استقبال از ایده‌های نو در دنیای دوچرخ

جالب‌ترین موتورسیکلت‌های 2019

20 آذر 1398 20:17
  • استقبال از ایده‌های نو در دنیای دوچرخ

    استقبال از ایده‌های نو در دنیای دوچرخ

    می‌توان به جرات ادعا کرد که صنعت موتورسیکلت در سال 2019 به جایگاهی بهتر از گذشته صعود کرده است. هرچند هنوز همچون آنچه در خودروها شاهد هستیم، فناوری‌های پیشرفته به موتورسیکلت‌های تولید انبوه راه پیدا نکرده‌اند اما در سالی که گذشت، شاهد اجرا شدن ایده‌هایی جالب در زمینه وسایل نقلیه دوچرخ بودیم. در ابتدای کار بد نیست به سراغ مدل‌هایی برویم که از ظاهری بسیار خاص بهره برده‌اند، سپس موتورسیکلت‌های برقی و نسخه‌های تولید انبوه. پس «باما» همراه باشید.

  • استون‌مارتین AMB-001

    استون‌مارتین AMB-001

    با اولین نگاه به این موتورسیکلت عجیب که به پیشرانه‌ای توربو با قدرت 180 اسب‌بخار مجهز شده، می‌توان آن را به یک دلفین چرخدار مانند کرد. هرچند از AMB-001 به تعداد تنها صد دستگاه ساخته خواهد شد که البته مجوز حضور در خیابان‌ها را نیز نخواهند داشت اما نکات زیبایی شناسانه و آیرودینامیک رعایت شده در طراحی آن بسیار قابل توجه و تامل است.

  • بیموتا تسی H2

    بیموتا تسی H2

    برند ایتالیایی بیموتا که همواره به ساخت موتورسیکلتهای قوی شهرت داشت، با کمک شرکت کاوازاکی دوباره مشغول به فعالیت شده و مدل Tesi را ارائه داده است. این موتورسیکلت که به پیشرانه سوپرشارژر H2 مجهز شده را نمی‌توان آنچنان زیبا دانست اما به هرحال پیشرانه قدرتمند آن را نیز نباید نادیده گرفت ضمن این‌که به لطف سیستم مرکزی فرمان، کنترل آن نیز بسیار راحت خواهد بود.

  • کیت هیبرید افستو برای دوکاتی پانیگاله

    کیت هیبرید افستو برای دوکاتی پانیگاله

    هرچند که این مدل نیز قرار نیست به تولید انبوه برسد، اما به هرحال افزوده شدن یک کیت هیبرید به محصول دوکاتی که قدرت آن را به 300 اسب‌بخار برساند، چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن عبور کرد. نکته جالب اینکه مجموعه مذکور چندان باعث افزایش وزن پانیگاله نیز نشده اما زیبایی ظاهر آن را تا حد زیادی زایل کرده است.

  • دوقلوهای هارلی دیویدسون

    دوقلوهای هارلی دیویدسون

    هارلی دیویدسون نیز احتمالاً تحت تاثیر پیشرفت‌های بخش موتورسیکت‌سازی شرکت ب‌ام‌و در طول دهه پیش قرار گرفته و تصمیم گرفته تکانی به خود بدهد. این شرکت که برای مدت‌های مدید مدل‌های سنگین کروزر تولید کرده، با عرضه دو مدل Pan American و Bronx تلاش کرده به سلیقه مشتریان بخش دیگری از بازار نیز توجه کند.

  • موتورسیکلت برقی ساخت Damon

    موتورسیکلت برقی ساخت Damon

    شرکت کانادایی Damon با ساخت یک مدل جدید مجهز به فناوری‌های نوین، بزرگان صنعت موتورسیکلت‌سازی را به چالش کشیده است. موتورسیکلت مذکور به سامانه هشدار پیشرفته AWSM مجهز شده که از رادار، دوربین و حسگرهای متعدد استفاده کرده تا بتواند 64 شی اطراف خود را شناسایی کندو در صورت احتمال بروز هرگونه خطر به راکب هشدار دهد. این شرکت در حال حاضر بر روی طرحی از یک موتورسیکلت کار می‌کند که قادر است محل نشستن سرنشین و قرارگرفتن پاها را تغییر دهد که در نوع خود بسیار جالب است.

  • Fuell Flow

    Fuell Flow

    استارت‌آپ Fuell که توسط Erik Buell و با هدف ساخت موتورسیکلت‌های برقی تاسیس شده، در سال گذشته مدل Flow را معرفی کرد. هرچند که حداکثر سرعت این مدل تنها به 88 کیلومتر برساعت محدود شده، اما شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت آن رقم حیرت انگیز 2.7 ثانیه بوده که برای یک موتورسیکلت با قدرت 49 اسب‌بخار بسیار عجیب است. موسس شرکت سازنده این موتورسیکلت، مدل Flow را طرحی خلاقانه نامیده که تاکنون توسط وی شکل گرفته است.

  • لایتینگ استرایک

    لایتینگ استرایک

    شرکت Lightning به مدیریت آقای Richard Hatfield که در سال‌های گذشته اقدام به عرضه مدل وحشی و ترسناک LS218 کرده بود، در سال 2019 مدل Strike را معرفی نمود که رام‌تر و البته ارزان‌تر از مدل قبلی است. Lightning Strike عملکردی نزدیک به موتورسیکلت

  • Zero SR/F

    Zero SR/F

    موتورسیکلت‌های برند کالیفرنیایی Zero در طول بیش از یک دهه همواره پیشتاز مدل‌های برقی بوده‌اند. مدل جدید این برند که SR/F نام دارد، قرار است حاصل تجربیات سالیان گذشته این برند در ساخت مدل‌های خیابانی را به معرض نمایش گذارد. توان این مدل برابر با 110 اسب‌بخار بوده و قادر است به سرعت 190 کیلومتر برساعت دست یابد. این مدل را نیز با توجه به توانایی‌های حرکتی‌اش می‌توان یکی از مدل‌های قابل اعتنا دانست.

  • Essence e-Raw

    Essence e-Raw

    شرکت فرانسوی Essence در سال 2019 علاقمندان را با یک مدل بسیار هیجان‌انگیز غافلگیر کرد. اگر فرم خاص نشیمن راکب توجه شما را به اندازه کافی جلب نکرده، پیشرانه قدرتمند آن با نیروی 205 اسب‌بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر می‌تواند قلب شما را به تپش وادارد .البته حداکثر سرعت آن به 200 کیلومتر برساعت محدود شده است.

  • بی‌اس‌تی هایپرتک

    بی‌اس‌تی هایپرتک

    موتورسیکلت برقی 80 هزار دلاری ساخت برند BST نیز یکی از مدل‌هایی است که توانسته در میان سایر رقبا بسیار مطرح شود. گفته شده که شعاع حرکتی آن بیش از 300 کیلومتر خواهد بود اما حقیقت این است که قیمت یا برد حرکتی آن نمی‌تواند به اندازه ظاهر آن عجیب و جالب توجه باشد. گویی این موتورسیکلت از آینده به دوران حاضر وارد شده است.

  • کورتیس هادس

    کورتیس هادس

    مدل Hades نیز غیر از مکانیزم جالب سیستم تعلیق جلو که منحصراً به سازنده آن تعلق داشته و همچنین پیشرانه‌اش که 217 اسب‌بخار قدرت دارد، ظاهری بسیار جالب توجه دارد که آن را در تاریخ صنعت موتورسیکلت جاودان خواهد ساخت.

  • آپریلیا RS660

    آپریلیا RS660

    آپریلیا RS660 از مجموعه‌‌ای جالب شامل شاسی سبک وزن، پیشرانه RSV4، وزن 169 کیلوگرمی و 100 اسب‌بخار قدرت به همراه ظاهری زیبا تشکیل شده که می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش از راندن یک موتورسیکلت را ارائه نماید.

  • ایندین چلنجر

    ایندین چلنجر

    مدل جدید Challenger که به پیشرانه V-Twin با 122 اسب‌بخار قدرت و 173.5 نیوتن‌متر گشتاور، مجهز شده را نمی‌توان بسیار قدرتمند قلمداد کرد اما در میان سایر مدل‌های این رده گزینه‌ای قابل تامل است.

  • تریومف راکت 3

    تریومف راکت 3

    تریومف Rocket 3 را می‌توان صاحب یکی از بزرگترین پیشرانه‌های نصب شده در میان موتورسیکلت‌های تولید انبوه دانست چراکه یک قلب تپنده 2.5 لیتری که 167 اسب‌بخار قدرت و 221 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند در آن نصب شده است. غیر از پیشرانه قدرتمند، ظاهر زیبای این موتورسیکلت را نیز باید به عنوان عامل دیگری در جذابیت آن دانست.

  • کاوازاکی Z H2

    کاوازاکی Z H2

    عملکرد و قابلیت‌های فنی پیشرانه H2 مجهز به سوپرشارژر ساخت کاوازاکی آن‌قدر خوب بوده که در مدل‌های H2، H2 SX و البته محصولی از بیموتا قرار داده شود. علاوه‌براین مدل‌ها، اعضای تیم کاوازاکی تصمیم به استفاده از این پیشرانه در مدل کاملاً جدید Z H2 گرفته‌اند، یک موتورسیکلت عضلانی که هرچند 197 اسب‌بخار قدرت دارد، اما نمی&z

  • دوکاتی Streetfighter V4

    دوکاتی Streetfighter V4

    استریت فایتر که از پیشرانه‌ای به قدرت 208 اسب‌بخار بهره می‌برد را می‌توان مجموعه‌ای کامل از ابعاد مناسب، وزن سبک و خصوصیات ذاتی مسابقه‌ای دانست. با توجه به این ویژگی‌ها می‌توان این مدل را یکی از دوست داشتنی‌ترین موتورسیکلت‌های عرضه شده در تمام دوران دانست.

    جهت مشاهده آخرین قیمت محصولات کویر موتور شامل انواع موتورسیکلت کویر، موتورسیکلت وسپا، موتورسیکلت KTM اتریش و سایر محصولات کویر موتور، مقاله قیمت کویر موتور فروش اقساطی را مطالعه کنید.

دیدگاه کاربران