سوپراسپرت 1.6 میلیون دلاری آمریکایی

هنسی ونوم F5 رونمایی شد

26 آذر 1399 10:15

پس از مدت‌ها انتظار علاقمندان، بالاخره شرکت هنسی مشخصات، تصاویر و اطلاعات نهایی محصول جدید خود یعنی ونوم F5 را منتشر کرد.

هنسی برای ساخت تنها 24 نمونه از این خودرو برنامه‌ریزی کرده که نیمی در ایالات متحده و 12 دستگاه باقیمانده در بقیه نقاط جهان با قیمت پایه 1.6 میلیون دلار به فروش خواهند رسید. هنسی ونوم F5 به پیشرانه 8 سیلندر توئین توربو 6.6 لیتری مجهز شده که 1817 اسب‌بخار قدرت و 1627 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق جعبه‌دنده هفت سرعته تک کلاچه و دیفرانسیل لغزش محدود به محور عقب منتقل کرده و این سوپراسپرت آمریکایی را به سرعت 500 کیلومتر برساعت می­‌رساند.

لازم بذکر است که ارقام مذکور در حالتی قابل دسترس است که اتانول 85 (E85) به باک آن سرازیر شود وگرنه در صورت استفاده از بنزین باید منتظر کاهش قدرت پیشرانه باشیم که البته اعداد مربوط به آن فعلاً از سوی هنسی اعلام نشده است.

براساس اعلام هنسی، یکی از جالب‌ترین ویژگی‌های ونوم F5 شاسی فیبرکربن با طراحی لوله‌ای است که تنها 85 کیلوگرم وزن دارد و در بریتانیا ساخته شده است، جایی که شریک فنی هنسی یعنی Delta Motorsport که بخش زیادی از فرآیند مهندسی F5 را انجام داده، مستقر شده.

هنسی ونوم F5

سازه آلومینیومی، سیستم تعلیق دوبل جناغی با کمک‌فنرهای Penske در هر چهار چرخ و همچنین وزن کلی خودرو که 1350 کیلوگرم اعلام شده، همگی جزء سایر برگ‌های برنده هنسی ونوم F5 بشمار می‌­آیند. بد نیست بدانید وزن این خودرو از لوتوس اورا سبک‌تر بوده ولی قدرت پیشرانه آن چهار برابر محصول لوتوس است.

به لطف طراحی کلی بدنه و نصب قطعات آیرودینامیکی روی آن همچون باله و دیفیوزر عقب، ضریب درگ هنسی ونوم F5 به 0.39 رسیده است.

تایرهای این خودرو از نوع پایلوت اسپرت کاپ 2s و ساخت میشلین است که در محورهای جلو و عقب به ترتیب با رینگ‌های 19 و 20 اینچی و ابعاد 265/35  و345/30  نصب شده‌اند. نیروی لازم برای متوقف ساختن این هیولا هم از ترمزهای کربن-سرامیک ساخت برمبو تامین شده که با کالیپرهای شش و چهار پیستونه در محورهای جلو و عقب پشتیبانی می­‌شوند.

هنسی ونوم F5

در این خودرو پنج حالت رانندگی زمین خیس، اسپرت، درگ، پیست و F5 Vmax پیش‌بینی شده که در آخرین مورد بالاترین میزان بازدهی پیشرانه را شاهد خواهیم بود.

براساس اعلام هنسی شتاب صفر تا 200، 300 و 400 کیلومتر برساعت این خودرو به ترتیب برابر با 4.7، 8.4 و 15.5 ثانیه است که در حالت تئوری هم بسیار هیجان‌انگیز به نظر می­‌رسد. البته اولین سوپراسپرت ساخت هنسی یعنی ونوم GT در سال 2014 توانست به سرعت 432.7 کیلومتر برساعت دست یابد بنابراین دسترسی هنسی ونوم F5 به این ارقام هم چندان دور از ذهن نیست.

هنسی ونوم F5

طراحی کابین هنسی ونوم F5 بسیار ساده است و از نصب کلیدهای زیاد خودداری شده اما فیبرکربن و چرم با کیفیت موجود در این فضا، حال و هوایی لوکس به این محیط ساده بخشیده است.

هنسی برای ساخت تنها 24 نمونه از این خودرو برنامه‌ریزی کرده که نیمی در ایالات متحده و 12 دستگاه باقیمانده در بقیه نقاط جهان با قیمت پایه 1.6 میلیون دلار به فروش خواهند رسید. بد نیست بدانید قیمت این خودرو با اضافه شدن برخی مالیات‌ها به 2.1 میلیون دلار افزایش می­‌یابد.

تمامی این خودروها در تاسیسات جدید هنسی در تگزاس تولید خواهند شد.

دیدگاه کاربران