رضایت مشتریان ایرانی از آلمانی‌ها

سازمان بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، یا به اختصار ISQI، نتایج ارزیابی سالانه خود را برای نمایندگی‌های داخلی و خارجی حاضر در بازار ایران، منتشر کرد.

گزارش سال 96 نشان می‌دهد که سازمان بازرسی، 42 شرکت عرضه‌کننده خودرو را مورد بررسی قرار داده، از 1.2 میلیون نفر نظرسنجی کرده و بیش از 2500 تعمیرگاه مجاز را در سراسر کشور، ارزیابی کرده و نهایتاً به نتایج زیر رسیده است.

خلاصه نتایج ارزیابی کلی سال 96

  • وضعیت خدمات پس از فروش سال 96، نسبت به سال 95، رشد 3.8 درصدی داشته است.
  • در بین 42 شرکت ارزیابی شده، هیچ‌کدام موفق به کسب رتبه 1 نگردیده است و مجموعاً 4.7% شرکت‌ها، دارای رتبه 4 بوده‌اند.
  • سیستم خدمات پس از فروش در هیچ شرکتی، با الزامات قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، انطباق کامل ندارد.
  • «عدم پرداخت خسارت خواب خودرو» و «عدم تعویض خودرو در صورت تکرار عیب»، از مهم‌ترین پارامترهای مغفول مانده در سیستم خدمات پس از فروش شرکت‌هاست.
  • رضایت‌مندی مشتریان خودروهای سنگین، به‌طور معناداری نسبت به خودروهای سبک، پایین‌تر است.
  • براساس نظرسنجی مشتریان، «کمبود یا نبود قطعات یدکی»، «کیفیت پایین خدمات و تعمیرات» و «دریافت هزینه بالای خدمات و تعمیرات» سه دلیل عمده نارضایتی مشتریان است.
  • رضایت از تامین قطعات یدکی، نسبت به ادوار گذشته، افت محسوسی داشته است.
  • «عدم رضایت از نرخ‌ دستمزد»، «عدم رسیدگی به صورت‌حساب‌های مالی نمایندگی‌ها» و «عدم تناسب قیمت قطعات یدکی با بازار»، سه دلیل عمده نارضایتی نمایندگی‌های مجاز از شرکت‌های واسطه خدمات پس از فروش است.
آرشیو
  • 13 تیر 1397 گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش - سال 1396
    PDF
  • 22 تیر 1396 گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش - سال 1395
    PDF
  • 12 مرداد 1397 گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش - سال 1394
    PDF
  • 15 تیر 1394 گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش - سال 1393
    PDF
  • 05 تیر 1393 گزارش ارزیابی خدمات پس از فروش - سال 1392
    PDF

منبع : isqi.co.ir