مشخصات فنی یوآز پاتریوت دنده ای سال 1400 - 1401
سال
سال 1395 و در جریان نمایشگاه خودرو تهران بود که برای نخستینبار با برند UAZ در کشورمان آشنا شدیم. اما نه در آن تاریخ بلکه از سال 1400 بود که شرکت «سروش دیزل مبنا» عرضه این شاسیبلند روسی را آغاز کرد. پاتریوت که با نام یواز 3163 هم شناخته میشود، در سال 2005 متولد شد و یوآز در سال 2013
0%
0%
0%
0%
0%
نقاط قوت
قابلیت آفرود
فضای جادار کابین
قابلیت حمل بار تا 525 کیلوگرم
نقاط ضعف
تعداد ایربگها
ترمز عقب کاسهای
خدمات پس از فروش
کمبود تجهیزات رفاهی
ارزش قیمتی در مدل دندهای
نداشتن سانروف (نسبت به رقبا)
وضعیت در بازار ایران
سال های موجود
1400 تا 1401مشخصات فنی
محور محرک
دو دیفرانسیل پارت تایم 3 حالته با قفل الکترونیکی محور عقبگیربکس
5 دنده دستیپیشرانه
4 سیلندر (ZMZ40906)حجم موتور
2.7 لیترعملکرد فنی
قدرت
134 اسببخارگشتاور
217 نیوتنمترسرعت
170 کیلومتر برساعتمصرف ترکیبی
11.5 لیتر در صد کیلومترابعاد و اندازه ها
نوع بدنه
شاسی بلند متوسطنوع شاسی
مستقلنسل (کد اتاق)
نسل دوم - فیس لیفتطول
4785 میلیمترعرض
1900 میلیمترارتفاع
1910 میلیمترفاصله محوری
2760 میلیمتروزن
2125 کیلوگرمحجم باک
68 لیترچرخ جلو
235/75R16چرخ عقب
235/75R16سایر ویژگیها
سیستم کمکی راننده
کروز کنترل
کروز کنترل هوشمند (ACC)
کنترل ایستایی در سربالایی (HSA)
کنترل سرعت در سرازیری (HDA)
کنترل کشش (TCS)
کنترل پایداری (ESC)
ضد واژگونی (ROP)
اتو پارک
حالت رانندگی
1 حالته (آفرود)سایر ویژگیها
سیستم هشدار دهنده
سنسور جلو
سنسور عقب
سنسور باران
سنسور فشار باد تایر (TPMS)
سنسور خوابآلودگی راننده
رادار نقطه کور (BSD)
رادار تغییرلاین (LDW)
رادار تصادف جلو (FCW)
رادار تصادف عقب (RCTA)
رادار تابلوخوان (TSR)
سایر ویژگیها
سیستمهای ترمز
توزیع نیرو ترمز (EBD)
ترمز ضدقفل (ABS)
ترمز با نیروی کمکی (BA)
ترمز پارک برقی (EPB)
ترمز اضطراری هوشمند (AEB)
سایر ویژگی ترمز
کنترل ترمزها در پیچ (CBC) - ترمز عقب کاسهایسیستم روشنایی
دیلایت
اتولایت
نوربالا اتومات
ارتفاع نور اتومات
چراغ مهشکن جلو
چراغ مهشکن عقب
چراغ چرخشی
چراغ شور
چراغ جلو
هالوژنسایر ویژگی روشنایی
تنظیم برقی ارتفاع نورفرمان
نیروی کمکی
هیدرولیکیدکمههای کنترلی
حساس به سرعت
پدل شیفتر
گرمکن فرمان
سایر ویژگی فرمان
مالتی مدیا
سیستم صوتی
4 اسپیکر - هندزفریمانیتور
مانیتور لمسینویگیشن
هدآپ
دوربین عقب
دوربین جانبی
دوربین 360
دوربین شب
قابلیت پشتیبانی
Bluetooth - USB - MP3 - SD cardسایر ویژگی مالتی مدیا
نمایش خطوط کمکی پارک با حرکت فرمانایمنی کابین
مجموع ایربگها
2ایربگ راننده
ایربگ زانویی راننده
ایربگ سرنشین جلو
ایربگ زانویی سرنشین جلو
ایربگ پردهای
ایربگ جانبی جلو
ایربگ جانبی عقب
پشتسری فعال
سایر ویژگی ایمنی
رفاهی کابین
ورود بدون کلید
استارت دکمهای
سیستم تهویه
دیجیتال - دریچه تهویه عقبکول باکس
صندلی راننده
تنظیم دستیصندلی سرنشین جلو
تنظیم دستیویژگی صندلی عقب
تاشوگرمکن صندلی
جلو - عقبسردکن صندلی
ماساژور صندلی
روکش صندلی
چرمایزوفیکس صندلی
خروجی 12 ولت
صندوق برقی با جک
صندوق پران هوشمند
سایر ویژگی کابین
آینه، شیشه و اتاق
آینه عقب الکتروکرومیک
آینه جانبی تاشو برقی
آینه جانبی با تنظیم برقی
سقف پانوراما
سانروف
سایر ویژگی ظاهری
درصورت مشاهده اطلاعات نادرست ما را در جریان بگذارید.
