معرفی بهترین محصولات تجاری جهان

گزارش تصویری نمایشگاه هانوفر 2018

2 مهر 1397 13:00
  • بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای تجاری جهان

    بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای تجاری جهان

    نمایشگاه بین‌المللی IAA آلمان، هم بزرگ‌ترین و هم از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های خودرویی جهان است. سابقه این نمایشگاه به سال 1897 میلادی برمی‌گردد و تا سال 1991 نیز هم خودروهای سواری و هم مدل‌های تجاری در آن شرکت می‌کردند. اما از سال 1992 و برای تمرکز بیشتر بر هر بخش صنعت خودروسازی، مدیران آن تصمیم به تفکیک مدل‌های سواری و تجاری گرفتند که حاصل این کار به دوسالانه‌شدن نمایشگاه IAA ختم شد. 

    این نمایشگاه، در سال‌های فرد مختص خودروهای سواری است و از آنجایی‌که در فرانکفورت برگزار می‌شود، به «نمایشگاه خودرو فرانکفورت» نیز شهرت دارد. در سال‌های زوج نیز این نمایشگاه مختص خودروهای تجاری و حمل و نقل عمومی است و بازهم به این دلیل که در شهر هانوفر برگزار می‌شود، آن را با نام «نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر» نیز می‌شناسند.

    در دوره پیشین نمایشگاه هانوفر، یعنی در سال 2016، بیش از 3000 شرکت کوچک

  • بهترین ون سال: اپل کومبو

    بهترین ون سال: اپل کومبو

    جایزه بهترین ون سال (IVOTY)، معتبرترین جایزه بین‌المللی برای خودروهای تجاری سبک است. برندگان نهایی این جایزه، هر سال در نمایشگاه IAA معرفی می‌شوند.

    برای امسال نیز جایزه بهترین ون 2019 به Combo رسید. 23 داور مسابقه امسال که از 25 کشور مختلف آمده بودند، با دادن امتیاز 127، این ون آلمانی را در جایگاه اول قرار دادند. مرسدس‌بنز اسپرینتر نیز با 92 امتیاز در جایگاه دوم ایستاد.

    این برای سومین‌بار است که اپل صاحب جایزه بهترین ون سال می‌شود. این شرکت، اولین‌بار در سال 1999 برای ون آسترا و دومین‌بار نیز در سال 2002 برای ویوارو (Vivaro) خود، برنده جایزه IVOTY شده بود.

  • بهترین اتوبوس سال: مرسدس سیتارو

    بهترین اتوبوس سال: مرسدس سیتارو

    مرسدس بنز، امسال پنج هزارمین دستگاه سیتارو را تحویل داد. سیتارو نخسیتن اتوبوس شهری جهان با استاندارد یورو6 است و هم‌اکنون در خیابان‌های بیش از 40 کشور جهان حضور دارد. سوئیس با بیش از 2500 دستگاه، پرفروش‌ترین بازار این آلمانی است.

    مرسدس بنز سیتارو که در سه نسخه هیدروژنی، هیبریدی و برقی عرضه شده، حالا با کسب جایزه بهترین اتوبوس سال (IBOTY) باید منتظر موفقیت‌های بیشتری در آینده باشد.

     

  • بهترین تراک سال: فورد F-Max

    بهترین تراک سال: فورد F-Max

    یک پیشرانه 12.7 لیتری EcoTorq با قدرت تقریبی 500 اسب‌بخار و گشتاور بالای 2500 نیوتن‌متر که از طریق جعبه‌دنده 12 سرعته TraXon ساخت ZF به محورها منتقل می‌شود، با اینکه همگی از ویژگی‌های F-Max است، ولی دلیل اصلی هیات داوران امسال، برای انتخاب این کشنده به‌عنوان بهترین تراک سال (ITOTY) چیز دیگری است. سری جدید F-Max حالا 6% مصرف سوخت کمتر و 7% هزینه نگهداری کمتری نسبت به مدل 2018 خود دارد.

    انتخاب F-Max جدید به‌عنوان بهترین تراک، البته با انتقاداتی نیز همراه بود چراکه هنوز در بسیاری از کشورهای اروپایی، آماده فروش نیست!

  • سه‌چرخه برقی فولکس

    سه‌چرخه برقی فولکس

    در میان انبوهی از خودروهای کوچک و بزرگ حاضر در نمایشگاه امسال، فولکس با معرفی دوچرخه Cargo e-Bike، نشان داد که راه‌های مختلفی برای رسیدن به یک مقصد وجود دارد!

    این دوچرخه برقی، که آقای دکتر توماس سدران (Thomas Sedran)، مدیرعامل خودروهای تجاری فولکس واگن، نیز سوار آن شده، یک موتور الکتریکی 250 واتی (کمتر از نیم اسب‌بخار) دارد. حداکثر ظرفیت باربری آن 210 کیلوگرم و بیشترین سرعتش نیز به حدود 25 کیلومتر برساعت می‌رسد.

  • خودرو دو سر: فیات دوکاتو

    خودرو دو سر: فیات دوکاتو

    فیات، پای ثابت همه نمایشگاه‌های تجاری است علی‌الخصوص با محبوب‌ترین مدل تجاری سبکش، یعنی فیات Ducato، که پلتفرم آن با همکاری پژو-سیتروئن ساخته شده. این دوکاتو عجیب را شرکت Garage Italia ساخته تا نشان دهد که مهندسانش توانایی تغییر شاسی و همچنین افزایش ظرفیت باربری خودروهای تجاری را دارند.

  • چهارمین ون اسپرت فورد: ترانزیت کانکت اسپرت

    چهارمین ون اسپرت فورد: ترانزیت کانکت اسپرت

    ترانزیت کانکت، ون سایز متوسطی که هیچ شباهتی به برادر بزرگ‌ترش، فورد ترانزیت، ندارد. فیس‌لیفت 2019 این خودرو حالا آماده عرضه به بازار است و برای آنکه مالکانش حس خوبی از آن داشته باشند، حالا تیپ جدیدی به‌نام Connect Sport دارد؛ با کیت بدنه و با دو ریسینگ لاین روی کاپوتش.

    ترانزیت کانکت اسپرت، چهارمین خودرو از گروه SportVanهای فورد است. تاقبل از این نیز مدل‌های Transit Custom Sport و Transit Courier Sport و Fiesta Van Sport معرفی شده بودند.

  • ونی با مودم نسل چهار: فورد ترانزیت 2019

    ونی با مودم نسل چهار: فورد ترانزیت 2019

    مهم‌ترین خبری که فورد در هانوفر به هوادارانش داد، رونمایی مدل 2019 از ون دو‌ تنی این شرکت، یعنی فورد ترانزیت، است. مدل به‌روزشده ترانزیت حالا هم ظرفیت باربری بیشتری دارد، هم مصرف سوختش با پیشرانه دیزلی 2.0 لیتری EcoBlue کمتر شده و هم پیشرانه قوی‌ترین مدلش بهبودیافته و حالا 185 اسب‌بخار و 415 نیوتن‌متر تولید می‌کند.

    ترانزیت 2019 دو آپشن کاملا جدید هم دارد؛ یکی مودم 4G و دیگری جعبه‌دنده 10 سرعته که فقط برای مدل‌های دیفرانسیل عقب، سفارشی است.

  • اولین ون پلاگین هیبریدی فورد: ترانزیت کاستوم PHEV

    اولین ون پلاگین هیبریدی فورد: ترانزیت کاستوم PHEV

    لقب «پرفروش‌ترین ون انگلیس» هم‌اکنون در اختیار Transit Custom است و همین موضوع، فورد را وسوسه کرد تا نسخه PHEV یا همان پلاگین هیبریدی‌ آن را هم بسازد. پیمایش این ون هیبریدی یک تنی، در حالت برقی حدود 50 کیلومتر و در حالت هیبریدی (با شارژ کامل باتری‌ها و باک پر) نیز حدود 480 کیلومتر جابجا می‌شود.

    فورد می‌خواهد تا سال 2022 میلادی، حداقل 40 مدل با تکنولوژی سبز داشته باشد که از این تعداد، 16 مدل به پیشرانه تمام برقی مجهزند.

  • ون مشترک پژو-سیتروئن با اپل

    ون مشترک پژو-سیتروئن با اپل

    سومین نسل Berlingo برای اولین‌بار در نمایشگاه امسال رونمایی شد. این ون سایز متوسط، که حالا چهره‌ کراس‌اورهای سیتروئن را به خود گرفته است، با پلتفرم EMP2 پژو-سیتروئن ساخته شده که یعنی پلتفرم مشترکی با پژو Partner و همچنین اپل/واکسهال Combo دارد.

    برلینگو 2019 می‌تواند بارهایی به طول 2.7 تا 3 متر را در خود جای دهد. پیشرانه آن نیز یا 1.2 لیتری Puretech توربو بنزینی یا 1.6 لیتری BlueHD توربو دیزلی خواهد بود. همچنین برای اولین‌بار، سیتروئن از جعبه‌دنده 8 سرعته سفارشی برای برلینگو 2019 بهره گرفته است.

