10 پیشرانه برتر سال 2019

بهترین‌ها از دید وب‌سایت WardsAuto

1 از 11
بهترین‌ها از دید وب‌سایت WardsAuto

اخیراً وب سایت واردز اتو (WardsAuto) لیست 10 پیشرانه منتخب که در سال 2019 عرضه می‌شوند را منتشر کرده است. این 10 پیشرانه از میان 34 کاندید برگزیده شده‌اند که شامل انواع پیشرانه‌ها بوده‌اند، از پیشرانه‌های احتراق داخلی معمولی گرفته تا موتورهای کاملاً برقی. تیم «واردز اتو» در ماه‌های اکتبر و نوامبر وقت زیادی را جهت تست این سیستم‌های انتقال قدرت صرف کرده‌اند. اگرچه برخی از این پیشرانه‌ها برای مدل‌های مختلفی موجود هستند، اما این تیم در نهایت 10 خودروی این لیست را انتخاب کرده است. «باما» همراه باشید تا با این 10 پیشرانه برتر بیشتر آشنا شویم.

1 از 11

10 پیشرانه برتر سال 2019

ب ام و X5: پیشرانه 6 سیلندر خطی با 3.0 لیتر حجم مجهز به توربوشارژر

1 از 11
ب ام و X5: پیشرانه 6 سیلندر خطی با 3.0 لیتر حجم مجهز به توربوشارژر

این شاسی‌بلند متوسط آلمانی که از یک پیشرانه 6 سیلندر خطی توربو با 3.0 لیتر حجم بهره می‌برد، کارکردی روان داشته و علاوه‌بر قدرت بالا، مصرف سوخت مناسبی نیز دارد.

1 از 11

10 پیشرانه برتر سال 2019

شورولت سیلورادو: پیشرانه 8 سیلندر V شکل با 6.2 لیتر حجم

1 از 11
شورولت سیلورادو: پیشرانه 8 سیلندر V شکل با 6.2 لیتر حجم

این پیشرانه 8 سیلندرِ V شکل با 6.2 لیتر حجم، پیش از این امتحانش را پس داده است، اما این پیشرانه با بهره‌مندی از قابلیت غیرفعال‌سازی سیلندر در سیلورادو، در برخی شرایط مصرف سوخت کمتری دارد.

1 از 11

10 پیشرانه برتر سال 2019

فورد موستانگ: پیشرانه 8 سیلندر V شکل با 5.0 لیتر حجم

1 از 11
فورد موستانگ: پیشرانه 8 سیلندر V شکل با 5.0 لیتر حجم

این پیشرانه 8 سیلندر V شکل 5.0 لیتری که کایوت (Coyote) نام دارد، در موستانگ GT حداکثر قدرتی معادل با 460 اسب‌بخار تولید می‌کند. اما همین پیشرانه در فورد موستانگ بولیت (Bullitt) می تواند حداکثر 480 اسب‌بخار قدرت تولید کند.

1 از 11

10 پیشرانه برتر سال 2019

فورد F150: پیشرانه دیزلی 6 سیلندر V شکل با 3.0 لیتر حجم

1 از 11
فورد F150: پیشرانه دیزلی 6 سیلندر V شکل با 3.0 لیتر حجم

این پیشرانه 6 سیلندر دیزلی که از خانواده موتورهای فورد به نام پاوِر اِستروک (Power Stroke) است، به دلیل مصرف سوخت بسیار مناسب در یک پیکاپ فول سایز توسط «واردز اتو» انتخاب شده است.

1 از 11

10 پیشرانه برتر سال 2019

هوندا آکورد هیبرید: پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر به همراه موتور برقی

1 از 11
هوندا آکورد هیبرید: پیشرانه 2.0 لیتری چهار سیلندر به همراه موتور برقی

هوندا آکورد هیبرید یک سدان ژاپنی دوست داشتنی است که بُرد زیادی داشته و می‌تواند به صورت تمام برقی هم کار کند.

1 از 11

10 پیشرانه برتر سال 2019

هیوندای کُنا برقی: موتور برقی 201 اسب‌بخاری

1 از 11
هیوندای کُنا برقی: موتور برقی 201 اسب‌بخاری

این کراس‌اور کره‌ای، تنها خودروی تمام برقی این لیست است که نیروی آن فقط توسط باتری تامین می‌شود. نسخه برقی از کُنا علاوه‌بر عملکرد قابل قبول، بُرد زیادی هم دارد که به 415 کیلومتر می‌رسد.

1 از 11

10 پیشرانه برتر سال 2019

هیوندای نِکسو: موتور برقی پیل سوختی هیدروژنی

1 از 11
هیوندای نِکسو: موتور برقی پیل سوختی هیدروژنی

نِکسو (Nexo) موفق شده به عنوان دومین مدل هیوندای در این لیست، نظر تیم «واردز اتو» را به خودش جلب کند. این کراس‌اور کره‌ای عملکرد قابل قبولی داشته و بُرد آن حداکثر به 612 کیلومتر می‌رسد. زمانی که هیدروژن تمام شود، فرآیند سوخت‌گیری نِکسو چیزی در حدود 5 دقیقه طول خواهد کشید. اما متاسفانه این کراس‌اور استثنایی فقط در ایالت کالیفرنیا عرضه می‌شود.

1 از 11

10 پیشرانه برتر سال 2019

اینفینیتی QX50: پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو با تراکم متغیر

1 از 11
اینفینیتی QX50: پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری توربو با تراکم متغیر

این پیشرانه توربو با تراکم متغیر (Variable Compression) و 2.0 لیتر حجم، عملکرد خوب و مصرف سوخت بسیار پایین را برای این کراس‌اور لوکس ژاپنی به ارمغان آورده است.

1 از 11

10 پیشرانه برتر سال 2019

لکسوس UX250h هیبرید: پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری به همراه موتور برقی

1 از 11
لکسوس UX250h هیبرید: پیشرانه چهار سیلندر 2.0 لیتری به همراه موتور برقی

دلایل تیم «واردز اتو» برای انتخاب این کراس‌اور هیبریدی لکسوس عبارتند از سیستم استارت/استاپ با عملکردی نرم و روان و ترکیب موتور برقی و موتور احتراق داخلی برای ایجاد تجربه رانندگی لذت‌بخش.

1 از 11

10 پیشرانه برتر سال 2019

رَم 1500: پیشرانه 6 سیلندر V شکل با 3.6 لیتر حجم

1 از 11
رَم 1500: پیشرانه 6 سیلندر V شکل با 3.6 لیتر حجم

این پیکاپ آمریکایی که در واقع از یک سیستم هیبریدی ملایم به نام ای تورک (eTorque) بهره می‌برد، به لطف پیشرانه 6 سیلندر V شکل 3.6 لیتری، قدرت بالا و مصرف سوخت پایینی دارد. رَم (Ram) مدل 1500 توانسته در تست‌های تیم «واردز اتو» به طور متوسط مصرف سوختی معادل با 11.2 لیتر در هر صد کیلومتر را به ثبت برساند.

1 از 11

مترجم : بهنام اصغریان
منبع: motor1.com