کرولا 1.8 هیبرید یکی از مدلهای پرطرفدار وارداتی است که در سال 1403 پا به بازار کشورمان گذاشت. این خودرو شباهتهای بسیار زیادی با لوین هیبریدی دارد و به نوعی نمیتوان آنها را از هم جدا دانست.
از لحاظ مشخصات فنی، کرولا هیبرید دارای یک موتور تنفس طبیعی با قدرت تقریبی 96 اسببخار به همراه یک موتور الکتریکی با قدرت تقریبی
امتیاز کارشناسان باما
راهنما
امتیاز نهایی 10 / 6.6
امتیازهای پنجگانه
نقاط قوت
صندوق عقب 470 لیتری
سیستم خودران سطح 2
پلتفرم مشترک با لوین هیبرید
نقاط ضعف
حذف برخی آپشنها در نسخه وارداتی
کمبود امکانات رفاهی (نسبت به قیمت)
تریم های تویوتا کرولا هیبرید
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
2023 تا 2024مشخصات فنی
محور محرک
دیفرانسیل جلوگیربکس
E-CVTپیشرانه
4 سیلندر (8ZR) با 1 موتور الکتریکیحجم موتور
1.8 لیترعملکرد فنی
قدرت
135 اسببخارگشتاور
185 نیوتنمترشتاب
9.8 ثانیهسرعت
160 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
4.1 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
سدان جمع و جورنوع شاسی
یکپارچهنسل (کد اتاق)
نسل دوازدهم (E210)طول
4635 میلیمترعرض
1780 میلیمترارتفاع
1435 میلیمترفاصله محوری
2700 میلیمتروزن
1385 کیلوگرمحجم باک
43 لیترچرخ جلو
195/65R15چرخ عقب
195/65R15سایر ویژگیها
رینگ آلومینیومیسیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
3 حالته (اکو - اسپرت - برقی)سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور پارک جلو
سنسور پارک عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار ماندن در لاین (LKA)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
رادار حرکت در ترافیک (TJA)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
اتوهلدسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
LEDسایر ویژگی روشنایی
تنظیم ارتفاع نور چراغ جلوفرمان
نیروی کمکی
برقیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
6 اسپیکرمانیتور
10.25 اینچی لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - Android Auto - CarPlayسایر ویژگی مالتی مدیا
صفحه کیلومتر دیجیتال 7 اینچی - نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
6ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
اتومات با فیلتر PM2.5 - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
6 حالته دستیصندلی سرنشین جلو
4 حالته دستیویژگی صندلی عقب
زیرآرنجی تاشوگرمکن صندلی
سردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
پارچهایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
Hajar0279 2 روز پیش
سلام دوستان
من دقیقا یکساله این ماشینو سوارم و نزدیک ۳۱ هزارتا باش روندم، تجربمو در اختیارتون میذارم:
بنده آدم حساسی نسبت به ماشین هستم و ۳۰ ساله رانندگی میکنم و با خودروهای زیادی تجربه رانندگی دارم
موتور و گیربکسش آیسین ژاپنه و بقیش رو اصلا فکر کن چینیه که چه اهمیتی داره؟ البته تحت قرارداد و نظارت ژاپن در چین مونتاژ و تولید میشه. کیفیتش نسبت به قیمت مناسبه و بنظرم تو این رنج بهترین گزینه است.
بعد از کمری و سوناتا سومین ماشین هیبریدمه که سوار میشم، پیشرفت تکنولوژی توش بسیار محسوسه هرچند بنده با هوش مصنوعیش به شدت مشکل دارم و سنت گرا هستم
