• نيسان آريا 2023

نمایشگاه ژنو: قدرتمند و سریع

نیسان آرییا 2023

15 مهر 1402 16:49

رونمایی آریا در نمایشگاه ژنو 2023

مهر 1402: نیسان آریا تنها کراس‌اور تمام الکتریکی نیسان که در بخش طراحی داخلی، تمامی الگوهای گذشته را بازنگری کرده است. آریا با نامی آشنا برای نوین‌ترین محصول نیسان به شمار می‌رود و از معدود نشانه‌های زنده بودن این شرکت دوست‌داشتنی است و در نمایشگاه خودرو ژنو 2023 نیز رونمایی شده است. نیسان آریا خودرویی صرفا کارآمد و شهری نیست و در قوی‌ترین نمونه 389 اسب بخار قدرت داشته و می‌تواند صفر تا 100 کیلیومتر برساعت را زیر 5 ثانیه بپیماید.

معرفی آریا، کراس اور برقی نیسان

تیر 1399: نیسان در استراتژی جدید خود برای خروج از بحران فعلی، تصمیم دارد 10 مدل کاملاً جدید را ظرف 20 ماه آینده معرفی نماید. پس از معرفی نسل جدید ایکس‌تریل، اکنون نوبت کراس‌اور تمام الکتریکی خودروساز ژاپنی رسیده تا قدم در میدان رقابت بگذارد. این مدل را باید نمونه نهایی از کانسپت آرییا دانست که اواخر اکتبر 2019 و در جریان نمایشگاه خودرو توکیو معرفی شد.

طراحی ظاهری آوانگارد این مدل بسیار شبیه نسخه کانسپت بوده و به وضوح از زبان طراحی محصولات فعلی متمایز شده است.

نیسان آرییا (Ariya) در دو نسخه یک و دو موتوره با آرایش دیفرانسیل جلو یا چهارچرخ محرک عرضه خواهد شد. در نسخه دیفرانسیل- جلو یک نیروی محرکه خودرو از یک موتور برقی به قدرت 215 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 300 نیوتن‌متر تامین می‌شود درحالی‌که نسخه چهارچرخ محرک به دو پیشرانه برقی مجهز شده که مجموعاً 389 اسب‌بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

شتاب صفر تا یکصد کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت نسخه دیفرانسیل-جلو به ترتیب 7.5 ثانیه و 159 کیلومتر برساعت اعلام شده درحالی‌که این ارقام در نسخه چهار چرخ محرک به ترتیب 5.1 ثانیه و 200 کیلومتر برساعت خواهد بود.

نیسان آرییا کراس‌اور برقی

نیسان تخمین زده که شعاع حرکتی آرییا براساس استانداردهای ایالات متحده برابر با 483 کیلومتر باشد. البته این رقم مربوط به نسخه چهارچرخ محرک بوده که به باتری 90 کیلووات ساعتی مجهز شده است. هرچند اضافه شدن یک موتور الکتریکی به نیسان آرییا شعاع حرکتی آن را افزایش داده ولی باعث کاهش ظرفیت محفظه بار از 467 لیتر به 413 لیتر می‌شود.

می‌توان از میان دو سایز 19 یا 20 اینچی، یکی را برای رینگ‌های این شاسی بلند پنج نفره سفارش داد.

کابین نیسان آرییا کراس‌اور برقی

نمایشگر 12.3 اینچی با پشتیبانی از اپل کارپلی بی‌سیم، اندروید اتو، آلکسا و دومرتبه بروزرسانی آنلاین سامانه یکی از مهمترین امکانات کابین این خودرو بشمار می‌آید. علاوه‌براین نیسان آرییا به آخرین نسخه از سامانه دستیار ایمنی شرکت نیسان یعنی ProPILOT Assist 2.0 نیز مجهز شده که مجموعه کاملی از موارد لازم برای تامین امنیت سرنشینان را شامل می‌شود.

نیسان آرییا از اواخر سال جاری میلادی و با قیمت پایه حدودی 40 هزار دلار به ایالات متحده وارد می‌شود و عرضه این کراس‌اور برقی در ژاپن از سال آینده آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران