رکورددار جدید نوربورگ‌رینگ

لامبورگینی اونتادور SVJ در راه است

4 مرداد 1397 18:00

لامبورگینی به تازگی اعلام کرده که نسخه جدید و تقویت شده از اونتادور با کد SVJ عرضه خواهد شد. پسوند SVJ مطمئناً برای علاقمندان لامبورگینی یادآور مدل‌های معروف این شرکت در سال‌های گذشته است. در ویدیوی تبلیغاتی کوتاهی که از سوی خودروساز ایتالیایی منتشر شده، شاهد حضور همان خودرویی هستیم که مدتی پیش در پیست نوربورگ‌رینگ حاضر شده بود.

طبق اعلام لامبورگینی، اونتادور SVJ بهترین نسبت «قدرت به وزن» را ارائه می‌دهد.پیش از این گزارش شده بود که لامبورگینی موفق شده با اونتادور SVJ افتخار رکورد پیمودن پیست نوربورگ‌رینگ را که پیش از این در دستان پورشه GT2 RS 911 قرار داشت، با ثبت زمان 6 دقیقه و 45 ثانیه در اختیار بگیرد. ثبت این رکورد برای لامبورگینی بسیار اهمیت دارد چراکه قبلاً پورشه GT2 RS 911 نیز با کنار زدن لامبورگینی هوراکان پرفورمانته، تاج سریع‌ترین خودروی پیست جهنم سبز را بر سر گذاشته بود. از طرفی SVJ نیز توانسته با ثبت این نتیجه، توانایی‌های خود به عنوان سریع‌ترین لامبورگینی را به بقیه اثبات نماید. یکی از عوامل کلیدی موفقیت اونتادور SVJ در پیست نوربورگ‌رینگ، نصب قطعات آیرودینامیکی جدید روی بدنه این خودروی تولید محدود است که البته ظاهر آن را نیز نسبت به اونتادورهای معمولی متمایز خواهد کرد.

دلیل دیگر کسب موفقیت توسط این خودرو را می‌توان به پیشرانه 12 سیلندر تنفس طبیعی تقویت شده آن دانست که نسبت به نمونه استاندارد قدرت بیشتری تولید می‌کند (790 اسب بخار در برابر 730 اسب‌بخار قدرت مدل اونتادور S). این عامل را در کنار بدنه سبک‌سازی شده SVJ قرار دهید تا متوجه شوید ثبت رکورد زمانی بسیار خوب این خودرو در پیست قابل انتظار بوده است.

طبق اعلام لامبورگینی، اونتادور SVJ بهترین نسبت «قدرت به وزن» را ارائه می‌دهد، اگرچه هنوز اعداد دقیقی در این رابطه منتشر نشده است. اونتادور SVJ به کمک پیشرانه خود که توانایی تولید 690 نیوتن‌متر گشتاور را دارد، می‌تواند ظرف 2.8 ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت دست یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 350 کیلومتربرساعت خواهد بود.

این نسخه ویژه اونتادور به عنوان میراث‌دار مدرن نام SVJ (که در گذشته روی مدل‌هایی همچون میورا و دیابلو قرار گرفته بود) قرار است در تعداد بسیار محدودی تولید شود. تا زمان معرفی رسمی این خودرو باید منتظر بمانیم تا جزئیات بیشتری درباره آن منتشر شود. با توجه به نمایش تیزر تبلیغاتی این خودرو، پیش‌بینی می‌شود که ظرف چند هفته آینده این خودرو به صورت رسمی معرفی شود.

دیدگاه کاربران