از نسخه برقی رانگلر تا نسخه پلاگین هیبرید گرند چروکی

معرفی کانسپت‌های جیپ در رویداد Easter Jeep Safari

21 فروردین 1401 12:00
  • از نسخه برقی رانگلر تا نسخه پلاگین هیبرید گرند چروکی

    از نسخه برقی رانگلر تا نسخه پلاگین هیبرید گرند چروکی

    با شروع دوره جدید از رویداد سالانه Jeep Easter Safari که در منطقه Moab در ایالت یوتا برگزار می­‌شود، به سراغ خودروهای حاضر در این نمایشگاه رفته‌ایم. 10 کانسپت در این رویداد حاضر شده‌اند، که سه نمونه از نمایشگاه SEMA به آنجا آمده‌اند، ولی هفت جیپ دیگر برای نخستین بار معرفی می‌شوند.

  • جیپ رانگلر Magneto 2.0

    جیپ رانگلر Magneto 2.0

    جیپ امسال دومین نسخه از رانگلر برقی Magneto را معرفی کرده است، که پس از تقویت پیشرانه، 625 اسب­‌بخار قدرت و 1152 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار دارد. این اعداد به ترتیب 340 و 782 واحد بیشتر از مدل اولیه است.

    نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده شش سرعته دستی و ترنسفر کیس Rock-Trac به محور عقب منتقل می­‌شود. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت Magneto 2.0 نیز 2 ثانیه اعلام شده است. معلوم نیست که چهار باتری 70 کیلووات ساعتی این خودرو، چه شعاع حرکتی برای آن فراهم می‌­سازد.

    افزایش 30.5 سانتی‌متری فاصله بین محورها و 7.5 سانتیمتری ارتفاع بدنه، رینگ‌های 20 اینچی با تایرهای 40 اینچی آفرود، لبه گلگیرهای فیبرکربن و سپرهای سفارشی، از مهمترین ویژگی­‌های ظاهری

  • جیپ Bob

    جیپ Bob

    برای ساخت کانسپت باب، 30.54 سانتی‌متر از طول محفظه بار رانگلر روبیکان کم شده و درها و ستون‌های B خودرو حذف شده است. سقف سفارشی از جنس کرباس، سپرهای آفرود، افزایش 7.5 سانتی‌متری ارتفاع و رینگ‌های 20 اینچی با تایرهای آفرود 40 اینچی، از دیگر مشخصات ظاهری این کانسپت است.

    جیپ باب به پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر توربودیزل مجهز شده است، که هوای موردنیاز را از طریق ورودی Mopar تامین و نیرو را به جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک منتقل می­‌کند.

  • جیپ روبیکان 20th Anniversary

    جیپ روبیکان 20th Anniversary

    با گذشت نزدیک به دو دهه از تولد رانگلر روبیکان، یک کانسپت با پیشرانه 8 سیلندر متعلق به روبیکان 392 معرفی شده است، که برخی تغییرات همچون هواکش روی کاپوت، خروجی دوگانه اگزوز، درهای سفارشی، پنل­‌های قابل حذف بدنه و رینگ‌های 17 اینچی Mopar با تایرهای 37 اینچی آفرود را به همراه دارد. افزایش 5 سانتی‌متری ارتفاع بدنه، وینچ Warn روی سپر جلو و زیرسپری استیل را نیز نباید فراموش کرد.

  • جیپ 41 کانسپت

    جیپ 41 کانسپت

    به یاد جیپ ویلیز MB که در جنگ جهانی دوم حضور داشت، نمونه­‌ای از رانگلر 4xe با تغییراتی همچون رنگ سبز زیتونی بدنه، رینگ‌های 17 اینچی و تایرهای 35 اینچی آفرود، سقف چادری، سپرهای فلزی مشکی و افزایش ارتفاع 5 سانتی‌متری بدنه، به رویدادEaster Safari آمده است. روکش کرباسی صندلی‌­ها و اهرم تعویض دنده ساخت Jeep Graphic Studio، از ویژگی‌­های کابین این مدل است.

  • جیپ گرند چروکی Trailhawk PHEV

    جیپ گرند چروکی Trailhawk PHEV

    این گرند چروکی Trailhawk 4xe آبی رنگ، با جزئیاتی به رنگ مشکی Rhino Liner و ریل سقفی همراه شده است، تا خشونت بیشتری را به نمایش بگذارد. رینگ‌های 20 اینچی با تایرهای 33 اینچی BF Goodrich و روکش دورنگ صندلی‌­ها، از دیگر تغییرات این مدل است.

  • جیپ Birdcage Concept

    جیپ Birdcage Concept

    این کانسپت که از سوی Jeep Performance Parts در نمایشگاه حاضر شده، براساس مدل هیبرید رانگلر 4xe شکل گرفته است. رنگ قهوه‌­ای Eagle برای بدنه، افزایش 5 سانتی‌متری ارتفاع بدنه، سپر سفارشی جلو با زیرسپری استیل، لبه گلگیرها به همراه دیلایت، محافظ آلومینیومی چراغ‌های عقب و رینگ‌های 17 اینچی 5 پره با تایرهای 37 اینچی KM3 ساخت BF Goodrich، از مهمترین ویژگی­‌های ظاهری این مدل است. 14 چراغ سقفی LED روی سقف جیپ Birdcage Concept نصب شده است، درحالی‌که سبد محفظه بار، قابلیت حمل 270 کیلوگرم را دارد.

  • جیپ D-Coder Concept

    جیپ D-Coder Concept

    کانسپت D-Coder که براساس جیپ گلادیاتور شکل گرفته، دومین نماینده Jeep Performance Parts در این رویداد است. بیش از 35 قطعه سفارشی ساخت Mopar روی این مدل نصب شده است، که همگی به رنگ قرمز Maraschino درآمده‌اند و کد QR مخصوص به خود را دارند. غیر از این‌ها باید به سپر جلو با وینچ، اسنورکل، درهای لوله­‌ای، ریل سقفی و سبد بار اشاره کرد.

  • کانسپت‌های نمایشگاه SEMA

    کانسپت‌های نمایشگاه SEMA

    همانطور که قبلاً اشاره شد، سه کانسپت دیگر حاضر در رویداد Jeep Easter Safari، قبلاً در نمایشگاه SEMA 2021 معرفی شده‌­اند. رانگلر 4xe SEMA با قطعات سفارشی از برند Jeep Performance Parts، رانگلر Overlook که ردیف سوم صندلی‌­ها را به مدل ساهارا اضافه کرده و در نهایت کانسپت Kaiser Jeep M725، که از تغییر ظاهر یک آمبولانس ارتشی کایزر M725 مدل 1967 پدید آمده است.

دیدگاه کاربران