بدون ترک خانه از طریق نقشه‌های گوگل

بازدید مجازی از 15 موزه‌ خودرو

4 فروردین 1399 12:43
  • موزه‌گردی از طریق نقشه‌های گوگل

    موزه‌گردی از طریق نقشه‌های گوگل

    با توجه به همه گیر شدن ویروس کورونا (COVID-19) و توصیه مقامات اکثر کشورهای جهان به خودداری شهروندان از خروج غیرضروری از خانه‌ها، بسیاری از کسب و کارها تعطیل شده و از پذیرفتن افراد معذور هستند. موزه‌ها نیز از این رویه جدا نبوده و مجبور شده‌اند برای مدتی درها را به روی بازدیدکنندگان بسته نگه دارند. اما خبر خوش این است که اخیراً بسیاری از موزه‌ها تصمیم گرفته‌اند فعالیت خود را به صورت مجازی ادامه داده و از این طریق بازدیدکننده جلب نمایند. این مورد شامل موزه‌های خودرو نیز شده و برخی از آن‌ها را می‌توان از طریق نقشه‌های گوگل (گوگل مپز) مشاهده کرد. قصد داریم در این فهرست 15 موزه خودرویی جالب با قابلیت بازدید مجازی را معرفی نماییم، پس «باما» همراه باشید.

  • 1 - مرکز ب‌ام‌و

    1 - مرکز ب‌ام‌و

    • موقعیت مکانی: اسپارتانبورگ، کارولینای جنوبی، ایالات متحده

    در محل دفتر مرکزی شرکت ب‌ام‌و مجموعه‌ای جالب و دیدنی از خودروهای ساخت این شرکت آلمانی برای بازدید علاقمندان جمع‌آوری شده است. اما در محل تاسیسات تولیدی ب‌ام‌و در کارولینای جنوبی در آمریکا نیز مجموعه کاملی از خودروهای کلاسیک این برند گردآوری شده که مشابه آن را در سایر شهرهای ایالات متحده نخواهید یافت.

    لینک بازید از موزه

  • 2 - موزه هوندا

    2 - موزه هوندا

    • موقعیت مکانی: موتگی، ژاپن

    موزه Honda Collection Hall که در شهر Motegi در ژاپن واقع شده، شامل تمام چیزهایی می‌شود که نشان این برند مشهور را بر خود دارند. این موارد غیر از خودرو، شامل مجموعه کاملی از دوچرخه‌ها، مدل‌های کوچک از خودروها، خودروهای مسابقه‌ای و حتی ربات‌ها (همچون آسیمو) می‌شود که روزگاری توسط هوندا ساخته و معرفی شده‌اند.

    لینک بازید از موزه

  • 3 - موزه مزدا

    3 - موزه مزدا

    • موقعیت مکانی: هیروشیما، ژاپن

    نام شهر هیروشیما غیر از فاجعه اتمی که در این منطقه رخ داد، یادآور خودروساز معروف ژاپنی یعنی مزدا نیز هست چراکه دفتر مرکزی این شرکت در این شهر قرار دارد. اکنون به لطف نقشه‌های گوگل، علاقمندان می‌توانند از موزه مزدا در هیروشیما که خودروهای کلاسیک، مسابقه‌ای و حتی پیشرانه‌های ساخت این شرکت را به نمایش گذاشته، به صورت مجازی بازدید نمایند.

  • 5 - مرکز فناوری مک‌لارن

    5 - مرکز فناوری مک‌لارن

    • موقعیت مکانی: وکینگ، انگلستان

    مرکز فناوری مک‌لارن به عنوان جایگاه قرارگیری مجموعه‌ای هیجان‌انگیز از خودروهای مسابقه‌ای و جاده‌ای این شرکت انگلیسی شناخته می‌شود، نمونه‌هایی کمیاب که هرکدام چندین میلیون دلار ارزش دارند. در صورتی‌که به صورت مجازی به دیدار این موزه رفتید، پیشنهاد می‌کنیم غیر از سالن‌های داخلی، حتماً به مسیر پیاده‌روی اطراف این محل نیز سری بزنید. نمای 360 درجه‌ای سالن مرکزی نیز می‌تواند قلب هر علاقمند به خودرویی را به هیجان بیاورد.

    لینک بازدید از موزه

  • 6 - موزه فراری

    6 - موزه فراری

    • موقعیت مکانی: مارانلو، ایتالیا

    تجربه بازدید از موزه فراری که در محل دفتر مرکزی این شرکت در شهر مارانلو در ایتالیا واقع شده را نمی‌توان با برخی از موزه‌های دیگری که در این فهرست وجود دارد یکسان دانست. با توجه به ماهیت خودروهای ساخت این شرکت و همچنین اهمیت تاریخی بسیاری از آن‌ها همچون خودروی فرمول یک به رانندگی مایکل شوماخر یا مدل لافراری FXX-K، بازدید از موزه این شرکت بسیار به یادماندنی خواهد بود.

    لینک بازدید از موزه

  • 7 - موزه پاگانی

    7 - موزه پاگانی

    • موقعیت مکانی: سن‌چزاریو سول پانارو، ایتالیا

    اگرچه موزه پاگانی یکی از کوچکترین مکان‌های حاضر در این فهرست به شمار می‌آید، اما تنها محلی در جهان است که می‌توانید از طریق تصاویر 360 درجه به بازدید از خودروهای چند میلیون دلاری ساخت این برند مشغول شوید. این مجموعه شامل نسخه‌های اولیه مدل زوندا، نمونه‌های آزمایشی مدل هوایرا و حتی خودروهای پدالی ساخت این شرکت خواهد بود.

