رضایت مشتریان ایرانی از آلمانی‌ها

سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، یا به اختصار ISQI، نتایج ارزیابی سالانه خود را برای نمایندگی‌های داخلی و خارجی حاضر در بازار ایران، منتشر کرد.

گزارش سال 96 نشان می‌دهد که سازمان بازرسی، 42 شرکت عرضه‌کننده خودرو را مورد بررسی قرار داده، از 1.2 میلیون نفر نظرسنجی کرده و بیش از 2500 تعمیرگاه مجاز را در سراسر کشور، ارزیابی کرده و نهایتاً به نتایج زیر رسیده است.

خلاصه نتایج ارزیابی کلی سال 96

  • وضعیت خدمات پس از فروش سال 96، نسبت به سال 95، رشد 3.8 درصدی داشته است.
  • در بین 42 شرکت ارزیابی شده، هیچ‌کدام موفق به کسب رتبه 1 نگردیده است و مجموعاً 4.7% شرکت‌ها، دارای رتبه 4 بوده‌اند.
  • سیستم خدمات پس از فروش در هیچ شرکتی، با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، انطباق کامل ندارد.
  • «عدم پرداخت خسارت خواب خودرو» و «عدم تعویض خودرو در صورت تکرار عیب»، از مهم‌ترین پارامترهای مغفول مانده در سیستم خدمات پس از فروش شرکت‌هاست.
  • رضایت‌مندی مشتریان خودروهای سنگین، به‌طور معناداری نسبت به خودروهای سبک، پایین‌تر است.
  • براساس نظرسنجی مشتریان، «کمبود یا نبود قطعات یدکی»، «کیفیت پایین خدمات و تعمیرات» و «دریافت هزینه بالای خدمات و تعمیرات» سه دلیل عمده نارضایتی مشتریان است.
  • رضایت از تامین قطعات یدکی، نسبت به ادوار گذشته، افت محسوسی داشته است.
  • «عدم رضایت از نرخ‌ دستمزد»، «عدم رسیدگی به صورت‌حساب‌های مالی نمایندگی‌ها» و «عدم تناسب قیمت قطعات یدکی با بازار»، سه دلیل عمده نارضایتی نمایندگی‌های مجاز از شرکت‌های واسطه خدمات پس از فروش است.
آرشیو
  • 13 تیر 1397 گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش - سال 1396
    PDF
  • 22 تیر 1396 گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش - سال 1395
    PDF
  • 12 مرداد 1397 گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش - سال 1394
    PDF
  • 15 تیر 1394 گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش - سال 1393
    PDF
  • 05 تیر 1393 گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش - سال 1392
    PDF

منبع : isqi.co.ir

برای اطلاع از شرایط فروش، ایمیل خود را وارد نمایید

اطلاعات شما به درستی ثبت گردید
آخرین شرایط فروش پس از اعلام خودروسازها، از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.
مشکلی رخ داده است لطفا چند لحظه بعد مجددا تلاش کنید