نشانه‌ای از مشتریان بالقوه

20 خودروسازی که نامشان در اینستاگرام بیشتر Mention می‌شود

19 مرداد 1397 21:00
  • نشانه‌ای از مشتریان بالقوه

    نشانه‌ای از مشتریان بالقوه

    در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی به جزئی جدانشدنی از زندگی بسیاری از افراد مخصوصاً نسل جوان تبدیل شده‌اند. طبیعی است که در چنین شرایطی کسب‌وکارهایی که محصولی برای عرضه دارند نیز از قافله عقب نمانده و روی شبکه‌هایی چون فیسبوک و توئیتر صفحاتی ایجاد کرده‌اند. اما در این میان، برنامه اینستاگرام به دلیل کاربری ساده‌تر و تمرکز بر نمایش عکس گاهی بیش از بقیه مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد. طبیعی است که برای علاقمندان خودرو نیز تماشای عکس‌های محصول موردعلاقه‌شان، امری راحت‌تر و سریع‌تر از سایر روش‌ها خواهد بود.

  • 20- میتسوبیشی

    20- میتسوبیشی

    پیش از آن‌که میتسوبیشی را به دلیل قرار گرفتن در جایگاه بیستم محبوبیت در اینستاگرام مورد سرزنش قرار دهید، بد نیست این مساله را نیز در نظر بگیرید که بسیاری برندهای معتبر دیگر وجود دارند که حتی موفق به کسب همین رتبه نیز نشده‌اند.

    اگر مدل جمع‌وجور میراژ را به حساب نیاوریم، درحال حاضر تمرکز این خودروساز ژاپنی روی ساخت خودروهای کراس‌اور و شاسی‌بلند است. اما نکته طنز ماجرا این است که بیشترین خودروی اشاره شده از میان 3.4 میلیون م

  • 19- مک‌لارن

    19- مک‌لارن

    کسب جایگاه نوزدهم شاید شایسته نام پرابهتی چون مک‌لارن نباشد اما برای خودروسازی که صرفاً خودروهای سوپراسپرت گران‌قیمت و در تیراژ محدود تولید می‌کند، رتبه بدی هم نیست. رقم 3.4 میلیونی منشن در اینستاگرام توسط کاربران، نشان از علاقه و هیجانی است که در میان طرفداران مک‌لارن نسبت به آن وجود دارد.

  • 18- ام‌جی

    18- ام‌جی

    احتمالاً از دیدن نام ام‌جی در جایگاهی بالاتر از مک‌لارن متعجب شده‌اید اما به نظر می‌رسد که پیشینه درخشان تاریخی این برند، همچنان شهرت و محبوبیت زیادی برای آن در میان کابران فضای مجازی به همراه داشته چرا که نام آن 3.5 میلیون بار توسط کاربران مورد اشاره قرار گرفته است. این نام تجاری انگلیسی توسط گروه خودروسازی نانجینگ در اواخر دهه گذشته خریداری شد و از آن زمان سعی کرده خودروهایی ارائه دهد که درخور اعتبار این نشان باسابقه باشند. کاربران فضای مجازی، خودروهای کلاسیک ام‌جی را نیز فراموش نکرده اند چراکه مدل MG TA به تنهایی 136 هزاربار مورداشاره قرار گرفته است.

  • 17- لکسوس

    17- لکسوس

    برند لوکس شرکت تویوتا به تعداد 3.8 میلیون بار مورد اشاره کابران اینستاگرام قرار گرفته که شاید چندان رقم درخور توجهی برای این برند نباشد. این خودروساز مدل‌های هیجان‌انگیزی همچون RC F و LC500را نیز در میان محصولات خود دارد، اما به نظر می‌رسد کاربران شبکه‌های اجتماعی چندان علاقمند به صحبت درباره این خودروها نباشند.

  • 16- بنتلی

    16- بنتلی

    از بنتلی که به کار ساخت خودروهای لوکس و باشکوه مشغول است نیز انتظاری بیش از کسب رتبه شانزدهم داشتیم اما هنوز جای خوشحالی است که این شرکت با 4 میلیون منشن، توانسته رتبه‌ای بالاتر از لکسوس به دست آورد. با توجه به دست نیافتنی بودن خودروهای این شرکت برای اکثریت مردم جهان، همین میزان توجه نیز رقم خوبی به نظر می‌رسد.

  • 15- مزدا

    15- مزدا

    این روزها مزدا خود را به عنوان سازنده خودروهای لوکس نه چندان گرانقیمت معرفی می‌کند که هرچند هنوز به لکسوس و اینفینیتی نرسیده اما تویوتا و هوندا را پشت سر گذاشته است. این‌که مزدا واقعاً موفق شده چنین جایگاهی را در صنعت خودروسازی کسب کند هنوز مورد شک و تردید است و شاید به همین دلیل این کمپانی با 4.1 میلیون بار اشاره، در رتبه پانزدهم قرار گرفته است.

  • 14- سوزوکی

    14- سوزوکی

    مدتهاست که سوزوکی در بازار ایالات متحده آمریکا غایب بوده اما این خودروساز ژاپنی در سایر بازارهای جهان هنوز به فعالیت جدی خود ادامه می‌دهد و توجه کاربران فضای مجازی به این برند نیز نشانگر ادامه توجه آن‌ها به خودروهای این برند است. سوزوکی با رقم 6.5 میلیونی منشن نشان داده که هنوز برای بسیاری از کاربران محبوب و مهم است.

  • 13- فولکس‌واگن

    13- فولکس‌واگن

    نام فولکس‌واگن هنوز هم به طور کامل از زیر سایه رسوایی آلایندگی خودروهای دیزل بیرون نیامده و شاید همین دلیل مناسبی برای قرار گرفتن برند فولکس در جایگاه سیزدهم باشد. به هرحال رقم 7.8 میلیون منشن در اینستاگرام نشان می‌دهد که نام این شرکت هنوز در خاطر علاقمندان خودرو زنده است.

  • 12- سوبارو

    12- سوبارو

    باید اعتراف کرد که مشاهده نام سوبارو در جایگاه دوازدهم این فهرست چندان خوشایند نیست هرچند که کسب این رتبه به لطف 7.9 میلیون مرتبه اشاره شدن به نام این خودروساز ژاپنی به دست آمده است. «حس وفاداری به یک نشان تجاری» میان مالکان خودروهای سوبارو به صورت قدرتمندی وجود دارد اما به نظر می‌رسد برخی عوامل جانبی مثل مدل‌های WRC که در دو دهه گذشته اعتبار زیادی برای این برند کسب کردند، اکنون تاحدی اهمیت خود را ازدست داده‌اند.

  • 11- مینی

    11- مینی

    مینی هم یکی از آن خودروسازانی است که حضورش در فضای مجازی پررنگ‌تر از دنیای واقعی است. خودروهای این برند کم‌کم از دایره خودرهای ارزان‌قیمت و قابل خرید برای عامه مردم خارج شده و تاحدی لذت رانندگی منحصربه‌فرد خود را نیز نسبت به گذشته از دست داده‌اند. به همین دلیل است که به نام خودروهای مینی تنها 9 میلیون مرتبه اشاره شده است.

  • 10- جیپ

    10- جیپ

    شاسی‌بلندهای چابک و دلیر جیپ با کسب 10 میلیون مرتبه منشن موفق شدند به جمع ده خودروساز پرمخاطب در اینستاگرام وارد شوند. کسب 1.5 میلیون هشتگ تنها از سوی مدل محبوب رانگلر باعث تعجب علاقمندان نخواهد بود.

  • 9- لامبورگینی

    9- لامبورگینی

    باوجود این‌که این شرکت تنها سه مدل خودرو در سبد محصولات خود ارائه می‌دهد اما با 10.4 میلیون مرتبه مورد اشاره گرفتن، نشان داده که در میان علاقمندان خودرو جایگاه و مرتبه ویژه‌ای دارد. اگر رکوردی که اخیراً توسط اونتادور SVJ

  • 8- پورشه

    8- پورشه

    برای چندین دهه است که نام پورشه در کنار مدل جاودان 911 قرار گرفته درحالی‌که امروزه این خودروساز مدل‌های متنوعی از خودروهای شاسی‌بلند و حتی خودرویی چون پانامرا اسپرت‌توریسمو را نیز تولید می‌کند. رقم 11.4 میلیونی اشاره به نام این برند، میزان توجه و علاقه نسبت به آن را به نمایش می‌گذارد. پورشه 911 به تنهایی 1.3 میلیون هشتگ مختص به خود دارد.

