یکی از جذاب‌ترین پیکاپ‌های آمریکایی حالا به زیر دست توامند هنسی افتاده است!

ولوچی رپتور؛ غول 6 چرخ هنسی

29 آذر 1396 05:00

اگر به‌نظرتان پرداخت نیم‌میلیون دلار برای خریدن یکی از مرسدس‌بنزهای G63 6x6 کار معقولانه‌ای نیست پس بهتر است به فکر یک جایگزین بهتر از آن باشید چراکه تیونر آمریکایی هنسی یک 6 چرخ جدید را با قیمتی به مراتب کمتر از مرسدس بنز در اختیار میلیونرها قرار داده است.

هنسی نام این خودروی جذاب را VelociRaptor گذاشته است و اگر از هوادارانش باشید حتما به یاد دارید که هنسی این نام را اولین‌بار در سال 2010 و برای نسخه تیون‌شده فورد رپتور به کار برده بود. اما ولوچی رپتور در آن زمان، خودرویی با سیستم چهارچرخ محرک بود ولی حالا هنسی آنرا به شش چرخ محرک تبدیل کرده است.

پیشرانه 8 سیلندر ولوچی رپتور قدرتی معادل 602 اسب‌بخار و گشتاوری برابر 843 نیوتن‌متر دارد که به‌ترتیب 152 اسب‌بخار و 233 نیوتن‌متر بیشتر از نسخه استاندارد فورد رپتور است. این غول شش چرخ مجهز به تعلیق Fox و رینگ‌های 20 اینچی با تایرهای آفرود Toyo است و تنها به 4.9 ثانیه برای رسیدن به سرعت 96 کیلومتربرساعت نیاز دارد.


هنسی ولوچی رپتور 6x6 دقیقا 349 هزار دلار قیمت‌گذاری شده و تیراژ تولید آن نیز تنها 50 دستگاه خواهد بود و جالب‌ است بدانید که ساخت هر دستگاه آن 11 ماه طول می‌کشد!

علاوه‌بر این مدل، مشتریان هنسی می‌توانند نسخه چهارچرخ محرک (دو محوره) ولوچی رپتور را هم سفارش دهند که همین پیشرانه را در سینه دارد ولی تیراژ تولید آن 100 دستگاه است.

نویسنده : مرتضی برجسته

دیدگاه کاربران