  • هیوندای و اولین خودروسنگین جهان با پیشرانه هیدروژنی

    هیوندای و اولین خودروسنگین جهان با پیشرانه هیدروژنی

    هیوندای در نمایشگاه هانوفر امسال با اینکه هیچ محصولی نداشت، ولی از رندرهای رسمی (تصویر فوق) اولین کشنده هیدروژنی‌‌اش را رونمایی کرد.

    هیوندای از سال 2019 و با همکاری شرکت سوئیسی H2E، پروژه تولید سالیانه 1000 دستگاه خودروسنگین را با پیشرانه هیدروژنی (FCEV) آغاز می‌کند. همگی این خودروها صرفا در بازار اروپا فروخته شوند.

    اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، هیوندای اولین خودروساز جهان لقب می‌گیرد که توانسته چنین خودروهایی را به تولیدانبوه برساند. البته هیوندای را دست‌کم نگیرید چون سال 2013 با عرضه Tucson Fuel Cell، اولین خودرو هیدروژنی تولیدانبوه جهان را ساخته بود.

  • ون برقی سایک: مکسوس EV80

    ون برقی سایک: مکسوس EV80

    LDV نام برندی انگلیسی است که در سال‌های آغازین دهه 90 میلادی، تولید انواع ون را آغاز کرد. بعد از فراز و نشیب‌های مالی متعدد و چندین‌بار تغییر مالکیت آن، از سال 2010 به‌دست شرکت SAIC چین افتاد و هم‌اکنون نیز از زیرمجموعه‌های تجاری این شرکت محسوب می‌شود.

    در سال 2011 سایک با معرفی Maxus، نخستین برند تجاری‌اش را در بازار جهانی معرفی کرد. مکسوس در اکثر بازارها تحت برند LDV عرضه می‌شود. در نمایشگاه امسال نیز سایک از فیس‌لیفت مکسوس برقی رونمایی کرد. با دو ساعت شارژ کردن باتری‌های مکسوس EV80 می‌توان تا 200 کیلومتر با آن جابجا شد.

  • آینده ون‌ها در 18 سال بعد: مرسدس بنز ویژن یوربنتیک

    آینده ون‌ها در 18 سال بعد: مرسدس بنز ویژن یوربنتیک

    Urbanetic یک محصول نیست بلکه یک ایده است که طراحان مرسدس برای سال 2036 میلادی آن را پیشنهاد کرده‌اند. مرسدس ویژن یوربنتیک به تکنولوژی خودران مجهز است و پیشرانه برقی دارد، ولی مهم‌ترین ویژگی‌اش در داشتن بدنه‌ای جدا از شاسی است؛ یعنی هم می‌توان برای جابجایی مسافر از آن استفاده کرد و هم می‌توان برای باربری از این خودرو بهره گرفت.

  • ستاره شناسی با نیسان: ناوارا دارک اسکای

    ستاره شناسی با نیسان: ناوارا دارک اسکای

    نیسان با ساخت کانپست Dark Sky صرفا به‌دنبال بازاریابی بیشتر برای پیکاپ جان‌سختش، یعنی ناواراست؛ همان خودرویی که مرسدس از پلتفرم آن برای ساخت X-class خود بهره گرفته.

    مهم‌ترین ویژگی ناوارا دارک اسکای، تغییرات ظاهری ایجاد شده در ناوارا نیست بلکه آن تریلری است که یدک می‌کشد. این تریلر را آژانس فضایی اروپا (ESA) را ساخته و می‌گوید نقشه 3 بعدی ستاره‌ها را به کمک داده‌های بدست‌آمده از تلسکوپ فضایی گایا، در خود جای داده است.

  • 300 تا 500 کیلومتر با یکبار شارژ: آی.دی باز کارگو

    300 تا 500 کیلومتر با یکبار شارژ: آی.دی باز کارگو

    سال 2017 فولکس با معرفی کانسپت ID Buzz نشان داد که می‌خواهد ون‌های کلاسیکش را دوباره به بازار جهانی برگرداند، ولی این‌بار با پیشرانه برقی و تکنولوژی خودران.

