اعدادی که دنیا را شگفت‌زده کرد

نگاهی از بهت و حیرت به برترین‌های خودرویی 2018

12 دی 1397 17:15
  • اعدادی که دنیا را شگفت‌زده کرد

    اعدادی که دنیا را شگفت‌زده کرد

    برترین‌های خودرویی 2018 یا به‌عبارت‌دیگر سریع‌ترین خودرو، بزرگ‌ترین خودروساز، محبوب‌ترین برند، پرفروش‌ترین مدل و گران‌ترین خودروی 2018 کدام بوده‌اند. ما برترین‌های سال 2018 را به انتخاب آمار برای شما یکجا جمع کرده‌ایم.

    در این مطلب خبری از سلیقه و انتخاب نیست. برگزیده‌ها بر اساس آمار و ارقام کنار هم قرار گرفته و آن‌قدر با دیگران فاصله دارند که جای تردیدی برای انتخابشان نمی‌گذارد. ارقام و اعدادی که بی‌سابقه نیستند ولی هنوز شگفت‌زده‌مان می‌کنند.

    در این فهرست نام طوفان‌ه

  • قوی‌ترین و سریع‌ترین: هنسی ونوم F5

    قوی‌ترین و سریع‌ترین: هنسی ونوم F5

    قوی‌ترین خودروی جهان؛ ونوم F5 نامی شایسته برای قوی‌ترین خودروی ساخته شده در سال 2018 است. نام F5 از خشن‌ترین دسته‌بندی طوفان‌های نیم‌کره غربی، با سرعت بیش از 510 کیلومتر برساعت الهام گرفته شده است. هنسی ادعا می‌کند که خودروی جدیدش به سرعت بیش از 466 کیلومتر برساعت دست می‌یابد. ادعای دیگر هنسی در مورد توان این هیولای آمریکایی است که می‌گوید ونوم F5 پیشرانه‌ای با قدرت 1600 اسب‌بخار در دل دارد. این خودرو در م

  • بزرگ‌ترین خودروساز: فولکس‌واگن

    بزرگ‌ترین خودروساز: فولکس‌واگن

    فولکس‌واگن باز هم در مقام اول بزرگ‌ترین خودروساز جهان ایستاده است. این خبر جدیدی نیست ولی باید قبول کرد که تکرار این اتفاق برای همه قابل‌توجه است. این اتفاق با وجود رسوایی‌ها و چالش استانداردهای جدید رخ داده است. اگرچه در ماه‌های آخر فروش این خودروساز روندی کاهشی نسبت به سال پیش داشت ولی آخرین آمارها از رشد 3.1 درصدی فروش این خودروساز در سال 2018 خبر می‌دهد. طی یازده ماه فروش مجموع برندهای این غول آلمانی به بیش از 9 میلیون دستگاه رسید.

    در سال 2018 از هر 100 دستگاهی که در جهان فروخته می‌شد، 11 خودروی آن فولکس‌واگن بود. اتحاد رنو نیسان هم با 8.5 میلیون در جایگاه دوم قرار گرفت تا با اختلاف 26 هزار دستگاهی از تویوتا بالاتر بایستد.

  • محبوب‌ترین برند: تویوتا

    محبوب‌ترین برند: تویوتا

    شاید در مقام خودروساز تویوتا به بزرگی فولکس‌واگن نباشد ولی این برند ژاپنی بااقتدار محبوب‌ترین برند جهان است. آخرین آمارهای سال (11 ماهه) از فروش 7.3 میلیون دستگاهی این برند در جهان حکایت دارد.

    جایگاه دوم که در اختیار برند فولکس‌واگن است تنها 5.7 میلیون دستگاه فروخته و کیلومترها تا رسیدن به جایی که تهدیدی برای تویوتا باشد، فاصله دارد. آمریکای شمالی با فروش 2.8 میلیون دستگاهی بزرگ‌ترین بازار برای تویوتا هستند. سرزمین مادر این برند یعنی ژاپن، دومین دوستداران تویوتا جهان است. آسیا (به‌جزء ژاپن) و اروپا در رتبه‌های بعدی قرار دارند. خاورمیانه هم به‌تنهایی نیم میلیون از فروش تویوتا در سال جاری را برای خود نگه داشته است.

  • پرفروش‌ترین مدل: کرولا

    پرفروش‌ترین مدل: کرولا

    رسیدن به فروش یک‌میلیون دستگاه در سال، آرزوی هر مدلی در جهان است. افتخاری که تنها نصیب تویوتا کرولا می‌شود. آمارهای تکمیل نشده سال نشان می‌دهد کرولا بار دیگر به این پیروزی رسیده است. با وجودی که فروش این دستگاه در سال جاری 2.6 درصد کاهش یافت ولی تا ماه یازدهم 995 هزار دستگاه فروخت؛ آمارهای تکمیلی قطعاً فروش این پیر آرام را به بالای یک‌میلیون دستگاه می‌رساند.

    این یک پیروزی دیگری برای تویوتا است. فورد با سری F خود سال‌هاست در کمین لغزشی از تویوتا است تا این جایگاه را از او بقاپد. پیکاپ فورد نیم قرن است که در آمریکا پرفروش‌ترین مدل می‌شود ولی در بازارهای جهانی تنها کرولاست که بالای یک‌میلیون دستگاه می‌ماند. آرزوی یک میلیونی فورد بعید

  • گران‌ترین خودرو: سوپ ‌تِیل رولزرویس

    گران‌ترین خودرو: سوپ ‌تِیل رولزرویس

    در میان 10 خودروی گران دنیا همه سوپر اسپرت هستند به‌جزء گران‌ترین آن‌ها؛ رولزرویس «سوپ تیل» با قیمت 13 میلیون دلار. نفستان را حبس نکنید؛ خرید این خودرو برای ما ممکن نیست. منظور از «ما» گروه خاصی نیست، بلکه منظور همه مردم دنیا، منهای «یک شخص ناشناس» است. این خودرو در بازار عرضه نمی‌شود. رولزرویس این خودروی اختصاصی را به تیراژ یک عدد و برای یک مشتری خاص ساخته است. شرکت نام مشتری را فاش نکرده است. این خودروی اختصاصی یک کالسکه اشرافی به همراه دارد تا مالک را به خودرو برساند. این خودرو علاوه‌بر اشرافی بودن، خصلت اختصاصی بودن هم دارد؛ یعنی نه تنها برای یک شخص ساخته شده بلکه تنها دو صندلی دارد! سخن گفتن بیشتر در مورد چوب و چرم و جزئیات این خودرو جذاب نیست. حقیقتاً به‌جزء ظاهر و قیمت آن در دیگر موارد این یک محصول کسل‌کننده است.

دیدگاه کاربران