اعلام اهداف شرکت برای سال 2030

4 کانسپت برقی نیسان، نماینده آینده

9 آذر 1400 16:40
  • اعلام اهداف شرکت برای سال 2030

    اعلام اهداف شرکت برای سال 2030

    شرکت نیسان پس از نوسازی ناوگان محصولات خود (البته به جز GT-R)، با سرمایه‌­ای در حدود 17.68 میلیارد دلار برای گسترش تولید محصولات برقی ظرف سال‌های آینده آماده می‌­شود.

    این شرکت برای عرضه 23 محصول برقی شده تا پایان 2030 برنامه‌ریزی کرده است، که برخی از این محصولات تحت برند زیرشاخه لوکس نیسان یعنی اینفینیتی عرضه خواهد شد. 20 محصول از این جمع ظرف 5 سال آینده عرضه خواهند شد.

    نیسان امیدوار است سهم این محصولات از سبد فروش در اروپا، ژاپن و چین تا پایان سال مالی 2026 به ترتیب به 75، 55 و 40 درصد برسد. این عدد برای ایالات متحده تا سال 2030 برابر با 40 درصد پیش‌­بینی شده است.

    علاوه‌بر تولید خودروهای برقی جدید، این شرکت برای توسعه فناوری باتری لیتیوم-یون و حذف ماده کوبالت هم برنامه‌­ریزی کرده است، تا هزینه­‌های شرکت در این حوزه را تا سال مالی 2028 به میزان 65 درصد کاه

  • 1 - نیسان Chill-Out

    1 - نیسان Chill-Out

    نخستین عضو این مجموعه، خودرویی کراس­‌اور به نام Chill-Out با ابعاد کوچک‌تر از نیسان آرییا است. با توجه به این‌که قرار شده مدل لیف از هاچ‌بک به کراس‌­اور تبدیل شود، بعید نیست این خودرو همان نسل جدید لیف باشد. نیسان Chill-Out روی پلتفرم

  • 2 - نیسان Surf-Out

    2 - نیسان Surf-Out

    کانسپت Surf-Out در قالب یک وانت برقی تک‌­کابین معرفی شده است، که محفظه بار وسیع، رینگ‌های بزرگ و قطعات پلاستیکی مشکی روی بدنه آن جلب نظر می­‌کند. براساس اعلام نیسان این خودرو به دو موتور برقی مجهز شده و توانایی زیادی در آفرود دارد. اتوموتیو نیوز مدتی پیش از برنامه نیسان برای ساخت یک پیکاپ جمع و جور خبر داده بود.

  • 3 - نیسان Hang-Out

    3 - نیسان Hang-Out

    اما بشنوید از کانسپت Hang-Out که در قامت یک هاچ‌بک برقی و احتمالاً برای رقابت با کیا سول EV وارد میدان شده است. این خودرو به سامانه­‌های AWD و رانندگی نیمه-خودران مجهز شده و البته ظاهری شبیه به خودروهای تولیدی دارد.

  • 4 - نیسان Max-Out

    4 - نیسان Max-Out

    شاید جالب‌ترین عضو این گروه چهارتایی، Max-Out است، که به صورت یک خودروی دو نفره روباز و به همراه سامانه AWD معرفی شده. با توجه به فروش کم خودروهای روباز، فروش خودرویی در این کلاس با پیشرانه برقی بسیار سخت به نظر می‌­رسد. به همین دلیل شاید Max-Out در جمع 15 خودروی برقی نیسان تا پایان دهه قرار نگیرد، حدسی که امیدواریم اشتباه بودن آن توسط نیسان ثابت شود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران