معرفی 6 موتورسیکلت خاص سال 2018 با قیمتی کمتر از 6000 دلار
هیجان زیاد با پول کم
هنر ارزان ساختن
اکثر آنهایی که موتورسواری را تازه شروع میکنند، دنبال یک چیز هستند: موتورسیکلتی ارزان، کوچک ولی با هیجان. وقتی صحبت از ارزانسازی میشود، همه ذهنهای ایرانی به سمت هوندا سیجی میرود، اما باید بدانید که ژاپنیها در سالهای دهه 70 تا 80 میلادی، نه فقط در بازار ایران، بلکه در اکثر بازارهای جهانی نیز موتورسیکلتهای ارزان، ولی حجیمتر بسیاری داشتهاند مانند: خانواده هوندا CB، کاوازاکی KZ و یاماها XS. این مثالها یعنی حتی ارزانسازی هم هنر خاص خودش را دارد.
پس با صرفنظر از شرایط کشورمان، در بازار جهانی میتوان حتی با قیمت اندک، لذت بیشتری از سواری برد. امروز 6 مدل خاص را به شما معرفی میکنیم، که هرچند در بازار جهانی پرفروش نیستند، اما سواری با آنها، لذت بسیاری برای مشکلپسندان دارند. پس باما بمانید!
1 - یاماها SR400
حدود قیمت پایه: 6000 دلار
عرضه به بازار: از سال 2014در میان همه موتورسیکلتهای خیابانی جهان، SR400 از معدود مدلهایی است که عرضه آن، مدتها بدون تغییر خاصی در ظاهر و باطن و حتی بدون اضافهشدن امکانات بیشتر، همچنان ادامه داشته و دارد تا جاییکه میتوان گفت نسبت به دهه 70 میلادی، انجین انژکتوری و استارت الکتریکی را بیشتر دارد.
SR400 ظاهرش را مدیون موتورسیکلتهای کلاسیک انگلیسی است و در عین سادگی بیش از اندازهاش، از طراحی متناسبی بهره میبرد. علیرغم حجم نسبتاً بالای انجین این ژاپنی، یاماها فقط از یک سیلندر برای قلب SR400 استفاده کرده که مهمترین نکته فنی در این موتورسیکلت 180 کیلوگرمی است.
2 - هوندا ربل 500
حدود قیمت پایه: 5900 دلار
عرضه به بازار: از سال 2017در اواسط دهه 80 میلادی، هوندا مدلی بهنام CMX250 داشت که به Rebel 250 معروف شد. در آن زمان، موفقیت این موتورسیکلت چنان بالا بود که بخش عمدهای از ناوگان پلیسهای موتورسوار آمریکا، به ربل 250 مجهز شدند. ربل، موتورسیکلتی سبک بود و سواری آسانی داشت. به همین دلیل نیز هوندا تا اواخر دهه 90 میلادی، تولیدش را همچنان ادامه داد.
حال که 3 دهه از معرفی ربل میگذرد، هوندا با حفظ همان ویژگیها، ارتقای ظاهر و حجیمتر کردن انجینش، مدلهای ربل 300 و ربل 500 را دوباره از سال 2017 به بازار فرستاده است. ربل 500 به انجین 2 سیلندری با قدرت 46 اسببخار مجهز شده که همان انجین خانواده CB500 است. شاید بگویید با وجود کروزرهای CB500 دیگر هوندا چه نیازی به ربل 500 دارد، که جواب این سوال، تنها یک جمله است: ربل همان CB است ولی در
3 - کاوازاکی ورسیس X300
حدود قیمت پایه: 5400 دلار
عرضه به بازار: از سال 2017بیش از یک دهه است که کاوازکی تمامی مدلهای ادونچر تورینگ خود را با نام Versys میفروشد. اولین مدل ورسیس در سال 2007 معرفی شد و ورسیس 650 نام داشت. بعد از آن کاوازاکی، نسخه حجیمترش را با نام ورسیس 1000 در سال 2012 معرفی کرد. حالا هم نوبت سومین عضو خانواده ورسیس شده که البته ارزانتر و کمحجمتر از دو برادر دیگرش است.
همین ابتدا باید تکلیف یک چیز را مشخص کنیم؛ X300 موتورسیکلتی شهری با قابلیتهای آفرود است، نه موتورسیکلتی آفرود که میتوان به آن به خیابانها آمد. X300 را با شاسی و انجین Ninja 300 ساختهاند، اما سیستم تعلیقش تغییر و بهبودیافته است. برای آنهایی که توانایی بیشتری از X300 انتظار دارند، کاوازاکی ویژگیهایی مان
4 - کیتیام دوک 390
حدود قیمت پایه: 5000 دلار
عرضه به بازار: از سال 2013به قدیمیترین موتورسیکلت لیست ششتایی ما رسیدید. خانواده اتریشی دوک از سال 2010 به بازار جهانی ممعرفی شد. موتورسیکلتهای این خانواده با عددهای مختلف نامگذاری میشوند که این عدد اگر کمتر از 700 باشد، یعنی موتورسیکلت تکسیلندر، بین 700 تا 900 یعنی جفت سیلندر موازی و بالای 900 نیز یعنی جفت سیلندر خورجینی.
دوک 390 مانند برادرانش، رنگبندی پرهیجان و ظاهری تهاجمی دارد، ولی همچنان در کلاس نیکدهاست و فاصله زیادی با کلاس استریتفایترها دارد. فاصله محوری اندک، ارتفاع نسبتاً بالای زین و انجین 44 اسبی قدرتمندش، باعث شده تا سواری با دوک 390، تجربهای منحصر به فرد برای هر موتورسواری باشد.
5 - بامو G310R
حدود قیمت پایه: 4750 دلار
عرضه به بازار: از سال 2017اولین محصول بامو در عصر جدید، همین G310R است؛ موتورسیکلتی که از آن بهعنوان نخستین محصول این شرکت، با حجم انجین کمتر از 500 سیسی یاد میشود. G310R با سرمایهگذاری مشترک TVS ساخته شده و به همین دلیل نیز بامو خط تولیدش را با نام آپاچی RR310 در هندوستان افتتاح کرده. البته این موتورسیکلت 34 اسبی در بازارهای اروپایی، فقط و فقط تحت برند بامو فروخته میشود.
6 - سوزوکی ونون 200
حدود قیمت پایه: 4600 دلار
عرضه به بازار: از سال 2017یکی از قدیمیترین موتورسیکلتهای اسکرمبلر جهان را سوزوکی با نام VanVan در دهه 70 میلادی ساخت. تولید ونون در حجمهای 50، 75، 90، 250 و حتی 400 سیسی ادامه داشت تا آنکه در ابتدای دهه 80 میلادی، عرضه آن متوقف شد. سری دوم ونون در سال 2003 و فقط در مدل 125 سیسی به بازار آمد.
حالا بعد از گذشت ربع قرن، سوزوکی نسخه حجیمترش را با نام ونون 200 به بازار فرستاده است. این موتورسیکلت، همان انجین انژکتوری DR200S را در سینه دارد، ترمزهای عقبیاش از نوع کاسهای است و حجم باکش به حدود 6.4 لیتر میرسد.
جهت مشاهده آخرین قیمت محصولات کویر موتور شامل انواع موتورسیکلت کویر، موتورسیکلت وسپا، موتورسیکلت KTM اتریش و سایر محصولا
نویسنده : مرتضی برجسته
منبع : rideapart.com
برای اطلاع از جدیدترین اخبار، ایمیل خود را وارد کنید