رادار تشخیص عابر پیاده و رادار جلو هر کدوم جداگانه چندین بار از تصادف نجاتم دادن، کروز هوشمندش بسیار دقیق عمل میکنه. در مقایسه با شش سیلندر هیچ حرفی برای گفتن نداره و کمری هیبرید از این قدرتمندتره ولی اون جوون پسند نیست و سنگینه ولی این ماشین چالاکه؛ شتابشو تو تنظیمات میتونین زیاد کنین و کمی لذت ببرین. داخل کابین بخصوص جلو پای عقب بسیار جاداره ولی آدم قد بلند عقب اذیت میشه. روی ۱۷۵ سرعت قفله؛ ایسیو رو دادم ترکوندن ولی نتونستن بازش کنن. اول تعادل نداشت تو سرعت بالا (نسبت به خودش) و مرتب زیرش میگرفت چون لاستیکای فابریکش افتضاح بودن، اونا رو دو مرتبه سایز بزرگ کردم تا به تعادل و ارتفاع دلخواهم رسید الان دیگه زیرش گیر نمیکنه و راحت میتونم بزنم تو سر فرمون تو هر سرعتی که میره پیشنهاد میکنم ۱۶ ۵۵ ۲۲۵ کره بندازین زیرش البته بجز نکسن که مزخرفه. سنسور عقب بستم و نبود رادار نقطه کور اذیتم میکنه. شیشه هاشو تست کردم بجز شیشه جلو هیچجوری و با هیچ ضربه ای نمیتونی بشکنیش ولی کیفیت شیشه جلو معمولیه و البته با ۶ ۲۰۰ ملیون فابریکیش نصب شد روش. گاز ندی رو مود اکو ۳ ۵ و اگه کلا تخته گاز رو مود پاور بری حدود ۷ میسوزونه. بدنه بسیار محکمی داره ولی کیفیت رنگش مالی نیست. صندلیهای راحتی نداره ولی دادم فوم برای گودی کمر اضافه کردن و روکش مخمل انداختم خوب شد. هر بنزین آشغالی توش بریزی میسوزونه ولی اگه بنزین بد میزنین یکی در میون اکتان خوب بزنین. واسه تو شهر عالیه البته راننده های بی فرهنگ گاهی بهت حال میدن. آب رادیاتورش رو حتما کولانت و روغن موتور آیسین صفر بیست بریزین. بادشو باید کمی بالا قرار بدین که سنسوراش ارور نده که همه ماشینای سنسوردار همینطورن. سیستم هیبریدش خیلی کارآمد و مفید و پیشرفته است بطوریکه اگه ریستش کنین و کم گاز بدین و روی مود اکو برونین یک باک حدود به ۹۰۰ کیلومتر میبردتون، اگه شهری رانندگی میکنین اصلا یادتون میره بارقبلی چه موقع و کجا بنزین زدین، تو ترافیک بیشتر موتورتون خاموشه و با برق میره. ماشین گرم باشه و باتریها حداقل نصف یا بیشتر باشن و کم گاز بدین حتی رو سرعت ۱۲۰ هم با برق میره تا دقایقی.کلا ماشین خیلی پیچیده ای نیست بلکه ساده است و همین باعث عمر بالا میشه براش. تمام آپشناش رو میتونین بازار آزاد روش نصب کنین و بصورت فابریکی فولش کنین هر چند کمی هزینش زیاده. ترمزهای خوبی داره و ترمز کمکی اضطراریش وحشتناک قویه! تمام لوازم یدکیش در همین ایران داره فراوون میشه و البته در عراق و دبی بسیار بیشتر هست. تو عراق خیلی تاکسیش کردن و بعد دو سال استفاده بسیاررراضی هستن و راننده هاش میگن امنیت بالائی داره. نسخه الیت این ماشینو واسه ایران نزدن و با اونها که تو عراقه هیچ تفاوتی نداره. امیدوارم نظرم مفید بوده باشه و هرکس بتونه ماشین دلخواهشو سوار شه
پاسخ
0
0
1
رضامراد 1404/9/22
دوست عزیز شما ماشینی که تازه تحویل گرفتین رو کی فرصت کردین از نظر دوام و استهلاک بسنجید؟؟ ده سال روندید یا صدها هزار کیلومتر رانندگی کردید؟
پاسخ
0
1
0
رضا هاشمی 1404/9/14
مگه ژاپنیش رو سوار شدی که میگی تفاوت نداره؟
پاسخ
0
1
0
F401 1404/9/7
سلام
سنسور جلو و عقب سفارشی هست؛ذکر نکردین
پاسخ
0
0
1
Saeid83 1404/8/18
من تازه مدل پایونیر رو تحویل گرفتم. از نظر دوام، استهلاک و کیفیت کلی هیچ تفاوت محسوسی با ژاپنی نداره.
با اختلاف از خودروهای چینی از نظر کیفیت در رانندگی بهتره.
و آپشن هایی که داره دقیقا اونایی هست که بدرد بخور هستند.
و آپشن هایی که ازش کم کردن دقیقا همونهایی هست که ارزش پول دادن رو ندارند، مثل گرمکن یا سانروف
پاسخ
1
2
0
Hajar0279 2 روز پیش
مثلا سانروف که در پایونیر حذف شده ازرش پول دادن نداره؟ضمنا این ماشین از ۲۰۲۳ مدل ساخت ژاپنی نداره (همه مونتاژ چینه) که باش مقایسه بشه. تویوتا کلا ساده هست و آپشنائی که حتی الیت داره چین اضافه کرده، تویوتا آپشنال لگسوسه. ولی با جمله (با اختلاف از خودروهای چینی از نظر کیفیت در رانندگی بهتره) موافقم. آقایون این تویوتا ست فقط اسمش یه سر و گردن از ماشینای چینی بالاتره. ضمنا الان کلیه ماشینا مصرفی و نسبت به مدلای قبلی ضعیفترن. حتی بنز جدیدا هم به پای مدل ۲۰۱۸شون نمیان
0
0






