• شرايط فروش آرشام ديزل

برنامه آرشام دیزل برای تبدیل به قطب تولید جنوب کشور

شرایط فروش آرشام دیزل و ثبت نام کامیون آکروکس (1403)

26 خرداد 1403 14:08

برنامه آرشام دیزل برای تبدیل به قطب تولید جنوب کشور

خرداد 1403: محمد مرتضایی، عضو هیات مدیره گروه خودروسازی آرشام، از تلاش برای تبدیل شایان دیزل به یکی از قطب های تولید جنوب کشور خبر داد.

وی در این باره توضیح داد گروه صنعتی آرشام، یک سال و نیم قبل تاسیس شده و امروز طبق وعده های داده شده، سه شرکت آرشام خودرو ، آرشام موتور و فرهان پیشرو در شرف بهره برداری در زمینه تولید خودرو خواهند بود. در راستای گسترش فعالیت های هلدینگ با سرمایه گذاری کاملا خصوصی توانستیم شرکت آرشام موتور را  تاسیس و تولیدکننده قوی در جنوب کشور ایجاد کردیم. سعی داریم زیر چتر هلدینگ آرشام ،  شایان دیزل به یکی از قطب های تولید در جنوب کشور بدل شود.

وی افزود آرشام موتور اولین خودروساز کاملاً خصوصی در زمینه خودروهای شخصی به شمار می آید. این مجموعه با سرمایه گذاری صد در صد شخصی ایجاد شده و اکنون نیز به صورت خصوصی اداره می شود. البته غیر از دنبال کردن اهدافی مانند افزایش تولید و تلاش برای نوسازی ناوگان فرسوده با تولید محصولات به روز ، ایجاد اشتغال برای بیش از هزار نفر را از دیگر اهداف این گروه اعلام کرد. به همین دلیل کراس اوور مارس  C300  در ابتدا به صورت CBU وارد خواهد شد و با افزایش زیرساخت و ظرفیت و رفع مشکلات احتمالی وهمچنین  پس از تکمیل روند کامل عرضه و خدمات درنهایت در داخل به تولید خواهد رسید.

عضو هیات مدیره گروه خودروسازی آرشام درباره قیمت افزود که مرجع قیمت گذاری نیستند، ولی بنا به برخی دلایل  قرار است قیمت مارس C300 بالاتر از تیگو۷ و لاماری ایما باشد. با این حال اگر ارز به میزان مورد نیاز تامین شود تا پایان سال جاری حتی می توانیم این خودروها را به صورت CKD  مونتاژ کنیم. سه محصول دیگراز برند مارس با قیمت های اقتصادی تر در آینده ای نه چندان دور به سبد محصولات ما اضافه خواهد شد.

وی تاکید کرد توانستیم بعد از چند سال کینگ لینگ چین را که همکار ایسوزو است متقاعد کنیم تا با شایان دیزل دست همکاری دهد.

معرفی برند ACRUX توسط آرشام دیزل

خرداد 1403: گروه صنعتی آرشام، قرار است محصولات تجاری‌اش را توسط شرکت زیرمجموعه خود، یعنی آرشام دیزل، به بازار ایران عرضه کند. در همین راستا، این شرکت تصمیم گرفته که با ایجاد برند اختصاصی‌اش با نام آکروکس (ACRUX)، همانند سایر شرکت‌های خودروساز خصوصی کشورمان، مونتاژ کامیون‌های خارجی را آغاز کند. نکته جالب توجه اینجاست که نام آکروکس، به لحاظ آوایی شباهت زیادی با نام آکتروس (ACTROS) دارد که یکی از معروف‌ترین و قدیمی‌ترین کشنده‌های مرسدس‌بنز است.

نخستین محصول این شرکت، که در نمایشگاه خودرو شیراز 1403 اولین رونمایی‌اش را تجربه می‌کند، کامیون کشنده تک‌محور آکروکس 560 نام دارد؛ محصولی که البته ساخت شرکت هانگ‌یان بوده و در بازار چین، آنرا با نام Hongyan H6 می‌شناسند.

دیدگاه کاربران