از سریع و خشمگین گرفته تا ماریو کارت، این‌ها 10 جاذبه تفریحی هستند که نیاز شما به سرعت را قطعاً تأمین خواهند کرد.

10 پارک خودرویی جهان که حتماً باید امتحان کنید

27 خرداد 1397 21:00
  • هر شهر خوب، یک شهر بازی خوب‌تر!

    هر شهر خوب، یک شهر بازی خوب‌تر!

    در شرایطی که کم‌کم به تعطیلات تابستانی نزدیک می‌شویم، می‌توان گفت که همه خانواده‌ها در حال آماده شدن برای سفرهای تفریحی هستند. در این میان، بازدید از شهربازی‌های معروف دنیا یکی از مواردی است که هر کسی دوست دارد حداقل یک‌بار در طول زندگی خود، تجربه کند. چه مقصد شما اورلاندوی آمریکا باشد یا ابوظبی در امارات، تقریباً می‌توان گفت همه جا یک شهربازی خوب وجود دارد که وسیله‌های تفریحی خودرویی خوبی داشته و می‌توانند شما را راضی نگاه دارند.

    در این مطلب، ما 10 مورد از بهترین دستگاه‌های ماشین بازی در برخی از معروف‌ترین شهربازی‌های دنیا را برای شما انتخاب کرده‌ایم. باما همراه باشید.

  • کارتینگ داخل سالن آندرتی - اورلاندو، فلوریدا (آمریکا)

    کارتینگ داخل سالن آندرتی - اورلاندو، فلوریدا (آمریکا)

    اگر بازدید از شهربازی‌های بزرگ مانند دیزنی ورلد، راست کار شما نیست، بهتر است سری به مرکز کارتینگ داخل سالن اورلاندو، که در ایالت فلوریدا واقع شده، بزنید.

    پیست الکتریکی کارتینگ اورلاندو، طولانی‌ترین پیست داخل سالن کارتینگ در دنیاست؛ این پیست در دو طبقه ساخته شده و بیشترین میزان تغییر ارتفاع و همچنین تعداد پیچ‌های تند را در آن تجربه خواهید کرد. در این مرکز همچنین تفریحات دیگری مانند بولینگ، لیزر تگ، یک شبیه‌ساز مسابقات اتومبیل‌رانی حرفه‌ای و ... وجود دارد.

  • اتوپیا - دیزنی‌لند، کالیفرنیا (آمریکا)

    اتوپیا - دیزنی‌لند، کالیفرنیا (آمریکا)

    از سال 1955، اتوپیای دیزنی‌لند به بازدیدکنندگان این شهربازی، امکان سواری با خودروهایی فوق العاده خاص، داخل یک پیست سرپوشیده را فراهم کرده است. شاید این سواری به اندازه دیگر مواردی که در دیزنی‌لند، پیدا می‌کنید، هیجان‌انگیز نباشد، ولی یکی از بازی‌های خاص دیزنی‌لند است که بازدیدکنندگان می‌توانند خودرو را کنترل کنند.

    اتوپیای دیزنی‌لند طی سال‌های اخیر نمونه‌های دیگری هم داشته است. دیزنی‌لند پاریس و شهربازی پادشاهی جادویی فلوریدا، هر کدام نسخه‌های مختص خود را دارند. دیزنی‌لندهای توکیو و هنگ کنگ، در عین حال، این بازی ماشین سواری را دارند، ولی از زمان افتتاح پارک بسته شده‌

  • بک لات استانت کوستر - کینگز آیلند (آمریکا)

    بک لات استانت کوستر - کینگز آیلند (آمریکا)

    اگر به واندرلند کانادا در شهر وان اونتاریو، کینگز دامینیون در دازول ویرجینیا یا کینگز آیلند در میسون اوهایو بروید، می‌توانید سوار ترن بکلات استانت کوستر شوید، ولی نام آن همیشه بکلات استانت نبوده است. در سال 2003، این کوستر با نام "شغل ایتالیایی: پیست بدل کارها" افتتاح شد و این شانس را برای مردم فراهم کرد تا با سوار شدن داخل مینی کوپرها و حرکت در مسیر یکی از سکانس‌های تعقیب و گریز فیلم که شامل یک هلیکوپتر در حال تیراندازی، آتش بازی و چندین مورد دیگر بود، عبور کنند.