aaaamm 1403/9/10
سلام بر عزیزان.خواستم درباره این ماشین نظراتی بدم که احتمالا بدردتون بخوره.یوآز ماشین محکم و بسیار با دوامیه یعنی میتونه تو رنج قیمت پاشین،ماشینی باشه که با دوامه و آفرودی هم هست.مناسب کسیه که بیراهه نورد هست و ماشین رو تو دل دشت و صحرا میبره،ولی اگر این ماشین رو از بخاطر نرمی ولی در عین حال قدرتمند میخواید،بهتره هرچه سریعتر گزینتون رو عوض کنین.حالا اگر با این مشکلات کنار بیایم،این سوال برامون پیش میاد که چرا یه همچین ماشینی که تو جنگ روسیه و اوکراین استفاده میشه و قیافه و آپشن بروزی نداره،چرا باید تو ایران فروخته بشه؟علتش جور بودن جنس هست،یعنی همینطوری دست رو یه محصول بردن بعدش آوردن ایران..نسبتا قیمت مناسبی نسبت به امکانات آفرودیش و دوامش داره ولی نسبت به راحتی،زیبایی و آپشناش نه،پاتریوت علاوه بر دوام و امکانات آفرودی،عیب هایی داره که به راحتی قابل رفع نیس،مثلا قدرتش نسبت به وزنش خیلی کمه و کشش جالبی نداره و میشه گفت ماشین کندیه،خشکه و کوبش داره،قیافه جذابی نداره،تقریبا فاقد آپشن های راحتیه{اگر از گرمکن هاش صرف نظر کنیم}،اصلا مناسب آب هوای ایران نیست{بخاری خیلی خوب ولی کولر افتضاحی داره}و موتور و گیربکسش مناسب آب و هوای سرد روسیه ساخته شده و در ایران داغ میکنه{حتی با وجود 3 تا فنی که داره}.در کل برای افرادی که آفرود از این ماشین میخوان مناسبه ولی برای جوانان یا افرادی که برای خوانواده این خودرو رو میخوان ،مناسب نیست.
پاسخ
0
0
0
ناشناس 1403/7/22
این ماشینو من دو ساله دارم و واقعا بی نظیره همه جا هم باهاش رفتم کویر و جنگل و کوه و برف و..... فوقالعاده توان خوبی داره تا الان انقدر بهش فشار اوردم و هیچ خرابی نداشته و فقط سرویس هاشو انجام دادم
پاسخ
0
1
0
سیاوش محسنی 1403/7/18
طراحی بسیار ابتدایی و مربوط به سی سال پیش. قدرت موتور صد و سی اسب! خنده داره. شتاب در حد پیاده روی. فقط گشتاور مناسبی داره و برای آفرودهای سبک و داخل باغ و زمین کشاورزی مناسبه.
پاسخ
0
1
1
ناشناس 1403/4/21
مناسب مناطق جنگی با امکانات و طراحی چهل سال پیش. فقط محکم ساختن احساس میکنی تراکتور سوار شدی ولی اناقشو عوض کردن
پاسخ
0
1
2
ناشناس 1403/4/8
ازدوستان صاحبنظر پرسشی دارم.باتوجه به جمیع شرایط،آیاصلاح هست پاتریوت اتومات ۴۰۱با پنجاه هزارکاررابا سراتواپشنال ۹۶ بیست هزارکارکرد بصورت پایاپای معاوضه کرد یاخیر؟باسپاس.
پاسخ
1
0
0
alisalamati 1403/4/9
فقط در شرایطی که دنباله نقد کردن سریعتر خودرو ی خود باشید بله در غیر این صورت نمیتونه گزینه جذابی باشه براتون
2
2