  • 7- تویوتا

    7- تویوتا

    پس از سال‌ها تولید خودروهای بی‌هیجان، مدتی است که تویوتا در طراحی خودروهای خود تجدید نظر کرده و سعی داشته مقداری شور و هیجان نیز به ظاهر آن‌ها اضافه کند. هرچند که برخلاف جهان واقعی، در دنیای مجازی تویوتا بالاترین رتبه‌ها را کسب نکرده اما دریافت 12.6 میلیون منشن نیز رقم کمی نیست. پس از تولید سوپرا احتمال بالارفتن این رقم وجود دارد.

  • 6- مرسدس‌بنز

    6- مرسدس‌بنز

    خودروساز اهل اشتوتگارت که به ساخت خودروهای لوکس مشهور است، محصولات متنوعی از کارخانه‌های خود خارج می‌کند و البته نامش 13 میلیون بار در اینستاگرام مورد اشاره قرار گرفته اما هنوز هم نتوانسته به جمع 5 شرکت برتر در این فهرست وارد شود.

  • 5- فراری

    5- فراری

    کمتر کسی پیدا می‌شود که از تماشای تصاویر خودروهای فراری لذت نبرده و به وجد نیاید. این خودروساز ایتالیایی نیز از علاقه کاربران به خودروهای مدرن و کلاسیک خود خبر داشته و به همین دلیل بوده که نام این شرکت 13.1 میلیون مرتبه مورد اشاره کاربران قرار گرفته است.

  • 4- آئودی

    4- آئودی

    این خودروساز آلمانی نیز اخیراً به واسطه ارتباطش با ماجرای رسوایی آلایندگی پیشرانه‌های دیزلی به دردسر افتاده و شاید بتوان برخی از 13.2 میلیون مرتبه اشاره به نام این شرکت در اینستاگرام را نیز مربوط به همین ماجرا دانست. اما به هرحال آئودی نیز طرفداران دوآتشه‌ای دارد که از صحبت درباره خودروهای این برند و به اشتراک گذاشتن تصاویر آن‌ها لذت می‌برند.

  • 3- فورد

    3- فورد

    شرکت فورد سابقه حضوری طولانی در شبکه‌های اجتماعی داشته و چند کمپین موفق را هم به نام خود ثبت کرده است. بنابراین باعث تعجب نیست که این شرکت به واسطه 16 میلیون مرتبه مورد اشاره قرار گرفتن نامش در اینستاگرام، جایگاه سوم این فهرست را کسب کرده باشد. فورد موستانگ به تنهایی 1.3 میلیون هشتگ اختصاصی دارد.

  • 2- هوندا

    2- هوندا

    به نظر می‌رسد که هوندا همواره در تمام جریانات روز حضور داشته و فضای مجازی کنونی و اینستاگرام نیز در ادامه همین راه هستند. نام هوندا اکنون 21.8 میلیون مرتبه در میان کاربران مورد اشاره قرار گرفته که 400 هزار مرتبه آن به تنهایی مربوط به مدل محبوب سیویک بوده است. بدین ترتیب جایگاه دوم این فهرست به هوندا تعلق دارد.

  • 1- ب‌ام‌و

    1- ب‌ام‌و

    ب‌ام‌و موفق شده با فاصله بسیار زیادی رتبه اول را به دست آورد چراکه نامش 28 میلیون مرتبه در میان کاربران اینستاگرام مورد اشاره قرار گرفته است. اکنون تنها چند هفته تا معرفی مدل جدید Z4 باقیمانده و می‌توان انتظار داشت که پس از ورود این خودرو به بازار جهانی، نام ب‌ام‌و در میان کاربران بیشتر مورد بحث قرار بگیرد.

دیدگاه کاربران