    ونی که فولکس به هانوفر امسال آورده بود، ID Buzz Cargo نام داشت و از نامش پیداست که برای مقاصد تجاری ساخته شده. قدرت موتور الکتریکی این آلمانی معادل 204 اسب‌بخار است و بسته به نوع پکیج‌هایش، می‌تواند با یکبار شارژ مسافتی بین 330 تا 550 کیلومتر را طی کند.

    پکیج باتری‌های این خودرو نیز ااگر از نوع 48 کیلووات‌ساعت باشد، می‌توان 80% ظرفیت آن‌ها را در 15 دقیقه شارژ کرد. اما اگر پکیج 111 کیلووات‌ساعتی داشته باشد، ای

  • اولین تراک کانسپت فورد: F-vision

    اولین تراک کانسپت فورد: F-vision

    اف-ویژن اولین تجربه فورد در ساخت یک خودروسنگین اما کانسپت است. این محصول با نام F-Vision Future Truck معرفی شده و مجهز به سیستم خودران سطح 4 است و پیشرانه تمام برقی دارد.

    هرچند فورد به‌لحاظ بازار خودروهای سنگین، بسیار عقب‌تر از رقبای اروپایی‌اش است، اما با ساخت این تراک آیرودینامیک، نشان داد که برنامه‌های جدی‌تر برای حضور در این بازار دارد.

  • چهار سیلندر ولی همه‌جا رو: فورد رنجر رپتور 2019

    چهار سیلندر ولی همه‌جا رو: فورد رنجر رپتور 2019

    فورد به‌لطف Ranger Raptor، قوی‌ترین پیکاپ چهار سیلندر نمایشگاه امسال را در غرفه‌اش داشت.

    رنجر رپتور، که در بازی ویدئویی فورزا هورایزن 4 هم حضور دارد، در مدل 2019 خود به پیشرانه 2.0 لیتری EcoBlue مجهز است که می‌تواند 213 اسب‌بخار با 500 نیوتن‌متر را به کمک جعبه‌دنده 10 سرعته، در اختیار راننده‌اش قرار دهد. از آنجایی‌که رنجر رپتور زیرنظر مهندسان «فورد پرفورمنس» ساخته شده، پس حسابی می‌توان به قابلیت‌های آفرودش مطمئن بود.

  • باربر رنو با تکنولوژی خودران

    باربر رنو با تکنولوژی خودران

    نمایشگاه هانوفر امسال، نخستین جایی بود که رنو از کانسپت EZ-PRO رونمایی کرد. این کانسپت را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد: سیستم جدید مدیریت حمل و نقل تنها با نظارت یک شخص.

  • نخستین ون برقی مان

    نخستین ون برقی مان

    MAN، همان شرکتی که دهه‌های زیادی به ساخت و تولید خودروهای سنگین و اتوبوس مشغول بوده، در سال 2016 تصمیم گرفت تا به بازار خودروهای تجاری سبک (LCV) نیز وارد شود. نتیجه این تصمیم به ساخت اولین ون این شرکت ختم شد. البته از آنجایی‌که فولکس‌واگن، بیش از 75% سهام مان را در اختیار دارد، پلتفرم مدل Crafter خود را در اختیارش گذاشت و بدین‌تریب ون TGE خلق شد.

    در نمایشگاه امسال هانوفر، مان از نسخه برقی ونش رونمایی کرد؛ خودرویی به‌نام e-TGE که با ظرفیت بار 950 تا 1700 کیلوگرمی‌اش می‌تواند 160 کیلومتر را با یکبار شارژ طی کند.

  • اولین سنگین وزن جهان بدون آینه بغل: مرسدس آکتروس 2019

    اولین سنگین وزن جهان بدون آینه بغل: مرسدس آکتروس 2019

    در بیست و سومین سال زندگی آکتروس، مرسدس بنز از نسل جدید این کشنده معروف به‌عنوان مدل 2019 رونمایی کرد؛ خودرویی که دیگر یک کشنده پرقدرت نیست بلکه یک کشنده فوق مدرن است. در آکتروس 2019 مرسدس از آخرین تکنولوژی‌هایش بهره گرفته مثل مانیتور و صفحه کیلومتر کاملا دیجیتالی، چراغ‌های هوشمند و انواع سیستم‌های هشدار دهنده و همچنین سیستم‌های پیشگیری از تصادف.

    اما جالب‌ترین ویژگی آکتروس 2019 را باید در حذف فیزیکی آینه بغل‌هایش دانست چراکه حالا دو دوربین (با وسعت دید بیشتر از آینه) در طرفین خودرو نصب شده و مانیتور آن‌ها نیز در داخل کابین جاسازی شده‌اند.

دیدگاه کاربران