ثروتمندترین افراد دنیا چه خودروهایی سوار می‌شوند؟

نگاهی به 16 خودروی 16 میلیاردر بزرگ دنیا

5 خرداد 1397 17:54
  • هم خیلی خاص، هم خیلی عادی

    هم خیلی خاص، هم خیلی عادی

    اگر شما میلیاردها دلار پول داشتید چه خودرویی می‌خریدید؟ ثروتمندان زیادی در دنیا وجود دارند که معمولاً علاقه زیادی به خرید ابرخودروهای گران‌قیمت، قدرتمند و خاص دارند، ولی از سویی دیگر، برخی از میلیاردرها هم هستند که علاقه‌ای به خیلی متفاوت بودن از مردم عادی ندارند.

    ما در این مطلب، لیستی از خودروهایی که برخی از ثروتمندترین افراد جهان سوار می‌شوند را برای شما آماده کرده‌ایم. خودروهای شگفت‌انگیز بسیاری در این لیست وجود دارند که آرزوی خیلی‌ها در سراسر دنیا هستند، اما برخی مدل‌های این لیست آن چیزی نیست که انتظارش را داشتید. پس باما در گاراژ ثروتمندترین افراد دنیا حضور داشته باشد.

  • کارلوس اسلیم هلو - بنتلی کانتیننتال فلایینگ اسپر

    کارلوس اسلیم هلو - بنتلی کانتیننتال فلایینگ اسپر

    کارلوس اسلیم یک تاجر، سرمایه گذار و کارآفرین مکزیکی در بخش تله‌کام است و معمولاً با یک بنتلی کانتیننتال فلایینگ اسپر 300 هزار دلاری رفت و آمد می‌کند. کارلوس با چنین خودروی فوق‌العاده‌ای قطعاً به یک راننده نیاز نخواهد داشت!

  • بیل گیتس - پورشه 959

    بیل گیتس - پورشه 959

    بیل گیتس را همه به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد دنیا می‌شناسند. در کلکسیون خودروهای او، پورشه 959 بیش از دیگر مدل‌ها به چشم می‌آید. نشستن پشت فرمان این خودرو برای بسیاری از مردم دنیا امری غیرممکن است. بیل گیتس برای چنین تجربه‌ای چیزی بین 225 تا 400 هزار دلار خرج کرده است.

  • آلیس والتون - فورد F150 کینگ‌رنچ

    آلیس والتون - فورد F150 کینگ‌رنچ

    آیا تا به حال به این فکر کرده بودید که آلیس والتون چه خودرویی می‌راند؟ وی که از اعضای هیئت مدیره شرکت بزرگ وال مارت محسوب می‌شود، یک فورد F150 کینگ‌رنچ 40 هزار دلاری برای خود انتخاب کرده است. شما قطعاً انتظار یک خودروی میلیون دلاری داشتید، نه؟

  • شاهزاده الولید بن طلال آل سعود - رولزرویس فانتوم

    شاهزاده الولید بن طلال آل سعود - رولزرویس فانتوم

    بدون شک از شاهزاده خانواده سلطنتی سعودی نمی‌توان انتظار خودرویی معمولی داشت. این شاهزاده صعودی رولزرویس فانتوم را برگزیده است. قیمت این خودرو از 246 تا 447 هزار دلار متفاوت است، ولی بدون شک این تنها خودروی وی نیست و کلکسیونی از خودروهای گران‌قیمت دارد.

  • مایکل بلومبرگ و فیل نایت - آئودی R8

    مایکل بلومبرگ و فیل نایت - آئودی R8

    مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک یک آئودی R8 بسیار زیبا و جذاب را برای خود انتخاب کرده است. قیمت این خودرو تقریباً 120 هزار دلار بوده و ترکیب فوق‌العاده‌ای از سرعت، پایداری و زیبایی را ارائه می‌کند. یکی از ثروتمندان بزرگ دیگر دنیا که آئودی R8 دارد، فیل نایت، مؤسس شرکت نایکی است، البته ابرخودروی آلمانی او کاملاً سفارشی‌سازی شده است.

  • لری الیسون - مک‌لارن F1

    لری الیسون - مک‌لارن F1

    از بهترین خودروهای کلکسیون لری الیسون یک دستگاه مک لارن F1 است که قیمتی حدوداً 4 میلیون دلاری دارد. مالک شرکت اوراکل است، بدون شک هر از چند گاه یک بار از سرعت بسیار بالای مک‌لارن F1 خود، نهایت لذت را می‌برد. این خودرو بدون شک یکی از سریع‌ترین خودروهایی است که در طول تاریخ صنعت خودرو تولید شده است.