    در سال 2006، هر سه کوستر نام خود را به بکلات استانت کوستر تغییر دادند و صحنه‌های جدید در مسیر آن‌ها اضافه شدند. در سال 2010، خودروهای مینی جای

  • سرزمین خودروها - دیزنی کالیفرنیا (آمریکا)

    سرزمین خودروها - دیزنی کالیفرنیا (آمریکا)

    بخشی از شهربازی دیزنی کالیفرنیا، که در آناهایم این ایالت واقع شده، به طور کامل از انیمیشن محبوب Cars شرکت پیکسار الهام گرفته و اگر از علاقه‌مندان این انیمیشن هستید، بدون شک حتماً از بازدید این شهربازی لذت خواهید برد. جذاب‌ترین بخش این شهربازی برای ماشین بازها، بدون شک Radiator Springs Racers است که می‌توانید با سوارشدن روی ماشین‌ها، در شهر کوچک این انیمیشن که به صورت واقعی ساخته شده به رانندگی بپردازید.

    علاوه بر مسابقه دادن با سایر بازدیدکنندگان که سوار ماشین‌های دیگر شده‌اند، شما می‌توانید برخی از شخصیت‌های اصلی فیلم را دیده و برخی از صحنه‌های آن را تماشا کنید.<

  • سریع و خشمگین: سوپرشارژر - یونیورسال استودیوز فلوریدا (آمریکا)

    سریع و خشمگین: سوپرشارژر - یونیورسال استودیوز فلوریدا (آمریکا)

    تا اینجای کار، "سریع و خشمگین: سوپرشارژر" از باقی مواردی که مطرح شده جدیدتر بوده و تقریباً یک ماه پیش در شهربازی یونیورسال استدودیوز فلوریدا افتتاح شده است. بازدیدکنندگان سوار واگن‌هایی می‌شوند که ترکیبی از ویدیو، تصاویر هولوگرام سه بعدی و برخی عملیات و اتفاقات زنده است و آن‌ها در میانه یک تعقیب و گریز فوق العاده سریع با شرکت برخی از ستارگان این مجموعه فیلم مانند وین دیزل، دواین جانسون، جوردانا بروستر و برخی بازیگران دیگر قرار می‌دهد.

  • دنیای فراری - ابوظبی (امارات)

    دنیای فراری - ابوظبی (امارات)

    حتی بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی دنیا هم نمی‌توانند یک شهربازی بزرگ که کاملاً به معرفی برند آن‌ها می‌پردازد، داشته باشند. ولی فراری با بقیه فرق دارد. شهربازی دنیای فراری در سال 2010 افتتاح شد و در فضایی بالغ بر 21 هکتار، شما در آن با برخی از بهترین مدل‌های این برند می‌توانید آشنا شوید. از برخی از بازی‌های فوق العاده جذاب این شهربازی می‌توان به چالش فیورانو جی‌تی، رولر کوستر F430 که سرعتش تا حدوداً 100 کیلومتر بر ساعت افزایش پیدا می‌کند و فرمولا روسا که سریع‌ترین رولر کوستر دنیاست و سرعتش به 241 کیلومتر برساعت می‌رسد اشاره

  • ماریو کارت - دنیای سوپر نینتندو یونیورسال (ژاپن)

    ماریو کارت - دنیای سوپر نینتندو یونیورسال (ژاپن)

    بله، درست متوجه شده‌اید، یونیورسال در حال ساختن یک ماریو کارت واقعی در اورلاندو و ژاپن است. ماریو کارت قرار است بخشی از پارک "دنیای سوپر نینتندو" باشد و به شهربازی‌های یونیورسال استودیوز فلوریدا و Islands of Adventure خواهد پیوست و گفته می‌شود یک تجربه بسیار بی نظیر و کاملاً واقعی از محیط بازی را در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهد داد. هنوز جزئیات بیشتری در این مورد منتشر نشده است و کار احداث آن‌ها همین چند وقت پیش آغاز شده، ولی انتظار می‌رود ماریو کارت هم دقیقاً همزمان با روز افتتاح پارک‌های جدید آغاز به کار کند.

