از مینی تا اینفینیتی، با 10 کانسپت برتر 2017 آشنا شوید!

10 کانسپت برتر سال 2017

27 فروردین 1397 18:16
  • خودروهایی برای آینده...!

    خودروهایی برای آینده...!

    هر ساله، خودروسازها مدل‌های کانسپت زیادی را به منظور بررسی بازخوردهای مردم نسبت به سبک طراحی یا تکنولوژی‌های جدید طراحی و روانه نمایشگاه‌های خودرو می‌کنند، برخی از این مدل‌های کانسپت همچنین پیش نمایش‌هایی از نسل آینده مدل‌های اصلی این شرکت‌ها هستند. برخی خودروهای کانسپت هیچ وقت نمی‌توانند وارد خط تولید شوند، ولی این روزها، اکثریت مدل‌های کانسپت تصوراتی واقع بینانه از خودروهایی هستند که در آینده قرار است وارد بازار شوند. کانسپت هایی که در سال 2017 رونمایی شدند، شاید در مقایسه با مدل‌های سال‌های پیشین خیلی هیجان انگیز نبودند، ولی بسیاری از آن‌ها قرار است وارد خط تولید شوند و طراحی کلی خود را حفظ خواهند کرد. 

  • 10- کانسپت مینی جان کوپر Works GP

    10- کانسپت مینی جان کوپر Works GP

    شرکت مینی در حال حاضر، حداقل در آمریکا می‌توان گفت دچار یک بحران هویت شده است. امسال، کمپانی یک کانسپت تمام الکتریکی را رونمایی کرد که پیش نمایشی از نخستین خودروی الکتریکی این خودروساز بریتانیایی است، ولی این خودرو به هیچ وجه برای خیلی از ماشین بازها جذاب نبود. ولی با این حال، چیزی که کانسپت جان کوپر Works GP توانست ثابت کند این بود که مینی توانایی خیلی بالایی برای تولید خودروهای مسابقه‌ای دارد. این کانسپت در مقایسه با مدل استاندارد مینی کوپر بسیار عریض‌تر بوده و برای کاهش وزن آن، فیبر کربن زیادی در بدنه خودرو استفاده شده است. اتخاذ یک سبک طراحی تهاجمی از نظر ما چیزی است که برند مینی بسیار به آن نیاز دارد، ولی متاسفانه، به نظر می‌رسد این شرکت بیشتر روی الکتریکی سازی خودرو تمرکز کرده است.

  • 9- کانسپت تویوتا FT-4X

    9- کانسپت تویوتا FT-4X

    اگرچه کانسپت تویوتا FT-4X امیدهای خیلی‌ها که به دنبال یک جانشین به حق برای اف جی کروزر بودند را نقش بر آب کرد، ولی می‌توان گفت این یک کانسپت واقع بینانه بوده و به احتمال زیاد پیش نمایشی از یک مدل آینده کمپانی است. بر کسی پوشیده نیست که کراس اورهای کامپکت در بازار امروز بسیار موفق هستند و از آن جا که این کانسپت روی معماری جهانی جدید تویوتا (TNGA) سوار شده، وارد کردن این خودرو به خط تولید نمی‌تواند کار خیلی سختی برای تویوتا باشد. این کانسپت با در نظر گرفتن جوانان شهری نسل هزاره طراحی شده است. یکی از اصلی‌ترین قابلیت‌های این مدل کانسپت درب عقب متفاوت آن است که با نام Multi-Hatch شرکت تویوتا از آن یاد می‌کند، این درب در دو حالت عمودی و افقی باز و بسته می‌شود. این موضوع انعطاف پذیری زیادی به FT-4X داده است.

  • 8- کانسپت فولکس واگن I.D. Buzz

    8- کانسپت فولکس واگن I.D. Buzz

    در شرایطی که فولکس واگن در تلاش است تا تصویر خراب شده خود در پی رسوایی دیزل گیت را درست کند، یکی از اصلی‌ترین تمرکزهای کمپانی روی الکتریکی سازی گذاشته شده است. در همین راستا، خانواده I.D. روز به روز در حال بزرگ‌تر شدن است و ما بسیار خوشحال هستیم که فولکس واگن قصد دارد با کمک کانسپت I.D. Buzz یک میکروباس آینده را طراحی کرده و توسعه دهد. این خودروساز آلمانی قبلاً تأیید کرده که I.D. Buzz وارد خط تولید خواهد شد و ما نباید انتظار تغییرات خیلی زیادی در طراحی این خودرو داشته باشیم.

  • 7- کانسپت ب‌ام‌و سری 8

    7- کانسپت ب‌ام‌و سری 8

    ب‌ام‌و در حال سرمایه گذاری روی خودروهای لوکس بزرگ بوده و اولین قدم آن‌ها در این مسیر، رونمایی از کوپه پرچم دار جدید سری 8 است. آلمان‌ها امسال موفق شدند با معرفی یک کانسپت فوق العاده زیبا که زبان طراحی فعلی آن‌ها را مدرن‌تر از همیشه  و در عین حال نوعی سبک طراحی آینده کمپانی را به آن اضافه کرده همه را شگفت زده کنند. این خودرو که به نظر می‌رسد قرار است رقیبی قوی و جدی برای خودروهای اسپرت لوکس کمپانی‌هایی مانند آستون مارتین و بنتلی باشد، اگر نسخه تولیدی آن تغییرات زیادی در طراحی در مقایسه با این مدل کانسپت نداشته باشد، به جرات می‌توان گفت سری 8 می‌تواند یکی از زیباترین خودروها در سگمنت خود لقب بگیرد.

  • 6- کانسپت مرسدس – آ ام گ GT

    6- کانسپت مرسدس – آ ام گ GT

    در حالی که ب‌ام‌و در سال 2017 موفق شد با معرفی کانسپت سری 8 در سگمنت کوپه نظر همه را به خود جلب کند، مرسدس – آ ام گ با کانسپت GT خود در سگمنت کوپه‌های چهار درب سر و صدای زیادی به پا کرد. مرسدس بنز نخستین شرکتی بود که با رونمایی از خودروی CLS، اولین مدل کوپه چهار درب را وارد دنیای خودرو کرد و کانسپت آ ام گ GT هم در واقع یک نسخه 4 درب از خودروی اسپرت فوق العاده GT است. طراحی و توسعه این مدل کاملاً بر عهده آ ام گ خواهد بود و شما می‌توانید انتظار پیشرانه‌های هیبریدی در نسخه تولیدی آن را نیز داشته باشید.

  • 5- کانسپت کیا پروسید

    5- کانسپت کیا پروسید

    مدل‌های استیشن و شوتینگ بریک در آمریکا خیلی محبوب نیستند، همین موضوع خیلی از آمریکایی‌ها را زمانی که اوایل سال 2017 کانسپت پروسید کیا را مشاهده کردند ناامید کرد. این خودروساز کره‌ای می‌گوید کانسپت پروسید در واقع یک نگاه شجاعانه به آینده است و پیش نمایشی از آن چیزی است که می‌توانیم از نسل آینده خودروی Cee'd انتظار داشته باشیم. این خودرو در واقع یک نسخه استیشن از مدل استینگر است، خودرویی که هر سانتی متر از طراحی بدنه آن زیباست و چشم نواز! بیایید امیدوار باشیم که اگر کیا روزی خواست کانسپت پروسید را وارد خط تولید کند، به نوعی این خودرو بتواند راه خود را به بازار ایران هم پیدا کند.