  • وارن بافت - کادیلاک DTS

    وارن بافت - کادیلاک DTS

    وارن بافت بهترین نمونه از افرادی است که میلیاردها دلار در حساب بانکی خود دارند ولی خیلی اهل ریخت‌وپاش و ولخرجی نیستند. در حال حاضر او با یک کادیلاک DTS رانندگی می‌کند. وارن بافت با خرید این خودرو تصمیم داشت تا به افزایش فروش جنرال موتورز در روزهای سخت کمک کند.

  • مارک زاکربرگ - آکورا TSX

    مارک زاکربرگ - آکورا TSX

    مارک زاکربرگ علی‌رغم سن کم خود، یکی از ثروتمندترین افراد حال حاضر دنیا محسوب می‌شود. هر چند، پول زیاد، خیلی او را از خود بیخود نکرده و به جای خرید یک ابرخودروی چند میلیون دلاری، با یک آکورا TSX سی هزار دلاری رانندگی می‌کند. این یکی از ارزان‌ترین مدل‌هایی است که در اختیار میلیاردرهای معروف دنیاست.

  • مایکل دل - پورشه باکستر

    مایکل دل - پورشه باکستر

    مایکل دل، مؤسس شرکت طراح و سازنده لپ‌تاپ دل، از سال 2004 تاکنون، با یک پورشه باکستر رفت و آمد می‌کند. این خودرو خیلی گران‌قیمت نیست و در زمان خرید، قیمت پایه آن معادل 80 هزار دلار بوده است. امروزه، در آمریکا این باکستر را به قیمت 20 هزار دلار می‌توانید خریداری کنید.

  • استیو بالمر - فورد فیوژن هیبریدی

    استیو بالمر - فورد فیوژن هیبریدی

    یک خودروی کم مصرف خانوادگی و دوست‌دار محیط زیست با قیمتی فقط معادل 19 هزار دلار، انتخابی فوق‌العاده برای بسیاری از مردم عادی است. ظاهراً، یک مولتی میلیاردر هم این خودرو را بسیار دوست دارد. استیو بالمر، از مدیران ارشد مایکروسافت، با یک فورد فیوژن هیبریدی رانندگی می‌کند.

  • فرانسوا-هانری پینو و سلما هایک - لکسوس RX

    فرانسوا-هانری پینو و سلما هایک - لکسوس RX

    این شاسی‌بلند لکسوس قیمتی در حدود 40 هزار دلار دارد و خودرویی است که فرانسوا-هانری پینو، مولتی میلیاردر فرانسوی و همسرش، سلما هایک با آن رانندگی می‌کنند. لکسوس RX خودروی خانوادگی فوق‌العاده‌ای است و نشان می‌دهد حتی وقتی میلیاردها دلار پول هم داشته باشید، حتماً نباید خودروهای فوق‌العاده گران‌قیمت سوار شوید.

  • لورن پاول جابز - آئودی A5

    لورن پاول جابز - آئودی A5

    لورن پاول جابز، همسر استیو جابز هم اکنون با یک دستگاه آئودی A5 در پالو آلتوی کالیفرنیا رفت و آمد می‌کند. این مدل خودرویی خوب با قیمتی حدوداً 37 هزار دلار است و تمام آن چه که از یک خودروی لوکس انتظار داشته باشید را در اختیار شما قرار خواهد داد.

  • اریک اشمیت - تویوتا پریوس

    اریک اشمیت - تویوتا پریوس

    مدیر ارشد گوگل، یکی از پردرآمدترین مدیران فعال در بخش نرم‌افزاری دنیاست. ولی با این حال، به نظر می‌رسد او به داشتن یک تویوتا پریوس کاملاً راضی است و با آن، به رانندگی روزانه خود می‌پردازد.

  • وارن بافت - لینکلن کانتیننتال

    وارن بافت - لینکلن کانتیننتال

    ما وارن بافت را یک بار در این لیست آورده‌ایم، این بار قصد داریم شما را با یک خودروی دیگر کلکسیون وی که یک لینکلن کانتیننتال است آشنا کنیم.

  • جیم والتون - دوج داکوتا

    جیم والتون - دوج داکوتا

    جیم والتون که از مدیران وال مارت است، ظاهراً خودرویی که ترکیبی از یک مدل اسپرت و یک تراک باشد می‌خواسته و برای همین، یک دوج داکوتا با قیمتی کم‌تر از 30 هزار دلار خریداری کرده است.

  • اینگوار کامپار - ولوو 240

    اینگوار کامپار - ولوو 240

    علی‌رغم داشتن ثروتی بالغ بر 28 میلیارد دلار، اینگوار کامپار، مالک شرکت آیکیا هنوز هم از همان ولوو 240 مدل 1993 خود استفاده می‌کند. این خودرو امروزه قیمتی معادل 1500 دلار دارد، ولی بدون شک ارزش معنوی این خودرو برای کامپار به قدری زیاد است که حاضر به عوض کردن آن نیست.

دیدگاه کاربران