XP150 دومین نسخه یاریس از نسل سوم بود که تنها در برخی کشورهای آسیایی فروخته می‌شد؛ بازارهایی که عمدتا در آسیای شرقی و جنوب شرقی قرار داشتند مانند تایوان، چین، تایلند، سنگاپور، اندونزی، فیلیپین. یاریس که در برخی کشورهای آسیایی، تویوتا آن‌را با نام Vios نیز عرضه می‌کند، در این نسل شباهت زیادی به هاچ‌بک‌های اسپرت جهان پیدا کرده بود به‌خصوص به نسل سوم فورد فوکوس. یاریس XP150 همانند مدل‌های گذشته یاریس هاچ‌بک، کمبودهای مهمی در بحث امکانات دارد و به معنی واقعی، یک هاچ‌بک «کاملا اقتصادی» است.

ادامه...
  • رانندگی و عملکرد فنی
  • طراحی ظاهری
  • کابین و امکانات
  • ارزش در مقابل قیمت
  • کیفیت
  • نقاط قوت
    • تعلیق نرم
    • مصرف سوخت
    • کیفیت ساخت بالا
  • نقاط ضعف
    • واردات محدود
    • عدم بهبود امکانات نسبت به نسل دوم
وضعیت در بازار ایران
  • مدل‌های موجود 2014 تا 2016
مشخصات فنی
  • محور محرک دیفرانسیل جلو
  • گیربکس 4 دنده اتومات
  • پیشرانه 4 سیلندر
  • حجم موتور 1.5 لیتر
عملکرد فنی
  • قدرت 107 اسب‌بخار
  • گشتاور 141 نیوتن‌متر
  • شتاب 11.5 ثانیه
  • سرعت 175 کیلومتر برساعت
  • مصرف ترکیبی 7.3 لیتر در صد کیلومتر
ابعاد و اندازه ها
  • نوع بدنه سدان کوچک
  • نوع شاسی یکپارچه
  • نسل (کد اتاق) نسل سوم (XP150)
  • طول 4300 میلی‌متر
  • عرض 1690 میلی‌متر
  • ارتفاع 1460 میلی‌متر
  • فاصله محوری 2550 میلی‌متر
  • وزن 1060 کیلوگرم
  • حجم باک 42 لیتر
  • چرخ جلو 185/60R15
  • چرخ عقب 185/60R15
  • سایر ویژگی‌ها
سیستم‌‌ کمکی راننده
  • کروز کنترل
  • کروز کنترل هوشمند
  • کنترل ایستایی در سربالایی
  • کنترل سرعت در سرازیری
  • کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • ضد واژگونی
  • اتو پارک
  • حالت رانندگی
  • سایر ویژگی‌ها

7 دیدگاه

Drm(126 روز پیش)

بصورت پیش فرض روی درایو مد اکو هستش و سواری بسیار نرم و هندلینگ فوق العاده ای داره و البته بیصدا، تا وقتیکه بذاری روی ترونیک D3 که اون سامورایی بودن تویوتا با یه موتور کوچیکه ۱۵۰۰ سی سی ،، متعجب ت کنه،، قبلش مزدا۳نیو ۹۶ داشتم ، ولی درعمل نه روی کاغذ ، شتابو قدرتشون برابر ،، نرمی و راحتیه این خیلی بیشتر و قابل قیاس نیست،، تازه فهمیدم تویوتا رو فقط باید با بنزو بی ام و مقایسه ش کرد اپشناش هم در حد کیلس و اینه تاشو کمه بنظرم ایکاش حداقل یه سانروف هم میذاشتن براش

سیاوش اسدی(751 روز پیش)

موتور و گیربکس بسیار ابتدایی و در حد تندر نود اتومات. برند تویوتا، طراحی و آپشن های مناسب. فقط برای داخل شهر و ترافیک مناسب است. برای مسافرت و جاده خودرو مناسبی نیست. علیرغم کیفیت مناسب خودروهای بسیار بهتری در بازار کراس اوور های مونتاژ داخل در این محدوده قیمت وجود داره.

Omid9313 (690 روز پیش)

نه آقا سیاوش،پژو ۲۰۰۸ خوبه پس!!

00Arman (562 روز پیش)

معلومه این ماشین رو نه دیدی و نه سوار شدی که با آل 90 مقایسه میکنی

Hamidnikzad (303 روز پیش)

من دو سال و نیم داشتم انصافا اصلا با L90 قابل مقایسه نیست. در عین حال که پایین ترین ماشین تویوتا است، ولی سیستم تعلیق و ایمنی فوق العاده ای داره. من مشهد و تبریز و چندین بار شمال رفتم، تو جاده هیچ مشکلی نداره. مصرف نسبتا پایین، استهلاک فوق العاده پایین، ایمنی بالا و پرفورمنس (در این کلاس قیمت) خیلی مناسب.

nikpoosh1(827 روز پیش)

دوستان که یاریس دارن میتونم روش کروز هم نصب کنند. من ۲۰۱۵ دارم نمایندگی گفت نمیشه ولی یکی رو پیدا کردم تو این زمینه متخصصه

00Arman (562 روز پیش)

کدوم شهر نصب کردید؟ چقدر هزینه شده