-
1947
اولین نسل
اولین یونیماگ یک مرسدس محسوب نمیشد چراکه درحقیقت محصولی ساخت Boehringer بود که پیشرانه دیزل مرسدس را در سینه داشت.
-
1951
دومین نسل
در سال 1951 دایملر-بنز امتیاز ساخت یونیماگ را به دست آوردند و تولید انبوه آن را آغاز کردند. نصب کابین با سقف فلزی و نشان سه پر مرسدس روی این خودرو از سال 1953 آغاز شد و طرحی را ایجاد کرد که تا امروز هویت این مدل را شکل داده است.
-
1955
سومین نسل (404)
در سال 1955 سری 404 متولد شد، پلتفرمی که برای 25 سال در خط تولید باقی ماند.
-
1963
چهارمین نسل (406-414)
تولید مدل 406 با پیشرانه شش سیلندر دیزل از سال 1963 آغاز شد درحالیکه مدل 416 با فاصله محوری بیشتر، پس از مدتی معرفی شد. در این دوران بود که آمار تولید یونیماگ به رکورد یکصد هزار دستگاه رسید.
-
1972
پنجمین نسل (MB Trac)
محصول جدید از برند یونیماگ با نام MB Trac در سال 1972 به عنوان یک تراکتور با شاسی مستقل و مجهز به سامانه 4WD معرفی شد. علاوهبراین این تراکتور به سیستم فرمان متداول مجهز شده بود. تولید این مدل را باید بازگشت یونیماگ به فلسفه اولیه ساخت خود دانست، زمانی که نخستین بار به عنوان یک خودروی کشاورزی پا به عرضه گذاشت.
-
1974
ششمین نسل (425-435)
پس از اثبات تواناییهای یونیماگ در آفرود، مدل 425 در سال 1974 اولین یونیماگ تجاری با قابلیت حمل بار زیاد بود که وارد بازار شد.
-
1985
هفتمین نسل (407-427)
پس از پایان تولید مدل 404 در سال 1980، دو مدل 407 و 427 از یونیماگ برای انجام وظیفه در دوران مدرن معرفی شدند. در حقیقت فرم تازه کاپوت و اتاق خودرو، چهرهای جدید و تاحدی متمایز از مدلهای قبلی به آن بخشیده بود.
-
1992
هشتمین نسل (408)
سری 408 با طرحی لبهدار با گوشههای تیز در سال 1992 معرفی شد. خطوط مستقیم در کاپوت جایگزین خطوط منحنی مدلهای قبلی شده و چراغهای جلو نیز به بخش پایینی سپر منتقل شدند.
-
1996
نهمین نسل (409-UX100 Light)
مدل سبک وزن دیگری از یونیماگ با کد 409 در سال 1996 معرفی شد اما یک نسخه سبکتر دیگر از این خودرو با کد UX100 در همان سال عرضه شد که نه تنها قابلیتآفرود نداشت بلکه درحقیقت یک خودروی سبک شهری مناسب برای حرکت در خیابانهای کمعرض بود. این مدل کوچکترین محصول برند یونیماگ بوده که تابه حال ساخته شده است.
-
2000
دهمین نسل (U400-U500)
سال 2000 را باید مرحله جدیدی در ساخت یونیماگهای غول پیکر دانست که شامل مدلهای U400 و U500 بود. کابین این خودروها بزرگتر شده و نمای جلو نیز چهرهای مدرنتر پیدا کرد درحالیکه قابلیتهای آفرود همچنان به قوت خود باقیماند.
-
2015
یازدهمین نسل (U216-U5024)
سری جدید یونیماگ از سال 2015 با کابین مدرن و شیشههای بزرگتر به خط تولید آمد ضمن اینکه پیشرانههای نصب شده روی این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو 5 مطابقت پیدا کردند.
-
2020
دوازدهمین نسل (U4000-U5000)
جدیدترین نسل یونیماگ با کد U4000 و U5000 از سال 2020 به علاقمندان درحالی معرفی شده که با افزایش ابعاد کاپوت، شیشه جلو و جلوپنجره روبرو هستیم.با توجه به توانایی محورها، وجود سامانه 4WD و همچنین فاصله کافی از سطح زمین، میتوانیم مطمئن باشیم که یونیماگ همچنان به اصول اولیه وفادار مانده و میتواند در شرایط سخت قدرت خود را به نمایش بگذارد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com