  • 4- کانسپت ب‌ام‌و Z4

    4- کانسپت ب‌ام‌و Z4

    ب‌ام‌و Z4 یکی از محبوب‌ترین رودسترهایی است که در آینده‌ای نزدیک قرار است دوباره وارد نمایندگی‌های شرکت در سراسر دنیا شود. ب‌ام‌و موفق شد در سال 2017 با رونمایی از کانسپت Z4، دوباره توجه کل دنیا را به سمت این خودرو جلب کند. این خودرو که روی یک پلت فرم جدید که به صورت مشترک با تویوتا طراحی شده سواره شده است، بدون شک اگر نسخه نهایی آن شبیه این مدل کانسپت باشد، در خیابان خیلی سرها را به سمت خود بازخواهد گرداند! ب‌ام‌و هنوز زمان ورود مدل تولیدی Z4 به بازار را اعلام نکرده، ولی حدس ما این است که به زودی این اتفاق رخ خواهد داد و بالاخره ما موفق خواهیم شد نتیجه همکاری دو کمپانی بزرگ ب‌ام‌و و تویوتا را در قالب خودرویی کاملاً خاص ببینیم.

  • 3- کانسپت مزدا ویژن کوپه

    3- کانسپت مزدا ویژن کوپه

    کانسپت مزدا ویژن کوپه پاییز سال 2017 در نمایشگاه خودروی توکیو رونمایی شد و توانست توجه خیل عظیم بازدیدکنندگان از این نمایشگاه را به خود جلب کند. از نظر خیلی‌ها، مزدا 6 فعلی یکی از زیباترین خودروها در سگمنت خود است و اگر نسل بعدی آن شبیه به آن چیزی باشد که امسال در توکیو در قالب کانسپت ویژن کوپه دیدیم، بدون شک آن خودرو زیباترین مدل سگمنت خود لقب خواهد گرفت. در واقع، ما امیدواریم که عناصر طراحی کانسپت ویژن کوپه راه خود را به زودی به دیگر مدل‌های مزدا نیز پیدا کند، زیرا بدون اغراق، این خودرو یکی از زیباترین و جذاب‌ترین کانسپت هایی بود که سال 2017 دیدیم.

  • 2- کانسپت اینفینیتی Prototype 9

    2- کانسپت اینفینیتی Prototype 9

    خیلی چیزها در مورد کانسپت اینفینیتی Prototype 9 وجود دارند که فقط یکی از آن‌ها کافی است که عاشق این خودرو شوید، مدلی که امسال با رونمایی در کنکوردالگانس پبل بیچ خیلی‌ها را سورپرایز کرد. این کانسپت که از مدل‌های کلاسیک در طراحی آن الهام گرفته شده است، دقیقاً پیش نمایشی از یک مدل آینده یا زبان طراحی جدید اینفینیتی نیست، ولی یک نمونه اولیه کامل است که از یک موتور الکتریکی مشابه آن چه در نیسان لیف جدید ارائه شده استفاده می‌کند. شاید، فقط شاید، اینفینیتی تصمیم بگیرد که تعداد محدودی از این خودرو را تولید کند، ولی حتی احتمال این هم خیلی کم است.

  • 1- کانسپت های هوندا Urban و Sports EV

    1- کانسپت های هوندا Urban و Sports EV

    بسیاری از خودروهای کانسپت از طراحی‌های پر زرق و برق بهره می‌برند. این طراحی‌ها برای جلب توجه مردم در نمایشگاه‌های خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرند. ولی هوندا با دو مدل کانسپت Urban و Sports EV یک کار خیلی متفاوت انجام داد. کمپانی در طراحی این دو مدل کانسپت کاملاً از یک سبک طراحی پایه استفاده کرده و به نحوی توانسته دو کانسپت فوق العاده زیبا و دوست داشتنی خلق کند. به قدری زیبا و دوست داشتنی که کانسپت Urban EV از زمان معرفی در نمایشگاه خودروی فرانکفورت امسال انتخاب ما به عنوان بهترین کانسپت سال 2017 بوده است. ما دعا می‌کنیم که هوندا با وارد کردن یکی از این دو خودرو یا هر دوی آن‌ها به خط تولید، کمی هیجان وارد بازار خودروهای الکتریکی کند.

دیدگاه کاربران