12 نسل با آلمانی همه فن حریف

سیری بر تحولات مرسدس‌بنز یونیماگ

20 آبان 1399 14:00
  • 1947

    اولین نسل

    اولین یونیماگ یک مرسدس محسوب نمی­‌شد چراکه درحقیقت محصولی ساخت Boehringer بود که پیشرانه دیزل مرسدس را در سینه داشت.

  • 1951

    دومین نسل

    در سال 1951 دایملر-بنز امتیاز ساخت یونیماگ را به دست آوردند و تولید انبوه آن را آغاز کردند. نصب کابین با سقف فلزی و نشان سه پر مرسدس روی این خودرو از سال 1953 آغاز شد و طرحی را ایجاد کرد که تا امروز هویت این مدل را شکل داده است.

  • 1955

    سومین نسل (404)

    در سال 1955 سری 404 متولد شد، پلتفرمی که برای 25 سال در خط تولید باقی ماند.

  • 1963

    چهارمین نسل (406-414)

    تولید مدل 406 با پیشرانه شش سیلندر دیزل از سال 1963 آغاز شد درحالی‌که مدل 416 با فاصله محوری بیشتر، پس از مدتی معرفی شد. در این دوران بود که آمار تولید یونیماگ به رکورد یکصد هزار دستگاه رسید.

  • 1972

    پنجمین نسل (MB Trac)

    محصول جدید از برند یونیماگ با نام MB Trac در سال 1972 به عنوان یک تراکتور با شاسی مستقل و مجهز به سامانه 4WD معرفی شد. علاوه‌براین این تراکتور به سیستم فرمان متداول مجهز شده بود. تولید این مدل را باید بازگشت یونیماگ به فلسفه اولیه ساخت خود دانست، زمانی که نخستین بار به عنوان یک خودروی کشاورزی پا به عرضه گذاشت.

    محصول جدید از برند یونیماگ با نام
  • 1974

    ششمین نسل (425-435)

    پس از اثبات توانایی‌های یونیماگ در آفرود، مدل 425 در سال 1974 اولین یونیماگ تجاری با قابلیت حمل بار زیاد بود که وارد بازار شد.

  • 1985

    هفتمین نسل (407-427)

    پس از پایان تولید مدل 404 در سال 1980، دو مدل 407 و 427 از یونیماگ برای انجام وظیفه در دوران مدرن معرفی شدند. در حقیقت فرم تازه کاپوت و اتاق خودرو، چهره‌ای جدید و تاحدی متمایز از مدل‌های قبلی به آن بخشیده بود.

    پس از پایان تولید مدل 404 در سال 1980، دو مدل 407 و 427 از یونیماگ برای انجام وظیفه در دوران مدرن معرفی شدند. در حقیقت فرم تازه کاپوت و اتاق خودرو، چهره‌ای جدید و تاحدی متمایز از مدل‌های قبلی به آن بخشیده بود.
  • 1992

    هشتمین نسل (408)

    سری 408 با طرحی لبه‌دار  با گوشه‌های تیز در سال 1992 معرفی شد. خطوط مستقیم در کاپوت جایگزین خطوط منحنی مدل‌های قبلی شده و چراغ‌های جلو نیز به بخش پایینی سپر منتقل شدند.

  • 1996

    نهمین نسل (409-UX100 Light)

    مدل سبک وزن دیگری از یونیماگ با کد 409 در سال 1996 معرفی شد اما یک نسخه سبک‌تر دیگر از این خودرو با کد UX100 در همان سال عرضه شد که نه تنها قابلیتآفرود نداشت بلکه درحقیقت یک خودروی سبک شهری مناسب برای حرکت در خیابان‌های کم‌عرض بود. این مدل کوچکترین محصول برند یونیماگ بوده که تابه حال ساخته شده است.

    نهمین نسل (
  • 2000

    دهمین نسل (U400-U500)

    سال 2000 را باید مرحله جدیدی در ساخت یونیماگ‌های غول پیکر دانست که شامل مدل‌های U400 و U500 بود. کابین این خودروها بزرگتر شده و نمای جلو نیز چهره‌ای مدرن‌تر پیدا کرد درحالی‌که قابلیت‌های آفرود همچنان به قوت خود باقیماند.

  • 2015

    یازدهمین نسل (U216-U5024)

    سری جدید یونیماگ از سال 2015 با کابین مدرن و شیشه‌های بزرگتر به خط تولید آمد ضمن این‌که پیشرانه‌های نصب شده روی این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو 5 مطابقت پیدا کردند.

  • 2020

    دوازدهمین نسل (U4000-U5000)

    جدیدترین نسل یونیماگ با کد U4000 و U5000 از سال 2020 به علاقمندان درحالی معرفی شده که با افزایش ابعاد کاپوت، شیشه جلو و جلوپنجره روبرو هستیم.با توجه به توانایی محورها، وجود سامانه 4WD و همچنین فاصله کافی از سطح زمین، می­توانیم مطمئن باشیم که یونیماگ همچنان به اصول اولیه وفادار مانده و می­تواند در شرایط سخت قدرت خود را به نمایش بگذارد.

دیدگاه کاربران