    لینک بازدید از موزه

  • 8 - موزه لامبورگینی

    8 - موزه لامبورگینی

    • موقعیت مکانی: سنت‎آگاتا بولونیا، ایتالیا

    اگر به ملاقات با خودروهای کلاسیک لامبورگینی و البته نمونه‌هایی منحصربه‌فرد همچون مدل سدان استوک علاقمند باشید، موزه لامبورگینی واقع در بولونیا در مجاورت دفتر مرکزی این خودروساز ایتالیایی می‌تواند پاسخی برای اشتیاق شما باشد. این مجموعه جالب از محصولات لامبورگینی را اکنون می‌توان به صورت مجازی نیز مشاهده کرد.

    لینک بازدید از موزه

  • 9 - موزه ملی کوروت

    9 - موزه ملی کوروت

    • موقعیت مکانی: بولینگ گرین کنتاکی، ایالات متحده

    موزه ملی کوروت که در Bowling Green در ایالت کنتاکی واقع شده، بهترین مکان برای علاقمندان به این خودروی اسپرت آمریکایی است تا با نسل‌ها و نسخه‌های مختلف کوروت دیدار کنند. این موزه اوایل دهه 90 میلادی آغاز بکار کرده و تاکنون فعال بوده هرچند که در سال 2014 در اثر حادثه فرونشست زمین، به تعدادی از خودروها آسیب وارد و موزه برای چند ماه تعطیل شد. البته خبر خوش این است که مجدداً تمام خودروهای این مجموعه بی‌کم و کاست برای دیدار با علاقمندان حاضر و آماده هستند.

    لینک بازدید از موزه

  • 10 - موزه پانوز

    10 - موزه پانوز

    • موقعیت مکانی: جورجیا، ایالات متحده

    موزه Panoz که در ایالت جورجیا واقع شده نیز نسبت به بسیاری از موزه‌های این فهرست کوچکتر بوده و از طریق نقشه‌های گوگل نمی‌توان تمام بخش‌های آن را مشاهده کرد ولی در عوض در این موزه می‌توان محصولات خودروسازانی را مشاهده کرد که شاید حتی با نام آن‌ها نیز آشنایی نداشته باشید. Avezzano، اسپرانته GTR-1 و چندین خودروی مسابقه‌ای دیگر را می توان به عنوان مثال نام برد.

    لینک بازدید از موزه

  • 11 - موزه حمل و نقل پترسون

    11 - موزه حمل و نقل پترسون

    • موقعیت مکانی: لس‌آنجلس، کالیفرنیا، ایالات متحده

    موزه پترسون از هنگام تاسیس در سال 1994 تاکنون، به عنوان بخشی از فرهنگ خودرویی شهر لس‌آنجلس شناخته می‌شود. این روزها این موزه بزرگ، مجموعه‌ای شامل بیش از 300 دستگاه خودرو شامل نمونه‌های مدرن و کلاسیک را در خود جای داده است. غیر از خودرو، صدها مورد شامل پیشرانه، کتاب ، عکس و حتی فیلم‌های مربوط به خودروهای مختلف نیز در این مکان قابل مشاهده است.

    لینک بازدید از موزه

  • 12 - موزه پورشه

    12 - موزه پورشه

    • موقعیت مکانی: اشتوتگارت، آلمان

    موزه پورشه که در جوار دفتر مرکزی این شرکت در شهر اشتوتگارت آلمان واقع شده، شامل یکی از کامل‌ترین و دیدنی‌ترین مجموعه‌های خودرو در میان تمام موزه‌هاست، مکانی که یافتن موردی مشابه آن کاری بسیار دشوار خواهد بود. سال ساخت قدیمی‌ترین خودروهای حاضر در این مجموعه به اوایل دهه 1910 بازمی‌گردد. در کنار آن‌ها، بسیاری مدل‌های مدرن، کلاسیک و کانسپت ساخت این شرکت آلمانی نیز برای نمایش موجود هستند.

    لینک بازدید از موزه

  • 13 - موزه اشکودا

    13 - موزه اشکودا

    • موقعیت مکانی: ملادا بولسلاو،جمهوری چک

    موزه اشکودا که در شهر Mladá Boleslav واقع در جمهوری چک واقع شده، امکان بازدید از تاریخ یکصد ساله این برند را برای علاقمندان فراهم کرده است. در این موزه که در سال 2012 پس از تعمیر و نوسازی دوباره به روی بازدیدکنندگان باز شده، خودروها و دوچرخه‌های ساخت این برند در معرض دید قرار گرفته است.

    لینک بازدید از موزه

  • 14 - موزه تویوتا

    14 - موزه تویوتا

    • موقعیت مکانی: ناگاکوته، ژاپن

    موزه خودرو تویوتا که در شهر Nagakute واقع شده، شامل مجموعه‌ای کامل از ساخته‌های گذشته و فعلی این خودروساز مشهور ژاپنی است که در نقاط مختلف جهان عرضه شده‌اند. نقشه گوگل به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد از بخش‌های مختلف این موزه بازدید کنند، کاری که با دیدار ا

  • 15 - موزه ولوو

    15 - موزه ولوو

    • موقعیت مکانی: گوتنبرگ، سوئد

    دیگر نیازی نیست برای بازدید از موزه ولوو در شهر گوتنبرگ سرمای شدید این شهر را تحمل کنید، زیرا می‌توانید در خانه خودتان و از طریق نقشه گوگل به تماشای خودروهای این مجموعه مشغول شوید. البته تمام بخش‌های این موزه از طریق نقشه گوگل قابل مشاهده نیست ولی با این حال می‌توانید بسیاری از بخش‌ها را به لطف تصاویر 360 درجه تماشا کنید.

    لینک بازدید از موزه

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران