ده برگ برنده در بازار جهانی

تاثیرگذارترین خودروهای بازار جهان در دهه گذشته

6 فروردین 1400 20:25
  • ده برگ برنده در بازار جهانی

    ده برگ برنده در بازار جهانی

    دهه 1390 امسال به پایان می‌رسد. دهه‌ای که در آغازش واردات خودرو آزاد بود و هنوز قوانین دست و پا گیر چندانی برای آن وضع نشده بود و بازار کشورمان تقریباً با بازار جهانی همسو بود و محصولات مدرن و به روز به کشورمان می‌رسیدند. با وجود قطع واردات خودرو و جدا ماندن بازار ایران از روند جهانی، هنوز هم بازار جهان و ترندهایش برای ما جذابیت‌های خاص خودش را دارد و الکتریکی شدن خودروها و تغییرات عمده در هوشمندسازی، جالب توجه است.

    تاثیرگذارترین خودروهای جهان در دهه‌های گذشته

    خودروی الکتریکی می‌تواند جذاب باشد: تسلا مدل S

    خودروی الکتریکی می‌تواند جذاب باشد: تسلا مدل S

    تا پیش از معرفی تسلا مدل S، خودروهای الکتریکی محصولاتی ملال‌آور و نه چندان کاربردی محسوب می‌شدند. با گسترش محصولات تسلا به سدان‌های لوکس و عرضه مدل S، کلاً معادله عوض شد و خودروهای الکتریکی به نماد مدرنیته و تجدد بدل شدند.

  • هیبریدی سوپراسپرت: مک‌لارن P1

    هیبریدی سوپراسپرت: مک‌لارن P1

    برند مک‌لارن که بعد از مدت‌ها با مدل MP4-12C به بازار بازگشت، با عرضه مدل P1 جان را شوکه کرد و همراه با دو خودروی دیگر یعنی پورشه 918 و لافراری، تحولی شگرف در زمینه خودروهای هیبریدی بوجود آورد، تحولی که دید جهانی نسبت به یک سوپراسپرت مدرن را نیز دگرگون کرده است.

  • پیشرانه احتراقی نمی‌میرد: دوج چلنجر دیمن

    پیشرانه احتراقی نمی‌میرد: دوج چلنجر دیمن

    در روزهایی که به نظر می‌رسد پیشرانه‌های احتراقی و خودروهای ماسل کلاسیک روزهای آخر عمر خود را می‌گذرانند، دوج در ابتدا با مدل هلکت و سپس دیمن نشان داد که هنوز هم یک پیشرانه 8 سیلندر خورجینی قلچماق آمریکایی می‌تواند جهان را به وجد بیاورد.

  • کره‌ای خشمگین: کیا استینگر GT

    کره‌ای خشمگین: کیا استینگر GT

    کیا با عرضه مدل استینگر در اواخر این دهه توانست یک تغییر اساسی در نگرش کلی بازار جهان به خودروهای کره‌ای ایجاد کند. استینگر نشان داد کره‌ای‌ها بلدند خودرویی هیجان‌انگیز با فرمان‌پذیری عالی و البته قیمتی رقابتی و مشخصات فنی خوب عرضه کنند و دیگر ملال‌آور نیستند.

  • تبلور ابر وانت: فورد رپتور

    تبلور ابر وانت: فورد رپتور

    فورد F-150 به عنوان پرفروش‌ترین خودروی جهان، قطعا از تاثیرگذارترین مهره‌های بازار است. اما مدل رپتور با انبوهی از امکانات آفرودی و البته یک پیشرانه قدرتمند، توانسته روح یک پیکاپ سنتی آمریکایی را حفظ کند. این روزها با وجود ورود رقبا، هنوز هم رپتور یک قهرمان بلامنازع است.

  • ماندگاری یک اصالت: پورشه 911 نسل 992

    ماندگاری یک اصالت: پورشه 911 نسل 992

    در سال‌های اخیر رسیدن پیشرانه‌های توربو به مدل‌های عادی 911، افزایش ابعاد و وزن و البته برقی شدن فرمان این مدل انتقاداتی به همراه داشته. ولی هنوز هم همگان معتقدند پورشه 911 اصیل‌ترین و نزدیک‌ترین محصول به یک فرمول ماندگار دهه شصتی است.

  • پایان یک دوره: ب‌ام‌و M2 CS

    پایان یک دوره: ب‌ام‌و M2 CS

    این روزها ب‌ام‌و سخت مشغول عرضه کراس‌اورهایی با ابعاد و اسامی مختلف است. اما این مدل M2 بود که با کسب موفقیتی قابل توجه در بازار محدود کوپه‌های اسپرت و البته حجم بالای تحسین‌هایی که از طرف متخصصان دریافت کرد، توانست پایانی خوش برای یک دوره طلایی ستاره رقم بزند.

  • تعریف جدید ابر شاسی‌بلند: لامبورگینی اوروس

    تعریف جدید ابر شاسی‌بلند: لامبورگینی اوروس

    وقتی لامبورگینی مدل اوروس را راهی بازار کرد، بسیاری نسبت به آن تردید داشتند. با انجام بررسی‌های متعدد توسط متخصصان جهان خودرو مشخص شد که اوروس نه تنها روی کاغذ که در واقعیت نیز یک برنده واقعی است. خودرویی که با سوار شدن روی موج موفقیت شاسی‌بلندها، آینده لامبورگینی را تضمین کرده است.

  • اعجوبه کم‌حاشیه: تویوتا Rav4

    اعجوبه کم‌حاشیه: تویوتا Rav4

    بسیاری تویوتا را مخترع واقعی کلاس کراس‌اورهای شهری مدرن می‌دانند. این قضیه چه درست باشد چه نه، مدل Rav4 این روزها فروشی خیره‌کننده دارد و دهه گذشته را با موفقیتی شگرف طی کرده است؛ خودرویی کم‌حاشیه و نه‌چندان جذاب که نبض بازار را به دست گرفته است.

  • خودروی برقی برای عموم: تسلا مدل 3

    خودروی برقی برای عموم: تسلا مدل 3

    امروزه تسلا به نحوی ارزشمندترین برند جهان خودروست و دو مدل S و X و البته جنجال‌های ایلان ماسک در ساخت این هویت نقشی بسزا داشته‌اند. معرفی مدل نسبتاً در دسترس و خوش‌قیمت 3  در دهه جاری سبب شد تا تسلا به بطن بازار نیز نزدیک‌تر شود که زنگ خطری برای خودروسازان قدیمی است.

دیدگاه کاربران
miadsaeedi 1400/1/9
با تشکر از مقاله جالب و مفیدتون ولی به نظرم با توجه به اخبار جهانی خودرو جای خالی گلف بشدت این میان حس میشد.
پاسخ
1
0
0
Mh89 1400/8/26
واقعا حرفت درسته ! ......
0
0