ژاپنی شرکت داره که برای رفت و آمد تو کیش ازشون استفاده میکردیم از کرولاهای مدل 2009دبگیرین تا 2019 هیچ فرقی بین ماشبن من با کیفیت اونها نیست باور کنید، کروهای جدید بسیار جذاب‌تر و زیباتر شدن و خیلی طراحیشوندشبیه مدل های کمری چند سال پیش شده به لحاظ آپشن خیلی خوبه من یک آپشن دستیار صوتی تو ماشبن هست که خیلی دوست دارم خیلی از فرامین ماشبن از کم و زیاد کردن صدای سیستم صوتی بالا پایین شدن شیشها و موتور و خیلی کارهای دیگه رو میتونین با فرامین صوتی و به زبان انگلیسی فقط به ماشین بگین و انجام میده، خلاصه کنم من بسیار از سواری این ماشین از هر لحاظ رازی هستم موقع سرویس اولیه هم خیلی شیک و بسیار منظم و محترمانه تو معین خودرو انجام شد و ماشبن من در کنار پوشه‌های چند ده میلیاردی با همون عزت و احترام سرویس شد، امیدوارم هر کسی که این ماشبن رو واقعا سوار شده و تجربه داره نطر بده و خریداری رو که میخواد این ماشبن رو داشته باشه از یکدخوروی ایمن و با کیفیتبا نطرات اشتباه گمراه و محروم نکنه، ممنون که مطالعه کردین.
پاسخ
0
0
1
Mojtababidi 1404/1/24
دوستان من کرولا توربو ۲۰۲۳ دارم . دوتا ماشین قبلی من هم دو مدل پریوس بود. بهتره بدونید پریوس های من مونتاژ خود ژاپن بود(برخلاف حتی کرولاهای ۲۰۱۵ که اکثرا مالزی ان). نرمی و هندلینگ کرولا توربو منو یاد نرمی پریوس میندازه . وقتی تو جاده هوس میکنی قدرت موتور رو به چالش بکشی هیچ فرقی بین موتور این ماشین و النترا ۲۰۰۰ نمیبینی. کیفیت متریال با پریوس فرقی نداره . بخدا شک دارم اینایی که منفی نوشتن اصلا با ماشین رانندگی کردن یانه؟! البته میدونم که با ورود کرولا توربو به بازار ، عاشقان برندهای چینی شروع به جوسازی علیه این ماشین تو اینستاگرام و سایر شبکه ها کردن. عملکرد رادارهای تصادف جلو و نقطه کورش عالیه من تو جاده تست کردم. هندلینگش عالیه بخدا احساس میکنی کامل رو جاده مسلطی مصرفش رو تست کردم تو جاده با ۵ "پنج" سرنشین و" صندوق تا خرخره پر" از کاشان تا تهران مصرفم شد ۶.۳ درصد(تازه چن بار با ماشینای دیگه کل هم انداختم). هیچ موردی از کوچکترین حساسیت موتور به بنزین عادی گزارش نشده تا حالا و البته که بنزین تهران و شهرای بزرگ هم یورو۴ هست و باکیفیت
پاسخ
0
0
3
OmidTEHARNI 1404/1/18
با سلام من دیپلم مکانیک خودرو و کارشناس ار شد شیمی هستم. نکته این که شرکت تویوتا ژاپن 2 کارخانه با مالکیت 50 درصد در کشور چین تاسیس کرده و از سال 2003 بخش زیادی از تولیدات این شرکت ها صادر شده است. نکته دیگر این که حتی ما نمیدونیم تویوتاهای سال 2003 به بعدی که در خاورمیانه امده از کجا امده.... و در سالیان گذشته رسانه اینقدر قدرت نداشته که ما بدانیم تویوتا یا مزدا و دیگر خودروها کجا تولید شده اند. و شاید بد نباشد گریزی به شرکت اپل بزنیم که در کشور چین تولید میشوند و تمام موبایل های اپل= چینی هستند. خودرو تویوتا کروالا 1.2 لیتر-توربو و دارای اینتر کولر- اتاق E210 از سال 2019 تا به امروز به عنوان یک سدان اقتصادی طراحی و تولید شده است . مصرف کم سوخت =ترکیبی 5.5 لیتر در 100 کیلومتر-فضای داخل کابین بزرگ و صندوق عقب جا دار-داشتن ایربگ جلو و جانبی از ویژگی های این خودرو است. من مرداد 1403 تحویل گرفتم و 8000 کیلومتر با ماشین راه رفتم-و تا سرعت 195 کیلومتر رو در اتوبان ایمن و خلوت غدیر تست گرفتم. البته کیلومتر شمار خودرو تا عدد 240 طراحی شده و شاخص سرعت تایرها که V و از شرکت هانکوک هستند نشان میدهد این ماشین توان سرعت گرفتن تا 240 کیلومتر را دارد. نکته اینکه در سرعت 160 کیلومتر هم با تغییر نسب دنده روبرور شدم و دور موتور به زیر 2 کاهش پیدا کرد. گیربکس CVT هوشمند این خودرو به گونه ای طراحی شده که دور موتور در هر سرعتی در حالت پایدار جاده زیر 2 قرار دارد-که سبب میشود شما هیچ صدای اضافه ای از موتور خودرو نشنوید. با نگاهی به زیر ماشین مشخص میشود : اتصال چرخها بسیار محکم و ماشین بسیار پایدار است.ضمنا شاسی اصلی ماشین همچون گذشته از ورق ضخیمی تشکیل شده که وزن ماشین گویای این حقیقت است. و تمام زیر ماشین بسته و محل اگزوز عایق دوبل شده است. سیستم صوتی خودرو - نویگیشن دارد ولی متاسفانه در کشور ما فعال نمیشود. با داشتن رادار هوشمند و سیستم اعلام تصادف از جلو.ِ دو بار از تصادف من جلوگیری کرده است. کروز کنترل تطبیقی با هر سرعت و رادار بین خطوط از ویژگی هایی خوبی است که سبب شده با ارامش بیشتری رانندگی کنید. در مورد موتور خودرو با توجه به اینکه ما عادت به استفاده از موتور با حجم بالاتر و شتابگیری سریعتر و استفاده از گیربکس دستی داریم-احساس میکنیم ماشین کند به نظر میرسد- ولی همین کافی است که بدانید وقتی در اتوبان قرار گرفتید و چشمتان به کیلومتر میافتد شما بالای 120 کیلومتر سرعت دارید- در نظر داشته باشید ماشین سواری و با ارامش سوار هستید نه یک خودرو سوپر اسپرت و یا آفرودی. در مورد رنگ خودرو نظر خاصی ندارم و در تخصص بنده نیست قطعا میشود با روکش سرامیک و غیره محافظت بیشتری از بدنه داشت. اگر صندلی ها چرمی بودند قطعا چشم نوازتر میشد- ولی به علت قرار گیری ایربگ جانبی در صندلی ها-شرکت معیین خودرو گفتند مجاز به استفاده از روکش چرمی نیستید.
پاسخ
1
0
5
آرمانcorolla 1404/2/15
دوست کرامی منم کرولا توربو دارم . نرمز اضطراریش فوق العاده عالی و حرفه ای عمل میکنه
0
0
aliiiiiiiiiiialiiiiiii 1404/1/6
باسلام خدمت دوستان من ماشین رو ششماهه گرفتم ، ماشین بسیار نرم و راحتیه ، جادار و مطمئن و تجهزات ایمنی خیلی خوبی داره ، کیفیت هم با تویوتا های نسل قبل هیچ فرقی نداره علاوه بر اون امکاناتش خیلی خوب و بالاست از خریدنش پشیمون نمیشید
پاسخ
0
0
2