  • راک‌ اند رولر کوستر - دیزنی هالیوود استودیوز (آمریکا)

    راک‌ اند رولر کوستر - دیزنی هالیوود استودیوز (آمریکا)

    خودروهای سریع و پرشتاب و موسیقی راک همواره ترکیب خوبی را تشکیل می‌دهند، از این رو دیزنی تصمیم گرفته تا راک ‌اند رولر کوستر را در شهربازی هالیوود استودیز در اورلاندو افتتاح کند.

    بازدیدکنندگان سوار یک خودرو می‌شوند که ظاهری شبیه به یک کادیلاک اوایل دهه شصت میلادی دارد. هر سرنشین به یک آهنگ Aerosmith داخل خودرو گوش می‌دهد که از چند بلندگو نصب شده روی پشت سری و یک ساب ووفر موجود در صندلی در حال پخش شدن هستند تا هر شخص کاملاً بتواند در حس و حال آن دوران قرار بگیرد. این رولر کوستر سرپوشیده سپس در 2.8 ثانیه سرعت خود را به 93 کیلومتر برساعت رسانده و شما را در مسیری که شبیه به یک پوستر فیلم‌های دهه 70 میلادی است به دنی

  • پیست آزمایشی - اپکات دیزنی (آمریکا)

    پیست آزمایشی - اپکات دیزنی (آمریکا)

    یک جاذبه دیگر که در شهر اورلاندو واقع شده، با نام Test Track همواره از زمان افتتاح در مارس 1999 به عنوان یکی از جذاب‌ترین بخش‌های شهربازی اپکات دیزنی شناخته می‌شود. در این پیست آزمایشی شما سوار خودرویی می‌شوید که داخل یک مجموعه، در حال آزمایش است، همه چیز آن از هندلینگ گرفته تا کیفیت ساخت مورد آزمایش قرار می‌گیرند و نهایتاً یک تست حداکثر سرعت گرفته می‌شود که سرعت خودرو تا 105 کیلومتر برساعت افزایش پیدا می‌کند و بدون شک، جذاب‌ترین قسمت این برنامه هم هست.

    جدیدترین بروز رسانی Test Track در سال 2012 انجام شده و شورولت به عنوان اسپانسر به مجموعه اضافه شده است. در این بازسازی بزرگ، ترکیب طراحی قدیمی ا

  • تاپ تریل درگستر - سیدار پوینت (آمریکا)

    تاپ تریل درگستر - سیدار پوینت (آمریکا)

    بیایید از فلوریدا و شهربازی‌های بزرگش خداحافظی کرده و به سیدار پوینت در ساحل دریاچه آری در سنداسکی اوهایو رفته و سری به رولر کوستر فوق العاده سریع آن بزنیم.

    بازدیدکنندگان سوار رولر کوستر شده و پشت چراغ تایمینگ منتظر می‌مانند. زمانی که چراغ‌های سبز روشن می‌شوند، سرعت رولر کوستر در یک چشم به هم زدن به 193 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مسیر این رولر کوستر بسیار کوتاه است و فقط شامل یک افزایش ارتفاع و سرازیری شدید می‌شود. در تأیید جذابیت‌های این رولر کوستر همین بس که در دنیا رولر کوسترهای زیادی وجود ندارند که بدون کلاه ایمنی بتوانید در هوای آزاد سرعت‌های سه رقمی را تجربه کنید!<

دیدگاه کاربران